INFOGRAFIKA: Kdo je za branami velké pětky a kdo králem tlačítkových mobilů

Analytická agentura Counterpoint Research vydala kvartální infografiku, která ukazuje tržní podíly výrobců smartphonů a také „hloupých“ tlačítkových telefonů. Údaje jsou za druhé kalendářní čtvrtletí 2018 a grafy zobrazují také tržní podíly podle jednotlivých regionálních světových trhů.

Informace o složení velké pětky výrobců smartphonů pro nás nejsou nové, známe je už z analýz IDC a Strategy Analytics. Counterpoint ale jako jeden z mála dává nahlédnout i za brány Top 5 a ukazuje, že pouze s malým odstupem za sesterským Oppo skončila na 6. místě společnost Vivo. S větším odskokem poté na 7. místě následuje LG (1 % globálního tržního podílu odpovídá zhruba 3,5 milionu prodaných smartphonů).

Co se týče jednotlivých regionů, největší boj s poměrně vyrovnanými silami svádějí výrobci v Asii. Nikdo z Top 5 hráčů zde nemá tržní podíl přes 20 %. Naopak v Severní Americe jednoznačně dominuje Apple, následovaný silným Samsungem a také LG. Ostatní značky paběrkují. Evropu, Latinskou Ameriku, Afriku a Blízký Východ ovládá Samsung, ale dobré pozice si zde buduje také Huawei.

Indie jako bašta tlačítkových mobilů

Z pohledu evropského zákazníka je asi nejexotičtější pohled na graf největších výrobců „hloupých“ tlačítkových telefonů (v angličtině „feature phones“). Trh těchto zařízení stále není zanedbatelný, během sledovaného druhého kvartálu se jich prodalo 111 milionů a např. v regionu Afriky a Blízkého východu tvoří tlačítkové telefony skoro polovinu všech prodaných mobilů.

Jedničkou tlačítkových telefonů je Jio, což je mobilní operátor v Indii, kde nabízí telefony pod vlastní značkou a subvencuje je nabídkami zvýhodněných hovorů a SMS. V Indii má Jio skoro poloviční tržní podíl v hloupých telefonech. Evropanům příliš známé nejsou ani značky iTel, Tecno nebo Lava, které figurují na předních příčkách. Finská společnost HMD Global, která stojí za výrobou tlačítkových (ale i chytrých) telefonů Nokia, je z globálního pohledu na třetím místě. Samsung, jenž v Evropě už vůbec hloupé telefony nenabízí, skončil pátý.

Zavzpomínali jsme na legendární tlačítkové telefony:

Váš názor Další článek: Další únik vzhledu Huawei Mate 20 Pro. Tentokrát i s originálními pouzdry

Témata článku: Smartphony, SMS, Hospodaření a finance, HMD Global, Telefony, Statistika, Analýza, Indie, IDC, Strategy Analytics, Infografika, Counterpoint, Největší boj, Přední příčka, Evropa, Counterpoint Research, Evropský zákazník, Ostatní značka, Latinská Amerika, Globální pohled, Největší výrobce, Analytická agentura, Finská společnost, Mobil, Telefon


Určitě si přečtěte