Je pro studenty lepší Oskar nebo T-Mobile?

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  21. 01. 2004 17:09

A pročpak je na www.novinky.cz stejnej text jako tady, znamená to snad reklamu na T-mobile?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedřich Novák  |  05. 11. 2003 09:04

Tento článek mi už zvedl mandle. Čtu časopisy od Cpressu, čtu živě i Mobilmanii. Všude se vine červená nit "jak je ten T-Mobile" hodný, vhodný, jak to má dobře udělané. Chápu, že Cpress žije i z reklamy, ale troch nestrannosti by mu neuškodilo. Jak má pak člověk věřit těm všem článkům a komentářům, když jsou zaplacené T-Mobilem!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  25. 10. 2003 23:43

 

ať si každý vybetre co se mu líbí rozhodně ani jeden z tarifů není moc vhodný pro smsky, tedy pro "čeckého studenta" který je spořivý a volat moc nepotřebuje a proč by platil zato co ani nepotřebuje. já osobne se vejdu do 160kč měsíčně a vtom je 80sms, 40min do oskara, 20min do ost. sítí, kombinuju tarif odepiš s go

Celkově se mi volné minuty u paušálu moc nelíběj. nemají tam co dělat, když už paušál tak bych chtěl přece jen levnější sazby za všecky služby. Je to pak vlastně něco jako předplacenka platíme předem za něco co jsem ještě nevyužili. (blbá strategie operátorů, oblbujou jen lidem hlavy,)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  25. 10. 2003 23:32

ať si každý vybetre co se mu líbí rozhodně ani jeden z tarifů není moc vhodný pro smsky, tedy pro "čeckého studenta" a dnešní student je spořivý a volat moc nepotřebuje a proč by platil zato co ani nepotřebuje. 

Celkově se mi volné minuty u paušálu moc nelíběj. nemají tam co dělat, když už paušál tak bych chtěl přece jen levnější sazby za všecky služby. Je to pak vlastně něco jako předplacenka platíme předem za něco co jsem ještě nevyužili. (blbá strategie operátorů, oblbujou jen lidem hlavy,) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka novosad  |  02. 10. 2003 22:16

Pouzivam simky dve jednu od oscara za 10,- mesice tam mam sms za 0,40,- a za 1,50,-. nevolam z ni vubec jen na oscar a pak mam od go to mam zas na volani za 6,60 a pak 4,40 tarif original a tech 250 nebo kolik bych mel platit mesicne se mi proste nelibi. kdyz nemam momentalne chechtaky tak proste se snazim setrit a nevolat. u tech uchylnejch tarifu co nabizej bych si nevybral Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Monk  |  06. 10. 2003 21:18

njn ale ber to tak ze ne kadzej si muze dovolit mit dve cisla...a strane druhe trotly ktery aby usetrili 20 haku a menej kuli tomu 10x simku a posleze se jim nejde dovolat ani na jedno cislo bych nakopal ;)

Ale mam vecnej dotaz porad jsem nepochopil jedno pokud (muj pripad) mam tarif rekni a sluzbu moje sms. prejdu na tu kolej. a budu mit 70+20 ci kolik sms prvni se provolaval 20 minut ok chapu. stema sms je to jak? automaticky se mi zrusi moje sms nebo je to tak ze si nemuzu zapnout druhej balickej k ty koleji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moira  |  10. 10. 2003 12:37

ja bych zase nakopal ty, co maji hlasovku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  02. 10. 2003 22:02

Zkusím se raději věnovat trošku tématu... Z článků co sem měl možnost číst vyplývá, že tarif Volej kolej je jenom na tento rok. Měl sem ze začátku dojem, že se jedná o něco jako normální tarif (ikdyž je to jen jakási nádstavba tarifu Řekni mi), tj. že mi ty výhody skončí až skončím školu. Pletu se a bude se příští rok tohle opakovat, nebo mi přeběhne tarif automaticky na Řekni mi a nic už s tím nenadělám? A vůbec, na jak dlouho se k Oskarovi upisuju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radecc  |  03. 10. 2003 16:53

Kdo mu poradí???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  02. 10. 2003 07:53

no nevím nevím. myslím že být studentama, tak si dávám pozor na různé podrazy operátorů. služebně mám eurotel, leta jsem mel paegas a od té doby co mám oskara mám klid. Emaily jdou preposilat gratis, sms fungujou z internetu a mimo hovoru a SMS (sms pouzivam NEJVIC) moc sluzeb nevyuzivam.

Peagas (T-mobile) me tenkrat s jejich melounama a nasledujicim zdrazenim opravdu dost nastval a je to operator ke kteremu se vracet nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radovan  |  01. 10. 2003 08:54

byl jsem u Oskara v kamenném obchodě v centru OV a tam mi řekli,že se prvni počítá 50 minut a potom až těch 20, takže když provolám 30 převede se mi 20.

ale to není pravda

na infolince říkali a to dvakrát nezávisle na sobě, že první se počítá těch 20 a potom těch padesát, takže provolám li 30 převede se 40 minut a to je už OK http://www.radovan.aktualne.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  30. 09. 2003 22:51

Žádný operátor se nemůže měřit s Oskarem v nabídce firem.

Celá matčina firma přecházela z ET na OS. Neplatili žádná aktivace a zaplatili 6000 a za to dostali 5x C45 a 2x ME45 (bylo to asi před rokem a půl) tohle žádný jiný operátor nenabízí.

Jo a ani nemusim mluvit o tom, že volání ve VPN u oskara je za 1kč a mám dojem že se neplatí ani paušál za VPN.

JO A JESTLI VŠICHNI UMÍTE DOBŘE ČÍST TAK TAM JE NAPSÁNO ŽE VOLNÉ SMS JSOU JEN DO TM. A to je celkem nahovno.............

prostě si to promyslete.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  30. 09. 2003 22:44

Přesně tak ty reklami už mě serou, nejen v televizi ty trapný, ale hlavně ty na netu, kdy se ti přes celej monitor objeví T-mobile ve flashi fakt perfektni bych ho plesknul toho kdo to vymyslel. A za další kdybych měl změnit operátora(mám oskara), tak bych přešel k Eurotelu protože byl a vždy bude nej(az na ceny) ma nejrychlejsi GPRS, GPRS za tarif, nejlepsi portal s MMS a ruzne jine mms sluzby atd......

Ale oskar byl a vzdy bude NEJLEVNEJSI. Byli vsude testy tak to kua uz nereste.... no mozna ten tarif Student bude levnejsi nez Oskar. Ale ja bych radsi sel do vyssich tarifu oskara.

S tm to mate jako s mlokiema, taky nechapu ze si je lidi kupujou, kdyz jsou nejdrazsi a nemaj vubec takovou vybavu jako SE. Sony ericsony jsou a budou vzdy nej. KDY UZ TO POCHOPITE. Vždyť za 9000kč koupite SE T610, což je nejlepší mobil na našem trhu a konkurenční mlokie nemaj nic s čim by mohli vedouci pozice tohoto telefonu ohrozit.

No prostě si to promyslete, ale T-Mobile je nejmene kvalitni operator, s nejvice zkurvenejma reklamama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  30. 09. 2003 22:16

Muze mi prosim nekdo informovany sdelit, jak je to vlastne s tou Volej Kolej? V pondeli jsem si byl koupit telefon s Volej Kolej, prestoze informace o tomto tarifu jeste nebyly oficialni. Prodejce se usmal, ocenil mou informovanost, vyzvedl si me potvrzeni o studiu, oznamil mi dalsi informace o tomto tarifu a ja odchazel s vedomim, ze mam prave tento tarif. Ale kdyz se ted divam na Oskarovy stranky, u meho uctu je REKNI MI!

Rad bych tedy vedel, jestli ten tarif uz je vubec k dispozici, jestli me prodejce nepodvedl, nebo jestli je to "mutace" Rekni mi, zobrazovana jako Rekni mi, nebo kde je teda pravda...

A jeste bych se chtel zeptat, co znamena "aktualni provolana castka"  Mam mit 70 volnych minut(50) a 50 volnych smsek...provolano mam 44 minut, odeslanych asi 20 smsek, tak proc mam u "aktualni provolane castky" napsano 90Kc???

Diky moc vsem za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomi  |  30. 09. 2003 23:23

Nevim, jaky mas tarif, snad se zeptat na infolince operatora, jestli mas uz primo volej kolej.
Vyhledej si prispevek, ktery napsal "zaslepenec", povi ti to neco o tom jaky je vztah "Rekni mi" a "Volej kolej".

Ta nauctovana castka je mi asi jasna. Dej si dobry pozor na to, jake je tve uctovaci obdobi. Je pravdepodobne, ze nezacina dnem koupeni sim, ale treba taky az od pristiho tydne. V takovem pride nemas 50 (mozna 70) volnych minut, ale jen jejich pomernou cast, ktera odpovida casti neuplneho uctovaciho obdobi. (Pokud je to tyden, tak treba jen ctvrtinu) Uz mas volne minuty jednoznacne provolane, dalsi dostanes az novem uctovacim obdobi, teprve tentokrat budou poprve vsechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  01. 10. 2003 01:08

Poslední odstavec je nepravdivý! Oskar dává CELÉ VOLNÉ MINUTY za POMĚRNOU ČÁST PAUŠÁLU!!!!!

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomi  |  01. 10. 2003 01:29

Nojo, jak tak koukam na segrinu prvni fakturu, tak ma vsechny volny minuty. Takze svoji teorii o min volnych minutach beru zpet.
Jak si tak matne vzpominam na tu svoji prvni pred 2,5 rokama, tak jsem platil 0,97Kc faktura + 14 slozenka a mel jsem jen 3,5 volny minuty u Slysim vas. Kazdopadne ted to je jak je, omlouvam se za svy bludy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gabriel Svoboda  |  30. 09. 2003 23:44

Volej Kolej je mutace Řekni mi zobrazovaná jako Řekni mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  01. 10. 2003 01:15

No ono taky záleží na tom kam voláš a na jaká čísla posíláš SMSky  Volání do Guatemaly ve volných minutách není a SMSky na číslo 9xxxx taky ne

Já Osobně

P.S. Nehraješ náhodou novácký Superprogram?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  30. 09. 2003 21:14

Mě se zdá lepší tarif od Oskara.

P.S. Oskar navíc neinvestuje majlant do stupidních reklam, které nám už měsíc otravujou život, o jakýchsi epidemiích. Nechci být "nakažen" (ani mobilním operátorem)??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazyboy  |  30. 09. 2003 20:27

Jenže u T-mobilu bude zřejmě platt furt a u Oskara je to jen promo akce platná do odvolání. Oskar si na tuto nabídku nabere nové zákazníky a pak ji zruší, to je uplně jasný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AJ Rade  |  30. 09. 2003 21:16

A proč by to jako Oskar dělal ??? Kde si přišel na takovou betál "tutovku", Vendo ?

Fakt některy z Vás nechápu, tak stupidní názory...to je děsny
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazyboy  |  01. 10. 2003 22:55

Tak za

1. Na intetrnetových stránkách Oskara je doslova napsáno, že tato nabídka je platná DO ODVOLÁNÍ, tak se tam laskavě podívej a přečti si to.

 

a za

2. Psal jsem Oskarovi dotaz, proč je tento tarif od 18, když všechny jeho ostatní tarify jsou od 15 a tady máš odpověď:

 

Dobrý den,

jedná se o interní rozhodnutí firmy. Podmínky promo akce jsou dány a jsou v současné době závazné. Děkujeme za pochopení.

Hezký den, Oskar

 

Vidíš tam to "promo akce"?

 

Tak příště nejdřív sháně informace a pak dělej nějaký závěry!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zaslepenc  |  30. 09. 2003 18:09





tak jsem psal na oskara.snad to nekomu pomuze

 

Dobry den,
zajimalo by me, jak to bude s volnymi minutami pokud bych chtel prejit na tarif Volej Kolej.Mam ted nejake volne minuty z minuleho mesice plus jeste nevycerpane za tento mesic. Zajimalo by me, zda-li o ne prijdu popr. v jakem rozsahu. Jeste by me zajimalo jak je to s prevadenim volnych minut Prevadi se stale tech 50 minut z Rekni mi a tech 20 z Volej Kolej ne? Nebo se neprevadi vubec nic? Pokud se prevadi minuty, tak ktere se vycerpavaji nejdriv?Dale bych se chtel informovat zda-li plati i u Volej Kolej +20 SMS za inkaso a jestli se bude vyzadovat zaloha 1000 Kc pri prechodu na tento tarif.

Dobrý den,

1. Pokud využíváte tarif Řekni mi, bude Vám k němu pouze přidána služba "Volej kolej", nebude tedy docházet ke změně tarifu, tedy o neprovolané volné minuty nepříjdete, platí standardní pravidla.

2. Ne, nevyužité volné SMS (50 SMS) a volné minuty (20 volných minut v rámci zvýhodnění Volej kolej) není možné převádět do dalšího období.

3. Jako první se čerpají minuty z balíčku Volej Kolej (20 volných minut, které se nepřevádí do dalšího období) a poté standardní minuty k tarifu.

4. Pokud využijete placení za služby formou Inkasa, ano, získáte benefit 20 volných SMS.

5. Pokud v současné chvíli již využíváte tarif Řekni mi, byla pro něj již složena volací záloha, není tedy nutné skládat novou volací zálohu.

Více informací získáte na www.oskar.cz.

Hezký den, Oskar



 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gordon  |  24. 11. 2003 22:00

To bych teda měl při placení inkasem 70 SMS (50+20)? Pochopil jsem to správně? Jde to u tohoto tarifu?

Díky Gordon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deus-ex-machina  |  30. 09. 2003 11:47

Tak sem si to teď nechal spočítat. Za minulý měsíc ŘEkni mi, 01:23:20 hovorů z toho 00:19:47 do Oskara, 177 sms z toho 40 do Oskara, aktivováno Moje SMS. cena 561,36 Kč. S tarifem volej kolej je to cca. 460 Kč. Pokud tedy půjdou aktivovat MOje SMS tak ještě o 20 Kč méně. Ovšem nevím jak to bude vypadat poté co Oskar aktivoval MMS. Nemluvě o tom, že tento měsíc sem oproti průměru provolal tak o 200,- méně. Během několika dní mě ale čeká další faktura a pokud to zase výjde levněji okamžitě si Studentíka aktivuju:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan t  |  30. 09. 2003 15:39

2 Deus-ex-machina: Souhlasím s tebou. těch 20volných minut navíc oproti Řekni mi a 50volných sms se zkrátka musí v ceně promítnout ve prospěch Volej kolej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  01. 10. 2003 01:03

MojeSMS aktivovat nejde (kdy už konečně někdo začne čís i podmínky ), inkaso (bonus 20 SMS) jde.

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 09. 2003 09:29

Jen tak mimochodem. Na první pohled se opravdu zdá, že T-Mobile tentokrát nabídl něco lepšího než Oskar, ALE!

Je potřeba taky počítat s tím že :

1. U T-M musíte podepsat smlouvu

2. Tato smlouva se po roce automaticky převádí na jeden z nejméně výhodných tarifů Tarif 20 Start, a to na dalších 12 měsíců!!! Nebo musíte na dalších 24 (dva roky) uzavřít nějakou další smlouvu. Celkem se tedy uvážete na 3 roky, pokud nechcete platit jeden celý rok šílený tarif 20 Start!!!

3. U Oskara žádnou smlouvu nepodepisujete

4. U Oskara si můžete přikoupit dotovaný telefon

5. U Oskara neplatíte aktivační poplatek

To jsou některé z vychytávek, které nahrávají Oskarovi. Takže pokud nějaký studen provolá více jak 200 Kč, doporočil bych mu Oskara.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glum  |  30. 09. 2003 10:11

Preposilani emailu na mobil a free web brana u Os. To samo o sobe TMo vyrazuje ze hry. Aspon u me.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  30. 09. 2003 10:24

Hezky pokus, ale

ad 1. ano, smlouvu podepsat musite. no a co? je to bezne, navic nemusite donekonecna navysovat nejaky volaci limit a kdyz ho prelezete (kamaradovi se tohle stalo den pred statnicemi, kdy mel nejvic hovoru. byl z toho celkem dost nastvany, domlouvat se s plechovou hubou - kam mu to jedine dovolilo zavolat, pak litat po bankomatech a navysovat zalohu, hruza! jeste kdyz volat nejvic potreboval a to nepocitam ten stres). zlata smlouva ... kdyz do toho jdu, vim proc, ne? pokud se podminky zmeni, mam pravo ji vypovedet ... jinak nechapu.

ad 2. ano, po roce prejde na tarif 20 (co byste taky chtel, aby Vam z toho udelali twista??), ale nikde neni napsano, ze ho musite dalsich 12 mesicu platit. to neni hit, tohle je na dobu neurcitou. muzete si s tim delat co se vam zamane.

ad 3. je bezvyznamne, tyka se bodu 1

ad 5. ten platite pouze kdyz tarif nove zakladate. ja jsem presel z tarifu 20 (ne hit) a nic jsem neplatil. pouze se prodlouzila smlouva, nic vic.

jedine v cem snad mate pravdu je bod 4. inu ale, kdo by si koupil ten 'supervyhodny dotovany telefon', ze ... to snad jedine u toho oskara. ale abych kvuli nemu mel i jeho tarif, to ani nahodou :) to si ho radsi koupim v obchode ...

pokud mate za kamarady same oskaraky, tak snad. jinak rozhodne ne. vzdyt oskar vubec neni tak levny, jak tu vsichni protezuji! rekl bych, ze se z toho stava trapne klise. t-m je mnohem vyhodnejsi a pokud mate pristup typu radeji mesi pausal mene volnych minut ktere prelezete, ale pak mate lepsi ceny, rekl bych ze muzete zvolit kterykoliv t-m tarif ... je totiz daleko vyhodnejsi nez oskar. debatu o cene volne minuty u vsech pausalu timto snad nevyvolam, vzhledem k predchozi vete.

ps: samozrejme se pise bez 'd'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 09. 2003 11:22

Omlouvám se za překlep. Podepisovat smlouvu je běžné už jenom u T-Mobilu. Ale je fakt, že pokud vám to nevadí se uvazovat na roky dopředu, tak je to vaše věc.

Co se týče zálohy, každý má snad představu kolik přibližně (+/- 1000,- Kč) provolá. Pokud zmiňovaný student provolá normálně 200,- Kč měsíčně a pak udělá státnice a provolá najednou během jednoho dne přes 1000,- Kč, tak je pravda, že si musí navýšit zálohu. Ale v dnešní době bych v tom neviděl takový problém. Zvlášť, když bankomat už je téměř na každém rohu. Zároveň má alespoň kontrolu, kolik provolal a nemusí se na konci měsíce divit až mu dojde faktura, že provolal tisíce a ani si to neuvědomil. Otázka je, co je nakonec lepší...

S automatickým převodem jsem to pochopil tak, že ten tarif Start20 musíte používat alespoň jeden další rok. Možná, že jsem to z těch jejich podmínek pochopil špatně...

Pokud přecházíte zmenšího tarifu je to jistě zadara. Tak to funguje všude (u Oskara to jde zdarma i obráceně). Nicméně myslím, že snahou T-Mobilu je spíše nalákat konkurenční zákazníky, kteří ještě smlouvu s T-M nemají. Ti potom aktivační poplatek platit asi musí. U Oskara je to jedno. Nový nebo starý - vždy zdarma. Co je lepší?

Možná, že Oskar v některých případech nemusí vycházet levněji, ale myslím, že stále převažuje množství případů, kdy levněji nebo alespoň výhodněji vychází. A pokud by se tady lidi orientovali jenom na cenu, pak by asi Eurotel neměl tolik zákazníků jak má.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 09. 2003 12:03

Ne tak docela. Smlouva se musi podepsat i u ET a je jedno jestli na dobu urcitou nebo neurcitou.

S tou zalohou to problem byt opravdu muze. Me se to stalo v patek vecer a i po okamzitem navyseni v bankomatu jsem si cely vikend ani neskrtnul. To opravdu neni idealni v situaci, kdy z nejakeho duvodu potrebujete vic volat.

U tarifu student to tak uplne pravda neni ale Oskar je temer vzdy vyhodnejsi pokud mate vetsinu hovoru mimo sit nebo volate obcas do zahranici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 18:43

S tím povinným používáním jste to pochopil opravdu špatně, stačí si přečíst článek, ke kterému je tato diskuse a tam je to správně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  30. 09. 2003 20:46

No, máte tam další nesrovnalosti. Pokud já vím, tak u Oskara se platí (myslím tisícovka) při přechodu na nižší paušál. Jak u ET, to nevím a u T-M se může přecházet libovolně mezi tarify zdarma, pokud mám HIT. Výhoda je také v tom, že nemusím čekat na konec účtovacího období, jako u Oskara. Osobně si myslím, že nabídka T-M je lepší. Ono když volám do cizích sítí o padesátník dráž, než u Oskara do vlastní sítě.. Není co řešit. Přeposílání mailů je u T-M stále zdarma (může se změnit, přiznávám).

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AJ Rade  |  30. 09. 2003 21:09

Nechápu proč se tady pořád navážíte do operátorů. Buďte rádi,že přišel další operátor s nabídkou,je možnost si vybrat.Každý má možnost si svolit to,co mu vyhovuje,proč někoho urážet proto,že má TMO a ten zase Oskara???

Ste jak malí děti. Ty věčné TMO vs. OSkar co tu zavedl XTeens už jsou o ničem.

Každý si volí to,co mu sedí.
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  01. 10. 2003 10:42

ja myslim ze to s tema urazkama neni tak horky, obcas se tu nekdo projevi jako primitiv, ale celkove je pro me tato diskuse zajimava, tarify operatoru jsou casto mazane propagovane, je v tom spousta hacku, v diskusi mi jich spoustu odhali ostatni lide, kteri maji jine zkusenosti nez ja..a vetsiny lidi s nimiz diskutuju se vazim, ze umeji podat svuj nazor, idkyz s nim treba nesouhlasim..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keile  |  30. 09. 2003 14:15

Chci se zeptat volal jsem Operatorovi (T-mobile) mám teď tarif T-mobile80 + HIT a ta mi řekla že přejít nejde,takže když mi vyprší ty dva roky co mám smlouvu tak můžu přejít normálně na studenta a vybrat si telefon za zvýhodněnou cenu? Nebo to nejde a musím zrušit celý tarif a i svoje telefoní číslo a vzít si nové telefoní číslo ?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 18:45

Problém je ten, že máte HIT. Musíte vydržet půl roku do konce smlouvy na dobu určitou a pak můžete přejít (tj. HIT musíte používat alespoň 1,5 roku od vstoupení smlouvy v platnost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
biker  |  30. 09. 2003 13:23

Neplácej nesmysly a nejdřív se na to pořádně informuj, když čteš jen letáky. Student se převede sice na 20 start, ale jen tehdy pokud se neprokážeš znovu potvrzením o studiu nebo neukončíš smlouvu. Informoval sem se na to přímo v prodejně.  To co píše to by si ani T-mobile nedovolil. To už by bylo trochu moc.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dudlik  |  30. 09. 2003 15:44

Ty doporučuješ Oskara vždy a za každých okolností a jsi silně zaujatý.......ty 100% Oskara vytetovanýho na čele a lžeš kudy chodíš.Smlouva je na 12 měsíců a pak lze prodloužit(musíš být dál student) a nebo přejít na libovolný tarif TMO.V současnosti TMO nabízí 12 paušálů u studenta zdarma pokud sežene další tři studenty co si tento tarif pořídí.Dle tvého příspěvku ale TMO má vždy horší nabídku a to i když je lepší!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  01. 10. 2003 21:06

Bacha na to, 3 sehnaný lidi = 1 měsíc zdarma, ŽÁDNÝCH 12!!! Pak si každej dokáže spočítat, kolik lidí musí sehnat na těch slibovanejch 12!!! T-Mobile hodně věcí říká tak pěkně zamlženě... Jinak mně osobně je T-Mobile sympatičtější, i když jsem od něj odešel kvůli zdražení a zpoplatnění SMS z Netu. Kdyby nabízel zároveň s tarifem Student dotovaný mobil(třeba jako Twist Extra,přechod po 2 letech na tarif), nerozhodoval bych se. Takhle Oskar opět láká a láká, protože se současným zakoupením dotovaného telefonu TĚŽCE vede! No, uvidíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 09. 2003 16:47

Proc horlivi zastanci Oskara neumeji cist a jeste pisou bludy cervene a tucne. Kde si nasel takovou blbost? Pred koncem smlouvy muzes smlouvu prodlouzit nebo si zmenit tarif, na ktery chces. Az v pripade, ze neprodlouzis Tarif Student (pripadne na nej ztratis narok), tak te T-Mobile prepne do Tarifu 20 Start bez uvazku! A tento tarif si muzes kdykoli zmenit!

Ale ted uz utikej Ostrit, fotit a posilat. Aby ti neco neuniklo a priste pis radsi cerne a netucne, abys ze sebe neudelat zase nekde v..a!

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 10. 2003 09:59

Díky. Teď si mě to natřel. Asi dneska neusnu...

Akorát jsem chtěl přispět do diskuse. Od toho to tady asi je ne? Vybarvení nabídky T-M do růžova je totiž trošku zavádějící a některé podmínky jsou méně výhodné než u Oskara.

Co se týče toho převodu tarifu, jde o to, že ten tarif prostě nelze po roce zrušit. Musí se buď prodloužit na další rok (v případě, že jste stále student), nebo uzavřít na další dva roky nějakej jinej tarif.  Tím pádem se zavazujete na poměrně dlouhou dobu....

Poznámky:
Jeden student (tj. jedno Rč) může mít pouze 1 SIM kartu s Tarifem Student. Podmínkou uzavření Účastnické smlouvy s Tarifem Student je akceptování určitého počtu reklamních SMS a MMS, max. však 5 zpráv za kalendářní měsíc. Tarif Student bude poskytován pouze po dobu 12 měsíců, po uplynutí této doby bude Tarif Student změněn na Tarif 20 Start (případně na tarif s nejblíže nižším měsíčním paušálem dle platného Ceníku služeb), pokud nedojde k prodloužení Účastnické smlouvy s Tarifem Student na dalších 12 měsíců, případně k využití jiné nabídky T-Mobile spojené s prodloužením doby trvání Účastnické smlouvy o dobu 24 měsíců. Doba přerušení poskytování služeb prodlužuje sjednanou dobu trvání Účastnické smlouvy (bližší informace o Tarifu Student v platném Ceníku a na Infolince T-Mobile).

Co se týče přechodu z tarifu na tarif, u Oskara jako jediného lze přecházet zdarma ve všech směrech.

No uvidíme nakonec, který tarif bude mezi studenty úspěšnější, ale myslím, že Oskar nabízí pro studenty zajimavější nabídku než T-M. Ať už se jedná o tarif Slyším Vás, Odepiš, Volej Kolej nebo i Oskartu...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  01. 10. 2003 12:02

Převede ti to na tarif 20 Start, který je na dobu neurčitou, takže ho můžeš zrušit hned. A u Oskara pokud chceš přímo přejít na nižší tarif, musíš zaplatit 1050 káčé. Přes Oskartu neplatíš nic, ale teď nevím jestli zase neskládáš zálohu...

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emmel  |  30. 09. 2003 09:28

Jelikož mám od února, kdy jsem utekl od T-Mobilu po zrušení SMS z internetu a všeobecném zdražení, tarif Řekni mi a jsem s ním spokojen, ani jsem moc nepřemýšlel a hned včera si volej kolej aktivoval. Hned na začátek... jsem zaujatý, ale T-M si za to může sám, jistě si mnozí pamatují jak bylo zdražení volání do ET prezentováno jako zjednodušení ceníku, tedy vlastně služba zákazníkům. A když se totéž opakovalo začátkem roku, kdy T-M postoupil dále na světovou úroveň a zdražil co se dalo..byl s mojí loajalitou konec, takové chování nesnáším. A příkladů by bylo mnohem více.

No nic, volám na infolinku, 800777777.. ta se Oskarovi moc nepovedla, pokud chci mluvit s operátorem, neobjevil jsem jinou variantu než podvodnou volbu "Nahlášení ztracené SIMkarty nebo problémů se sítí". Pokud někdo o něčem ví, rád se poučím..

Na druhou stranu jsem si opět potvrdil svůj dobrý názor na Oskara, všechno se odbylo v pohodičce přes infolinku bez nutnosti chodit někam na prodejnu, stačilo číslo mé ISIC karty. Převod naprosto bez problémů, zůstává mi aktivní roaming bez zálohy a není potřeba nic dalšího dělat (teda aspoň doufám, má být aktivní od příštího účetního období . Takhle si to představuju, moje ješitnost je uspokojena, protože se se mnou jednalo jako se zákazníkem, s někým, koho si operátor váží alespoň stejně jako nových zákazníků - nesmějte se, to vůbec není samozřejmost.

Neodpustím si opět zaujaté srovnání s T-M, kde tarifní zákazníci mladší 6 měsíců podle mých informací možnost přechodu na Studenta nemají a teď jen skřípou zuby nad tím, jak si vietnamci a ukrajinci na Twist home volají za ceny srovnatelné s jejich tarifem a studentíci, kteří měli dost rozumu na to aby si tarif dosud nezřídili (a dost málo na to aby si ho zřídili teď ) volají o hodně levněji. Tím T-M dosáhl jedné podle mého názoru hodně negativní věci - klienti litují toho, že jsou klienty. To se mi za celou dobu u Oskara nestalo.

Moje hodnocení je jasné - beru Oskara z následujících důvodů:
1) Chování k zákazníkům - primární důvod
2) SMS z internetu - každý mi může psát, můžu si přeposílat maily apod.
3) Využiju všechny volné SMS a moje potřeby volání jsou kolem 60 minut měsíčně
4) V celkovém hodnocení článku nějak zapadlo to posílání reklamních SMS na T-M, z toho se může stát hezký danajský dar..
5) MMS mě nezajímá, můj mobil je nepodporuje a ani to nepovažuju za smysluplnou službu
6) Stejně tak stahování nějaké Javové aplikace, to je zoufalá služba pro ty, co nemají možnost nahrávat aplikace přes kabel, IR nebo paměťovou kartu. Aplikací ke stažení zdarma je plný net, data si na Studentu tak jako tak platíte

A na závěr ještě jednu poznámku, vzhledem k zacílení na studenty ve věku 18-26 - tedy většinou VŠ studenty - mě dost překvapuje, že je u obou operátorů prakticky nulová pozornost věnována službám spojeným s daty a GPRS, přihodit pár kilobyte zdarma a nastavit vhodnou cenu by mohlo hodně lidí zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  30. 09. 2003 09:58

no nejsi tak trochu hysterka, coz? v unoru tm zdrazil co se dalo? :o)
bylo to o par haleru tusim z 2,70 na 3kc smska u twista..

jo a kdybys videl jaxi cesky mobil vazi svych zamestnancu, asi bys tak nejasal...tolik smluv na dobu urcitou, neustale prodluzovani brigad, zamestnanci vedeni na personalni agentury, nasilna firemni kultura...mno ale jak chces, zij dal v iluzich, je to koneckoncu docela prijemne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emmel  |  30. 09. 2003 10:05

Zdražil SMS na 3 koruny, což je nepřijatelně drahé... a taky zdražil volání na 7 Kč a zpoplatnil hlasovou schránku a zpoplatnil SMS z internetu, a ještě měl tu drzost to prezentovat jako postup na světovou úroveň a ještě navíc ani neměl dost slušnosti aby mi dal vědět třeba SMSkou a musel jsem si to přečíst na netu. Takhle se se zákazníky nejedná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glum  |  30. 09. 2003 10:09

Ty jses XTeenovo kolega?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emmel  |  30. 09. 2003 10:24

To má být urážka nebo lichotka ? Ne, XTeena neznám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  30. 09. 2003 13:30

To byl dotaz na wanga...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emmel  |  30. 09. 2003 10:11

No a k těm zaměstnancům... to nemůžu posoudit a nemám pocit že by to na mě jako na zákazníka mělo negativní dopad. Můžu posoudit třeba reklamy, které s firemní kulturou souvisí... a ty se mi jednoznačně líbí u Oskara víc .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  01. 10. 2003 09:15

no mam dojem ze loajalni zamestnanec nedela takovy veci jako treba prodavani dotovanych telefonu bez pordeje tarifu, jaxe to deje nyni, zrovna tak nejaka operatorka, ktera nevi kdy se oskar rozhodne ze ji nabidne dalsi prodlouzeni smlouvy(ci ne) je podstatne mene ochotna neco rozcilovanemu zakaznikovi prijemne vysvetlovat..proste jako zakaznika se te to dotkne aniz si to musis nutne uvedomit..

reklamy se mi driv taky libily od oskara, ale ted uz jde trochu do trapna, zacalo to moji jednickou a rodinou, no ted ta s tim fizlem je vylozene trapna...

xteenuv kolega? nemyslim si, snazim se veci posuzovat objektivne, coz se mu obcas nedari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 09. 2003 11:01

To wang : Nechápu co má dočinění zaměstnanecká politika s tarifem Volej Kolej? A ještě k tomu, tohle může být jedině názor někoho, koho od Oskara vyrazili a teď chodí a nadává. Nikdo určitě nikoho u Oskara nedrží a kdo je tak šíleně nespokojen jak tvrdíš, tak může určitě klidně odejít a úživat si výhod u některého jiného zaměstnavatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 09. 2003 11:49

No pokud vim tak sms se zdrazily z 1 Kc na 1,70 Kc (bez dph) coz je zdrazeni sakra velke. Nemoznost prijmout sms nebo e-mail z netu od tech, co nemaji T-M je taky pro nekoho podstatna.
O tom jak to funguje uvnitr Oskara jako firmy si nedelam iluze stejne jako u ostatnich. To ale zakaznika nemusi zajimat. Pro nej je dulezite, jaky k nemu ma pristup operator jako takovy. A mohu potvrdit, ze ten pristup neni spatny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  01. 10. 2003 10:14

no mas pravdu fido, zdrazilo se toho vic, nez jsem vnimal z pozice twista  
nicmene to bylo medialne vyhrocene, i diky v te dobe hodne agresivni cenove a propagacni politice oskara, ktery uz nyni take ubira na plynu, nebo chce konecne i neco vydelat..

nechci tu nejak zvlast polemizovat, ale myslim si, ze spokojenost a podminky zamestnancu se navenek vuci zakaznikum projevuji a to hodne, ne nadarmo se rika, ze retezec je tak silny jako jeho nejslabsi clanek...urcite lide v tm ci et, kde jsou normalni smlouvy na dobu neurcitou, zamestnanci vice mysli do budoucnosti nez v oskaru, kde tu jistotu proste nemaji ... to se pak tezko dela nejaka stredne ci dlouhodoba strategie, zvlast kdyz takovehle smlouvy maji i lide z mngmt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 10. 2003 20:06

No pokud na to koukame z tehle strany tak asi mas pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš J. Drábek  |  30. 09. 2003 11:01

tak jednak, když chci volat info Oskara z pevné linky, vytáčím 800770077, a pak zadám svoje číslo (pokud je na úvod nějaké kecání o nových akcích, dá se to, tuším, přeskočit zmáčknutím 0), a když začne automat vyjmenovávat to svoje "máte následujících šest možností", tak navolím tu sedmou "neexistující", a sice 0, a pak už se jen potvrzuje 1, jako že opravdu chci přepojit na operátora  jednoduché jako facka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 09. 2003 11:54

Ano je to tak a je to pomerne jednoduche. Potiz je v tom, ze neni prakticky zadna oficialni sance se to dozvedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš J. Drábek  |  30. 09. 2003 12:19

to máte pravdu.. já napoprvé také zuřil, soptil, a hledal, jak se jim dostat na kobylku  věřím, že pro obyčejného nezkušeného zákazníka to může být španělská vesnice.

kupř. moji rodičové dodnes využívají k vyřizování nepříjemností mou osobu, a na info linky prostě a jednoduše nevolají, protože je to prý příliš složité a oni tomu nerozumějí (nebo dost možná ani nechtějí ).. a to má mamča jako operátora Eurotel, a otěcko měl donedávna T-Mobile, a teprve před nedávnem, když i bratr přešel kvůli přítelkyni na Oskara, vzal za vděk SIM kartou Oskara, kterou jsem mu dodal od své přítelkyně
no, když to vezmu kolem a kolem, ona se na mě v podstatě - v případě problémů - obrací prakticky celá rodina (včetně bratra, babičky a pratety). a ještě bych mohl klidně přidat otce mé přítelkyně. to je tak, kdy něčemu jakžtakž rozumíte, a ostatní o tom vědí

l.j.d.

p.s.: opravdu by mě zajímalo, jaké procentu skutečných uživatelů skutečně využívá infolinek operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slamix  |  01. 10. 2003 07:13

K operatorovi se dostavam tak ze mackam nuly dokud se me nezepta jestli na potvrzeni ze volam operatorovi poslouchat ty pohadky na infolince je k zblazneni )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  30. 09. 2003 08:50

Tarif "Volej kolej" ma oproti tarifu "Student" jednu velkou vyhodu obzvlaste pak pro zakazniky jako jsou studenti! Tou sluzbou je jednak AoC (je moznost kontrolovat volne minuty) a sluzbu Flexi limit, kde je zakaznik schopen kdykoliv pomerne presne zjistit kolik uz provolal! U tarifu student je pomerne obtizne se trefit do volnych minut, o ktere je jednoduche prijit, protoze se neprevadeji do dalsiho mesice! Tato zminka v clanku chybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  30. 09. 2003 09:42

jenze u volej kolej je to po provolani volnych minut pekne drahe, u tm jsou ty ceny super...myslim ze tm tohle kolo jasne vyhral - pripravenejsi kampan, lepsi ceny po provolani volnych minut a levnejsi pausal..

tarif od oskara si tak poridi predevsim ti, co maji hodne znamych v siti oskar a take ti, kteri trpi urcitou setrvacnosti v mysleni (tj oskar je nejlevnejsi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  30. 09. 2003 12:21

No, nemyslím si však, že by si většina studentů nevystačila se 70 volnými minutami.

Pokud vím, tak většina studentů spíše SMSkuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T39 Lover  |  30. 09. 2003 19:16

To si nemyslis dost spatne

Je rozdil mezi studentem prvnich rocniku viceleteho gymnazia a studentem VS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  01. 10. 2003 12:49

Hm, to taky není jednoznačný ;) Já měl na gymplu manažerský tarif, stejně tak, jako jej mám na vysoký škole :)

A stejně tak na vysoký škole znám lidi, kteří pořád jen SMSkují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pierre  |  30. 09. 2003 08:16

Mně operátorka tvrdila, že balíček Moje SMS mít můžu. Taky se prý nepřevádí jen těch 20 minut navíc - ale odečítají se jako první, z následujících 50 se už převádět může... Tak by bylo fajn zjistit jak to je ve skutečnosti, když Oskar zase informuje každého jinak  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 08:29

Informace jsme čerpali z webu Oskara. Co se převodu volných minut týče, tak to zkusíme ještě ověřit na tiskovém oddělení. Je pravda, že zrovna tohle totiž na tom webu není příliš zřejmé. Píše se zde:

  • Nevyužité volné SMS ani volné minuty není možné převádět do dalšího měsíce.

  • Nabídku není možné kombinovat s nabídkou Dárkový koš, ani se službou Moje SMS, můžete si ale aktivovat služby Moje Jednička nebo Moje Rodina
  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    hisaak  |  30. 09. 2003 09:01

    Nevyužité volné SMS ani volné minuty není možné převádět do dalšího měsíce.

    Mne to naopak prijde zcela zrejme. Logicky se to tyka jen volnych minut a sms, ktere pribyly diky 'Volej Kolej'. Je treba sledovat k cemu tato veta vlastne patri. Kdyz vidim v trafice prilohu casopisu, na ktere je napsano 'neprodejne', tak to taky neznamena, ze v cele trafice si nemuzu nic koupit.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    L. Karda  |  30. 09. 2003 10:55

    presne tak, je to jako pisete - neprevadi se pouze to, co je jako nastavba k tarifu rekni mi, tedy volne SMS(vsechny) a 20 volnych minut(ktere se ovsem cerpaji jako prvni, takze clovek o nic neprijde).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomket  |  30. 09. 2003 13:15

    Tohle už jsme řešili v diskuzi ke včerejšímu článku a přesně tak, jak píšete, mi to včera řekla operátorka (a pár dalším lidem taky).

    2 Martin Zikmund: je pravda, že ten tarif (resp. tarifní zvýhodnění) je asi spíchnutý narychlo. Rozhodně pro spoustu lidí je výhodný a díky němu si určitě dost lidí rozmyslí odchod k T-Mobile, i když marketingově příliš nezaujme (nemá čím kopnout do očí).
    Ale neodpustím si rýpnutí: když nevíte, jak to je s převodem volných minut (já to taky nevěděl, proto jsem volal na OskarLinku), nemyslíte si, že i Váš článek je šit tak trochu horkou jehlou? Ona totiž právě možnost částečného převádění volných minut a SMS kamkoliv jsou dost pádným argumentem.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 18:36

    Co se převádění volných minut týče, tak ověřování na infolince je sice pěkná věc a mnoho lidí ji určitě využije, využívalo a bude využívat. Bohužel, pro účely novinářské se tato praxe v minulosti neosvědčila až vymstila (to byste koukal, jak se na tiskovém oddělení občas divili, co jejich infolinka vypotí). My se tedy vždy musíme ptát tiskového oddělení. To je ale k dispozici pouze přes den (překvapivě ) a navíc i tak mu odpověď občas trvá více než krátkou dobu (tj. i několik dní). Pokud ale máme článek, který hodně pospíchá, nemůžeme si dovolit ho kvůli nějaké drobnosti či dílčí informaci nevydat (konkurence nikdy nespí). To, co pak není v článku jasné, se dá vždy doplnit a navíc články tohoto typu mají následnou čtenost někdy i vyšší než v první den.

    Jinak na oficiální odpověď stále čekáme... (ptal jsem se dnes odpoledne)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    XXTeens  |  30. 09. 2003 08:14

    V článku píšete :

    Navíc právě studenti mnohdy působí jako tzv. referenční skupina neboli osoby, na které se ostatní obrací jako na znalce v oboru a podle jejichž názoru ovlivňují své přednákupní chování (zejména pak hodnocení alternativ) a následné kupní rozhodnutí. 

    Já bych si teda od nějakého poďobaného studentíka, který si myslí, že snědl veškeré vědění, a přitom ve větě napíše tři hrubé chyby, nenechal poradit ani rohlík v obchodě. Navíc potřeby studenta vysoké či střední školy budou zcela rozdílné, než třeba čtyřicetiletého rodiče.

    Než si něco drahého koupím, chci si to vyzkoušet, případně někde shlédnout výsledek, ale určitě si nenechám radit od studenta, který právě s kamarádem řeší, čí kryt je na telefonu hezčí!!..

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Miner  |  30. 09. 2003 09:24

    Ty seš ale omezenej ignorant. Mám dojem že existují i docelaji jiní studenti než ti co je zajímá kryt telefonu. Zkus se někdy podívat třeba na fakultu informatiky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    aa  |  30. 09. 2003 12:21

    Tam jsou teda fakt debilci. Nejenom ze se vsichni predvadi, kdo ma lepsi telefon, ale i kdo ma lepsi notebook.. Sou tam fakt hrozny pripady.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  30. 09. 2003 13:19

    Ja mam spis dojem, ze ignorance a hloupost je dost spojena s generalizaci a skatulkovanim, takze co takhle zacit od sebe, panove?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  06. 10. 2003 11:34

    Nemyslím si že všicni studenti IT jsou toho typu jak jsi popsal. Smaozřejmě se najdou i tací, těch je ovšem zanedbatelná menšina a většinou oni i jejich postoje skončí v propadlišti dějin. Na druhé straně ovšem na těchto fakultách působí i studenti, kterým víc než o materiální stránku věci jde spíše o získání nových zkušeností a poznatků. Proto si myslím, že jít pro radu ke studentovi, který sedí nad podobnými věcmi od rána do večera není zase taková ostuda. Samozřejmě že student využije mnohem více z nabízených služeb, ale základní věci jako cena za volání atd. je vám schopen také zcela zasvěceně osvětlit ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 18:31

    Mimochodem, mezi "poďobané studentíky" patřím i já, Petr Brože a mnoho dalších lidí, jejichž články pravděpodobně každý den čtete. Vaše utkvělá představa, že všichni studentíci jsou pravděpodobně idioti porovnávající své kryty od telefonů je pravděpodobně u Vás jistou formou projekce (doporučuji prostudovat jednu z učebnic psychologie pro poďobané studentíky). A mimochodem, část z těch poďobaných studentíků ví o tom, jak mobily fungují a co se v nich děje pravděpodobně víc než se podaří kdy Vám

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    highway  |  30. 09. 2003 18:52

    Jste studenti, ale urcite nebudete pravymi uzivateli studentskych tarifu. Je potreba se poohlednou po prumernem studentovi, ale obavam se, ze takoveho se tezko hleda.
    IMHO ani specialni tarify pro studenty neudelaji ve volani studentu revoluci: Student bez mobilu je vyjimka a ze by nove tarify primely studenty ke zmene opa? Ten se prece vybira podle toho, jakeho operatora maji rodice nebo jeho holka/kluk, popr. parta, zadny specialni tarif Tudent nebo Dolej-Kolej to neovlivni.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Zikmund  |  30. 09. 2003 21:08

    No v tom se právě strašně plete. Operátor se vybírá podle rodičů tak maximálně dětem od 6 do 13 let, kdy opravdu nejvíce volají jim. Kolem 13 - 18 je to řekněme nerozhodně a vybírá se spíše podle ceny za SMS, ale od 18 do těch 26, což je věk, na který se orientují oba studentské tarify, již dávno není pochyb o tom, že volání rodičům se v celkové struktuře volání příliš nepromítne a že je důležité jakého operátora mají spíš přátelé. Ti ovšem mají většinou operátory různé, takže to zase ve finále nehraje takovou roli. Jediné, co je pak opravdu důležité, je to, jakého operátora má přítel nebo přítelkyně. Problém je ale v tom, že ne vždy je jeden z nich ochoten nebo schopen kvůli tomu druhému operátora změnit.

    Jinak zrovna Tarif Student byl u spoustu lidí (i z mého okolí) docela dobrým důvodem, proč změnit operátora (např. přechod z Oskarty) a nebo aspoň tarif (přechod z Twistu nebo z 20 Start). U Volej Kolej tomu možná bude dost podobně.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ViR  |  01. 10. 2003 09:42

    Bingo   Moji "adolescenti "  (14 a 15 let)  mají mobilní telefony už nějaký ten pátek od r. 1997.  A  poslední léta užívají paušální programy (partnerské, Odepiš, Junior)  kde mám podrobné výpisy. Takže jen potvrzuji, že směry volání, jakož i typ komunikace (hlas versus SMS), jakož i náklady  se v čase značně vyvíjejí. To odsunutí rodičů na vedlejší kolej kolem 12 roku je zjevné a IMO pochopitelné. Jinak se ještě sluší podotknout, že jsou obrovské individuální rozdíly - dcera skoro nevolá, ale 200 až 300 SMS do všech sítí není problém (proto má Junior + Moje SMS, který u ní vychází lépe, než Odepiš).  Syn pošle maximálně 5 - 10 SMS za měsíc + tak  7 hovorů, většinou do 1 minuty . Takže má TMo Partner III a  byl by kandidátem na typického předplacenkáře.....

    Jinak jsou oba  v mobilních komunikacích a internetu docela "experti" (dcera více).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Docent Muroň  |  05. 10. 2003 10:02

    Dovolte, abych se vyjádřil k pojmu referenční skupina, jak byl zde použit autorem článku. Pane redaktore, vy jste ten termín použil, s prominutím, přinejmenším nevhodně. Koncept referenčních skupin přinesl do sociologie R. K.Merton (až letos zemřel, starý pán), vycházel přitom z analýzy Stoufferova veledíla Americký voják. Podle referenční skupiny jedinec hodnotí své  chování, aspirace, postoje, ambice,image atd - funguje tedy jako jakési kritérium srovnání. Může být členem této skupiny, indentifikovat se s ní, ale také nečlenské skupiny a aspirovat na její členství (pokud je skupina otevřená pro vstup). Tento Mertonův koncept (navazující na Sumnera a Cooleyho) je poměrně starý a v sociologii již nepříliš živý, jako celá teorie skupin (ač si laici většinou myslí opak). Každopádně pan redaktor jej tady použil nekompetentně - v klasické teorii ref. skupin se nikdo na nikoho o radu nebo jako na odborníka neobrací, to je nesmysl. Možná ale pan redaktor použil pojmu referenční skupiny vycházejícího z jiného teoretického rámce, který neznám a v tom případě prosím o bližší vysvětlení.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Zikmund  |  06. 10. 2003 21:36

    Pojem referenční skupina se kromě sociologie objevuje také v psychologii prodeje a v s ní souvisejícím marketingu. Právě z marketingového hlediska lze referenční skupinu chápat jakožto skupinu lidí, kterou považujeme v daném oboru za odborníky a obracíme se na ně ve stádiu přednákupního rozhodování. Jejich názoru přikládáme váhu, a to aniž bychom cítili potřebu se s touto referenční skupinou identifikovat. Ano, ze sociologického hlediska, pokud by naši obdivovaní používali mobil značky A a my bychom se rozhodovali pro nákup nového telefonu, patrně bychom koupili mobil A. Z marketingového hlediska to lze však pojmout také tak, jak jsem popsal výše (zdroj.: Základy marketingu - doc. Ing. Vávra, CSc. - VŠE )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ljuk  |  30. 09. 2003 08:04

    Oskar je nejlepsi!!!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    wang  |  30. 09. 2003 09:37

    Ano, to vis ze jo

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jobi  |  30. 09. 2003 09:41

    No já bych volil taky OSKARA!! Přece jen SMS přes net GRATIS a bez problemu  a navic preposilani emailu s 320znaky!! pro me SUPER

    Jobi -
    www.sweb.cz/jobi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor