I když Paegas na letošním Invexu nepředstavil žádné převratné služby, jsou jeho novinky docela zajímavé. Zejména se těším na MojeInfo, což je obdoba běžných informačních kanálů. Rozdíl je však zásadní - obsah si můžete vytvářet sami!
Hurá na recepci!
O první novince Paegasu na Invexu jsme psali již včera. Jde o službu s názvem Recepce, která umožní uživatelům (a nejen firemním) udělat si malou virtuální recepci na svém „mobilu“. Pokud se vám na mobil dotyčný nedovolá, spustí se hlasový konverzant, který mu dá na výběr z několika voleb, a sice přehrání některé ze zvolených informací, přesměrování na definovaná čísla nebo nechání vzkazu ve schránce. Informace, které se mají volanému přehrát, si do systému uložíte jako zvukové soubory ve formátu WAV. Všechna nastavení se dělají v Clicku, časem snad i v ClickBoxu – služba tedy bude pravděpodobně dostupná i pro Twisty. Cena zatím není známá, protože služba neběží komerčně.
Vlastní info služby
Opravdovou novinkou, a dle mého názoru velmi užitečnou, je MojeInfo. Jistě znáte informační SMS kanály – zadáte klíčové slovo a dojde nějaká informace, případně se přihlásíte k odběru některého typu zpráv. MojeInfo umožňuje nastavit vlastní informační kanál, něco podobného jako jsou dnes služby SuperSMS, SMSplus nebo Mr.X. Do administrace v Clicku zadáte klíčové slovo (tří a vícemístné), poté název služby a další údaje, např. kdo bude platit zprávy s informacemi apod. Poté již stačí do systému přidávat zprávy, které budou chodit přihlášeným uživatelům. Registrace klíčového slova je tím dražší, čím je kratší, u třípísmenných se hovoří o několika tisících, u delších o stovkách. Všechny zprávy se odesílají na číslo 5566 a služba už funguje.
Babičko, všechno nejlepší k svátku
Spíše do oblasti zábavy pak patří služba Audio Pohlednice. Ta umožňuje posílání „zábavných zvukových vzkazů prostřednictvím mobilního telefonu“ (citace z tiskové zprávy RadioMobilu). Je to prosté – zavoláte na číslo 6666, kde si můžete vybrat z databáze audio pohlednic rozmístěných v několika kategoriích: blahopřání, písničky, vtipy apod. Poté si namluvíte vlastní komentář a vyberete číslo, na které se má pohlednice poslat. Pohlednice je běžný příchozí hovor, který může příjemce vzít nebo odmítnout.
My čitáli, vy čitáli
Inovace se dočkal i ClickBox Easy, v němž si můžete stejně jako v ClickBoxu nechat přečíst e-maily. Protože volání do ClickBoxu je pro nové tarifní programy zdarma, jedná se o zajímavou nabídku. Klasický ClickBox pak umí navíc ještě odesílat textovky přímo z WAPu, což určitě využijí ti, kdo wapují přes GPRS – textová zpráva je pak levnější než při posíání běžným způsobem. Nově jsou zde pak kombinované zprávy, což je funkce, která stejný text odešle jako SMS, e-mail a fax; třeba pro případ, že nevíte, kde daného člověka zastihnout.
Textovky nejen na mobil
A konečně služba Hlasová zpráva umožňuje poslat textovku na pevnou linku. Prostě napíšete textovku, Paegas ji přechroustá na mluvený text a zavolá na číslo, které zvolíte. Druhá strana hovor vezme a textovku si poslechne. Zatím nejsou známy ceny, kterou budete muset za takovou textovku zaplatit, doufejme jen, že to nebude dražší než běžný hovor na pevnou linku.