Japonské Sony Ericssony na vlastní oči (z tiskové konference)

Sony Ericsson nám ukázal mobily, které slaví úspěch v Japonsku. Stalo se tak minulý týden na tiskové konferenci, kde výrobce představil tři novinky. Sony Ericsson bere fotomobily vážně, oživují totiž prodeje mobilních přístrojů.
Japonské Sony Ericssony na vlastní oči (z tiskové konference)
Kapitoly článku

Minulý týden se konala tisková konference v Praze, kde jsme očekávali, že Sony Ericsson ukáže všechny nové modely, k osahání však byl pouze Sony Ericsson K700. Model S700 bude k vidění až tento týden na CeBITu a véčko Z500 nemělo smysl ukazovat, protože je určeno pouze pro americký trh, nepodporuje totiž frekvenci 900 MHz. Sony Ericsson také ukázal dva své mobilní telefony, které jsou velmi úspěšné v Japonsku. Jedná se o Sony Ericssony SO505i a SO505iS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sony Ericsson S0505i

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sony Ericsson S0505iS

Z těchto modelů vychází nový Sony Ericsson S700. Telefon je otáčecí a ve svých útrobách ukrývá digitální fotoaparát s rozlišením 1,3 megapixelu, s nímž lze pořizovat obrázky ve formátu 1 280 × 960 bodů. Sony Ericsson nezanedbal ani displej. Ten je aktivní a dokáže zobrazit až 262 tisíc barevných odstínů. Japonské mobily jsou docela velké, sami jsme zvědavi, jak na nás bude působit S700.

U nových telefonů K700 a S700 přichází Sony Ericsson s novým konceptem „telefon má dvě přední strany“. Na jedné je mobil, na druhé fotoaparát. Telefony jsou koncipovány k držení naležato, stejně jako u běžných digitálních fotoaparátů. S aktivací funkce fotoaparátu se převrátí displej, prst při držení naležato rovnou dosáhne na spoušť na boční straně mobilu.

 Klepněte pro větší obrázek
Tohle je přece jasný fotoaparát: K700 (vlevo), S700 (vpravo)

Sony Ericsson s fotomobily rozhodně počítá. Podle něj jsou telefony s fotoaparátem jednou z příčin oživení prodejů mobilních přístrojů. V roce 2003 bylo po celém světě prodáno 55 milionů telefonů s fotoaparátem, prodává se jich údajně víc než klasických digitálních fotoaparátů. Pro výrobce jsou důležitá čtyři kritéria: kvalita obrazu, stylový vzhled, snadné použití a spolehlivost. Design přístrojů kategorie "imaging" je inspirován výrobky Sony, u nových modelů to jde opravdu vidět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Se kterým fotoaparátem můžete i telefonovat?

Sony Ericsson rovněž prezentoval hodpodářské výsledky za rok 2003. Jak můžeme vidět z grafu, počet prodaných mobilů stoupá. Zatímco po dobu prvních dvou čtvrtletí byla společnost ve ztrátě, v druhém pololetí dosáhla konečně zisku. Výrobce taky zdůraznil silné stránky mateřských společností. Zatímco Sony přináší know-how z oblasti AV techniky, designu a marketingu, Ericsson nabízí dobré vztahy s operátory a síťovou infrastrukturu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Prodeje za rok 2003 -- Silné stránky Sony Ericssonu


V další kapitole naleznete zbylé fotky japonských Sony Ericssonů  další obrázky z tiskové konference.

Kapitoly článku

Témata článku: Sony, Smartphony, Ericsson, Tis, Son, Konference

Určitě si přečtěte