Že se Apple pouští do automobilového průmyslu, je prý hotová věc. Se svým know-how a ekonomickou silou může opět změnit pravidla hry.
O víkendu jste si mohli přečíst, že Apple je nejhodnotnější firmou historie. Také víme, že se na jeho účtech povaluje neuvěřitelných 200 miliard dolarů. Bylo by však značně „nepodnikatelské“ nechávat takovou sumu ležet ladem, a tak bylo jen otázkou času, co s ní Apple zamýšlí udělat.
Apple Car? iCar? Nebo úplně jinak? A není to jedno?
Stále častěji se v médiích objevuje myšlenka, že se Apple pustí do automobilového byznysu, podle čerstvého reportu The Wall Street Journal má Apple tajný tým o stovkách zaměstnanců, který pracuje na elektromobilu. Projekt se prý jmenuje Titan, Tim Cook jej odstartoval před rokem a šéfuje mu Steve Zadesky, který vedl už dva z revolučních applovských projektů: iPod a iPhone.
Apple & „Apple mezi automobilkami“?
Často se také spekuluje o vztazích firem Apple a Tesla. Je to opravdu tak, že si firmy vzájemně přetahují zaměstnance, nebo přechází v rámci utajované spolupráce? Jednání mezi firmami skutečně proběhla, není však známo, s jakým výsledkem. Je jasné, že pokud chce Apple prorazit s elektromobilem, je Tesla první na ráně, vždyť je to prakticky jediná komerčně úspěšná automobilka vyrábějící výhradně elektromobily.
S myšlenkou automobilu značky Apple si už vloni pohrál Franco Grassi.
Zakladatel Tesly Elon Musk se několikrát nechal slyšet, že mu primárně nejde o peníze, ale o to dostat na silnice co nejvíce elektromobilů. A Apple má know-how i peníze, které by k tomu mohly výrazně pomoct. Skončí to spoluprací? Bude snad Tesla vyrábět elektromobily pro Apple tak jako Foxconn vyrábí iPhony? Nebo Apple Teslu koupí? Nebo jsme na kompletně špatné adrese a obě firmy si budou konkurovat?
Jak se dělá revoluce?
Je možné postavit revoluční elektromobil na konvenční baterii? Má Apple něco lepšího?
Obr.: Shutterstock
Zřejmě ty nejdivočejší spekulace kolem projektu Titan se točí kolem nové technologie baterií. Lze vůbec postavit revoluční elektrické auto zítřka s dnešním akumulátorem? Apple prý má něco, co kýžený převrat umožní. Slibných projektů bylo za poslední roky několik a kdo jiný než Apple by dokázal identifikovat ten pravý a dotáhnout jej do úspěšného konce. Proč by se ale kvůli aplikaci nové baterie pouštěl do nového odvětví a nepustil je prvně do drobné elektroniky?
Toto auto (a další podobná) podle MacRumors patří Applu. Co to vozí na střeše? Připravuje Apple své mapy na autonomní automobily?
A ještě o jedné věci se mluví. Bude nový elektromobil umět sám řídit? Ve vývoji „auta bez řidiče“ je nejdál Google, ale v tomto případě si dovolím hádat, že spolupráce nepřipadá v úvahu. Víme, že odborníka na automobilové senzorické systémy Apple má. Jmenuje se Robert Gough a dříve na podobných projektech pracoval ve společnosti Autoliv. Také víme, že po USA jezdí senzory ověšená auta, která patří Applu.
K automobilkám má Apple blízko díky systému Apple CarPlay, ale vlastní auto, to je úplně jiný level...
Apple má hotový systém CarPlay, ale multimédia a navigace, to bude jen „cukrová poleva na dortu jménem Apple iCar“ (ne, jméno pochopitelně není dané). Klíčové budou technologie, design a image, kterou si případný produkt ponese. Podobně jako u iPhonu můžeme očekávat, že to nebude žádná láce…