Ono bude hodne zalezet na vytizeni dane technologie v dane lokalite.
Takze uvedu priklady z me praxe.
Ted, CDMA, v Praze ...
Statistika ping pro 62.24.64.3:
Pakety: Odeslané = 58, Přijaté = 58, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 115ms, Maximum = 569ms, Průměr = 150ms
Obecne mam zkusenost, ze ping (32 bytes) na CDMA je tak do 200 ms. Na kilovy ping okolo 600 ms.
U EDGE je to tak okolo 400 ms. U GPRS pak okolo 800 ms.
Jenze to jsou prumerne hodnoty. GPRS se kolikrat dostane pres 1,5 vteriny. Nekdy i vic.
Stejne jako i CDMA se da zabit, tak aby byli pingy treba kolem pul vteriny.
Predevsim si ale diskutujici, ktery si provadi mereni, musi uvedomi, ze pokud chce testovat rychlost nebo dobu odezvy, musi si vypnout ty P2P site, ohlidat si aby mu nestahvoal postu Utlouk a nejlepe ani nekomunikovalo ani ICQ. Jinak je to tezky. Protoze zrovna ICMP packety pingu maji tu nejnizsi prioritu.
Jenom jednu vec jsem ale v clanku moc nepobral.
Jak souvisi odezva s pocty pridelenych packetu. Imho uplne minimalne. Samozrejme, ze kdyz mi sit v danou chvili neprideli zadny timeslot, nebo se o nej delim s dvaceti dalsimi uzivateli, tak pujde i doba odezvy do kytek. Ale 400 ms u GPRS ... to asi autor spadl z visne, ne? :) To ani nahodou.
Pokdu ma ale nekdo u CDMA pingy treba 3x vetsi, nez je mam ja, proc ne. Zalezi na zatizeni dane lokality.
WiFi take muze byt bezproblemova technologie. Na druhou stranu chybovost okolo 10% u kilovych pingu je porad povazovano za bezproblemovy stav. :)
A jeste jedno rypnuti do autora. Ze by latence u web stranek bylo to nejproblematictejsi, to bych tak moc nevidel. Sice na tom muze byt hezky videt, kdy se mi zacne nacitat stranka od kliknuti na odkaz, ale tam to trapi minimum lidi.
Jestli se nekdo zajima o latence a vhodnost technologie pro urcite internetove aktivity, tak jsou to predevsim hraci sitovych her. A v druhe rade uzivatele, kteri chteji aktivneji pouzivat VoIP.