Jak by mohl vypadat alternativní způsob placení jízdenek MHD?

Diskuze čtenářů k článku

Lubos  |  19. 11. 2001 16:17

Stejně každý do hospody chodí s telefonem. A větší útraty v restauracích již dnes platíme bankovní kartou. Proč tedy nezaplatit z účtu telefonu. Těch par piv (první a poslední) váš telefonní kredit unese ! Jen ta metoda chybí. Myslím, že by placení telefonem bylo i bezpečnější. Telefon nedávám z ruky, nikdo si žádnou kartu od stolu neodnáší. Jen pošlu třeba tu SMS podle účtenky a čekám na odezvu. Podmínkou je, aby odezva operátora byla rychlá a technika pro hospodského levná.

Má to ještě jeden klad, nebo zápor? Vždy je vystaven daňový doklad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Loco  |  19. 11. 2001 11:37

Co je to za blbost, ze nebudu muset vytahnout mobil z kapsy. Kdybych mel ten bluetooth zapnuty, tak by mi to pokazde odecetlo cenu jizdenky! I v pripade, ze bych mel koupenou litacku. Takze bych ten mobil stejne musel tahat ven z kapsy, abych zkontroloval, jestli nemam zapnuty bluetooth. To by byl raj pro zlodeje! Na zastavce nebo v tramvaji by si prohlidli, kdo ma jaky mobil a kam ho pak strka a uz by sli na jisto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  19. 11. 2001 10:21

 
Uplatnění nápadu:
Toto prezentací jsem zaslal Generálnímu řediteli Českých drah, státní podnik jako nápad, který by doplnil služby cestujícím.
Kdo jsem:
Zaměstnanec ČD.
Úvod:
•      Jedná se placení jízdného prostřednictvím mobilního telefonu.
•      Konkrétně zaplatit jízdné u automatu, který vydává jízdenky.
•      Tato možnost je již v naší republice uplatněna u automatu na plechovky pití.
Jak by to fungovalo:
•      Každý automat na jízdenky by byl doplněn o malý počítač a modul GSM telefonu.
•      Každému automatu by bylo přiděleno evidenční číslo.
•      Na ředitelství by byl doplněn počítač evidující prodané jízdenky.
Co udělá cestující:
•      Cestující by na telefonní číslo centra prodeje jízdenek (to je na automatu napsané) podle uvedeného vzoru pošle SMS správu jako požadavek o jízdenku.
•      SMS správa bude vyhodnocena v centru operátora GSM sítě. Částka za jízdné bude odečtena z kreditu telefonní karty, nebo přičtena k částce za telefonní služby.
Co udělá centrum:
•      Centrum ( operátor GSM sítě ) odpoví cestujícímu také SMS správou, kde uvede číselný kód.
•      Tento kód také pošle na GSM modul automatu jízdenek.
Vyzvednutí jízdenky:
•      Automat na jízdenky očekává zadání číselného kódu.
•      Cestující zadá do automatu kód, který mu byl doručen z centra.
•      Automat zkontroluje zadaný kód a vydá požadovanou jízdenku.
•      Automat muže na zadání kódu čekat třeba 24 hodin.
Přínos
•      Zlepšení a zrychlení prodeje jízdenek.
•      Cestující nemusí mít u sebe drobné mince.
•      Cestující může zaplatit jízdné aniž by musel být u automatu přítomen. Stačí znát evidenční číslo automatu a tvar SMS správy. Příklad: Dospělí zaplatí jízdné dětem.
•      Prodejní automat se může zjednodušit pouze na tisk jízdenek.
Přínos …
•      Dovedu si představit i malý přístroj, který by měl u sebe průvodčí osobního vlaku a cestující by mohl tímto způsobem zaplatit i ve vlaku.
•      Hotovost, kterou má u sebe průvodčí se sníží.
•      Sníží, nebo úplně se odstraní hotovost v prodejních automatech. Tím odpadá starost s převozem peněz. Pouze je doplňován spotřebovaný materiál v tiskárně automatu.
Závěr
•      Jsem přesvědčen, že se současnou technikou je tato metoda realizovatelná.
•      Ceny GSM modulů potřebných do automatu se dnes pohybují kolem 15 000,- Kč.
•      Cena jízdenky by se navýšila o zaslané SMS správy. Operátoři GSM sítí nabízejí slevy a garantované doručení SMS do 20 vteřin.
•      Dnes je mi jasné, že pokud budou takovou službu ČD využívat, musí ji někdo jiný vytvořit a provozovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 11. 2001 10:10

Ja jsem pro SMS a nebo pro SIM toolkit. Prece neco podobneho funguje u automatu na Colu a nebo si muzes umyt auto... Stacilo by treba na stroji mit cislo na ktere se ma poslat SMS a ten by vydal LISTEK. Takze by se pridal SMS modul do stavajicich automatu na listky. Podobne by to mohlo byt i s Wapem.  Nejvic me ale tady prudi lidi, kteri tuto myslenku hazi rovnou do kose. To je jako moje mama - proste ona mobil nechce ani zadarmo, ona si na nej nezvykne, ona to nebude pouzivat je to slozite a boji se toho... A tak ja musim volat na pevnou a to za draho!!!   Jeste ze se naucila pouzivat pevnou, jinak bych musel vzdy jezdit domu, abych ji to sdelil, nebo tam poslat kuryra a nebo poslat dopis postou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos  |  17. 11. 2001 22:28

Proc ne automaty s IRDA nebo zminovany BLUETOOTH ? Veskere akce s SMS, WAP GPRS mi pripadaji zcela nezmyslne. Zbytecna platba navic. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina  |  17. 11. 2001 19:49

S tím mobilem je to nesmysl!! Možná tak za XX let ale to spíš vyřeší nějaký čip na všechno!! Teď by to nemělo vůbec žadné uplatnění! Ty čipovky, které jsou k dispozici v již zmíněném Havířově, Karviné a Třinci atd, jsou sice super, ale neplatí všude, např. Karvinská platí v Havířově, ale jen v meziměstské dopravě, v MHD si Karviňák ani neškrtne! A Haviřovák si zase neškrtne v Třineckém busu (který jediný provozuje jízdy do Českého Těšína a zpět z Havířova), takže musíte vyháhnout peníze, čipovka je vám na hovno!! No prostě řečeno ty čipovky jsou hodně nedomyslené, a ještě platit z mobilu??? BLBOST!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 11. 2001 22:33

Mobil na rozdíl od čipových karet používají všichni. Tím by se možná vyřešil problém, že v každém městě je jiná čipová karta. Zatímco na čipových kartách se různí implementátoři nedomluví, mobilní operátor operuje v celé republice. Připravil by kompletní řešení, které by nabídl všem dopravním službám v ČR. Ty by si spočítaly, jestli se jim to vyplatí a buď by do toho šly, nebo ne.

Pro mě je představa, že po nastoupení do tramvaje ze SIM Toolkitového menu telefonu třeba vyberu, že chci hodinovou jízdenku, docela lákavá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina  |  18. 11. 2001 21:41

Pro mě je to hodně blbá představa, nosím buď měsíčník, nebo si koupím jízdenku a tu mám v kapse, kdežto mobily po kapsách netahám, a pokaždé když lezu to busu a vytahovat mobil?? No nevím, to pak tu zas můžete dát článek "Mobil v tahu co teď?" Kradení mobilu v MHD!! atd.. V lezu do busu a budu se duležitě kopat v SIMTOOLKITU abych si pořidila jizdenku, pro mě to není díky, Vám se to může zdát dobrý nápat, ale já si zůstanu u těch jízdenek a pochybných čipovek!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  17. 11. 2001 18:59

To placení za jízdenky jiným než klasickým způsobem by rozhodně nebylo efektivní. Aby na to nedopláceli ostatní cestující, muselo by to být dražší, tím by se ještě snížil zájem, a tím dražší by to bylo.

Pro ty, co neměli možnost koupit si jízdenku zavedl DP v Praze dobrou věc, možnost koupit si jí přímo v autobuse. Aby to lidé nezneužívali, je jízdenka o 3 Kč dražší než normálně. Málo kdy vidím někoho že by si jí v autobuse koupil a podobně by to dopadlo asi přes ty mobily. V Metru to jde koupit u dozorčího, když nejdou automaty, chybí akorát tramvaje, tady by se DP mohl polepšit.

Nějaký jiný způsob by mohl ale DP zavést u časových kupónů, aby člověk nemusel stát ty obrovské fronty. Místo, abych si musel každé období koupit kupón, jednoduše bych poslal peníze na bankovní účet pod určitým variabilním symbolem. Revizoři by mohli mít u sebe třeba Palm (Visor) se čtečkou čárových kódů. Tím by přečetli kód jízdenky a hned by se jim ukázalo, jestli je platná. Praha i s okolím nepřekročí 2 milióny lidí, na zapsání čísla 2 milióny potřebuji 21 bitů takže to by se vešlo do 3 byte, jeden byte by mohl vyjadřovat kombinaci různých pásem platnosti, eventuelně slev. Takže jeden člověk by se mohl vejít do 4 byte. Při maximálně 2 miliónech jízdenek by se do jednoho Palma v pohodě věšla celá databáze DP (jen číslo průkazky a pásma platnosti - takže ani v případě ztráty by nehrozilo vyzrazení nějakých citlivých údajů). A při zařízení této jízdenky by si každý mohl zvolit, jestli bude na období určité (a zaplacením by se automaticky prodloužila), nebo neurčité (podobně jako u pojištění by v případě nezaplacení ještě nějakou doblu platila, do té doby by člověk mohl být upozorněn např. nějakou upomínkou). Navíc nějakému zapomenutí by se krásně předešlo trvalým příkazem na účtu a nebo ještě lépe souhlasem k inkasu (to kvůli zdražování). A v případě ztráty by stačilo nahlásit, jízdenka by se zneplatnila a cestující by mohl dostat ihned náhradu. Mohlo by to být jak pro průkazky nepřenosné (byla by na ní fotografie a jméno, tak přenosné, na té by bylo jen číslo).

Navíc by se tím otevřela cesta k zavedení nějakých "vstupních bran" v metru, toho kdo by neměl zaplaceno by to prostě nepustilo. Myslím že by to bylo účinnější, než následná kotrola revizory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 11. 2001 17:10

Každý podnikatel (tedy i Dopravní podnik) sleduje svoje náklady a příjmy. Myslím, že náklady na jednu jízdenku jsou tak malé, že jakýkoliv elektronický systém bude vždy dražší (i kdyby jen náklady na údržbu, správu databáze, placení obsluhujícího personálu, hardwaru, ...). V nejbližších 5-10 letech bych tedy URČITĚ žádný elektronický systém plošně nezaváděl. Mimochodem, většina lidí stejně používá časovou jízdenku (tvz. lítačku), takže o čem je řeč???????????
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 11. 2001 17:25

Dobře, ale jak je možné, že se například mobilním operátorům vyplatí vymýšlet tolik alternativních metod pro dobíjení předplacených karet: přímo přes Internet, prostřednictvím bankomatů, z menu mobilu, z tarifního účtu atd.?

Náklady na jednu jízdenku podle mě nejsou tak zanedbatelné. Absolutně to je třeba jen koruna, ale vynásobme to množstvím jízdenek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MH  |  17. 11. 2001 17:46

Proc se jim to vyplati to je jednoduchy. Protoze napr: tech 400Kc za kartu musí pokrejt provizy velkoobchodu a prodejce. Ve velkoobchodu se ta karta prodava za 365Kc ty ji koupis za 400Kc a velkoobchod ji nakoupi treba za 320Kc(?) . Kdyz to operatori budou prodavat pres bankomat tak maj pro sebe plnech 100%. A majitel bankomatu zkasne poplatek za prevod takze se nazerou oba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 11. 2001 18:19

V případě mobilního placení za jízdenky jde o totéž - zruší se jím koncový prodejce, který stojí hodně peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  17. 11. 2001 19:01

Právě že u jízdenek to neplatí. Tam dostávají trafiky tak malou provizi, že je ani nechtějí prodávat. Proto se hlavní měst Praha snaží tam kde může (např. při pronájmech) prodej jízdenek nařídit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MH  |  17. 11. 2001 17:38

Ja bych nahradil prave tu casovou jizdenku za bezkontaktni cipovou kartu na kterou se vystoji fronta jenom jednou a ne pokazdy kdyz si budu kupovat dalsi kupon. Kdyz si ji budu chtit nabit tak muzu nekolika zpusoby, popsanymi vyse. Pripadne bych zasel k automatu zadal siclo svoji karty a nehazel bych tam penize. A do automatu bych doplnil platbu kreditni kartou.atd. Dopravaci by usetrili protoze by nemuseli platit ty baby, co je tam prodavaj. MH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  17. 11. 2001 19:08

"Ty baby" by museli platit stejně, protože vždycky budou lidé, kteří si půjdou ty lístky koupit k okénku. Možná ale, pokud by se to opravdu hodně rozšířilo, tak by mohli pár těch okének zavřít. V ideálním případě by zůstala jen centrála.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smet  |  19. 11. 2001 13:44

Stejně sem jezdil, jezdim a budu jezdit načerno, tem idiotům v MHD nedám ani vyndru. zrovna dneska rozkopali kus kolejí a nikde o tom nenapsali.... a já sem musel ppo svej dobrejch 500 metrů    co mě by vadilo nejvíc, tak to by byly takový ty otáčecí turnikety vmetru apod. jako třebas v ňů jórku. Sem přihlášej v diskuzi o revizorech takže mi chodí kde jsou a tak, takže mi mobil  pomáhá spíš opačně ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Stodůlka  |  17. 11. 2001 16:58

Myslím, že je to celý kravina. Není možné takto nahradit jízdenky protože vždycky bude spousta lidí, kteří nebudou mít mobil u sebe. Mnohdy někam jdu a mobil si neberu. A v Praze mraky turistů. Takže DP by dále musely distribuovat jizdenky. A NAVÍC k tomu by strkaly prachy do dalšího systému platby + mraky peněz do letáků, které by se to vysvětlovalo + plochy, kde by tyto informace musely být vyvěšeny. Další peníze do proškolení revizorů. A čas strávený kontrolou mobilu bude určitě větší než kouknutí se na jízdenku. Myslím, že žádný podnikatel by takto peníze nevyhodil. A poněkud mě překvapuje informačně naprosto nehodnotný článek na mobilmanii. Měl jsem za to, že tohle uveřejňuje spíš mobil.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 11. 2001 17:20

Myslím, že spíše než mobil lidé dneshledají drobné na koupení jízdenky. Mobily samozřejmě jízdenky nikdy úplně nenahradí, ale mohl by to být podobné jako u distribuce dobíjecích kupónů: ačkoli se operátoři snaží zákazníky tlačít do bezhotovostních nákupů, z části se kupóny stále ještě distribuují. Na jedné straně jsou zde samozřejmě náklady, na druhé straně ale jiné náklady zmizí: tisk jízdenek, distribuce, marže prodejců ...

MobilMania ale nepřipravuje projekt, který zítra nabídne dopravnímu podniku. Jde přece jen o zamyšlení, jak by to třeba někdy mohlo vypadat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 11. 2001 16:15

Soulasím s Vámi, že více paralelních systémů je zbytečných a jen prodražují provoz, který je sám o sobě pěkně drahý. Koneckonců jízdenka uhradí maximálně 30 procent nákladů, tak proč jízdné nezrušit rovnou? Stejně je placené z našich daní. Kolik by se pak ušetřilo na distribuci, revizorech a administrativě. Nehledě k tomu, že by možná ubylo i pár aut ve městě. Další formou částečného krytí nákladů je reklama, se kterou se v mhd setkávám čím dál tím míň. Snad jen metro si drží úroveň. Ale v tramvaji a autobusu dnes není žádná. Proč? Přitom veřejnou dopravou denně protečnou tisíce lidí. Vím , že diskuze se týká hlavně způsobů placení, ale měli bychom se zamyslet za co a za kolik vůbec platíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
..:: sax :.: 124 ..::  |  17. 11. 2001 16:45

Místní autobusy (ČSAD Třinec) používají čipovou kartu už 3 roky. Jen se přiloží a vyjede lístek pro kontrolu.
Navíc je za placení čipovkou sleva 10%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cub  |  17. 11. 2001 12:48

1. Kolik lidí má telefon s bluetooth? Kolik z nich jezdí hromadnou dopravou?

2. To samé s GPRS

3. Při objednání přes SMS nebo SIM toolkit, by jízdenka vyšla dražší o cenu SMS ( v mém případě 2,80 Kč - Twist)

Dopravním podnikům se určitě zatím nevyplatí investovat do nějaké takové technologie, navíc s nejistým výsledkem ( používalo by to málo lidí). Nějakou dobu určitě zůstaneme u papírových jízdenek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  17. 11. 2001 10:17

Myslím, že podstatný problém je v tom, že na to, aby stálo za to podobný systém zavést by se mělo počítat s tím, že ho bude používat většina lidí. Když odmyslím to, že (zatím) většina lidí nedisponuje všemi navrhovanými technologiemi, nedovedu si představit, že ve špičce v tramvaji nebo v metru většina lidí něco klove do mobilu - a to ještě před nástupem, nebo těsně po nástupu. Nehledě na to, že by revizorovi trvalo zkontrolovat jeden vůz tak hodinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sváťa Hříbek  |  17. 11. 2001 09:17

Čus, myslím, že špatná idea to rozhodně není a myslím, že realizace komunikace pro koupi jízdenky je vcelku jednoduchá:

Zavedl bych jak objednání sim toolkitem,

tak SMSkou (sim toolkit také vlastně komunikuje přes SMS),

ale třeba i vámi předem odsouzené volání.

Myslím že nejjednodušší (nejméně zranitelné a zneužitelné) by bylo, kdyby Vám do SMSky přišlo nějaké číslo (kód). Všichni revizoři by měli kódovací zařízení při sobě, kód by si naťukali a koukli by se odkud kam máte jízdenku atd.

V podstatě je to nezneužitelné. Kódy by samozřejmě museli platit jen na jedno použití a algoritmus by musel být trochu složitější (známe čechy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  17. 11. 2001 15:14

Jasne, a s kazdym by tam takhle tajtrlikovali 10 minut, nez by neco natukali, ze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  17. 11. 2001 15:14

Jasne, a s kazdym by tam takhle tajtrlikovali 10 minut, nez by neco natukali, ze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklamo  |  17. 11. 2001 18:02

Souhlasím, kód by se dal získat i přes WAP. Právě přes WAP by si mohli revizoři kontrolovat platnost kódu.....

Tenhle systém by ani nemusel být drahý či jinak technicky náročný. Samozřejmě by fungoval jako alternativa k souběžně fungujícímu systému jízdenek.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  18. 11. 2001 11:12

Nejvic vysmatej z toho bude operator. Tech minut nawapovanejch!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 11. 2001 08:49

Domnivam se, ze reseni by mohlo byt treba v SMS. Po odeslani textovky na urcite cislo v urcitem formatu, by z toho sameho prisla SMS-jizdenka. Tato SMS v sobe ma cislo odesilatele, coz by si mohl revizor overit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  17. 11. 2001 12:25

Myslim, že pokud by sis dal do seznamu svoje číslo a název by sis dal číslo odkud by měla tato jízdenka přijít, tak se ti nezobrazí v SMS zprávách tvé číslo, ale název v seznamu a ten by byl nastaven jako číslo odkud odchází jízdenky. Moc složité???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej K  |  17. 11. 2001 14:16

Ale i bez ohledu na to, co se priřazuje podle telefonního seznamu, se vždycky číslo zasílajícího SMS zobrazí (minimálně jako Detaily o zprávě). Některé telefony umí jenom to .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  19. 11. 2001 06:18

To záleží na telefonu. Předpokládám, že mluvíš o Nokii, ale já mám Erika 2618 a tam to číslo nikde napsaný není. Ani v žádných detailech. Prostě by záleželo na founu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  17. 11. 2001 08:06

Celkem běžné je platit čipovou kartou je to rychlé ,listek taky dostanu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  17. 11. 2001 10:07

Ještě pohodlnější je platit bezkontaktní (RF ID) kartou, tu ani nemusíte vyndavat z peněženky nebo tašky. Takhle to funguje třeba v Hong Kongu. A nemusíte nikde nic zadávat - prostě s ní mávnete okolo turniketu při vstupu a při výstupu, pokud závisí částka na ujeté vzdálenosti, nebo jenom u vstupu, pokud je jednotná. Revizoři nejsou potřeba. Pohodlnost a rychlost odbavení je základ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumi  |  17. 11. 2001 10:21

No nevim, jestli je na severni morave Honkong :), ale tady se bekontaktnimi cipovymi kartami plati v BUSech jizdne bezne. Teda V busech CSAD: Havirov, Frydek-Mistek, Karvina + Orlova. (Stoji zatim 3 CSAD, ktere se navzajem vlastni :). Pouzit to jde jak v MHD techto mest, tak i na mezimestskych spojich. Co se tyce nejvetsi Ostravy, tak tady se to planuje v horizontu 3 let s tim, ze by karta se pouzivala nejen pro placeni v BUS, ale taky v restauracich, kinech atd. tj. takova jiz univerzalni penezenka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  17. 11. 2001 18:28

Ano, mněl jsem na mysli ČSAD u nas ve Vsetine to bez problémů funguje taky již dva roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZdeNek  |  17. 11. 2001 08:03

pres modrej zoubek (nebo radeji pres modrejzoubek ) je docela dobry reseni ale jen pro nas s T39 ,.,.,..  a co ti ostatni ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  17. 11. 2001 06:52

Uvedené nápady mi připadají jak z pomocné školy. Když už platit, tak vytočím nějaké číslo (či výběr z více čísel dle ceny) uvedené v daném voze a ze strojku, který slouží k označování jízdenek mi vyleze lístek s mým telefoním číslem (abychom se ale o něj s někým nepopraly, že ?). Pochybuji však o rychlosti platby a pokrytí všemi operátory, takže papírový lístek vždy s sebou !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alcap  |  17. 11. 2001 02:04

Ale ale - takove kecinky a reseni je pritom mnohem jednodussi - gdyz na to do trech dnu neprijdes, duverne ti ho prozradim mily autore )

alcap

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Kuruc  |  17. 11. 2001 14:13

Samozřejmě existuje mnoho dalšich způsobů. Kdybych měl všechny popsat, tak bude článek tak dlouhý, že by ho nikdo nedočetl. Proto jsem vyzval vás, naše čtenáře, abyste další způsoby vymysleli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alcap  |  17. 11. 2001 14:42

Jestlize je mnoho dalsich zpusobu, proc se v clanku objevuji zrovna ty co nedavaji moc smysl? a co se nas ctenaru tyce - my clanky nepiseme ani nevymyslime...

alcap

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor