Intel MID: mobilní fantazie s českým designem

Diskuze čtenářů k článku

olda  |  19. 06. 2009 17:58

Ahoj je to 100% přístroj.Kdybych to měl za úkol, tak bych to vymyslel stejně Ale asi bohužel škoda práce - výrobci by dávno prodávali, ale všechno má svůj čas. Prodávaj věci postupně po malých krůčkách lepší aby si každý rok člověk kupoval něco nového. Kdyby najednou prodávali toto, tak maj po ziskách, přeci by už nikdo nic jiného nechtěl, tak by dali cenu 50000,-. Jsme oběti trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  21. 06. 2009 23:37

zdravim, tak to bych nesouhlasil. Mozna je malinko problem, ze si lide spatne predstavuji zarizeni budoucnosti, protoze to souvisi hlave s prichodem novych technologii - ktere si clovek ani predstavit proste nedokaze. Takze to vlastne souvisi s celkovym poznani lidstava a celkovou evoluci. Vyvoj pujde vzdy dopredu a ne ze by muj navrh byl konecnym a finalnim mobilnim zarizeni Ale dekuji. Jiz nyni bych vsak pristroj resil jinak. A to uplynulo par mesicu od dokonceni meho soutezniho navrhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rtkstudio  |  27. 05. 2009 13:02

Nic proti, ale tenhle koncept sem používal asi před půl rokem ve své SOČ, takže to asi tak aktuální není
Luxusní dámská pudřenka nebo futuristický minipočítač, za který by se nestyděl ani James Bond. I tak může vypadat MID – nová generace kapesních počítačů propojených s internetem. Ačkoli se MID pohodlně vejde třeba do kapsy džínsů, uživatelům nabízí plný výkon – kancelářské aplikace, organizér, komunikační programy a komfortní přístup k internetu.
tady sem to někde našel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  28. 05. 2009 16:11

"Luxusní dámská pudřenka nebo futuristický minipočítač....".. ano toto jsou slova novinaru z vyhlasni souteze MID 2008..takze pravdepodobne, to co jste nasel se tykalo prave teto konkretni souteze. Protoze jeden z navrhu (ktery byl taky ocenen) byla prave ona zminovana pudrenka.
Jinak muj navrh vznikl a byl prezentovan 15.5.2008 (takze uplnul jiz rok od dokonceni a prezentovani meho konceptu). Ale i presto bych se rad na tu vasi SOC podival...je nekde k videni???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filomen  |  26. 05. 2009 16:33

tenhle pristroj by nemel konkurenci... paradni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ronnies  |  25. 05. 2009 10:02

Pecka! Tak za tento kúsok by sa nemusel hambiť ani 007
Osobne si takto predstavujem budúcnosť telekomunikačných technológií...Dúfam že sa to hošanom s INTELU aj podarí zrealizovať bola by to pre Iphon a podobne príjemná konurencia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  24. 05. 2009 23:37

Tak se na to dívám a napadá mě, jestli by nebylo snazší tam dát místo toho posuvného displaye další panty. Tzn. že dva displaye by byly uvnitř a 3. by byl ten vnější, který by se na pantech otočil k těm dvěma vnitřním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  25. 05. 2009 12:13

ano urcite by tento princip byl taky mozny. Avsak neumoznovalo by to praci na castecne rozlozenem zarizeni...respektive u meho reseni lze pouze rychle odklopit horni cas a vyuzivat dva dispeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymní anonym  |  24. 05. 2009 13:22

V čem je to modelováno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  24. 05. 2009 16:15

je to modelovano v Aliasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
megacruiser  |  22. 05. 2009 11:05

jen nechápu jak by se vedly data/elektřina do té 3. odsouvací části :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  22. 05. 2009 11:26

no ta treti cast se posunue na kovovvych "mikrokolejnickach" jsou po obou stranach. Myslim, ze uvnitr teto kolejicky by mohl byt veden datovej a napajeci kabel. Kdyz se podivame na vyvoj datovych kabelu napriklad k pevnym disum pc od IDE az po SATA..je jasne ze i nadale se budou datove a napajeci kabely zmensovat a zmensovat..jasne, ze plati jiste fyzikalni zakony..ale zase nad ruhou stanu prichazi i dokonalejsi materialy. Ale musete brat v uvahu, ze to nebylo konzultovano s technickym konstrukterem takovýychzarizeni..cili je jasne, ze pokud by se to melo vyrabet dnes - doslo by pravdepodobne k mirnym upravam (narustu hmoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LiborK  |  22. 05. 2009 10:08

Přeji pěkný den.
Zajímalo by mě, kolik jste strávil hodin na touto prací?
Dík.
LiborK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  22. 05. 2009 11:34

No na toto se velmi tezko odpovida, ja si samozrejme hodiny nepocital (stejne by mi je nikdo neproplatil - je to skolni prace) a pak je obecne u tvurci prace problem v poctu hodin (a samozrejme i "mrtveho" casu, slepe ulicky a podobne...protoze clovek nad tim premyslim neustale...vlastne treba i behem spanku se cek probudi a rychle si jde myslenku naskicovat na papir..aby to nezapomel. I kdyz pak rano zjisti, ze je to blbost. Ale da se rict, ze od zadni k odevzdani uplynulo asi 7 tydnu. Pricem ty prvni dva tydny byla analyza soucasnych produktu. Takze samotna tvurci prace cca 5 tydnu. Ale zase nebyl to jediny ukol. Zaroven jsem pracoval na cca na 4 projektech a navic samozrejme mel i jine skolni kurzy a mimoskolni aktivity. Takze muj odhad je cca 7 dni intenzivnejsi prace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nevim  |  21. 05. 2009 23:21

Ano, kdysi jsem míval takové přadstavy, ale dnes již vím, že je vše možné, jelikož už máme celou domácnost na bezdrátovou elektřinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  21. 05. 2009 20:41

Všechna čest...takove zerizeni bych koupil hned

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaandrej  |  21. 05. 2009 18:30

sice je to fakt propracova ale musíme si priznat ze to nikdy nevyrobí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  21. 05. 2009 09:39

ten otvarak na pivo na zadnej strane urcite oslovi zakaznikov v Cesku a aj na Slovensku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJANNY  |  21. 05. 2009 03:26

Cau, moc pěkný nápad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  20. 05. 2009 21:55

A dá se tou nožkou otevřít láhev piva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  20. 05. 2009 22:18

no jo uznavam - tvar te "nozky" by se musel malinko doladit...protoze asociace otviraku tam proste je...a nebo z toho udelam multifunkcni otvirak na pivo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  20. 05. 2009 23:22

pravda, to je lepsi napad udelat otvirak s MID nez MID s otvirakem. takovy otvirak je totiz daleko dulezitejsi vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobil.xxx  |  20. 05. 2009 20:48

No prostě telefony budoucnosti... Ale cena se asi opravdu nebude pohybovat v korunách mno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teplice  |  20. 05. 2009 20:53

fakt skvělá práce...smekám před autorem a jsem rád a hrdý, že občan ČR vyhrál tak prestižní soutěž

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nie  |  20. 05. 2009 19:22

doufejme ze ho intel zacne vyrabet a neplanuje uz to ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikjj  |  20. 05. 2009 19:17

no 3 displaye velike rozliseni veliky procesor to je opravdovy telefon budoucnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  20. 05. 2009 18:19

Pro mne fascinujici koncept, obzvlaste jako zavislakovi na velkych displejich u takto mobilnich zarizeni. jenom aby zbylo pro ty displeje nejake misto na zbyly HW :) ale s oled by to asi nebyl zase takovy problem. Proste dobra prace, problem je, ze s podobnymi pristroji prijdou vyrobci az za nejaky ten cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czhunter  |  22. 05. 2009 17:07

Jinak je docela zajímavý, že se Petr vydal zrovna tímto směrem zvětšení displeje, protože teď jsou v konceptech hitem hlavně "rolovací" OLEDy ... ale ono to má všechno svoje nevýhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  23. 05. 2009 11:32

JJ i v dobe kdy jsem provadel analyzu jsem na rolovaci OLEDky narazil...ale nevim, nejak kvuli citelnosti a hlavne dotykovsti jsem volil pevne dispeje...ale treba naramek od nokie.. je paradni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kettev  |  20. 05. 2009 13:55

autor konceptu je fakt frajer, smekám před ním , co dokázal. Já už jsem si o tomhle zařízení přečetl dřív na mobilizujeme.cz , viz. mobilizujeme.cz ... , takže jde opravdu o hodně vydařený stroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matas  |  20. 05. 2009 13:34

Krasna prace, myslim si ze toto krasne ukazuje ze i v nasich koncinach jsou lide kteri umi delat design svetove urovne... kez by takovych bylo vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yyy  |  21. 05. 2009 09:27

Vytvor v Čechách či na Slovensku vývojové centrum a uvidíš, koľko schopných ľudí sa ti tam z našich krajín nahrnie.
Jediná vec, čo nás brzdí, sú financie a to, že by sme všetko museli začať takmer od nuly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miky  |  20. 05. 2009 07:53

moc moc hezký.... nádech sci-fi, ale přitom to nemusí být zase tak daleko..... miluju technologie...pokud ovšem pracují, jak mají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  20. 05. 2009 07:31

Hezké, hezké.. Kreslit umí, ale moc nechápu, proč to má ve složeném stavu ZAS tvar pádla (mluvím především o poměru stran). A to, že se ten větší "screen" skládá ze 3 ploch (resp. 2+1) mi přijde ohledně tuhosti a praktičnosti nepoužitelné (s odkazem na dotekovou klávesnici zasahující do všech 3 částí). To už je pak jednodušší pouze zařízení s poměrem stran něco jako 16:9, kde na jedné straně může byt e-ink doteková klávesnice + projektor (použití jako počítač) a na druhé straně zas něco jako AMOLED ve smyslu telefon.. Nic by se neotevíralo a hlavně.. možná by to bylo i vyrobitelné.. možná.. a možná taky pěkně kecám po ránu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  20. 05. 2009 15:31

reakce autora
no rád bych jen poopravil, že to není práce grafika, ale průmyslového designéra a že to není nakresleno, ale virtuálně vymodelováno. A to s takovou pečlivostí, že jednotlivé díly lze fyzicky vyrobit (respektive vyrobit formy pro stříknutí z plastu).
Právě to, že je to složeno ze tří dílů umožnuje, aby zařízení bylo relativně malé - samozřejmě i s tímto složeným přístrojem lze pracovat, ale v případě potřeby zvětšení plochy můžeme MID rozložit a mít tak opravdu velkou dotykovou plochu (myslím, že 210 x 120 mm je opravdu královská plocha - když uvažíme k čemu je přístroj užíván).
Pro pohodlnoupráci lze přístroj snadno fixovat..navliknutím a prsty - k tomu, mimo jiné slouží právě ten zadní klip. Co se týka tuhosti a pevnosti, myslím si, že pokud "pantíky" jsou vyrobeny z kovu (či slitiny) neměl by to být takový problém. Projektor ani promítající se klávesnici jsem do tohoto zařízení integrovat nechtěl, protože bylo mou prioritou, aby zařízení mohlo být používano například v autobuse nebo kdekoliv venku (a ne aby byl potřeba stůl pro promítnutí klávesnice či zeď pro promítnutí obrazu). Právě v tom rozkládacím systému je síla tohoto konceptu. Takže asi tak .-)) ale jinak děkuji za reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jay  |  21. 05. 2009 11:36

Ser na nej :) Zas nejakej trouba, co by vsechno udelal lip a vsechno je mu jasny, narozdil od tech hloupych designeru (co se dopracovali az na top pozice designu, kterymu se venuji cely zivot a ziskali mezinarodni uznani...) ;) Pekna prace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufin  |  21. 05. 2009 12:03

Moc pěkné, velice zajímavý koncet jen tak dále

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stope  |  21. 05. 2009 14:17

parádní design... už jsem ho někde viděl... i když se sám pohybuji pouze v ploše (2D webový design =)), velice rád si prohlédnu výtvory prostorových kolegů... brácha v rámci studia architektury začal dělat s Cadem a 3DS tak se možná časem dostane někam blíž k vaší úrovni, zatímco já se budu dál piplat v Ps (a občas v Blenderu)... tlesk tlesk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  21. 05. 2009 20:50

"ale virtuálně vymodelováno. "
Takze nakresleno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubík  |  21. 05. 2009 23:53

no ani ne...nakreslit znamena ze vezmes tuzku a kreslis a je jedno jestli je to papit a tuzka a nebo tablet a elektronicka tuzka. malba je zase barvou a stetcem.
Samozrejme behem navrhu jsem samozrejme skicovat a kreslil tuzkou na papir a pak i tabletem - to nepopiram, ale ty obrazky co jsou prezentovane se rozhdone kresbou nazvat nedaji..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czhunter  |  22. 05. 2009 17:03

Něco je kreslit, něco malovat a něco modelovat.
To je jako vařit, smažit a péct. Možná trochu podobný, ale vařenej řízek není nic moc.
Jinak zdravím skoro-spolužáka, včera sem odevzdával bakalářku ... ale protože je to foťák, tak by se hodila spíš na digiarenu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor