Jérôme Arnaud, CEO Doro: Proč jsme lepší než „číňani“

Rozhovor se šéfem firmy Doro, která na náš trh začíná dovážet seniorské mobily vyšší cenové a kvalitativní kategorie. Čím jsou výjimečné?
Jérôme Arnaud, CEO Doro: Proč jsme lepší než „číňani“

Dostali jsme možnost vyzpovídat Jérôme Arnauda – CEO společnosti Doro, která se pomalu zabydluje i na českém trhu. Co je na mobilech Doro zajímavého? Čím jsou výjimečné? Proč by měl senior zaplatit trojnásobek ceny „no-name“ výrobku podobného vzezření?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jérôme Arnaud pochází z Francie, kde vystudoval inženýrství na univerzitě Ecole Centrale v Paříži. Začínal ve společnostech French Lagardère group, MatraSystèmes Information (MSI), Matra Communication and Matra Nortel Communications, kde vedl tým telekomunikačních operací. Ve společnosti Doro pracuje od roku 2000, v roce 2008 se stal generálním ředitelem společnosti. Tuto funkci zastává dodnes.
  • Jakým způsobem působí firma Doro v České republice? Před nedávnem jsme jednali s dovozcem, ale to už zřejmě není aktuální informace…

S českým trhem se teprve seznamujeme, nicméně naše výrobky jsou pro prodej na českém trhu připraveny, zejména přednastavením českého jazyka v mobilních telefonech. Zákazníci mohou telefony Doro v Česku již koupit v místních internetových obchodech (například Alza.cz). Právě jednáme o prodeji mobilních telefonů Doro v kamenných obchodech. Jakmile se nám podaří je do obchodů umístit, začneme v České republice komunikovat intenzivněji prostřednictvím marketingové kampaně. Více ale zatím neprozradím, protože se jedná o naše interní plány a „know how“.

  • Co je na výrobcích Doro zvláštního? Proč by měl senior zaplatit trojnásobek ceny bezejmenného mobilu z Číny, i když oba vypadají docela podobně, a podobně dělají podobné věci?

Narozdíl od levných produktů z Číny, používají Doro mobilní telefony starší lidé mnohem raději, protože s nimi lépe slyší, bezproblémově je ovládají a navíc se jim líbí jejich stylový design. Pokud chcete seniory přesvědčit, aby používali mobil, máte jen jednu příležitost.

Jakmile jim nabídnete nevhodný produkt, bude trvat hodně dlouho, než budou ochotní mobilní telefon znovu použít. Kromě toho naše výrobky splňují softwarové i hardwarové standardy kvality, aby uspokojily i ty nejnáročnější požadavky operátorů.

  • Jakým způsobem zjišťujete, co je pro seniory dobré, co opravdu zvládnou a budou používat?

Společnost Doro vynakládá nemalé finanční prostředky, úsilí a čas na to, aby opravdu porozuměla potřebám koncových uživatelů v daném subsegmentu. Pořádáme tzv. focus groups, diskuze a rozhovory se současnými seniory o jejich očekáváních i zvyklostech. Právě výsledky tohoto zkoumání slouží jako podklad pro vývoj našich produktů. Mimochodem to je další faktor, kterým se od levných čínských výrobků odlišujeme.

  • Máte portfolio rozdělené do nějakých stupňů složitosti? Není přece senior, jako senior…

Pomocí segmentace našich zákazníků v cílové skupině rozlišujeme nabízené produkty dle daného subsegmentu, ale také na základě závažnosti a míry postižení seniora. Například nabízíme různé modely telefonů Doro, které lépe vyhovují klientům se ztrátou sluchu, zrakově postiženým, nebo zákazníkům, kteří vykazují znaky mentálního postižení apod.

  • Jak je to s napojením bezpečnostních systémů v telefonech Doro na záchranné složky?

Funkce SOS tlačítka je integrovaná v celé řadě mobilních telefonů Doro. Lze ji nastavit tak, aby tísňovou informaci vysílala na libovolný počet telefonních čísel jako hovor i SMS. Ve spolupráci s našimi partnery můžeme naprogramovat různé scénáře podle lokality a potřeb seniorů tak, aby to bylo přijatelné pro místní státní orgány.

  • Jak si představujete ideální spolupráci se záchrannou službou v České republice? Jakým způsobem se snažíte omezit počet planých poplachů?

Zatím se záchrannou službou České republiky nespolupracujeme, ani jsme o partnerství nejednali. Co se týče ostatních zemí, tak ani tam nejednáme přímo se složkami národního záchranného systému. Našimi partnery jsou callcentra. Profesionálně vyškolení pracovníci situaci dle typu nouzového volání z telefonu Doro vyhodnotí a v závažných případech, například, když senior neodpovídá, přivolají záchrannou službu.

  • Jakým směrem se budou seniorské mobily ubírat do budoucna? Je nějaká funkce, kterou chcete integrovat?

Ve společnosti Doro věříme, že se senioři budou dále vzdělávat, stejně jako my budeme muset stale vylepšovat naši nabídku. Další generace seniorů bude již více technologicky pokročilejší většina z nich již bude používat smartphony, než dosáhne důchodového věku. Obecně má mobilní průmysl tendenci ubírat se ekologičtějším směrem, pomocí kombinace různých aplikací a hardwarových prvků. Dle mého názoru bude segment uživatelsky jednoduchých mobilních telefonů tento trend následovat, ale s menším zpožděním.

Témata článku: Doro, Pro seniory, Rozhovory, AR

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Smrcek 15. 3. 2011 18:40:13
    Valerie nezlobte se, ale bez ohledu na kvalitu ci nekvalitu Doro/Cina, tak...
  • Valerie 15. 3. 2011 16:30:57
    Dobrý den, chtěla bych se do diskuze přidat. Koupila jsem mojí babičce...
  • JArda 15. 3. 2011 8:00:31
    No, podle mě je to firma, co kupuje ty tolik zatracované číňany, přehraje...
Určitě si přečtěte

Asus Zenfone AR: na rozhraní mezi třemi realitami [recenze]

Asus Zenfone AR: na rozhraní mezi třemi realitami [recenze]

** Asus Zenfone AR vás přenese do rozšířené i virtuální reality ** Nekompromisní výbava uspokojí i ty nejnáročnějí uživatele ** Celkový dojem kazí jen vyšší cena

23.  7.  2017 | Miksa Martin | 4

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení