Po zveřejnění článků, které se věnovaly problémům s kvalitou mobilních telefonů Sagem, se na nás obrátil čtenář se zvláštní, ale funkční možností opravy těchto telefonů. Víte, že váš mobil dokáže opravit obyčejná kancelářská sponka?
Po zveřejnění článků, které se věnovaly problémům s kvalitou mobilních telefonů Sagem, se na nás obrátil čtenář se zvláštní, ale funkční možností opravy těchto telefonů. Víte, že váš mobil dokáže opravit obyčejná kancelářská sponka?
Asi před dvěma měsíci jsem začal mít problémy se svým mobilním telefonem Sagem MC920. Od určitého stavu vybití baterie prostě nechtěl telefonovat. Vždy jsem se dočkal pouze dvou pípnutí a hlášky „odmítnuto“ na displeji. Postupně se tento stav ještě zhoršoval a dovolat se nešlo už ani při polovičním stavu baterie, tj. asi 3,7 V dle servisního menu. Při takovém napětí u Sagemu ještě ani nezačne ubývat indikátor stavu baterie na displeji.
Po marných pokusech, jako bylo vyzkoušení jiné karty SIM, očištění kontaktů baterie atd., jsem ze zoufalství odšrouboval anténku. A ejhle! Najednou to fungovalo. Samozřejmě se zhoršil signál, ale dovolat se šlo. Zkoumal jsem odšroubovanou anténku a zjistil jsem, že je v ní zespodu malý otvor a vlastní anténa je dutá. Napadlo mě, jestli tam nechybí nějaký hrot, jaký jsem našel třeba v anténě Ericssonu A1018s. V konferenci o Sagemech na Internetu mě ale všichni ubezpečili, že u telefonů této značky je anténa bez hrotu.
Přes konferenci jsem se seznámil s člověkem, který se v Sagemech vyznal a nabídnul mi bezplatnou pomoc. Telefon rozebral a proměřil kontakt, který doléhá k anténě. Vše bylo v pořádku. Nakonec jsme zkusili anténku z jeho telefonu, ale ničemu to nepomohlo.
Zákazníku, máš problém s baterií Telefon jsem koupil jako sadu Twist ve velkoobchodě s výpočetní technikou, který mezitím „úspěšně“ skončil v likvidaci. Proto jsem od prvopočátku neuvažoval o reklamaci. Pak mě napadlo obrátit se s reklamací přímo na Radiomobil. Zašel jsem tedy do prodejny Paegasu, kde telefon převzali a odeslali na reklamaci. Za pár dní mně z prodejny volali, že v servisu provedli upgrade firmware telefonu, ale že je vadná i baterie. A jestli ji chci vyměnit za novou, tak zaplatím přibližně 1 200 Kč, protože baterie již není v záruce. To jsem odmítnul s tím, že baterii si seženu použitou. Asi za dva týdny jsem měl telefon zpátky. Firmware tam byl nový, ale závada, dle servisu způsobená baterií, stále přetrvávala. Teď už telefon zlobil i při napětí 3,8 V.
Obyčejná kancelářská sponka Teď přijde vlastní oprava. Vzpomněl jsem si, že v době, kdy jsem se domníval, že v anténě chybí hrot, mi táta radil, abych tam dál kus drátu. Tenkrát se mi to zdálo dost šílené, ale teď, kdy mě už nic jiného nenapadalo, to byla naděje. Tak jsem ulomil kus obyčejné kancelářské sponky a vložil ji do otvoru ve vyšroubované anténce tak, aby kousek sponky vyčníval. Pak jsem anténku našrouboval a telefon volá až do úplného vybití baterie. Jako „za mlada“!
Samozřejmě netvrdím, že doplnění antény o kancelářskou sponku dokáže vyřešit každý problém se Sagemem. Mně však pomohla a třeba pomůže i vám – z diskusí u článcích o Sagemech vím, že jsem tento problém neměl sám. Netuším, jaký má tento zásah vliv na telefon nebo jeho elektromagnetické vyzařování, kancelářská sponka samozřejmě není homologovaná, takže veškeré zásahy bude provádět jen na vlastní nebezpečí a odpovědnost.
Pokud někomu tento „servisní“ zásah pomůže, budeme rádi, když nám o tom napíše do diskuse. Máte další tipy pro opravy telefonů Sagem?