Jak reklamovat předplacenou sadu a nespálit se

Diskuze čtenářů k článku

oki12  |  17. 07. 2001 19:17

Kolega reklamovat telefon Alcatel OTC kvůli problémům s mikrofonem. Po třech týdnech se dozvěděl, že záruční reklamace není uznána, protože má na displeji nalepenou holografickou samolepku. Může přístroj nechat opravit (za cca 900,-), nebo si ho neopravený může vyzvednout, ale za 400,- (údajné náklady na dopravu do servisu...). Je toto vůbec možné?!? (To vše ve značkové prodejně EUROSTAR Blansko)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  17. 07. 2001 19:17

Zdá se mi že je zde drobný rozpor v případě odstoupení od smlouvy.Zákazník má jednu smlouvu na sadu TWIST a né několik třeba na telefón a další na SIM kartu, pokud tedy odstoupí od smlouvy na základě neopravitelnosti telefonu odstupuje od celé smlouvy tedy několika jednotlivých součástí sady tak jak ji zakoupil.Nebo né?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max Factor  |  17. 07. 2001 19:17

Článek je výkladem existujících právních norem vztahujících se právě na prodej sad s mob. telefony. Je dost výstižný, kupující má opracdu poměrně rozsáhlá práva, která ho chrání, ale podle mně stejně často prodejci operátorů zákazníky prostě převálcujou, protože když nebudou chtít reklamaci uznat, musí se stejně k soudu a to běžný člověk moc nechodí, navíc by musel žalovat v Praze, kde taky všichni nebydlí...
Podle mně je pravda to co je v článku, že jde o prodej samostatných věcí za samostatné ceny, které lze v podstatě dovodit (cena sady minus cena samotné karty se rovná cena telefonu), soud by to vzal určitě spíš než výmysly operátora, účtovat to jako u paušálu.
Problém ale zřejmě neni v popisované povinnosti upozornit na reklamační podmínky, protože operátoři je mají ve svých všeobecných podmínkách a ty jsou součástí smlouvy, kterou uzavíráte, když si mobil kupujete (v prodejně si je můžete před koupí přečíst, jenže jsme zase u toho- málokdo si před koupí tu brožurku vyžádá).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Randall  |  17. 07. 2001 19:17

Chtěl bych se s dovolením zeptat na reklamační řád. Mám také problémy s telefonem, tuhne firmware, a tento je v servisu. Možná myslím moc dopředu, ale nepředpokládám, že by s tím někdo cokoli opravdu dělal. Chtěl bych se zeptat, jestli mám jako zákazník právo si po třetí reklamaci vybrat, zda dostanu zpět peníze, nebo mi vymění mobil? Bojím se, že operátor (Paegas) si může vybrat sám (proč mám pocit, že mi budou chtít nacpat pár korun). Předem děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.B.  |  17. 07. 2001 19:17

Podle zákona je výběr na vás, takže se nebojte a odkazujte se na zákon o ochraně spotřebitele. Pokud budou chtít rozhodnout za vás, neberte to a kontaktujte Českou obchodní inspekci.

Ale toto všechno se dá vyčíst z článku, tak proč se znovu ptáte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Randall  |  17. 07. 2001 19:17

Děkuji za odpověď a omlouvám se. Po přečtení článku jsem si prostě nebyl jistý jak to je, tak jsem se zeptal. Nashledanou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  17. 07. 2001 19:17

Dobry clanek je ten, ktery si offline ulozim, nebot jej mohu nekdy pozdeji potrebovat. A takovy je prave tento - vytah podstatnych informaci, malo omacky a tlachu okolo. Diky a jen tak dale.
Mejte se
Dan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Holcman  |  17. 07. 2001 19:17

Článek se mi líbí, ale jak by to pak bylo, když zákazník využije nabídky Dodatku ke smlouvě, za zvýhodněnou cenu koupí telefon a prodlouží tím smlouvu o dva roky. Telefon je vadný, reklamuje ho, operátor nedodrží reklamační dobu. Může zákazník požadovat s vrácením peněz i zrušení Dodatku ke smlouvě ?
Obě transakce spolu úzce souvisí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 07. 2001 19:17

Zdravím, opet by jste mel narok na vraceni (zvyhodnene) ceny telefonu ci na jeho vymenu. Vase reklamace se tyka telefonu, nikoliv sluzeb operatora. Navic telefon nevyrabi operator,ale vyrobce telefonu, v jehoz servisu se telefon opravuje. Lhutu tak muze prekrocit servis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Andrs  |  17. 07. 2001 19:17

Pekny clanek, ale to s tim, ze pri reklamaci vam vrati cenu jen za telefon, se mi opravdu nelibi. V sade za 4000 je telefon za par desetikorun, ale pritom samostatne karta stoji podstatne mene, zato telefon podstatne lepe. Jestli je to podle zakona tak, ze pri vraceni telefonu mate narok jen na cenu za telefon, tak by autor a vsichni, kteri ten zakon schvalovali zaslouzili nakopat do hlavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grepy  |  17. 07. 2001 19:17

Ja to taky nepochopil. Na co vam vsem je ten clanek dobry, kdyz stejne pri reklamaci reklamujete jen mobil, ktery stoji par (cisly treba 5) korun. To mi pak vrati tech pet korun? Neni to trochu pritazene za vlasy? Pristi tyden to bude 30 dni od te doby co jsem reklamoval alcatel OTMax db. Tenhle typ se uz snad neprodava a jestli mi za nej budou chtit dat 5 kc, tak je kopnu do hlavy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:17

Tak vám ten článke bude dobrý k tomu, abyste věděl, že vám prodejce při reklamaci vašeho mobilu musí nabídnout nejenom peníze, ale i přístroj. Bez ohledu na to, že už se neprodává.

Zřejmě vám nabídnou jiný telefon v obdobné cenové relaci z Twist sady. Vzhledem k tomu, že ceny jsou úplně jinde a telefony taky, tak bych tipoval, že dostanete něco jako Alcatel OT Club db, Motorolu T2288, nebo Siemens C25. Tudíž si přilepšíte, co tomu říkáte?

Dejte vědět, jak jste dopadnul.

Pořád nevíte k čemu je ten článek dobrý?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Machalik  |  17. 07. 2001 19:17

Kdo vymyslel tenhle zakon, tak at je rad, ze me jeste nepotkal. Po koupi telefonu Alcatel OTE jsem ho po dvou tydnech reklamoval, pote jsem musel mesic cekat na vyrizeni reklamace. Mam pak moznost si vybrat, zda chci vratit par set korun nebo novy stejny telefon. Prece si ale nebudu brat stejny telefon, kdyz uz mi jeden kleknul. A ty vracene penize nestoji za rec, to je vysmech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  17. 07. 2001 19:17

No jo, ale jak je to s reklamaci dobiti kreditu u GO nebo TWIST, konkretne pres *102*xxx*yyy# ? Tam neni zadna kontrola, poslete prikaz a pokud se uklepnete (NEBO operatoruv system udela botu), nabijete klidne misto yyy nekomu nezadoucimu a ani se nedozvite komu! Co pak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.B.  |  17. 07. 2001 19:17

Nevím o jaké dobíjení se přesně jedná, ale kde není hmotný důkaz, tam není co dokazovat ani reklamovat.

Nakonec je to vaše chyba. Když v obchodě zaplatíte a až doma zjistíte, že vám vrátili málo, máte taky smůlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 07. 2001 19:17

No, mam s tim zkusenosti. Jednou se mi to stalo. Zavolal jsem operatorovi, slecna na infolince si rekla o cislo dobijeciho kuponu, zjistila, ze jsem opravdu dobijel pred chvili (a kredit nikde) a dobila mi to jaksi na dalku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:17

Takže v pohodě?

Samozřejmě, pokud máte dobíjecí kupón a po nabití se váš kredit nenavýší, pak to určitě reklamovatelné je.

Jinak je to v případě, že to omylem dobijete někomu jinému. To bych taky rád věděl, jak by se pak postupovalo. Má s tím někdo zkušenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  17. 07. 2001 19:17

Ano, mam zkusenost. Cekam na odpoved na pisemnou reklamaci, pak dam vedet jak to dopadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xaxa  |  17. 07. 2001 19:17

nejak mi uniklo jestli mam pravo reklamovat telefon (resp. asi cokoli) kdyz ho koupim z druhy ruky .. konkretne mi jde o telefon z twist sady ke ktery mam zarucak od Pekace. Muzete mi prosim nekdo rict jak to vlastne je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.B.  |  17. 07. 2001 19:17

Záruční list máte od Pekáče (tak se říká Paegasu?), takže telefon budete reklamovat u něj a je jedno, zda ho budete reklamovat vy nebo vaše babička.

Záruční list se nevystavuje na jméno kupujícího, ale je spjat s přístrojem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Pavelka  |  17. 07. 2001 19:17

Podle meho selskeho rozumu a podle toho co jsme brali ve skole tak opetovny vyskyt vady je podruhe ne potreti, kdyz neco delam opetovne tak to prece delam kdyz je to min. podruhe ne potreti. To jak se tento vyklad paragrafu dela je prece nespravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.B.  |  17. 07. 2001 19:17

Zní to sice nelogicky, ale judikatura (rozhodnutí vyšších soudů) vykládá opětovný výskyt vady tak, jak píšu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:17

Je to akorat shrnuti faktu, ktere jsou znamy do jednoho maleho srozumitelneho clanku, jinak nic noveho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 07. 2001 19:17

Článek je hodně dobrý. Nicméně, poprosil bych redakci, aby se zmíněného právníka J.B. zeptala na věc, která se nazývá VÁZANÝ PRODEJ. Připadá mi totiž, že operátoři podmiňují nákup telefonu s aktivací nebo obráceně, to je jedno. Sada stojí např. 4.999 Kč, ale z toho telefon samotný stojí onu 1 Kč a pak je problém s reklamací. Nikdo vám nenabízí jeden výrobek takhle zvýhodněný s další službou. To je totiž TRESTNÉ! Vázaný prodej je v ČR zakázaný. Představte si, že si budete chtít koupit auto za 500.000 Kč a někdo vám ho dá za 5 Kč a k tomu pojištění za 499.995 Kč. Celý "balíček" je za 500.000 Kč, ale ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  17. 07. 2001 19:17

Mno ... ja si myslim ze vazany prodej je mimo misu ... protoze mate samozrejme moznost si koupit telefon i aktivaci zvlast, byt cenove to potom vychazi ponekud jinak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sapp  |  17. 07. 2001 19:17

a o tom je právě řeč .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  17. 07. 2001 19:17

to je jakobyste si stezoval ze si muzete koupit auto za 100k a autoradio za 5, ale prodejce vam to nabidne dohromady za 100001 :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.B.  |  17. 07. 2001 19:17

Když půjdete do Tesca nakupovat joguurty a budou vám nabíze 6 jogurtů za 24Kč, ale jeden za 10Kč, pak se taky nejedná o vázaný prodej.

Je to hodně podobné, ale o vázaný prodej se nejedná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 07. 2001 19:17

Nehadam, se. Jsem jen obycejny clovek. O pravech vim minimum. Jenze tady je to porad jenom jogur s mnozstevni slevou. Kdezto operatori prodavaji vlastne tri "veci" a jedna je vazana ke druhe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mesky  |  17. 07. 2001 19:17

Tohle asi neni vazany prodej. Je to to samy, jako kdyz si koupis menu u Mc onald´s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  17. 07. 2001 19:17

Až bude Paegas dělat problémy, tak si to vytisknu a vezmu sebou. Díky za to - je to docela dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 07. 2001 19:17

Jo, je to dobrý. Ale pro mnoho lidí s kříkem po funuse - ti už se operátorem pobili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:17

A myslíte, že už se nepobijí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
April  |  17. 07. 2001 19:17

Netýká se to jen Paegasu, ale i Eurotelu. Takže pokud bys chtěl reklamovat Go, tak si to nezapomeň taky vytisknout a vzít s sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karek  |  17. 07. 2001 19:17

Ja nevim co je na tom dobreho... Kdyz jste si precetli podminky tak to tam vsechno mate a je to i logicke !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor