Japonskou firmu proslavil topinkovač, teď chystá telefon s Androidem

Japonská firma Balmuda se úspěšně prosadila v poněkud netradičním segmentu – vyrábí totiž topinkovače, které produkují nadýchané, a přitom dokonale propečené krajíce chleba. Před šesti lety pro tyto účely vyvinula „zvlhčující topinkovač“. Nyní se chce, možná poněkud překvapivě, prosadit v segmentu chytrých telefonů.

Firma, která se v Japonsku proslavila především modernizovaným a stylovým pojetím tradičních kuchyňských přístrojů, začala postupem času vyrábět další spotřebiče. V jejím portfoliu tak můžeme najít například ventilátory, světla, vysavač, a dokonce i chytrý reproduktor.

Mobil od výrobce topinkovačů

Balmuda je známá především díky svému topinkovači s prostým názvem The Toaster. Přístroj, který byl k dostání za 25 850 jenů (asi 5 000 korun), se stal v Japonsku kultovním hitem a zákazníci museli na jeho koupi čekat až tři měsíce, uváděla v roce 2016 agentura Bloomberg.

Výrobce si na pomoc přizval další japonskou firmu Kyocera, která má s výrobou mobilních telefonů mnohaleté zkušenosti. První telefon s podporou mobilních sítí páté generace a operačním systémem Android hodlá nabízet ve spolupráci s operátorem SoftBank.

Zahájení prodejů je plánováno na listopad tohoto roku s tím, že u operátora bude možné zakoupit tento mobil pouze se závazkem a SIM kartou. Výrobce však hodlá nabízet i jeho odemčenou verzi, nicméně patrně nezamíří za hranice země vycházejícího slunce.

O chystaném telefonu nejsou v tuto chvíli známy žádné konkrétní podrobnosti. Výrobce bez bližšího upřesnění zmínil, že by měl „poskytovat jedinečný zážitek“. I z dalších vyjádření lze soudit, že se Balmuda pokusí vystoupit z řady – například generální ředitel Gen Terao podotkl, že „chytré telefony se dnes zdají být všechny stejné“.

Nemalé ambice

Vyniknout na tak přeplněném trhu, jako je segment smartphonů, vyžaduje produkt, který nejen splní, ale i předčí očekávání. Balmuda tvrdí, že nenechá kámen na kameni, aby takový produkt poskytla. Telefony bude sama vyvíjet a navrhovat, přičemž výrobu má zajišťovat Kyocera.

Gen Terao označil nedostatečnou možnost výběru za příležitost pro svou firmu. Segment chytrých telefonů považuje za největší trh, který může obsadit. Vysvětlil, že Balmuda se zaměří především na to, aby se stala jedničkou z hlediska jedinečnosti svých produktů.

Firma se nemíní snažit o získání zásadního podílu na trhu. Stojí však za zmínku, že dle ekonomického deníku Nikkei Asia by podnikání v oblasti chytrých telefonů mělo ještě v roce 2021 vygenerovat tržby ve výši přibližně 2,7 miliard japonských jenů, tj. přibližně 500 milionů korun.

Diskuze (2) Další článek: Tablet složený v kapse? Samsung se pochlubil nadvakrát ohýbaným displejem

Témata článku: , , , , , , , Telefon, Segment, Topinkovač, Výroba, Japonská firma, Výrobce, Softbank, Ventil, Bloomberg, F +, Hranice Země, Pro +, Nikkei Asia,