Jak se na mobily dívají ženy

Je jasné, že ženy vnímají mobilní telefony jinak než muži. Spíš než na funkce hledí na design a barvu. Krátká úvaha o tom, že ženy jsou prostě „jiným živočišným druhem“.
Jak se na mobily dívají ženy

Marie Kociánová: Ženský pohled na mobilní telefony a vše kolem nich je odlišný od pohledu mužského, a to už z principu. Tato rozporuplnost pohledů na jednu a tutéž věc vychází z odvěké odlišnosti povah mužů a žen, která je zakořeněná kdesi hluboko v nás, dědí se z generace na generaci a zoceluje se výchovou. (Viz filmem Samotáři čerstvě zpopularizovaná teze, že muži a ženy jsou „dva různý živočišný druhy“.)

Nejvíce patrné je to už při pořizování mobilu. Pro ženy bývá často důležitější přitažlivý design než vybavenost nejnovějšími funkcemi. Možná si pamatujete na reklamu, kde se říkalo, že nejlepším doplňkem k šedivému kostýmu je modrá Škoda Felicia. Tato reklama přesně útočila na tuto slabost ženské duše.

Kamarádka mě požádala, abych jí poradila při koupi telefonu, i když už byla pevně rozhodnutá, který konkrétní mobil si koupí. Bylo to v polovině března a tehdy byl právě mobil roku ve všech obchodech vyprodaný. Všude jsme se jen zeptaly, jestli mají … a oni všude řekli, že ne. Až v posledním obchodě se přičinlivý prodavač nenechal jen tak odbýt a začal nabízet něco úplně jiného – malý, elegantní telefon s osobitým francouzským šarmem, navíc duální, s vibračním vyzváněním a také o pětistovku levnější. Jedním z prodavačových nejlepších argumentů bylo, jak se krásně vejde do dámské kabelky. Můžete hádat, jak to dopadlo …

Ale nejen při nákupu se projeví rozdíly mezi muži a ženami. Zajímavé je sledovat například zvonění – u žen převládá zvonění buďto klasické nebo méně nápadné. Málokdy uslyšíte z mobilu patřícího ženě králíky z klobouku nebo Scatmana. Ženy také daleko citlivěji reagují na vibrační zvonění, a to i přesto, že své mobily nenosí jako muži někde „při těle“, ale v kabelkách. Ženám vyhovuje jiná logika ovládání. Ženy bývají důslednější při vypínání mobilů nebo odmítání hovorů na méně vhodných místech (restaurace, divadla). A tak dále.

Ženy zkrátka používají mobilní telefony s grácií a elegancí jim vlastní. A je na mužích, aby to uměli ocenit.

Témata článku: Ostatní

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Misa 17. 7. 2001 19:02:53
    A komu to vadi? Proc by nemohl stejny clanek vyjit v casopise tistenem i...
  • Petr Broža 17. 7. 2001 19:02:51
    Všechny články, které vyšly v tištěném časopise http://mobility.cpress.cz,...
  • Marek Lutonský 17. 7. 2001 19:02:51
    MobilMania o víkendech a svátcích většinou přejímá články, které dříve...

komerční sdělení

Komerční sdělení