INFOGRAFIKA: Jak si vedou výrobci v jednotlivých světových regionech? Asie nemá jasného vítěze

INFOGRAFIKA: Jak si vedou výrobci v jednotlivých světových regionech? Asie nemá jasného vítěze

Na Mobilmanii sledujeme nejrůznější statistiky a analýzy prodeje smartphonů. Ta od agentury Counterpoint Research je zajímavá v tom, že přináší pohled na tržní podíl jednotlivých výrobců podle světových regionů. Jednoduše – co se líbí v Evropě, nemusí se líbit v Asii, ale protože Asie má nejvíc obyvatel, její prodejní výsledky pak hodně ovlivní globální statistiku.

Na druhou stranu podrobnější zpracování výsledků podle regionů má za následek, že analýza Counterpointu přichází vždy o něco později, a tak nyní zapomeňme, že Huawei už předstihl Apple a je světová dvojka, a vraťme se v čase do prvního čtvrtletí 2018. Právě za období letošního ledna až března hovoří čísla v následující infografice.

Zajímavý je pohled zejména na asijský trh (marketingově chápáno Asie bez zemí Blízkého východu a Ruska), který nemá jasného vítěze. O první příčku se perou rovnou čtyři výrobci (Huawei, Xiaomi, Samsung, Oppo) a jen s relativně malým odstupem následuje Apple. Ten je naopak jasnou jedničkou doma v Americe (USA + Kanada).

Ve zbývajících třech hlavních regionech (Latinská Amerika, Evropa + Rusko, Afrika + Blízký východ) se nejvíc prosazuje Samsung. V rámci Evropy zaujme silná pozice Xiaomi (4. místo) a rostoucí obliba Nokií výrobce HMD Global (5. místo). Američané mají ještě stále raději čínské ZTE než domácí, ale vlastně také čínskou Motorolu (vlastníkem je Lenovo). Druhá část infografiky zahrnuje i prodané „hloupé“ telefony, tzn. smartphony plus obyčejné telefony dohromady.

Klepněte pro větší obrázek

Váš názor Další článek: Fortnite už můžete mít na Samsungu, všichni ostatní se dočkají za tři dny

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, Statistika, USA, Infografika, Analýza, Rusko, Kanada, Counterpoint, Afrika, Světová dvojka, První příčka, Counterpoint Research, Druhá část, Jasná jednička, Světový region, Hloupý telefon, Rostoucí obliba, Asie, Asijský trh, Silná pozice, Blízký východ, První čtvrtletí, Druhá strana, Region


Určitě si přečtěte

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

** Výrazně vyšší výkon ve srovnání s předchůdcem ** Čistý Android není pro každého, má ale svoje kouzlo ** Moderní pojetí klasiky bez zbytečných módních výstřelků

Martin Herodek | 4

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

** Honor 10 opět přichází se skvělým poměrem ceny a výkonu ** Za přijatelnou cenu nabízí bohatou ochutnávku ze světa nejlepších ** Nastávající tuctovost displejů s výřezem zahání zády s odlesky duhy

Jakub Vrbacký | 11