Myslím, že kvalita je prostě kvalita a určitě bych ji nezaměňoval se "zvykem nebo pouhou radostí" a ohledně ergonomie podle mě záleží spíše na konkrétním typu výrobku než na značce. Neřekl bych, že by měly telefony od Nokie v průměru o tolik lepší ergonomii než ostatní, možná že i naopak. Ohledně "radosti z telefonu známé značky" - může to být i naopak ale v tomhle případě bych chtěl připomenout, že takový Ericsson, Siemens, Motorola apod. rozhodně také neznámé značky nejsou.
Ohledně poměru inzerce - konkrétní poměr samozřejmě neznám. V časopisech zaměřených na mobil. telefony to může být jiné ale stačí prolistovat většinu denního tisku nebo časopisů a zjistíte, že se ten poměr může pohybovat i kolem 99 : 1 a to 1% je možná tak Siemens.
Neřekl bych, že zaměňuji marketing za reklamu. Samozřejmě a v tom s Vámi souhlasím není reklama všechno. Je to ale základní stavební kámen a jedna z nejdůležitějších věcí, které poptávku ovlivňují.
Myslím, že Nokia nemá o nic větší schopnost přijít na to, co zákazníci vyžadují než ostatní. V Motorole, Sony apod. určitě o nic větší hlupáci nesedí, Nokia však spíše měla z počátku štěstí, trefila se o o něco lépe (loga, obr. sms, vým. kryty apod. byli holt pro většinu důležitější než fce, váha, cena apod.) a zákazníci to přijali jako dogma z kterého Nokia těží dodnes.
Nakonec i Vy sám jste v některém starším příspěvku napsal něco v tom smyslu, že nechápete proč jsou Nokie nejprodávanější i přes to, že je na tom třeba Ericsson už dlouho technicky lépe. Nebo se snad mýlím?