Huawei vyklízí pozice i v domovské Číně. V počtu dodaných telefonů není ani v TOP5

Společnost Huawei se po restrikcích ze strany USA rychle propadá z pozice tržní dvojky. Podle různých analýz její podíl na globálním trhu klesá a například v nedávné statistice dodávek telefonů se se svými objemy nevešla ani do první pětky. Firma však dlouho benefitovala ze silného postavení, alespoň na čínském trhu, kde absence Google služeb není pro uživatele vůbec žádný problém.

I to se však změnilo a podle nové analýzy společnosti IDC vypadlo Huawei z první pětky největších prodejců smartphonů dokonce i v domovské Číně. Tamější žebříček vede značka Vivo s 18,6 miliony prodaných telefonů za poslední kvartál. Druhá je sesterská firma Oppo s 16,5 miliony telefonů a trojici uzavírá Xiaomi se 13,4 miliony prodaných smartphonů. Čtvrté a páté místo obsadily firmy Apple a Honor.

  Společnost Q2 2021 prodeje (mil. kusů) Q2 2021 Tržní podíl Q2 2020 prodeje (mil. kusů) Q2 2020 Tržní podíl Meziroční změna
Vivo 18,6 23,8 % 15 17,1 % 23,6 %
Oppo 16,5 21,1 % 14,1 16 % 17,3 %
Xiaomi 13,4 17,2 % 9,1 10,4 % 47,0 %
Apple 8,6 10,9 % 7,3 8,3 % 17,0 %
Honor 6,9 8,9 % 12,9 14,7 % -46 %
Ostatní 14,1 18,1 % 29,4 33,5 % -51,9 %
Celkem 78,1 100 % 87,8 100 % -11 %

Pokles se dotkl i společnosti Honor, která se od Huawei oddělila a nyní to zkouší jako samostatná firma. V Číně si značka meziročně pohoršila téměř o polovinu prodaných kusů. Dáno je to především tím, že se dlouho čekalo na nástupce stávajících modelů, a ty staré se pouze doprodávaly.

První pohled na hodinky Huawei Watch 3 s eSIM:

Zdroj IDC

Diskuze (7) Další článek: Samsungu se ve druhém čtvrtletí finančně dařilo. Prodeje táhly zejména polovodiče

Témata článku: Huawei, , , , , , , , , , Telefon, Kus, Meziroční změna, Huawei Watch, Globální trh,