Jak jsem reklamoval mobilní telefon

Diskuze čtenářů k článku

Albertus  |  17. 08. 2002 11:06

Se Siemens servisem mám také ty nejhorší zkušenosti. Koupil jsem u Oskara S45 a samozřejmě nejel modem. V servisu byl 30 dní, pak mi dali novej. Kdybych je denně neurgoval tak ho spravují doteď. Pak se začal sám vypínat i během hovoru (dělal to pokud byla baterie vybitá pod půlku).  Teď mi přestal fungovat v pásmu 900, v pásmu 1800 šlape. Ještě jednu vadu a rozložím jej o zeď na součástky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Kot  |  09. 06. 2002 17:31

Přestože jsem už asi půl roku spokojeným majitelem telefonu SIEMENS S45 i když už se mi také stalo nevysvětlitelné přepínání zvukových projevů tohoto modelu,chtěl bych také dodat takové malé vyjádření k servisní službě společnosti SIEMENS.

Čekání v servisním středisku SIEMENSU v PRAZE je opravdu velmi zdlouhavé.Nicméně na to musíme brát ohled vzhledem k tomu,že je snad kromě BRNA jediné v Čechách.Takže při jeho návštěvě, a po zjištění,že je jedno ze dvou,mi to zase tak dlouhé nepřipadlo.Sám jsem si vyzkoušel servisní služby s telefonem SIEMENS S25 (výměna displeje) a proběhlo to během jednoho týdne,i když si myslím,že by se to dalo zvládnout daleko rychleji.V servisu totiž (jak jsem se dověděl při příjmu přístroje) mají zázračný stroj na odnímání krytů mobilních telefonů během 1s!!!!!

Jinak jsem se setkal se servisní službou SIEMENSu ještě ve společnosti kde pracuji,protože vlastníme telefonní ústřednu zakoupenou od této společnosti.Že to není jednoduché se ani nebudu rozepisovat,protože po zjištění,že jeden technik má na starosti asi 80 ústředen ve svém rajonu to je asi velice náročné.Zvláště po návštěvě dvou školení na model naší ústředny a zjištění,že servisní manuál čítá přes 10 000 stran si jistě uděláte obrázek o náročnosti těchto zařízení.I přes tato úskalí byla servisní odezva na nahlášené poruchy k naší spokojenosti, i když některé problémy přetrvávají delší dobu.Ale ty se snad vyskytují u všech zařízení tohoto druhu a nejen u výrobků SIEMENS.Jsem však přesvědčen,že jde jinak o spolehlivého výrobce s kvalitním zázemím a velkým počtem spokojených zákazníků jak u nás tak i ve světě.

Tento článek neměl za cíl se nějak zastávat společnosti SIEMENS,zvláště po přečtení článku "reklamace",ale chtěl jsem nastínit jinou rovinu takto vzniklých anomálií,i když si osobně myslím,že by se u takovéto společnosti neměly takovéto vyskytovat ,a tak trochu zmírnit nepříznivý pohled na jinak špičkového výrobce ve svém oboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  22. 05. 2002 14:30

Kam lze dat telefon Siemens k nezarucni oprave? To nikdo jiny nez v Evropsky je neopravuje (nema dily)? Jak se zabezpecit, aby stav po oprave nebyl horsi nez predtim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wendigo  |  06. 06. 2002 15:39

To bych taky rád věděl. Koupil jsem nový neblokovaný stříbrný C35, mam ho 3 týdny a šlape. Ale pro jistotu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  21. 05. 2002 18:07

To je jedina moznost jak docilit napravu. Primo vyrobci a doufat ze cim nas bude vic tim vetsi nadeje na uspech!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuba  |  09. 05. 2002 07:40

Vazena mobilmania / dik za pekny prispevek....mam podobne zkusenosti s opravou telefonu Siemens Gigaset, kdy jsem asi po osmi mesicich komunikace se servisem obdrzel zpet neopraveny telefon s uvnitr vyteklymi suchymi!!!!!! clanky. Po mesici komunikace "vesmes telefonicke" jsem vsechny hovory nahraval a rad je vsem poskytnu. To jen jako odstrasujici pripad servisu Siemens a jeho sqvelych sluzeb! Je to  fakt nestesti, a jedine co by asi pomohlo je trochu jejich "sluzby" protahnout internetem.!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MilosH  |  02. 05. 2002 00:12

Ja musim pochvalit Oskara za to, ze behem reklamace pujcuje zadarmo jiny telefon. Nevim, jestli to delaji i jini operatori nebo prodejci. Byl jsem mile prekvapen, pujcili mi jiny telefon, az to meli opraveno, zavolali a bylo to ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mulder  |  01. 05. 2002 15:35

Do servisu Siemens jsem privezl C35 v zaruce,vypinal se sam od sebe,tuhnul atd.,prostě na ... Ti sikulove mi rekli,ze je to naprosto v pohodě,novej soft a bude makat.Za hodku mam prijit.Za hodku jsem prisel, sikulove mezitim dali muj telefon nekomu uplne jinemu,na koho nemeli kontakt.Nabidli mi jiny fon,pouzity,prekrytovali,dali zaruku.Po dvou dnech jsem zjistil,ze je to jeste horsi nez s prvnim telefonem.Mejloval jsem urputne do Siemensu,nikdo se vubec za tyden neobtezoval mi odpovedet.Vydal jsem se znovu do maticky Prahy (nejsem mistni),koukali na me jak na vraha,co si to dovoluju privezt jim vadny telefon,kterej mam jen diky tomu,ze tam maji bordel a jeste pozaduju bud svuj puvodni opraveny nebo novy.Cekal jsem hodinu a čtvrt (kromě 3/4 hodinové fronty),nez vyklopili novy telefon.Zaplatpanbuh zatim uz asi temer rok funguje bezvadne. Toto je jen stručný popis události,nemám chut psat podrobnosti,protoze jen si na to vse vzpomenu,vari se ve me krev.Perlička - pri prvni navsteve mi vrazili vizitku "siemens-vime co je opravdovy servis" ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mr.ales  |  01. 05. 2002 11:31


window.open=NS_ActualOpen;
Proc jste ten telefon teda nereklamoval u Oskara???

BTW: byl jsem v celadonu NOKIA a prisel tam chlapek, kteremu spadla 8210 do vody a reklmi mu ze je to na vymenu zakladni desky a ze ta bude stat 8000,-. Chlapek se posadil, dal si ruku na celo a byl celkem z toho "Vprdeli". Za 8000,- mohl mit novou 8210 a tuhel mohl prodat jako nefunkcni. A mohl to mit jeste v ten den a ne cekat a cekat a cekat. jak se rozhodl to uz nevim,.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  30. 04. 2002 22:39

Před 10 dny jsem navštívil servis Siemens v Praze 6 s telefonem S 35 i. Ze 4 přepážek byly obsazené celé 2, takže jsem přišel na řadu už za 25 minut - stejně jsem zrovna neměl na práci vůbec nic jiného, než čučet ve frontě. Chtěl jsem vyměnit poškrábaný kryt displeje. Ujistili mě, že to dělají na počkání, ale bohužel ten pracovník, co to provádí, v servisu teď není a přijdě až za hodinu a půl. Můžu si prý počkat. Dále jsem technika žádal o pomoc a radu - telefon nekomunikuje přes IR port s počítačem. Řekl mi, že mají počítač s portem ve vedlejší místnosti a mohou to snadno ověřit, jestli to u nich fungovat bude. Rozhodně to ale nejde hned a na počkání - mám si dát telefon do servisu a za týden zavolat !!! Telefonem jsem rozbil technikovi hlavu, servis jsem zapálil a teď jsem na útěku před zákonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grep  |  30. 04. 2002 20:31

Tak já si tedy taky přisypu popele... Mám Siemens C35, asi po 2 měsících používání přestal fungovat reproduktor. Telefon jsem dal do obchodu kde jsem ho zakoupil. Po týdnu jsem telefon dostal bez problému zpět a opravený. Asi po 2 měsících při dalších problémech jsem se do telefonu podíval a zhrozil se - reproduktor byl se správnými vývody spojen neizolovanými, volně pohozenými drátky. V obchodě mi bylo řečeno, že tuto opravu udělali v Siemensu. Docela jsem jim veřil, protože Siemens je od toho obchodu co by kamenem dohodil a navíc jsem se od dalšího člověka, vlastnícího obchod s mobily dověděl, že tuto opravu také jednou ze Siemens servisu dostal. Tak, tady je pár tun popela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 21:28

Táto chyba vzniká pri páde telefónu, prejaví sa trochu neskôr.
Buďte rád, že Vám reklamáciu vôbec uznali a opravili Vám telefón.
Tie dráty sú určite izolované - majú na sebe vrstvu nevodivého laku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibir  |  30. 04. 2002 20:12

Zahanim stredni dil na s45 (Zlomili mi ho v autorizovanem servisu a umne zamaskovali ) nevite kde jej sehnat ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 18:51

ad druha perlicka: Uplne standardni postup. To stejne i v Nokii a verim ze i dalsich znackach. Servisy jsou napojene primo na vyrobce a pres IMEI si o telefonu vytahnou i to, kdo ho tahal ve skladu po zemi a proto vraci puvodni blokace ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Martinek  |  30. 04. 2002 19:01

To bych pochopil, kdyby se jednalo o záruční opravu. Ale když si zaplatím za to, že mi udělají nezáruční opravu, tak jak si můžou dovolit mi můj telefon znehodnotit (zablokovat) ????

To jako kdybych si do do autoservisu dal Felicii na nezáruční výměnu rozbitého předního okna a oni mi navíc z auta vymontovali například neoriginální výfuk...

Mimochodem od výše uvedené záležitosti vyměňujeme zákazníkům displeje sami a vyjde to na 800 Kč i s prací a DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 21:21

Často sa pri odblokovaní upraví firmware tak, aby nekontroloval simlocky. Telefón má však i naďalej uložené v pamäti, že je blokovaný, takže nahratie nového, neupraveného firmware ho opäť zablokuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Martinek  |  30. 04. 2002 18:08

Jsem také prodejce MT.

Nelze než souhlasit. Úroveň servisu Siemens je nepopsatelná.

Za poslední rok jsme vyřídili 485 reklamací, z toho Siemens 163 ks. Nejdříve jsem reklamované telefony vozil do servisního střediska (v Brně) osobně. Teď je již posíláme výhradně přepravní službou. 98% všech reklamovaných telefonů se k nám ze servisu vrací třicátý den. Jednou jsem potřeboval jeden telefon (C35) opravdu nutně (byl MOC důležitého zákazníka), tak jsem si pro něj osobně zajel po cca 10 dnech. Slečna za pultem mi nejdříve tvrdila, že ještě není opravený a že se čeká na Control Board z německa. Po cca 15 minutách přemlouvání a vysvětlování jsem jí nakonec uprosil. Šla do zadní místnosti a opravený telefon mi PŘINESLA !!!!! Z jejích náznaků jsem pochopil, že telefony jsou většinou opravené celkem rychle, ale leží v expedičním skladě a teprve když se přiblíží 30 den, tak je odešlou zákazníkovi.

Co se týče odbornosti servisních techniků, můžu uvést další příklad: Zákazník reklamoval M35 s tím, že je málo citlivý na signál. Telefon jsme poslali do servisu a po 30 dnech přišel s tím, že se závada neprojevila. Zákazník si telefon odnesl domů a přišel za týden s tím že ho chce reklamovat znovu. Opět jsme ho poslali do servisu a opět za 30 dnů přišlo vyjádření o neuznané reklamaci. Takhle jsme to udělali dohromady 3x (!!!) To už byl zákazník opravdu rozzuřený a vyhrožoval nám soudem, ČOI, televizí N@VA ... apod.  Vzal jsem tedy jeho telefon, položil vedle něj další 3ks M35 všechny jsem je zapnul. Pak jsem digitální foťákem nafotil "důkazy" o tom, že telefon je opravdu slabý na signál a s těmito fotkami jsem se osobně vypravil na Siemens. Řekl jsem jim že zákazník vyhrožuje reportáží v televizi atd. Přijímací technik se jen usmál a řekl "hmmm ..... na Nově jsme ještě nebyli ... " Faktem je, že tentokrát již telefon opravili (výměny vysílací/přijímaci jednotky) a to dokonce do týdne. Jaký je výsledek ? Zákazník měl telefon celkem 3 měsíce a týden v servisu. A protože 3x byla závada neuznaná, tek se mu neprodložila záruka .....

Další perlička:  2 roky stará C35 - zákazník ji dostal asi od příbuzného z Německa. Telefon upustil na zem a rozbil se mu displej. Poslali jsme tedy telefon do Siemensu na NEZÁRUČNÍ OPRAVU. Za 14 dnů přišel telefon s vyměněným displejem zpět. Cena byla do 1500 Kč. Jaké však bylo překvapení, když zákazník zjistil, že telefon je zablokovaný na německého operátora. Na infolince nám vysvětlili, že při výměně displeje se MUSÍ nahrát i nový firmware a ten nahrávají VŽDY i s blokací původního operátora.

Ale abych nehanil jen Siemens, tak alespoň jednu příhodu ze servisu SONY. Zákazník reklamoval CMD-J5 (zasekávání, špatné řazení tel. seznamu apod - klasika) Po 8 dnech nám přišlo vyjádření, že telefon byl odblokován a tudíž skončila záruka. Zavolali jsme proto na SONY a řekli jim, že telefon zcela určitě odblokován nebyl. Přepojovali nás na několik různých "techniků" a všem jsme stále dokola opakovali, že TELEFON NEBYL ODBLOKOVÁN. Oni pořád tvrdili že byl Takhle to trvalo několik dnů a když už jsme požadovali důkaz (například nějaký výpis z LOGu telefonu), tak najednou řekli, že se spletli a že nám ho pošlou zpátky s vyjádřením o nedodržení 30 denní lhůty na opravu. A to tam byl telefon celkem pouhých 15 dnů....

A mohl bych pokračovat .... Faktem je, že nejnormálnější je servis EBM. Většinu oprav dělají do 7 - 10 dnů a nechovají se arogantně. (většinou :)

Petr Martínek

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  30. 04. 2002 16:23

Pánové a dámy, Siemense jsem nikdy neměl, tudíž ani nereklamoval, ale zkuste někdy prubnout "Símenzovskou" infolinku, nejlépe mailem. Takové perly se jen tak nedozvíte. Už jsem to psal jednou do news://cz.?.smajlík, mrkněte tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Supersráč  |  30. 04. 2002 15:58

Jako prodejce mobilů musím potvrdit , že servis Siemens patří mezi nejhorší servisy v repiblice. Někdo uváděl, že opraví i závadu, která je vymyšlená.To není vůbec pravda. Siemens neopraví ani závady, které se projeví na prodejnách. Navíc mu skoro všechny opravy trvají ke 30 dnům. Klenti navíc nechápou, že vina není naší straně a sprostě nám nadávají. Průser je to, že pro opravy neexistuje alternativní autorizovaný servis. Nokie opravuje 4 nebo 5 servisů a hned to jde poznat. Upozorňuju, že v našich 2 prodejnách máme dohromady cca 600 reklamací mobilů ročně, takže naše zkušenosti se servisy jsou bohužel značně rozsáhlé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  30. 04. 2002 15:31

Co já osobně nechápu, pak že u Siemense (a jen u něj) poměrně často slyším: "Výměna náhradního dílu bude dražší než nový telefon."

Což bych pochopil, že cena (ale dílu, nikoli telefonu) se vyhoupne díky administrativním poplatkům a poplatkům za práci, ale že by se vyhoupla přes cenu telefonu?! Hm hm hm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hill  |  15. 05. 2002 13:59

JE TO V LIDECH, povídám:

nemusí to být jen u mobila: například stolní cédéčko Pioneer 104 stálo předloni 129 DM, náhradní díl čtecí hlava do něj stojí 98 EUR (je tedy nejméně o pětikilo v korunách dražší). Výrobci nejeví zrovna zájem o opravy svých přístrojů.

Mimochodem, moje máma (75 let) má v Hradci Králové už 6 týdnů Nokii (kdybych si pamatoval typ!). Špatně vidí a pevnou linku už nechtěla ve strachu, kolikrát ještě podraží. Ta Nokie prostě zřejmě jeden až dva z kanálů dostupných v témže místě (a v plné úrovni) neuměla a, pokud je musela použít, prostě napsala "jen nouzové volání" nebo se protějšek dověděl, že stanice není dostupná. A to po několik hodin téměř každý den. Tedy vada buď ve vf dílu nebo syntezátoru. Soudím tak ze seznamu monitorovaných kanálů v několika stejných místech několika mobily. Fakt je, že některé z kanálů nám ta Nokie vůbec neukázala. V servisu je to sice nezajímalo (nebo se tak jen tvářili), ale že prý musí objednat nový vf díl. Po jeho výměně (asi za 3 týdny) zjistili, že ta chyba je zřejmě v řídicí jednotce, ale po měsíci mámě půjčili na dobu opravy či dořešení jiný přístroj a to bezplatně. Sice je škoda toho měsíce, ale pokládám to alespoň za projev solidnosti firmy, která je ochotná dostát zákonným závazkům třeba i ne zcela obvyklým způsobem. Konečně - ta Nokie, ač už mnohými z vás již opovrhovaného typu, byla v záruce. Doufám, že jestli nepůjde opravit, jí budou stejně ochotně vrácené peníze.

Další zkušenost (už poněkud staršího data) mám z Jičína. Alcatel OTdb v servisu byli ochotni převzít do záruční opravy s odhadem doplatku "za špatné zacházení" asi 450 Kč, protože při pouhém přijetí hovoru napsal "zkontrolujte SIM-kartu" a nedovolil hovor přijmout natož pak někam volat. Po vyjmutí a vrácení karty se zase den dva choval normálně. Zjistil jsem, že se telefon začíná šklebit čím dál víc, a zpucoval jsem ženu, že s ním praštila - a ta, že ne, že jí to dělá od začátku, co je nový. V prodejně se to vyřešilo jednoduše: "my o tom víme, tahle dodávka byla zlevněná, ale až později se přiznali, že už ve výrobě moc utáhli šroubky a ono jim to praská, tak nám dodali nové přední kryty..." a na místě to prodavač vyměnil. SIMka od té doby kontakt neztrácí a hovory jsou levnější - nemusíme je dokončovat později.

Takže: tohle by mohl někdo označit za nedovolenou reklamu, proto nejmenuji. Ale uvádím to proto, že je to v lidech. Znám to: taky žiju z televizních závisláků. Jednomu neopravím (třeba neseženu náhradní díl - však si sem lidi navozili nekonečně široký sortiment šrotu z Bavor - a předělávka by stála moc, nebo: kdo si umí srovnat ceny srovnatelných videobubnů do Panasoniců s Philipsáckými, ví o čem mluvím) a už jsem blbec... to už snad patří ke koloritu národa, že vyhovím-li, je to samozřejmost, v opačném případě nadutost, schválnost, lenost, či proti němu něco mám...když sousedovi jsem to tak kráááásně seštěloval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ BOBR  |  30. 04. 2002 14:51

Možná trochu mimo mísu co se týče značky, ale jde o moji zkušenost se servisem:
Do svého Erika A1018s (ten už leccos zažil )  jsem jednou večer z nudy nahrával flash s tetrisem, ERROR01, telefon zobrazuje Vložte správnou kartu. Nepomohlo repair phone, unlock, nic. Tak jsem volal do GSMobilu (prý autorizovaný servis) a tam mi řekli: Nó, to bude tak oprava za pět stovek. Potom jsem zavolal do EBM, kde mi sdělili: Bude možná potřeba měnit systémovou desku, cena do tisíce pěti set korun. Pak mě napadla helplinka Sony Ericsson, kde mi řekli: Tak my vám tam naflashujeme starý software, cena 250 Kč. A dále? Hovor do jistého nejmenovaného neautorizovaného servisu. Pokec s opravdovým odborníkem- věděl o co jde (vadné checksumy v EEPROM), a nabídl mi řešení. Za 100 Kč je telefon funkční a jsem spokojen

A aby to nebylo takové OT co se týče značek- tak kamarádův Siemens C35 byl na Evropské opraven běhěm týdne (vada nabíjení a ztracený zadní kryt baterie) v záruce a vše proběhlo bez problémů.

S pozdravem DJ BOBR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 18:08

No dle meho nazoru to zadne checksumy nejsou, ale je to spatna flash na spatnou EEP, ale ten "opravdovy odbornik" asi vedel o cem mluvi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 18:36

Aj ty mas pravdu, aj ten odbornik, aj treba dodat, ze ATR 5.3 nie je dokonaly program na flashovanie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 18:48

Ja jsem nazoru, ze zalezi na tom, co sedi pred klavesnici ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 18:50

Nastastie vsetci vieme ako tento problem vyriesit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ BOBR  |  30. 04. 2002 20:03

A jak se tento problém má tedy řešit, jestli se smím zeptat? Nějaké laborování s REPAIR,  předpokládám...
Použil jsem ATR 5.3, flash 1018r7a5.sbn. S obsahem EEPROM jsem nelaboroval, protože jsem žádnou jinou neměl.

BTW: Lead... to mi něco říká... nejste autor Cool LED effectu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 21:12

Najjednoduchšie riešenie je pred flashovaním skopírovať eeprom z nejakého telefónu, do ktorého sa už podarilo tento flash dostať. Potom treba zmeniť IMEI na pôvodné a naflashovať 1018r7a5.sbn. Tento postup má však niekoľko nevýhod: rozladí sa vysokofrekvenčná časť telefónu a takisto nebude 100% fungovať power management. Ja sa preto vždy snažím zachovať kalibračné údaje. Skombinujem pôvodnú eeprom s tou novou a tento mix potom nahrám do telefónu.

BTW: Áno, Cool LED effect je môj "výtvor", rovnako ako mnôžstvo iných vecí, z ktorých len nepatrný zlomok je free.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lead_R520m  |  30. 04. 2002 21:12

Najjednoduchšie riešenie je pred flashovaním skopírovať eeprom z nejakého telefónu, do ktorého sa už podarilo tento flash dostať. Potom treba zmeniť IMEI na pôvodné a naflashovať 1018r7a5.sbn. Tento postup má však niekoľko nevýhod: rozladí sa vysokofrekvenčná časť telefónu a takisto nebude 100% fungovať power management. Ja sa preto vždy snažím zachovať kalibračné údaje. Skombinujem pôvodnú eeprom s tou novou a tento mix potom nahrám do telefónu.

BTW: Áno, Cool LED effect je môj "výtvor", rovnako ako množstvo iných vecí, z ktorých len nepatrný zlomok je free.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sleepy.664  |  09. 05. 2002 22:34

Nazdar bobre! Chtel bych jenom rict, ze mam podobny zkusenosti. Asi to bude tim, ze "bezny uzivatel" spise zvoli autorizovany servis. Z toho se da vyvodit, ze aut. servis zachazi se zakazniky jak s konskym lejnemm, protoze vedi, ze o moc zakazniku neprijdou. Kdezto neaut. servis so zakazniky chce spis udrzet. Snad ste me vseci pochopili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra M.  |  27. 05. 2002 14:42

Mam velmi cerstvou zkusenost s autorizovanym servisem GSMobil a je zcela kladna.Koupil jsem z Polska dovezeny Ericsson T20 a po tretim otevrenim mi flip zustal v ruce.Tak jsem zkusil zajit rovnou do servisu,sdelil jim, ze se jedna o sedy dovoz a cekal, ze me vyhodi k prodejci. Chlapik telefon bez reci vzal,rozebral, zjistil, ze flip byl zniceny jiz puvodne, vymenil panty a vratil mi ho. Tudiz vzdy zalezi na okolnostech, nikdy neni nic jasny predem, mama, tata atd. Spokojeny Ondra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.Konečný  |  30. 04. 2002 12:59

Na 100% chápu Vaše rozhořčení a problémy s tímto servisem.Já osobně jsem prodejce mobilních telefonů a podobné případy už jsem se Siemensem často řešil a ani z postu prodejce mi to nebylo nic platné.Dovede si asi představit zákazníka,který má svůj telefon na servise a Siemens jako s prodejcem s vámi nechce komunikovat,takže zákaztník řve na mě.Bohužel je Siemens výhradním servisním střediskem,pro všechny telefony Siemens a to je chyba.Možná,kdyby měl konkurenci tak se nebude chovat jako Pan všemohoucí a dělat si z lidí srandu.Protože tak to opravdu vypadá.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  13. 05. 2002 13:39

Přesně tak, tento monopolní přístup Siemense může z velké části za zrůdnosti, které zažijete, pokud se vám porouchá mobil. Začíná to už tím, že je to pouze na Evropské v Praze (tuším, že druhý je v Brně), takže vzhůru na cestu. Pokud rádi vzpomínáte na staré dobré časy, jste na správném místě - takové fronty jen tak nikde nezažijete. Další lahůdkou je cena za "analýzu opravy". Něco takového u jiného zboží jen tak nezažijete. Mě řekli, že oprava bude stát 500 korun a když jsem znovu přišel a vystál frontu, tak sdělili, že je v tom něco jiného a oprava stojí asi 5 tisíc Kč. Když jsem, to odmítnul, chtěli po mě ty peníze za analýzu opravy. Tak jsem jim tam ten telefon nechal a koupil si jinou značku. Pokud je pravda, že jsou na tom všechny stejně, přestávám telefonovat.
O aroganci těch lidí na Evropské ani nemluvím. Tak to je trest za to, že jsem si dovolil koupit Siemense. Hlavně, že je pan Veselý spokojen. A Lukavský to vyřešil nejlíp. Proč dělat složité testy, když se to nevyplatí a navíc rozčílí zasloužilé inzerenty.
Čau

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  30. 04. 2002 11:54

Zákon na ochranu spotřebitele

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne
o reklamaci IHNED, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku
či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.


Takže žádné standardně do 30 dnů, výjimečně do 30 dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 18:05

Ale, ale. Vzdycky se muze prodejce vymluvit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  30. 04. 2002 11:38

Také mám zajímavou zkušenost s pražským servisem. Asi před rokem jsem tam reklamoval S35, koupenou jako nedotovanou, tedy i neblokovanou u PhoneHouse. Telefon se vypnul a už nešel nahodit. Také výměna základní desky. Trvalo to asi týden, vše se zdálo v pohodě, telefon fungoval s Oskarem normálně, tak jsem šel spokojený domů. Jaké bylo mé překvapení, když jsem doma zjistil, že mi telefon zablokovali na Oskara a moje Eurotelácká záložní karta tam nefunguje. Taká jsem jim tam udělal dusno a do 5 min. mi ho odblokovali.

"A pak že nejsou blokované telefony na Oskara."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darvi  |  02. 05. 2002 15:36

Ono totiz siemensi jdou zablokovat na kterehokoliv operatore. Dokonce si to muzete udelat sam pres odblokovavaci kod *#0000#xxxxxxxx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evča  |  30. 04. 2002 10:41

Kdysi jsem měla svou novou C25 (Siemens) na reklamaci u sveho prodejce asi mesic a pul. Problem pak stejne obcas pretrvaval... Zacinal se mi ztracet signal, tak jsem uz nevedela co delat a zavolala jsem na sveho operatora (Paegas). Ze se chci zeptat, jak to je se signal, jestli v mem okoli nespravuji nejaky vysilac nebo neco, ze mi proste strasne kolisa signal a ze to neni normalni. Tak mi tam ten pan zacal rikat, ze treba drzim antenu atd. a po vyjmenovani asi pate veci, kterou jsem mela v poradku mi odpovedel: "Jó paní, tak to bude něco mezi nebem a zemí".... Ale do smíchu mi v tu chvíli nebylo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 10:34

Je smutné, že na nejlepší servis, který v republice je (jedině Siemens a snad ještě Sony si opravuje telefony sám a nedává je tzv. smluvním partnerům), se tu sype špína. Vystřídal jsem za dobu GSM snad 30 přístrojů  této značky a neměl jsem problémy, snad jednou nebo dvakrát a ty byly promptně vyřešeny. Siemens opravuje i telefony, kterým nic není, zákazníci pouze buzerují s hloupostmi, přesto se telefony otevírají, propájejí, nahraje se nejnovější fw a vymění se kryty, zákazníkem odrbané. Češi si holt zvykli nakupovat co nejvyšší komfort za co nejnižší cenu, což díky několika slavným akcím operátorů a šedému dovozu způsobilo velké rozšíření typu C35 a M35 mezi lidmi. Vzápětí ovšem dochází k rozčarování z výdrže baterie či jiného postavení menu než jaké je u Nokií a tu chytrá hlava vyráží do servisu, kde zneužívá toho, že vlastně nejedná s technikem servisním, nýbrž přijímacím a vykládá, že tedy přesně neví, co tomu telefonu je, ale že mu určitě něco je.

V Německu je tato značka pochopitelně rozšířenější než u nás a je zajímavé, že relativně je tam procento reklamací těchto přístrojů daleko nižší než u nás. Že by dělali pro východní Evropu horší přístroje?? Nebo je jen český zákazník náročnější?

Druhou stránkou věci je zaměstnanec servisu, ale k těm se nebudu vyjadřovat, neznám je.

V každém případě netvrdím, že každý, kdo má problémy se Siemensem, je potencionální podvodník chtějící získat zpět své peníze. Že se nové softwary sypou, je běžné i u jiných značek. Přístroje se varábějí na běžícím pásu, pokud projdou nějakým jednoduchým testem, jdou do prodeje, a to je jen nějakých 80% produkce, zbylých 20% jsou zmetky. A i ty dobré se prověří teprve v praxi. Vždyť skutečně jsou telefony "testovány na lidech".

Ale musím vzpomenout na časy, kdy cena přístrojů Siemens "pro techniky" byla mnohem vyšší a tolik se jich neprodávalo. Zákazník, který se pro ně rozhodl, si totiž nekupoval hračku nebo doplněk pro posílení image. Těch zklamaných a reklamujících bylo mnohem, mnohem méně.

Tak, a teď do mně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  30. 04. 2002 11:10

Ja nevim, mel jsem novy telefon, tomu odesel po 3 dnech display. Zavolal jsem na infolinku - oprava do tydne, bez problemu. Potom to nakonec trva mesic. Firmware zapomenou aktualizovat pres 3 nasobne telefonicke pozadani. A nakonec jej poslou na jinou adresu, kdyz jim clovek 2x vola a ujistuje se, ze ho poslou tam, kde jej i s balickem zastihnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 18:40

Za to ale nemůže Siemens, to je problém konkrétních lidí na té infolince...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Tichy  |  30. 04. 2002 23:35

A kdo je asi tak zamestnava proboha ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  13. 05. 2002 19:24

S tou Siemensackou infolinkou nemam take nejlepsi zkusennost. Podarilo se mi u tatovy nabijecky na Siemens S10 ulomit ten jack na konci. Volal jsem na infolinku Siemensu (hovor mě stál přes 50 kč) a snažil se zjistit, jestli někde mají ten jack a jsou schopni to opravit.

Tak jsem musel od CPA koupit novou, která se ale začala ani ne po půl roce rozpadat. Pokud někdo víte o místě v Praze kte jsou schopni ten jack připájet byl bych vděčen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pista  |  30. 04. 2002 11:11

... nic proti vasemu prispevku, ale jestli nekomu chcipne mobil za cca 10 000,-- a oprava trva "jen chvilku", viz onech 5 tydnu , tak asi ten servis nebude uplne nejlepsi , jde proste o to rict pravdu zakaznikovi Hele mame moc prace, vas mobil bude tak do mesice. Nebo dalsi moznost Hele mrknem na to a do tydne dame vedet co s tim je a jak dlouho to bude trvat. Tomu ja rikam pristup k zakaznikovi. Tot vsjo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 18:42

Jasně, bylo by to super, ale na to v tom obrovském stroji není čas. A nedělají to ani jiné velké servisy (EBM? GSMobil), spíše menší koncesovaní opravci, před kterými je ale zase zákazník varován

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miky  |  30. 04. 2002 11:23

> Je smutné, že na nejlepší servis, který v republice je (jedině Siemens a snad

Loajalita ke svemu zamestnavateli, dobry...

> Vystřídal jsem za dobu GSM snad 30 přístrojů  této značky

Vsech 29 predchozich urcite zoxidovalo, ze?  Tak cekejte - schvalne - co se asi stane s tim tricatym?

> a ty byly promptně vyřešeny

31 dnu?

> Siemens opravuje i telefony, kterým nic není

To je teda fakt super servis - opravovat neco, cemu nic neni. Spis predpokladaji, ze vsem pristrojum, ktere jim tam lide donesou, nic neni, takze je ani nemusi opravovat. A tak je taky vraci neopravene...

> otevírají, propájejí,

Prosim Vas, co tam jako propajeji? Myslite, jako ze propajeji celou zakladni desku skrz naskrz?

> což díky několika slavným akcím operátorů

Nevim, ale Oskar ma ted S45ku za 10 977, kdezto Siemens ji ma za 8 999 a jeste k tomu pridava nejake kramy navic. Takze se Siemens zrejme chce zbavit svych navlhlych pristroju...

> Že by dělali pro východní Evropu horší přístroje??

Urcite. A jeste k tomu ten servis...

> a to je jen nějakých 80% produkce, zbylých 20% jsou zmetky.

Jo jo, tech 20 % se prave vozi k nam. Bohuzel.

> Tak, a teď do mně!

Jo, diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 18:49

No Vy jste mě rozebral!

Můj zaměstnavatel mě platí dost dobře, takže tady vidíte, že v pracovní době mohu ještě vychvalovat jinou firmu

Telefony běžně neoxidují, musíte jim s tím zvlhnutím pomoct. A znám ty s odpuštěním kretény, kteří se v servisu hádají, že ale opravdu jim do telefonu nic nevyteklo, a když jim ukážou kapky Coly, tak řeknou: "Tak to tam vyteklo manželce, ale mně tam určitě nevyteklo nic." ( A myslí tím "Uznejte záruku!")

No a když technik hodí telefon na tester a je vše OK. Co má dělat? Tak propájí telefon (To se dělá např. horkým vzduchem, pane, jestli nevíte), přehraje software, otestuje a zformátuje baterku a šoupne ho zpátky. Z čeho by byl servis živ, kdyby si tuto činnost nenaúčtoval?

A ty zmetky se šrotují. Padají holt do jiné bedny. Ale možná, že stojí -li u ní někdo informovaný, jako Vy, možná je tady Cajzlům prodá.

S pozdravem Moravák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  30. 04. 2002 11:52

"Že by dělali pro východní Evropu horší přístroje?? "

Nevím to určitě ale tuším že zde na Mobilmanii byla nedávno diskuse okolo zavedení zákonné 24 měsíční záruční lhůty a v diskusi padly i názory, že právě vzhledem k naší v současné době kratší době této lhůty sem výrobci opravdu dovážejí spíše druhou jakost svých výrobků, v EU si to nemohou dovolit.

Já osobně bych se k tomuto názoru přikláněl a myslím tím elektroniku všeobecně, nejen telefony. Opravuji televize a videopřístroje a fakt mě někdy zaráží "kvalita" výrobků od takových firem jako je Sony a pod. U výrobků neznámého výrobce kdy si lidi kupují zboží za SUPER CENY v marketech se to dá očekávat, ale u těchto renomovaných firem by to člověk nečekal, někdy se mě tomu ani nechce věřit .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  30. 04. 2002 13:52

Obecně - cenu stanovuje prodejce a tu kupující zaplatí nebo ne. Vždyť je normální chtít za nejlepší cenu nejlepší kvalitu. Nevymlouvejte se tedy na vychytralost Čechů. A zákony jsou jasné - záruční doba je taková a nezbývá ji než dodržovat. Všichni bez vyjímky - i Siemens. "Chytrá hlava" chce jen korektní a slušný přístup. Šedý dovoz má řešit legislativa nebo výrobce svou obchodní politikou - ne však na úkor finálního spotřebitele nebo formou nedodržování zákonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 18:56

V tom případě jste asi nikdy nereklamoval telefony značky Alcatel, Philips, Sony a jiné, kde se s podobným přístupem (opravy 5 týdnů atd) setkávám též. Pak se ale vrací peníze a vůbec se  zákon dodrží. Jinak prodejce nemá velkou možnost manipulovat s cenami (u oficiálních dovozů jde orabaty 3-8%) a konečné rozhodnutí o vrácení peněz padá na dovozce ve spolupráci se servisem, takže běžně dochází k případům:

Zákazník dá telefon do záruční opravy, ten se vrátí po 40 dnech z opravy opravený. Zákazník ho již nechce a žádá okamžitě peníze zpět. Já sice jeho nárok mohu uznat, ale musím dát telefon dodavateli s požadavkem na vrácení peněz. Ten předá telefon servisu s žádostí o vyjádření, proč k tomu došlo. Mají na to dalších 30 dnů. Co je výsledkem:

Nasr...j zákazník a špatný prodejce= já.

Jinak souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonisko  |  03. 05. 2002 01:18

No, píšete, že jste měl za dobu historie GSM 30 telefonů. Z kontextu mi vyplývá, že to byla značka Siemens. Když si zrekapituluji modely (S3, S4, S4 Power, S6, S8, C10, S10, S10A, S25, SL25, C25, C35, S35, ME35, S45, SL45, ME45, C45 + ten Bosch s modrým displejem, co nevím jaké má označení), tak mi nějakých 11 kousků chybí. Jinak, vychází to nějakch 5 mobilů do roka, tedy jeden na necelé tři měsíce. V tom případě je reklamace tří kusů docela dost.

Jinak moje zkušenosti se servisem Siemens nejsou úplně špatné - kdysi jsem tam měl S10A (chyba čtečky SIM). Oprava byla provedena do 48 hodin a SIM Toolkitový SW mi nahráli zdarma na základě předloženého záručáku s hologramem (a to by telefon  již po záruce). Nyní mám ME45 s novým SW a jsem spojojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alexandr Petak  |  07. 06. 2002 23:53

Zakaznik uzavrel kupni smlouvu s vami, ne s vasim dodavatelem. 30 denni lhuta se tyka vaseho vztahu se zakaznikem.

Napsal jste toto :

"Já sice jeho nárok mohu uznat, ale musím dát telefon dodavateli s požadavkem na vrácení peněz. "

- prominte ale co je zakaznikovi do toho?  To by pak uloha prodejce byla naprosto zbytecna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Havran  |  02. 05. 2002 18:41

Myslím, že v Německu není tolik reklamací proto, že vzhledem k životní úrovni a ekonomické a kupní síle prostě rozbitý mobil vyhodí a koupí si jiný. Ono je něco jiného když stojí mobil celý plat nebo jen jeho zlomek. A když je pro Němce levný jak mobil, tak volání, tak přece nebudou po jistou dobu /i když asi kratší než u nás/ mimo dosah a tedy "out". Kdybych na to měl, mobil stál jen desetinu platu, tak bych si taky raději koupil nový, než bych absolvoval v článku popsanou anabázi, nervoval se a vytáčel z přístupu, výmluv a asi i lhaní těch telefonických ...píp....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo  |  04. 05. 2002 17:35

Vo tom nepochybuj,ze v Nemecku si nechaj 1.jakost,a sem,na "Balkan"poslou neco horsiho.Tak je to i s televizema atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fabiak  |  30. 04. 2002 10:10

Před rokem, jsem dával do EBMka svoji Nk 3210 s tím, že se vypíná, opravená byla do týdne jako všechny opravy v EBM co jsem kdy měl, ALE !!!!! telefon mi poslaly poštou přes jakousi firmu DEPO a nějaké číslo, která telefon sice doručila do mého vchodu, ale ne do mých ruk. Telefon byl u sousedky, která měla odjíždět na dovolenou.... Super přístup k zákazníkovy 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  30. 04. 2002 10:06

Siemens stoji za velké... při řešení reklamací.

Měl jsem 1 rok telefon C35i a 3 měsíce z toho byl servisován servisním střediskem společnosti Siemens v Praze na Evropské ul. Perličkou bylo, že 3. reklamaci nestihli vyřídit v zákonné lhůtě 30 dní a já dostal peníze od prodejce zpět.  

Jsou to smutné zkušenosti při postupu reklamace, s jejich řešením a postojem spol. Siemens k zákazníkům.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
balsoja technika  |  30. 04. 2002 09:51

Inu, pustili jsme se do zavazneho tematu, krizeni modernich technologii s lidskym faktorem. je nepravdepodobne, ze z takoveho spojeni vyleze usmevavy zakaznik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  30. 04. 2002 09:28

Nejak jsem to nepochopil.

Ktere jsou drazsi metody pristupu k internetu nez pres mobil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  30. 04. 2002 09:36

K tomu se mohu vyjádřit: jde o to, že díky zaměstnaneckým výhodám má autor GPRS levnější než klasickou linku, tak proto ty alternativní metody byly dražší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  30. 04. 2002 09:55

Díky. Takže už vím, co se stalo onoho slunného odpoledne: nešlo ani tak o jití s dobou, ale o ten levný přístup na inet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 04. 2002 12:17

Neni to nic zase tak nepochopitelneho. Pokud clevek neprenasi velke objemy dat ale vyuziva trvaleho pripojeni pres GPRS, je jakekoliv jine pripojeni drazsi. Zvlast pokud se misto telefonu s GPRS musi pouzit telefon ktery umi jen CSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wally  |  30. 04. 2002 09:12

Taky jsem mel bohuzel spatnou zkusenost s timto servisem. Po spatnem odblokovani C25, mi rekli, ze se musi vymenit deska, ktera stala vic nez celej telefon. Ze prej odblokovavaci programy prepisujou pamet jinak a tim znici celou desku a uz se to neda preflashnout.
Takova blbost !!!!
Tak jsem se radsi na ne vykaslal a na internetu stahnul soft, kterej telefon bez problemu opravil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Taky  |  30. 04. 2002 11:02

Byl jsem u toho, jak prisel asi 18lety chlapik s problemem, ze mu C35 spatne dobiji. Obsluha zjistila, ze telefon byl natvrdo odblokovan. Rekli mu tedy, ze chybne dobijeni je zpusobeno odblokovanim. Potom si obsluha vsimla, ze telefon ma problemy se prihasit do site - pry poskozeny VF dil - zpusobeno odblokovanim !! Oprava - vymena zakladni desky plne placena zakaznikem. Chlapik koukal jak vyorana mys a kyvnul na to - cena nad 2000Kc.
Chapu, ze to na lidi zkousi a delaji si xefty. Sedy dovoz jim asi hybe zluci. Kdyby jste ale toho chlapika videli, jak mu uctuji tisice za nic misto pravdepodobne dostacujiciho preflashovani ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 17:57

No ono asi zalezi na tom konkretnim clovekovi a jak je "blbej", ze se necha okrast ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo  |  04. 05. 2002 17:31

Jsi kokot,Satane,protoze ne kazdy clovek ma cas a moznost sedet u compu a sledovat vychytavky s mobilama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kimi  |  06. 05. 2002 10:21

Až na to, že základní deska k c35 stojí 7000,- Tim pádem vychází levněji koupit si nový pádlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  30. 04. 2002 11:03

Mě se stalo to sámé.Potřeboval bych ten soft na opravu.Nemohl by jste mi poradit.Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomiko  |  30. 04. 2002 08:55

"Upozornění: tento článek vyjadřuje názor čtenáře. Názory redakce časopisu MobilMania se mohou lišit." - trošku alibistický a srabácký, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  30. 04. 2002 09:05

Není to ani alibistické ani srabácké.Zkrátka jde o názor čtenáře, kterému jsme na našem webu dali prostor k vyjádření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koukol  |  30. 04. 2002 21:19

Marně čekám, kdy si nějaký mobilový časopis posvítí na problém reklamací mobilů. Je to snad vosí hnízdo, do kterého máte strach píchnout, srabíci z MobilManie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  01. 05. 2002 09:56

Jaký problém? Mohl byste to prosím blíž specifikovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koukol  |  01. 05. 2002 12:20

Typická ukázka alibismu. Opravdu se domníváte, že reklamovat mobilní telefon není žádný problém, že je všechno v pořádku? Copak jste nečetli diskuzi k tomuto článku? A to je jen nepatrná část toho, co se člověku může přihodit, chce-li reklamovat mobil. Ostatně sám jsem mobil zkoušel reklamovat... už bych to víckrát nedělal. Ale možná jsem měl jen výjimečnou smůlu, stejně jako všichni, kdo někdy zkoušeli reklamovat mobil a nepochodili. Možná je všechno v pořádku, jen my postižení jsme příliš zhýčkaní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  01. 05. 2002 12:36

Ano, jsem přesvědčen, že reklamace mobilního telefonu je bezproblémová věc. Když něco nefunguje a je to v záruce, jdu do servisu nebo do prodejny a podle záručních podmínek přístroj reklamuji. Samozřejmě se můžou vyskytnout nejrůznější problémy, stejně jako se můžou vyskytnout všude, ale nemám žádné informace o tom, že by to u některého servisu bylo pravidlo.

Diskuse je virtuální realita, která nemá vůbec nic společného se skutečností. Když je v diskusi u článku o špatném chování servisů většina souhlasných názorů, neznamená to, že servis je špatný. Do diskusí píše jen zlomek lidí a až na výjimky to budou jen ti, kteří jsou nespokojení.

Co si vůbec myslíte, že bychom měli dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ Dareba  |  01. 05. 2002 16:46

Ale notak, Marku! Samozřejmě, že v diskuzi nenajdeš naprosto vyvážený poměr reakcí - pokud s něčím zkušenost nemám a nebo ji mám dobrou, tak se k tomu nepotřebuji vyjadřovat, ale když mě Ti mazáci vypálili rybník, přileju si olej do ohně...  Já jsem byl na pozáruční opravě s mobilem mé ženy (hm... vylila na něj půl litru piva) - deset dní vůbec nevěděli, kde ten mobil je, co s ním je a jak to bude. Když jsem se dostavil osobně, odněkud ho vyštrachali jako neopravitelný a chtěli po mě 500,-. Smluvní cena za neopravitelný mobil byla ale 350,-. Po hodinovéím telefonování nakonec opravdu řekli, že je neopravitelný. Domluvili jsme se na čtyřech stovkách, mobil jsem vzal, dal do něj kartu... a od té doby bez nejmenší chyby funguje dodnes. Podotýkám, že do něj byl nahrán nový firmware, takže to v prackách někdo měl. No a co si asi o tom servisu budu myslet???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sleepy.664  |  09. 05. 2002 22:06

Rek bych, ze ten telefon zamenily a nejakej manik, kerej si nechal prehrat firmware ted beha po servisech s nefunkcnim mobilem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ Dareba  |  01. 05. 2002 16:51

Jo, mimochodem, k otázce, co byste měli dělat: zůstat v klidu a nereagovat podrážděně na všechny podněty, směřující (zdánlivě) proti vašim příspěvků, redakci, názorům... Internet (to asi víš líp než já) je drsná země, kde platí ty nejhorší pravidla, daný zejména velkou anonymitou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  01. 05. 2002 20:29

Internet je třeba drsná země, ale když někdo něco napíše, musí si to taky umět obhájit. A autor toho červeného nesmyslu nahoře mě o tom ještě nepřesvědčil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  01. 05. 2002 23:22

Omlouvám se - tím červeným nesmyslem jsem vás chtěl trochu popíchnout. Nepovedlo se, nevadí. MobilMania zřejmě není tím správným místem pro svícení si na problémy a zřejmě ani do budoucna nebude mobilním Občanským Joudou, který je vždy na naší straně. Není jistě jednoduché psát o problémech a pokoušet se hledat řešení, kritizovat a dovolávat se nápravy, šťourat a šťourat a shánět neveřejné informace. Oč jednodušší je psát o nových mobilech, o zlevňování a zdražování, o nových službách a rajských zahradách mobilních operátorů...
Nedomnívám se, že reklamovat mobil je bezproblémová věc. Ano problémy jsou i jinde, ale nedovedu si představit, že bych například reklamoval vůz v autorizovaném servisu a po měsíčním čekání a zaplacení poplatku za neoprávněnou reklamaci bych zjistil, že se technik ani neobtěžoval zvednout kapotu. Nebo že bych si koupil barevnou televizi, a to, že hraje černobíle, by bylo neuznaným důvodem pro reklamaci.
A jen tak na okraj ... je smutné, když se novinář ptá svého čtenáře, co by měl dělat. Přesto odpovím - psát o tom, co čtenáře zajímá. A pro jistotu dodám, že si uvědomuji, že jsem možná jediný čtenář, kterého problém reklamací zajímá (proto o tom nepíšete), a že pokud mě nezajímá to, o čem píšete, nemusím vás číst (uf, to jsem se do toho zamotal).
Ještě jednou se omlouvám, nemyslel jsem to osobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  01. 05. 2002 23:34

Aha, já jsem ale opravdu nevěděl, co přesně po nás chcete. Taky je trochu zvláštní, když příspěvky, které požadují články o divných praktikách servisů, píšete ke článku, který se přesně týká tohoto tématu. Podobné články bude MobilMania jistě připravovat i nadále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Havran  |  02. 05. 2002 18:13

Hele Mobilmanie, nic ve zlém, ale už tady bylo konstatováno, že si jen děláte recence nových telefonů, píšete o změnách cen a o tom co vás baví. A co kdybyste nejenže dávali prostor postiženým spotřebitelům, kterí měli problémy s reklamací, ale sami něco aktivně podnikli a připravili třeba něco jako "test" servisů? Ani ne tak z hlediska jejich odborné úrovně, neb každý servis by měl být schopen zvládnout opravu telefonu, ale i z hlediska lhůt a především z hlediska přístupu k zákazníkům, tedy k nám uživatelům mobilních telefonů? Nebo to už je tak okrajové, že se to vašich zájmů a vašeho zaměření i-magu netýká? Já si myslím, že pokud někdo váhá mezi dvěma značkami, a dočetl by se že servis jedné má dlouhé dodací lhůty, k zákazníkovi se chovají jako ke kusu hadru a bezostyšně mu lžou /viz onen článek/, tak se rozhodne jasně. Pokud by to nebyl článek jen nějakého /byť spravedlivě rozhořčeného/ nespokojence, ale redaktorů i-magu, kteří si ověří, že to nebyl náhodný, ale typický přístup servisu /jak to dělat, to byste jistě vymysleli/, pak by třeba přístup změnili nebo by je k tomu přinutil pokles zájmu o takto servisované výrobky. Ale do něčeho takového, dlouhodobějšího a seriózně ověřeného, se vám asi nechce, že? Vždyť přeci psát recenze na nové zajímavé mobily je o tolik zábavnější.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  02. 05. 2002 18:35

Jak by měl takový test probíhat? Abychom mohli napsat, že servis XYZ je špatný, chtělo by to desítky pokusů. Aby to k něčemu bylo, musely by se otestovat všechny české servisy a kdo zaplatí čas, který se tomu musí věnovat, jak sehnat mobily, na kterých by se to testovalo? Tohle není akce pro internetový časopis, není to třeba ani pro tištěné Mobility.

Navíc není efektivní dělat takové velké akce. Strávíte s nimi týdny, jsou příšerně drahé a výsledná čtenost bude stejná jako u článku, který je napsaný třeba za hodinu. To se prostě nevyplatí.

Nepíšeme o tom, co nás baví, ale o tom, co baví čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Havran  |  02. 05. 2002 18:58

No dobrá, asi je to opravdu těžko uskutečnitelné. Ale desítky pokusů, to si nemyslím. A všechny servisy do testu jistě dát nejdou, stejně tako všechny spotřebitelské časopisy neotestují všechny výrobky. Nemusíme tomu říkat test, ale třeba jen srovnání vybraných /třeba těch význačnějších a větších/ servisů a třeba jen pro zajímavost co se lhůt oprav týká a třeba právě toho přístupu k zákazníkovi. Jak jsou vstřícní, jak moc se mu věnují. Jak moc se vymlouvají či dokonce lžou. K testu či jen srovnání se dá přistoupit mnoha způsoby a s rozdílnou úrovní důkladnosti. Jen se nevymlouvat na složitost, abych nemusel dělat nic. Teď jsem to myslel obecně, ne jízlivě. Zkuste ještě popřemýšlet jestli nestojí za zvážení nějaké srovnání vymyslet. Možná, že na takový článek by nebyl skoro nikdo zvědavý, jak naznačuje, a možná byste se divili. Viz vcelku slušná diskuze zde. Tak se mějte. Osobně považuji následné servisní služby k produktu za důležitý a opomíjený prvek rozhodování jaký výrobek zvolit. Vy patrně ne. Tak se mějte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Strejc  |  08. 10. 2002 18:38

Také jsem se domníval, že reklamace je bezproblémová věc, ale bohužel realita u Siemense na Evropské byla jiná a to už nejde jen o nějaký menší problém, ale přijde mi to celkem jako fatální chyba.

O čem mluvím, dnes jsem byl reklamovat mojí S45i , mám špatné tlačítko na klávesnici a když jsem čekal, že to ihned opraví a přehodí kryt, tak mi bylo řečeno, že to přijmou, ale také se může stát, že mi za měsíc napíší, že telefon neopravili, protože zatím nemají náhradní díly.

Mám telefon určený pro český trh s originál záručním listem a opravdu nechápu jak je možné, že dají na český trh telefon, když ani v servisu Siemens na něj nemají náhradní díly. Když mi řekli, že si mám zkoušet volat na infolinku a ptát se, zda jim přišli náhradní díly, tak už jsem si opravdu připadal jako kdybych byl úplně nepodstatný ten nejmenší zákazníček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miky  |  30. 04. 2002 11:12

No, ja myslim, ze se sice v nekterych pripadech lisit mohou, ale v tomto pripade se urcite nelisi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  30. 04. 2002 16:12

souhlas, teď jsem chtěl napsat cosi podobného o alibismu a je vidět, že nejsem sám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  30. 04. 2002 08:49

Taky mam se Siemens servisem spatne zkusenosti. Tedy spis muj kolega. Zatuhaval mu C35i, tak ho odnesl do servisu. Taky cekal na novou desku a kdyz prisla, tak mu ji vymenili, data mu nepresypali a desku odeslali do Nemecka. Kdyz zjistil, ze jeho puvodni deska se vsemi telefony je nekde v haji, tak v tom se v tom servisu tak rozcilil, az jsem si myslel, ze ty techniky zabije...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  30. 04. 2002 08:10

Mel jsem co do cineni s Prazskym servisem. A byl jsem rozpaleny taky do bela. Oni maji zakazniky skutecne pekne na haku. Co rict na to, ze mi bylo receno, ze telefony prinesene do obchodu opravuji do tydne, zaslane postou (cili krome Prahy a Brna cela republika) se opravuji do mesice !!!! Predstavte si ty dve hromady telefonu s cedulkami do tydne, do mesice - nespechat. Asi vychazeji z toho, ze kdyz jim nehrozi, ze jim nespokojeny zakaznik neprijde primo vynadat, nemusi se s jeho problemy prilis zatezovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darvi  |  30. 04. 2002 08:05

Ja mam se servisem Siemensu ty nejlepsi zkusenosti, moji C45ku opravili do 3 dnu a jeste me ji i odblokovali.:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tecko  |  30. 04. 2002 10:00

Já mám taky se servisem Siemensu jen dobré zkušenosti - až na ty fronty, ale člověk nemůže mít všechno. Aspoň že maj lístky, takže člověk odhadne, jak dlouho to mlže ještě trvat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darvi  |  02. 05. 2002 15:21

Ja jsem to tam nastesti poslal pres expresni sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
addonics  |  30. 04. 2002 08:03

To není jen Siemens, měl jsem problémy i v Sony, kde ten telefon, možná neumyslně, poškodili tím, že vyhnuli kovové "pacičky" v sim readru a do telefonu nešla vložit sim karta.  Naštěstí jdu dneska pro peníze. Teda doufám, že je dostanu po jejich telefonickém příslibu. Telefon jsem měl od 18.2.2001 a do dnešního dne jsem ho nemohl používat 120 dnů. Potom věřte značce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr2  |  30. 04. 2002 07:56

Souhlas, jeden z nejhorších servisů v republice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr2  |  30. 04. 2002 07:57

Myslím ten Siemens...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rypel  |  30. 04. 2002 07:54

Není to jenom Siemens Service. Jde o to prodat a minimálně své výrobky servisovat - to stojí vícepeníze. Je to obecně jenom shoda okolností, že padneme na špatně vedený servis a ještě k tomu nás tam k naší smůle vždy odchytí tzv. okecávači bez jakékoliv další snahy. Obdobné problémy měl kamarád s opravou v Brně v autorizovaném Servisu Nokia.

Je to pech a nemělo by to být. Škoda, že autor příspěvku nebyl konkrétnější u jména servisu či jejich zaměstnanců. Určitě by byla větší šance, že se něco hne, a pro ostatní jasnou výzvou: "tam nechoď, tam nemají rádi lidi . . . ."

Ahoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
2D  |  30. 04. 2002 07:34

Inu, to teda cumim, ze je tohle vubec mozny takhle zachazet se svim zakaznikem jako s hadrem !!!!

Inu, ale obdivuji trpelivost, ja uz bych delal bordel po tydnu !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 07:40

Standardne - Siemens ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
2D  |  30. 04. 2002 12:48

Vis, zase na druhou stranu, co si budeme povidat, Nokia servis je na tom hodne podobne!!!!

A kdyz reknu, z 10 prodanych Nokii jsou 3 reklamovany u nas a o dalsi uplatnuji zaruku v servisu.

Podobne na tom i Alcatel, Motorola, Philips, Panasonic a co teprve v Ericsson ....nejhur je zachazeno v Sony. Tak ted si clovek nevybere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 04. 2002 17:53

No to mas sice pravdu, jenze on je rozdil prodat 100 mobilu a z toho 30 vyreklamovat a nebo prodat 10 mobilu a z toho vyreklamovat 8 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ahoj  |  03. 05. 2002 01:45

a to se ten telefon při zapnutí nezapne, ale nejdříve se tě přiblble ptá, jestli nejsi v letadle .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
addonics  |  30. 04. 2002 07:19

Je chyba jen u mne nebo ten ME45 má přesahovat asi 20 řádků textu a tudíž se neda přečíst celý článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  30. 04. 2002 07:43

Jaký používáte prohlížeč a s jakým rozlišením?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
addonics  |  30. 04. 2002 07:51

Internet Explorer, v podrobnostech se nevyznam. Kazdy neni fanatik do PC.  Ted se to uz zobrazilo v pořádku. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  30. 04. 2002 07:13

ta proc je na obrazku ME 45?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  30. 04. 2002 07:46

Je to pouze ilustrace - hardwarově jsou tyto telefony totožné, tak proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Veselý  |  30. 04. 2002 10:16

Jistě jste se přepsal, myslel jste snad "softwarově".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  30. 04. 2002 10:41

Davate snad k recenzi Fabie fotku Pola, protoze jsou vyrobeny se stejnych dilu? Samozrejme, ze ne, takze bych prosil ke clanku o jednom telefonu nedavat ilustracni obrazky jinych telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  01. 05. 2002 09:43

Neberte to tak vážně - nebo vám vznikla nějaká újma? Kdybychom psali o špatných servisech Volkswagenu, tak by tam přece mohlo být jakékoli auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nepovim  |  02. 05. 2002 19:56

a to jenom napsal to co se nam stava kazdy den.
neni to jen zazitek jednoho ctenare, vime ze je to tak se vsim a vsude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor