IBM se chlubí bateriemi bez těžkých kovů, mají vyšší výkon a nižší tendenci k požáru

Zatímco jízda s elektromobily je lokálně bezemisní, jejich výroba bývá poměrně špinavou záležitostí – z hlediska ekologie a lidských práv (vzhledem k původu a způsobu těžby drahých kovů). Obojí má šanci změnit nový objev společnosti IBM.

Výzkumné laboratoři IBM Research Battery Lab se údajně podařilo vyvinout baterii bez těžkých kovů, jakým je právě problematický kobalt. Namísto toho článek používá  materiály, které se dají získávat z mořské vody.

Podle IBM mohou nové baterie překonat stávající technologii Lithium-iontových baterií v rychlosti nabíjení (80 % za méně než 5 minut), energetické hustoty i účinnosti. Baterie má navíc nižší tendence ke vzniku požárů a údajně by mohla být využita v leteckém průmyslu, v chytrých rozvodných sítích i v elektromobilech a elektrických užitkových vozech, uvádí Engadget.com.

Baterie by měla využívat tři zcela nové materiály, včetně katody vyrobené bez niklu či kobaltu, nebo tekutého elektrolytu. Tato unikátní kombinace má potlačit vznik dendritů – jakýchsi výstupků na elektrodách, které vedou k degradaci baterie, riziku zkratu a následného požáru.

IMB v současnosti pracuje na uplatnění baterie mimo laboratoře, v čemž by jí měli pomoci automobilka Mercedes-Benz, dodavatel elektrolytu Central Glass a výrobce baterií Sidus. Kromě vývoje baterií však IBM pracuje i na systému umělé inteligence, který by dále vylepšil účinnost baterií. Nekončí ani hledání nových materiálů, které nabídnou ještě lepší výkon a bezpečnost.

Diskuze (2) Další článek: Nejúspěšnější malware roku 2019? Nevyžádané reklamy, které neotravují tak moc, že byste proti nim zakročili

Témata článku: , , , , , , Tendence, Kobalt, Vysoký výkon, Požár, Engadget, Nikl, Rozvod, Mercedes-Benz, Dojezd elektromobilu, Kovy, Elektrolyt, Drahý kov, Těžký kov