Ptáte se proč se nám s Vámi špatně komunikuje?
situace: Volám na 800123456 (Český Telecom) aby mi změnili ISDN linku na obyčejnou linku. Chci vědět co to obnáší, technicky, právně (smlouvy) a kolik to bude stát.
<i>Vytáčím číslo ...........
1.krok Český Telecom, dobrý den, dovolali jste se do TCS...
2.krok Pro komunikaci v ČJ stisknětě 1, for EN press 2....
3.krok (informace o novinkách)
4.krok zadejte číslo linky o které chcete hovořit
5.krok pro spojení s operátorem stisknětě * (až sem bych to zatím chápal)
6.krok pokud si opravdu přejete hovořit s operátorem stiskněte * (°°°°kolikrát se mě ještě zeptá?
7.krok ...do ucha mi hraje protivná melodie, když skončí tak se ozve "Všichni naši operátoři se momentálně věnují zákazníkům, kteří se dovolali před Vámi, zavolejte prosím později." A AUTOMAT DRZE UKONČÍ HOVOR
CELÝ POSTUP OPAKUJ O PÁR MINUT ZNOVU.... SE STEJNÝM VÝSLEDKEM
NA PO 4. SE HOVOR NEUKONČÍ... ŽE BY ZMĚNA?...
melodie se přehrává už asi po 20 dokola, telefon ukazuje 15minut spojení (ještě že je to "zdarma")
8.krok konečně to zvedla nějaká žena. Představí se tak, že jí vůbec není rozumět. ...ptá se mě jak mi může pomoci.
Já slušně pozdravím a položím dotaz: "Chtěl bych změnit ISDN linku na obyčejnou linku. Chci vědět co to obnáší, technicky, právně (smlouvy) a kolik to bude stát."
Ona na to: "Takže byste chtěl změnit ISDN linku na obyčejnou telefonní stanici"
Já: Ano...
Ona: Dobře, tak já Vás přepojím...
do ucha mi zase zní ta pitomá melodie... už mě to nebaví poslouchat display telefonu ukazuje už 27minut.... konečně to zvedl (pro změnu) muž.
Opět mu není rozumět jak se jmenuje... prostě jen něco zahuhlal.
zase se mě ptá jak mi může pomoci.
Já slušně pozdravím a znova položím stejný dotaz: "Chtěl bych změnit ISDN linku na obyčejnou linku. Chci vědět co to obnáší, technicky, právně (smlouvy) a kolik to bude stát."
On na to: "Takže byste chtěl změnit ISDN linku na obyčejnou telefonní stanici"
Já: Ano...
On: Mohu se Vás zeptat proč jste se tak rozhodl, co Vás k tomu vedlo?
... následovala konverzace, kterou si už nepamatuji doslova, protože mě operátor svými dotazy vytáčel do nepříčetnosti.Přesto jsem se udržel a jednal ve vší slušnosti. Dokonce i ve chvíli, kdy mě začal odříkávat ceny tarifu ISDN2 Internet 780, který jsem do té doby používal. Nepřestal ani když jsem se ho snažil přerušit slovy, že tuto informaci znám a už ji ani nepotřebuji.
Nakonec jsem z něj dostal informace, které jsem požadoval.Ale byl to boj!!!
Získané informace jsem si sepsal na papír a druhý den se rozhodl, že tuto změnu opravdu chci podstoupit.
Proto jsem zavolal opět 800123456... s tím že chci objednat "přeměnu ISDN linky"!
Tentokrát jsem se probojoval k operátorce mnohem dříve a tak jsem měl ještě dobrou náladu. Ovšem hned mi jí zkazila, když mi oznámila, že musím zaplatit 169 Kč, vyplnit a poslat nějakou smlouvu a čekat než se mi ozve technik... Včera mi ten oprátor řekl, jen že ke mě pošlou technika, který odpojí "tu bílou krabičku" a od nového měsíce již budu mít ten nový tarif. </i>
....................................
tohle byl konkrétní případ z 19.7.2004, ale podobných zkušeností máme v rodině víc. Horší komunikace je s operátory z placených linek...volání na úřady a pojišťovny, kde si vás přehazují jako horký brambor.Ale to by už bylo do jiné diskuse.
A pak se divíte, že jsou na vás zákazníci nevrlí? Jednáte s námi jako s pitomcema, hustíte do nás informace o které nemáme zájem. A u těch informací o které zájem máme nám nesdělíte ty nepříjemné "povinnosti": placení, papírování, a čekání až si milostpáni technici na mě udělají čas.
<b>KAM SE PODĚLO BAŤOVSKÉ HESLO: "NÁŠ ZÁKAZNÍK - NÁŠ PÁN"</b>
PS: Otázka na asi trochu jiné téma: proč mám vlastně platit za změnu tarifu? Jaké s tím má operátor spojené náklady? Připadá mi to jako pokuta, za to že jsem si já dovolil rozhoudnout se platit měsíčně méně. Vysvětlí mi to někdo?