Společnost Huawei uvedla, že již v součtu prodala 1 milion smartphonů Mate 30 a Mate 30 Pro. Tato první prodejní meta je o to zajímavější, že se novinky začaly prodávat teprve 26. září, tedy minulý týden ve čtvrtek. Informace pochází z úst ředitele Huawei, Richarda Yu, při otevření brandstoru Huawei v čínském Shenzenu. Ještě před otevřením se zde stály dlouhé fronty zájemců. Nejpopulárnější barevnou variantou je prozatím zelená (Forst Green).
Milion prodaný kusů jde na vrub pouze čínským uživatelům, kteří podle zdroje svými nákupy podpořili domovskou značku, která je pod vlivem obchodního embarga ze strany USA. Zřejmě nejcitelněji dopadla americko-čínská obchodní válka na Huawei v podobě chybějících služeb od Googlu. V novinkách řady Mate 30 tak nemůže být předinstalován Google Play, YouTube, Gmail ani další aplikace od Googlu. Nejpalčivější je zejména absence aplikačního obchodu, který je u telefonů nahrazen vlastním portálem Huawei App Gallery. To však čínským uživatelům nijak nevadí, protože u nich služby Googlu stejně nejsou dostupné.
Ve zbytku světa se však na zahájení prodejů nových Matů teprve čeká. A stejně je na tom i Česká republika. Místní zastoupení Huawei stále neví, kdy přesně u nás bude novinky nabízet, ani kolik budou stát. Na českém webu Huawei byste dokonce marně hledali produktové karty obou novinek řady Mate. Vypadá to, jako by snad vůbec neexistovaly. Jako poslední smartphone je zde stále veden Huawei P30 Pro.
První dojmy z představení smartphonů Mate 30 a Mate 30 Pro:
Zdroj Forbes