Vzhledem k tomu, že placení telefonem využívám docela často, dovolím si přidat zkušenosti z reálného života pro ty, kteří by o tom uvažovali.
Ještě do poslední aktualizace aplikace MyAir od AirBank, bych tvrdil, že tento způsob (vlastní platební řešení) je naprostý odpad. Jak já, tak spoustu dalších uživatelů, dle recenzí na Google Play bylo nespokojeno s častými výpadky placení, karta samovolně z telefonu zmizela, platba neproběhla apod. Z toho důvodu dokonce AirBank na cca měsíc, tuto službu postavila. I po opětovném spuštění ale karta stále mizela po restartu telefonu. Toto je, zdá se, po poslední aktualizaci opraveno. Vzhledem k tomu, že jsem ale nechtěl být pokusný králík, zřídil jsem si účet u Monety, která plnohodnotně podporuje GPay. A když ponechám stranou ostatní nedostatky banky, tak placení snad ani nemůže být snazší. Do 500,- jen rozsvítíte telefon na lockscreenu a zaplacení je okamžité. Nad 500,- pak stačí jen telefon odemknout na "plochu" (nevím jak je to u nezabezpečených telefonů, ale při odemykání otiskem to tak je) a zaplacení je opět okamžité. Naproti tomu u AirBank je platba, zdá se mi, celkově pomalejší a při platbě nad 500 Vám odemknutí telefonu, nepomůže. Je třeba jednou přiložit, terminál 2x pípne, jakože chyba, pak zadat na displeji buď heslo do aplikace nebo se dotknout čtečky a znovu přiložit. Obsluha bývá kolikrát zmatená, myslí si, že došlo k chybě čtení karty a teprve když uvidí, že okolo terminálu mávám telefonem, nechá mě platbu dokončit. Tedy podtrženo a sečteno. GooglePay nemá, co do pohodlnosti, konkurenci. Doufám, že poté co se spojí Moneta a Air se přejde na GPay. Celkově však doporučuji tento způsob alespoň vyzkoušet, je to pohodlnější než lovit peněženku a tam hledat kartu. Jen si pro jistotu tu plastovou vezměte sebou...