INFOGRAFIKA: Jak si vedou výrobci v jednotlivých světových regionech? Asie nemá jasného vítěze

INFOGRAFIKA: Jak si vedou výrobci v jednotlivých světových regionech? Asie nemá jasného vítěze

Na Mobilmanii sledujeme nejrůznější statistiky a analýzy prodeje smartphonů. Ta od agentury Counterpoint Research je zajímavá v tom, že přináší pohled na tržní podíl jednotlivých výrobců podle světových regionů. Jednoduše – co se líbí v Evropě, nemusí se líbit v Asii, ale protože Asie má nejvíc obyvatel, její prodejní výsledky pak hodně ovlivní globální statistiku.

Na druhou stranu podrobnější zpracování výsledků podle regionů má za následek, že analýza Counterpointu přichází vždy o něco později, a tak nyní zapomeňme, že Huawei už předstihl Apple a je světová dvojka, a vraťme se v čase do prvního čtvrtletí 2018. Právě za období letošního ledna až března hovoří čísla v následující infografice.

Zajímavý je pohled zejména na asijský trh (marketingově chápáno Asie bez zemí Blízkého východu a Ruska), který nemá jasného vítěze. O první příčku se perou rovnou čtyři výrobci (Huawei, Xiaomi, Samsung, Oppo) a jen s relativně malým odstupem následuje Apple. Ten je naopak jasnou jedničkou doma v Americe (USA + Kanada).

Ve zbývajících třech hlavních regionech (Latinská Amerika, Evropa + Rusko, Afrika + Blízký východ) se nejvíc prosazuje Samsung. V rámci Evropy zaujme silná pozice Xiaomi (4. místo) a rostoucí obliba Nokií výrobce HMD Global (5. místo). Američané mají ještě stále raději čínské ZTE než domácí, ale vlastně také čínskou Motorolu (vlastníkem je Lenovo). Druhá část infografiky zahrnuje i prodané „hloupé“ telefony, tzn. smartphony plus obyčejné telefony dohromady.

Klepněte pro větší obrázek

Váš názor Další článek: Fortnite už můžete mít na Samsungu, všichni ostatní se dočkají za tři dny

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, USA, Statistika, Analýza, Rusko, Kanada, Infografika, Counterpoint, Evropa, Druhá část, Blízký východ, Hloupý telefon, Světová dvojka, Asie, Výrobce, První čtvrtletí, Druhá strana, Silná pozice, Rostoucí obliba, Asijský trh, Afrika, Tržní podíl, Obyčejný telefon, Čínský zte


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 14

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 144

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

** Nova 3 je smartphone pro mladé a náročnější uživatele ** Obsahuje špičkovou výbavu, nešetřilo se skoro nikde ** Potěší hlavně baterie s dobrou výdrží a 3,5mm jack

Jan Láska | 22