Facebook rozšířil tzv. Commerce Eligibility a Instagram od 9. července umožní uživatelům prodávat své produkty. Instagram Shopping mohou využít nejen firmy, ale i různí tvůrci působící v síti. Dle vyjádření tím chce Instagram pomoci menším prodejcům dostat své zboží k zákazníkům i po koronakrizi.
Do zajetých kolejí se život vrací pomalu, a díky Instagram Shopping mohou tvůrci a malé firmy prodávat zboží z pohodlí domova bez nutnosti osobního kontaktu. Nákupy na Instagramu jsou součástí systému už od roku 2016, a to i v České republice. Od roku 2018 se nákupy objevují i příbězích, ve kterých mají široký potenciál, protože otevírají nové možnosti, na které normální profil nedosáhne. Ty se vám ale zpřístupní až po dosažení 10 tisíc sledujících a zatím nejsou známé plány na snížení tohoto limitu.
Hlavní přínos aktuálního oznámení? Můžete být fotograf, který na Instagramu ukazuje svou práci, můžete mít svůj obchod např. se svíčkami, který na Instagramu jen prezentujete, stejně jako jste třeba členem hudební kapely. Díky nákupním tagům můžete své sledující z takto označeného příspěvku snadno přesměrovat do vlastního e-shopu (pouze Američané mohou nakupovat přímo v aplikaci).
Každý potenciální prodejce však musí splňovat Požadavky na obchodní způsobilost. Mezi ně patří nejen dodržování zásad Facebooku a Instagramu, ale i patřičná prezentace firmy a domény či prokázání důvěryhodnosti. Jak aktivovat Nákupy na Instagramu najdete v nápovědě.