Společnost Huawei se po restrikcích ze strany USA rychle propadá z pozice tržní dvojky. Podle různých analýz její podíl na globálním trhu klesá a například v nedávné statistice dodávek telefonů se se svými objemy nevešla ani do první pětky. Firma však dlouho benefitovala ze silného postavení, alespoň na čínském trhu, kde absence Google služeb není pro uživatele vůbec žádný problém.
I to se však změnilo a podle nové analýzy společnosti IDC vypadlo Huawei z první pětky největších prodejců smartphonů dokonce i v domovské Číně. Tamější žebříček vede značka Vivo s 18,6 miliony prodaných telefonů za poslední kvartál. Druhá je sesterská firma Oppo s 16,5 miliony telefonů a trojici uzavírá Xiaomi se 13,4 miliony prodaných smartphonů. Čtvrté a páté místo obsadily firmy Apple a Honor.
Společnost |
Q2 2021 prodeje (mil. kusů) |
Q2 2021 Tržní podíl |
Q2 2020 prodeje (mil. kusů) |
Q2 2020 Tržní podíl |
Meziroční změna |
Vivo |
18,6 |
23,8 % |
15 |
17,1 % |
23,6 % |
Oppo |
16,5 |
21,1 % |
14,1 |
16 % |
17,3 % |
Xiaomi |
13,4 |
17,2 % |
9,1 |
10,4 % |
47,0 % |
Apple |
8,6 |
10,9 % |
7,3 |
8,3 % |
17,0 % |
Honor |
6,9 |
8,9 % |
12,9 |
14,7 % |
-46 % |
Ostatní |
14,1 |
18,1 % |
29,4 |
33,5 % |
-51,9 % |
Celkem |
78,1 |
100 % |
87,8 |
100 % |
-11 % |
Pokles se dotkl i společnosti Honor, která se od Huawei oddělila a nyní to zkouší jako samostatná firma. V Číně si značka meziročně pohoršila téměř o polovinu prodaných kusů. Dáno je to především tím, že se dlouho čekalo na nástupce stávajících modelů, a ty staré se pouze doprodávaly.
První pohled na hodinky Huawei Watch 3 s eSIM:
Zdroj IDC