Jste spokojeni s GSM bankovnictvím a službami své banky?

Diskuze čtenářů k článku

Click  |  09. 01. 2002 12:51

Podle mych informaci by melo vse fungovat do dubna!!! Ale zkusenosti z jinych bank (a operatoru)  - kdyz to bude do cervence budu rad,  cekam na to jak na smilovani. Jinak mne CS plne vyhovuje, vubec tam nejsou drahe poplatky, mesicne platim za ucet 10,- Kc + cena za postovne vypisu a za SIM Toolkit 5,- Kc (drzim kvuli tomu Twistaka a menim SIMky), prevod mne stoji 2,- Kc  +cena SMS, dotaz na zustatek je jenom za cenu SMS - ne jako u eBanky!!!. Predtim jsem taky vyuzival SMS banking, ale brzy ho CS zatipne - pry kvuli nejakymu debilovi, co do toho stoural a pustil informaci, ze SMS nejsou zabezpeceny!!! Pritom je to hovadina, protoze jsou standardne zabezpecene GSM siti...Do banky chodim maximalne s hotovosti a tu muzu nacpat do kterekoli pobocky, kterych ma CS jak sakalu. Jinak je pravdou, ze Internet b. stoji za ho..... mam ho jeste jenom proto, ze se mi nechce stat frontu na zruseni...ale pry by se stim melo neco udelat - sem zvedavy jak jabko na cerva....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wojnar Roman  |  10. 01. 2002 08:18

Jaks přišel na to, že je hovadina, že informace odesílané pomocí SMS bankingu nejsou zabezpečené. Příkazy zadáváš jako běžnou SMS zprávu a tu má možnost, pokud by jen trochu chtěl, si přečíst kdokoliv kdo se stará u příslušného operátora o chod SMS centra.
Kdežto zprávy v GSM bankingu pomocí SIM toolkitu jsou šifrované už na SIMce a ke každé SIMce je jiný šifrovací kód, a tudiž tvou zprávu si přečte jen banka za použití dešifrovacího kódu přislušejícího tvé SIMce a zprávy z banky určené pro tebe si přečteš jen a jen ty a nikdo jiný.
Sám jsem se o tom přesvědčil, když jsem si vyměnil SIM kartu za kartu s Navigátorem (u PG) a po nahrání aplikace u GECB to ta nová karta zašifrovala tak, že to pak nepřečetli ani v bance, museli upravit systém někde u sebe aby to bylo i s novými kartami kompatibilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Click  |  10. 01. 2002 08:55

Standardni (obycejne) SMS jsou jiz sifrovane algoritmem site GSM neni to zadny ASCI soubor. ktery by putoval siti...ale velkou vyhodou SIM Toolkit zpráv je, ze dochazi k sifrovani end-to-end, tzn. ze zprava je zasifrovana na SIM karte a po celou dobu je sifrovana nad ramec GSM site az do mista urceni (do banky) a tudiz - a to je to hlavni - ji nemuze teoreticky "precist" mobilni operator pres ktereho zprava jde. Tato moznost je pouze teoreticka (to ale muzou i vykrast banku nebo muze banka krachnout....), protoze by nekdo v SMS centru musel v tom neprebernem mnozstvi zprav, ktere chodi do jednotlivych center, najit zrovna tu pravou! Co se tyce napadeni zvenci, nemyslim si, ze by zrovna odchytnuti SMS zpravy stalo za takovou investici a usili ve vztahu k prinosu. Kazda banka se urcite jisti nejakym limitem a sledovanim podezrelych transakci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  05. 01. 2002 13:41

Nejlepsi je, ze kdyz si vymenite SIM, tak vam obcas mobil hlasi chybu pri otevirani SMS a navic v seznamu prijdete o jedno pismeno u jmena. Kdy uz konecne zvetsi pamet SIM i na SMS? Stale jen 10 - to je nuda a nestaci to. Jinak si ale myslim, ze GSM bankovnictvi je dobra a uzitecna vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit Sindlar  |  04. 01. 2002 17:20

Moje pripominka neni o spokojenosti ci nespokojenosti s GSM bankingem me banky. Tyka se neceho jineho... nechybi nikomu z twistaku moznost placeni kreditu primo pres GSM banking? Opravdu nemam nejmensi chut nekam chodit a shanet kartu nebo nedejboze hledat "nejblizsi" bankomat. Tato vec mi u Paegasu chybi vubec nejvic. Podle me jde o naprosto logickou vec a co navic - Eurotel ma podobnou vec hned od spusteni jejich GSM bankovnictvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 01. 2002 09:57

Mně připadá internet banking nebo homebanking přes inet mnohem pohodlnější a použitelnější než gsmbanking. Představa, že bych měl vyťukávat každou platbu na mobilu, mě děsí. Na PC je to pohoda. Buď se platby importují přímo z účetnictví a výpisy zpátky, nebo zadávám většinou opakované příkazy zkopírováním starších. Abych přímo zadával platbu - to je tak 1-2 za půl roku.

Možná až bude rozšířené gprs a slušné displeje, ale teď se bez toho obejdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  04. 01. 2002 09:05


window.open=PrxRealOpen;
Protoze CS odmita podavat veskere informace po telefonu (neodpovi dokonce ani na dotaz ve stylu "mam cislo uctu xy a potrebuji vedet, zda jiz prisla platba of firmy xyz"), chtel jsem si zalozit GSM banking. Kdyz jsem si ale pozorne prostudoval navod k pouzivani teto sluzby (dostupny na jejich webu ve formatu PDF), co nevidim? Sluzba NEUMOZNUJE vypsat pohyby na ucte! Muzete zadat platebni prikaz, kontrolovat inkaso horem dolem, ale takovou potrebnou vec jako pohled na prijmy/vydaje... No byl jsem sklaman.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mijo  |  04. 01. 2002 10:21

Tuto sluzbu mam a taky me docela stve, ze neumi pohyby na uctu. Asi bude potreba je ve sporitelne zacit bombardovat pripominkama. Ale jestli to pomuze....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 01. 2002 14:07

Taky jsem tuhle sluzbu mel. Zasel jsem do svoji pobocky si ji zridit, a az 3. zamestynankyne vedela, co vlastne chci - ostatni mi nabizely SMS sporotel (uznavam, informace o nabizeni teto sluzby na webu CS byla z predchoziho dne, tak se to da aspon trochu pochopit). Druhe prekvapeni prislo kdyz jsem cekal na zasilku s BPUK. Kdyz jsem tam po 6 tydnech zasel (jednou jsem to byl reklamovat uz pred tim, to mi rekli, at zkusim jeste pockat), tak jsem se dozvedel (pote co zamestnankyne nekam telefonovala), ze zrejme neposlali ten protokol o vyuzivani sluzby na ustredi. Taky z ni vypadlo, ze to posilaji FAXEM.
Po 2 mesicich jsem sluzbu mel k dispozi. Pod dalsich asi 2 mesicich mi to najednou prestalo fungovat - pri jakekoli operaci hlasil spatne cislo uctu - prestoze bylo spravne a i drive fungovalo. To uz byl posledni impulz k prechodu na eBanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  04. 01. 2002 15:07

Zkusenosti mam velmi obdobne. Zrovna hledam nejakou novou banku. Ze je ebanka dost dopbra co se tyka sluzeb je fajn, ale

- neprijde mi zrovna dobre sverit sve penize tak male bance (neverim ve stabilitu) - njesem si jist, ze se mi vyplati riskovat pro sluzby ktere maji byt jsou spickove

- je draha - poplatek je vysoky, vybery z bankomatu jsou jen z cizich bankomatech a tudiz za poplatky, operace s ucetm take neco stoji - nejsem si jist, ze pro tech par opearci to potrebuji

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 01. 2002 02:51

eBanka je divizí České pojišťovny, takže není až zas tak malá!

A má bezkonkurenční studentské konto za 15 kč měsíčně!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TopGum  |  07. 01. 2002 10:11

Co se tyce stabiliy eBanky - nekde jsem cetl ze je naopak vyhoda ze neni zatizena "tunely", navic v ni ma (uz 100%?) podil Ceska pojistovna - to uz by jako zaruka proti krachu docela mohlo stacit (neverim ze by prebytecny penize z povinnyho ruceni sypali do cerny diry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Cizek  |  04. 01. 2002 08:38

Zdravim,

mam eBANKU asi tri roky a jsem naprosto spokojen. Ale nutno podotknout, ze GSM bankovnictvi, resp. autorizace po telefonu obcas nechodi, tak jak ma. Neni to vina banky, ale operatoru, kteri maji pretizena SMS centra. Mam 2 ucty, jeden na eurotelu a jeden na pekaci a obcas nejaka ta SMSka ceka moc dlouho..... Kdyz zkusim variantu konkurence (druhy operator), vse jede. Takze baka je super, ale radeji pouzivejte ele. kalkulator, je mnohem spolehlivejsi !@

Oskare, tve flakani se ohledne gsm bankovnictvi je ostuda !

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  04. 01. 2002 06:52

Takze jeste jednou prosim vsechny profíky, kteri GSM banking uz nejakou dobu pouzivaji, at se pochlubi, co muzou s uctem delat, co je to stoji (seznam moznych operaci + ceny a poplatky) a jakeho maji operatora. Napiste nam svoje zkusenosti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  04. 01. 2002 08:53

zkus http://demo.ebanka.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  04. 01. 2002 01:12

Kdy už konečně zprovozníš GSM banking? Mam účet u Poštovní spořitelny - ČSOB a akutně ho potřebuju kdykoliv ovládat a vidět.  Jejich phonebanking umožňuje vědět akorát stav účtu :o((. Takhle mě nutíš platit ČSOB 24 homebanking za 120,- měs.+popl. za internet+část paušálu za tel. pevnou linku! A bohužel nemam přístup na internet všude! (Viz terminály s veřejným internetem ČT :o(((  ) Máš ještě šanci, že GSM banking dohodneš už od startu s maximem bank. Už mě nebaví čekat. Nebuď pořád ten třetí poslední....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  04. 01. 2002 07:04

Jo pánové, chce se to dobře podívat kolem sebe. Platit takové peníze za vedení účtu a další služby!!! Nejlepší je ebanka. Mají od začátku všechny služby a přes net si všechno uděláte sami. V bance jsem již nebyl 3 roky. Ostatní banky jsou zkamenělé i v hlavách. Pořiď si Go kartu, máš to na 18 měsíců za pár korun a vedení účtu je za 55 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  04. 01. 2002 13:42

Jasný, o tom sem tak přemějšlel, ale nezjistil sem jestli už od založení účtu  když dostaneš bank. kartu máš neomezenej limit výběru. Protože já mám u ČSOB - PS kartu nízko limitovanou (a zvýšej to jen při trvalejších vyšších obratech na účtu) a teda  možnost vybírat si prachy na poště ještě ve 12.55 v sobotu. Pokud to e-banka dělá podle obratu tak mi s tim moc nepomůže a stejně musim na její pobočku, kteréch je málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  04. 01. 2002 15:27

Ahoj Pedro, zavolej si 0800/124100 a budeš asi překvapen.  V ebance si založíš účet, vložíš první vklad třeba 1000 Kč a dostaneš ihned kartu s celkovým limitem 40.000 Kč  týdně. Sám si určíš podíl na bakomat a platbu kartou. Stačí Ti to pro pochopení rozdílu?!?   Pouze méně chápaví ještě nepochopili rozdíl v myšlení bank.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dancer  |  07. 01. 2002 11:17

Souhlas: Já mam týdenní limit: bankomat - 40 000,- , platba kartou 80 000,- . A nastavit si to můžeš sám, jak chceš. Jen mít tolik peněz . Jestli mi tu kartu někdo čajzne, to se pak nasměju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  07. 01. 2002 18:36

jeste bych doplnil - limit karty na bankomat a na platbu u obchodnika (nezavisle) lze nastavit pres inet, a menit klidne kazdy den, podle potreby. tyto zmeny jsou zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JH  |  04. 01. 2002 10:18

Já mám také účet u Pošt. spořitelny a vím, že za homebanking se platí měsíčně 60 Kč (pokud máš účet osobní a ne podnikatelský). I tak je to pro mě ale dost (pro těch mých několik transakcí měsíčně), proto používám jen GSM banking, který je u PS zcela zdarma. V jejich menu je i historie účtu (transakce) a jako doplněk služby je možné si zdarma zřídit bezplatné zasílání výpisů po každém obratu na vlastní email (upozorňuji, že toto jediné chodí nešifrované). Toto je fantastická věc, protože máš denně perfektní přehled o účtu, a to, opakuji, zdarma. Navíc jsem si tak mohl zrušit zasílání papírových výpisů poštou, za což měsíčně ušetřím dalších 12 Kč. Provedení příkazu k úhradě přes mobil mě stojí 1,50 Kč (popř. 3,50 Kč do jiné banky), což je myslím dost slušné. A když to navíc kombinuji s Tebou uváděným phonebankingem (kterým můžu 5x za měsíc zjistit zůstatek zdarma), tak tahle banka vychází cenově i elektronickou obsluhou velice přijatelně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtonožka  |  04. 01. 2002 13:21

Co to pindas ???? U CSOB je Linka 24 zadara a muzes zadavat, rusit, menit trvaly prikazy, SIPO inkaso, klasickej TPS a kdyz pekne poprosis tak ti reknou i historii uctu a zaslou sms faxem ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  04. 01. 2002 13:35

Máš pravdu u ČSOB je Linka 24 možná zadara, ale když máš u Poštovní spořitelny - ČSOB postkonto (jako já) tak v rámci této divize platíš 120,-, při postžiru 60,-/měs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majklik  |  03. 01. 2002 20:06

Nevíte čistě náhodou, kdy bude nabízet GSM Banking Oskárek. Předem děkuji.

Míša

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kubišta  |  03. 01. 2002 18:46

Nechápu, proč Česká spořitelna neimplementuje do GSM bankingu všechny funkce SMS Sporotelu. Pak by co se nabízených služeb přes GSM banking dostala do čela. Přeci jen - zůstatek, jednorázový a trvalý příkaz (a to ještě jenom založení, už ho ale nezrušíte) není nic moc. SMS Sporotel umí i vše rušit, inkaso, termínovaný vklady, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  03. 01. 2002 19:19

Možná by se to nevešlo do paměti karty. Nebo Spořitelna třeba ví, jaké funkce jsou nejvíc používány a nechce to dělat zbytečně moc komplikované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  04. 01. 2002 09:28

Protože by se to tam nevešlo. Má tam vlastně dvě aplikace - Sporožiro a běžný účet a tím pádem málo místa. Jinak s GSM bankingem u Spořky moc spokojen nejsem, systém není flexibilní, nedaří se mi například odeslat platbu na jiný účet u Spořky, který není sporožiro. Systém stále vyžaduje spec. symbol přestože běžné účty žádný nemají.... Jejich infolinka je neustále vytížená -  hodinové čekání není problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkasv  |  07. 01. 2002 14:45

Když se to tedy do telefonu nevejde, tak proč tam mám vedle sporožira položku běžný účet  který vůbec nepotřebuji !!!  Proč tam místo toho nemám možnost zrušit TP anebo JP do uzávěrky účetního dne?

K čemu mi je modelování termín. vkladu, když pro založení stejně musím na pobočku. Propagují elektronické placení, ale do aplikace nevloží nákup kreditu přes GSM Banku?

Nejlepší by bylo, aby si každý mohl zvolit aplikace, které bude potřebovat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  03. 01. 2002 16:00

Pridam zde i Svuj nazor, ja třeba o teto službě z bezpečnostních důvodu třeba zatím neuvažuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  03. 01. 2002 16:14

Pouzivate kreditni kartu (embosovanou - s vystouplymi pismenky)? Pak nic nereste, pak Vas muze okrast kdokoliv.

Pouzivate elektron kartu? Riziko je mensi, ale jde to take.

SMS zpravy jsou tripleDES kriptovane na cele ceste mezi mobilem a bankou, pokud by nekdo mel nasimulovat Vas, musel by Vam ukrast mobil i bankovni kalkulator, znat PIN do mobilu i bankovniho kalkulatoru a musel by stihnout prevest penize z Vaseho konta drive nez vy konto zablokujete (pokud Vam ukradne kalkulator nemusite si toho vsimnout hned tak, ale mobil zjistite dost rychle a muzete blokovat - staci telefon), a i pokud by to stihl da se jeste udelat roolback (zalezi na bance jestli se nepletu) a nebo zruseni transakce v ucetnim dni (nevim u kterych bank to jde a kde ne u CS a.s. to jde).

Co se tyka WAP a Internet je to obdobne, trasa je kriptovana, transakce bez kalkulatoru nikdo neprovede. Placeni takto je bezpecnenjsi nez kreditkou a to myslim opravdu vazne. Kreditku staci ozehlit a jste nahrany zrovna nedavno nam z firemni karty stahli 80k Kc, samozrejme roolback jde take.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 01. 2002 11:38

Ano karty opravdu nejsou nejbezpecnejsi. Ale zkuste zaplatit GSM bankingem treba u pumpy. Asi to nepujde. Takze karta je casto jedina moznost pokud pominu neustale noseni nejmene nekolika tisic u sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  04. 01. 2002 14:48

To samozrejme, bez karty se neobejdu, odpovidal jsem jen na obavu o bazpecnost GSM bankingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  03. 01. 2002 15:58

Ahoj vsichni, par napadu, co bych ocenil ve srovnani bankingu:

1. asi nejen GSM banking, ale srovnani komplexnejsi, SMS, WAP, Internet banking, hlasove sluzby (pouzivam primarne Inet banking - v praci mam pevnou linku, pokud nejsem u pocitace jedu pres WAP a GPRS - obcas cestuji a hodi se to, a kdyz ani to pouziji hlasovou aplikaci, velmi vyjmecne SMS. Zrovna si chci vybrat novou banku a rozhodovat bych se chtel podle komplexnich sluzeb, SMSky jsou sice levne, ale nepohodlne (i se SIM aplikaci) a beru je jako nouzovku)

2. Poplatky - dulezita info a mnohdy banky, ktere vypadaji jako levne maji horu dodatecnych poplatku a jsou drazsi nez na prvni pohled vypadaji

3. zakladni rozsah funkcnosti ktera banka co ma (Vypis z uctu a co obsahuje, jednorazovy prikaz, trvaly prikaz, inkaso, depozit, inteligentni depozit, devizove ucty, notifikace o pohybech, blokace, kontokorent, dalsi sluzby pres Internet, moznost demo testu, co treba kopie obrazovek)

4. Objemy prenesenych dat a rychlost aplikace (pokud jedete pres mobil tak vas zajima objem prenesenych dat (GPRS) a rychlost (datove pripojeni), takze pokud se napr. CS a.s. pres HSCSD loguje do systemu 3,5 minuty tak to neni to prave orechove a pokud jen zalogovani prenese radove pres 100k tak je to dost i na GPRS a tudiz se to cenove skoro srovna s platbou slozenkou na poste (

No asi je toho dost, to by bylo hezke kdyby to nekdo udelal ) asi jsem maximalista, ale po absolvovani pokusu o elektronicke bankovnictvi u CS a.s. jsem jiz ve strehu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackcz  |  03. 01. 2002 12:02
Pluton  |  03. 01. 2002 11:26

Nemate nekdo zpravy jak se ke GSM bankingu stavi Oskar ? Dlabe na to, nebo taky neco planuje ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  04. 01. 2002 08:44

http://www.oskarmobil.cz/cz/ask/ask_index.html

Dotaz
Kdy bude Oskar nabízet GSM banking?

Odpověď
Oskar neustále hodnotí možnosti nových služeb, ale v současné chvíli Vám nemůže sdělit přesný termín zavedení této služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pluton  |  04. 01. 2002 10:47

tak to je hodnotna odpoved ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán Burian  |  07. 01. 2002 11:46

Dost laxně. Po mém dotazu na webu Oskara, mi bylo zděleno, že v průběhu roku 2001. Skutek utek. Ostatně podívej se na odpověď na tomhle linku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vitalish  |  03. 01. 2002 09:02

Poridte si Ebanku , mam ji uz tri roky a neni s ni jediny problem . Vse resi korektne  kdyz zavolam na zakaznickou linku jednaji sé mnou jako se zakaznikem  a ne jako s nekym kdo je obtezuje ( viz ostatni zakaznicke linky) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  03. 01. 2002 09:29

Snad poprvé v životě jsem se na infolince setkal s ochotnou osobou, která mi sama nabídla řešení a sama zjistila potřebné údaje. Bylo to při jednom problému s gsm bankingem u GECB.

Tím ale nechci nijak vyzdvihovat kteroukoli banku, vím, že všechny bankovní ústavy žijí z peněz, který jim nacpeme, a nemám důvod jim fandit jako fotbalovýmu klubu. V GECB sice pracují ochotní lidé, ale na druhou stranu je to docela drahá banka. Tak se rozhlížím po okolí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  04. 01. 2002 15:42

GE je momentalne muj favorit pro vyber nove banky (odchazim od CS as), proc je draha?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  04. 01. 2002 16:03

Kdybych neprovedl jedinou operaci, zaplatím jim měsíčně stovku - vedení účtu, gsm, mastercard. K tomu výběry z bankomatu - první dva v měsíci za 5 kaček, ostatní 14 (!!!) - oni sice uvádějí první dva za kačku a ostatní za deset, ale čtyři koruny stojí zaúčtování. Plus poplatky za operace (převody, sms...). Suma sumárum, vrazim jim každý měsíc dvě kila, když celkem nic moc nedělám, většinou to ale vyleze ke třem stovkám. Možná to ale je mým přístupem k financím.

Na druhou stranu - vyzkoušel jsem 5 bank a GECB má nejpříjemnější přístup - fakt mám pocit, že je neotravuju a že mi chtějí pomoct - to se mi nestalo ani v Bance Haná (teď už jen součást historie), ani v ČS, KB, IPB. A z dalších pro mě důležitých kladů - snad nejlevnější karta - za 39 měsíčně mezinárodní mastercard.

Odchod od ČS můžu vřele doporučit, nikdy jsem ho nelitoval - kterákoli jiná banka mi vyhovovala víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TopGum  |  04. 01. 2002 16:27

jak uz prede mnou kdosi psal - doporucuji vyzkouset eBanku - po prechodu od CS jsem tam 4 rok a zatim nebyl jediny problem, GSM banking mam 3,5 roku, z toho posledni cca rok uplny (tj. bez el. klice pro pristup pres inet). Navic me parkrat zachranily jejich sluzby (napr. kdyz natankujete na pumpe a zjistite za na karte zbyva min nez je potreba - promptni prevod od kamose me zachranil od pucovani stojanu . BTW MasterCard stoji 175/rocne, tj. cca 14,6 mesicne
Takze zvlaste prechazejicim od sporky doporucuju otestovat %subj%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce Willis  |  04. 01. 2002 16:57

Jaký mají další poplatky - třeba vedení účtu, převody, gsm banking, výběry z bankomatů? Už dřív jsem totiž o eBance přemýšlel a jsem značně nalomen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dancer  |  07. 01. 2002 11:09

 

Měsíční poplatky za Osobní účet




Sazby v Kč

Cenový program Základ
55

Cenový program Plus
85

Cenový program Komplet
125

Příplatek za každou další osobu s oprávněním k nakládání s Osobním účtem prostřednictvím OEk
85

Příplatek za každou další osobu s oprávněním k nakládání s Osobním účtem bez OEk, prostřednictvím autorizace Mobilním Elelektronickým klíčem (MEk)
25

Částka o kterou se snižuje měsíční poplatek u druhého a dalších účtů jednoho majitele - fyzické osoby
50

Příplatek za každé nastavené dispoziční právo pro platby s heslem
20



Internet
zdarma

WAP
zdarma

SMS zpráva (včetně zpětné zprávy)
zdarma

GSM SIM Toolkit
zdarma

E-mail
zdarma

Konverzant
zdarma

Samoobslužný terminál
zdarma

Nastavení účtu a trvalé příkazy




 
Cena operace
Cena kanálu

Povolení inkasa - nastavení protiúčtu a změny nastavení
30 Kč
ano

Nastavení, změna a zrušení podpisového vzoru (dispozičního práva)
20 Kč
ne

Nastavení a změna dispozičního práva pro platbu s heslem
30 Kč
ano





příkazy
Cena operace pro programy
 

Základ
Plus
Komplet

Trvalý příkaz k inkasu - zadání
 zdarma 
 zdarma 
 zdarma 
ano

Trvalý příkaz k inkasu - změna a zrušení
 20 Kč 
 15 Kč 
 10 Kč 
ano

Inteligentní inkaso - zadání
 zdarma 
 zdarma 
 zdarma 
ano

Inteligentní inkaso - změna a zrušení
 20 Kč 
 15 Kč 
 10 Kč 
ano

Trvalý příkaz k úhradě - zadání
 zdarma 
 zdarma 
 zdarma 
ano

Trvalý příkaz k úhradě - změna a zrušení
 20 Kč 
 15 Kč 
 10 Kč 
ano

Platební příkaz SIPO - zadání
 zdarma 
 zdarma 
 zdarma 
ano

Platební příkaz SIPO - změna a zrušení
 20 Kč 
 15 Kč 
 10 Kč 
ano

Nastavení zajištění záporného zůstatku
zdarma
ne

Nastavení výpisu k účtu
zdarma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dancer  |  07. 01. 2002 11:27

Pardon, nějak se rozjelo původní formátování.

Už nikdy nebudu vkladat tabulky! Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky!  Už nikdy nebudu vkladat tabulky! ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 01. 2002 09:42

Pridavam se. Take pouzivam e-banku zhruba stejne dlouho a jsem spokojen. Zatim se asi zadne jine bance nepodarilo prekonat ani dokonalost systemu ani kvalitu pristupu k zakaznikum. Drive jsem pouzival GSM banking s Paegasem, nyni s Eurotelem a v obou pripadech je spolehlivost a funkcnost perfektni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  03. 01. 2002 10:34


taky pouzivam ET+eBanka. nemam zadne problemy, vsechno ok, vcetne infolinky 0800/124200 kdymi vzdycky poradili co jsem potreboval.

eBanka ma hlavne vymakanej system nastaveni uctu a sluzeb. vsechno si clovek muze nastavit sam po netu. na pobocce banky jsem byl jen jednou pri podpisu smlouvy, od te doby nikdy. nesnasim fronty u prepazek (moje zkusenosti z lonskeho podzimu: CSOB= 2 hodiny, CS = 3 hodiny, Post.Spor= 0,5 hod), to at si nechaji...

taky pri jakymkoliv pohybu na uctu prijde smska

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  03. 01. 2002 10:40

sakra proc se nektery odstavce podkladaji bilou barvou?????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackcz  |  03. 01. 2002 12:10

Mám taky EBanku a jsem s ním spokojený(používám ji od března). Jen bych chtěl doplnit k těm SMSkám: Je to skvělá věc,že lze nastavit různá upozorňování SMSkou,ale každá informační SMSka stojí 5 kč. Když se řekne A,je třeba říct i B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Maňák  |  03. 01. 2002 07:48

Nevim jak jine bankovni GSM aplikace ale ja mam jeste od IPB a dost me stve ze pri zobrazeni historie uctu zobrazi jen datum a castku (+ nebo -) a nezobrazuje cislo uctu kam sla nebo odkud prisla. Muze mi nekdo rict jak je na tom treba Expandia? Zacinam o ni uvazovat. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rostislav Krejcar  |  03. 01. 2002 09:32

Dobry den,

ano u eBanky vidite v historii i cislo uctu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  03. 01. 2002 11:41

Buď rád, že se Ti aspoň nějaká historie zobrazuje. Já používám GSM banking u sporožira (ČS) a o téhle velmi praktické "vymoženosti" si mohu bohužel nechat jenom zdát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrn  |  25. 01. 2002 09:05

narazil jsem na tuto diskuzi dost pozde. Takze jenom kratce - pouzivam GSM banking u sporozira (CS) a v historii doslych zprav vidim cislo jednorazoveho prikazu, placenou castku, cislo uctu, na ktery prikaz sel a specificky symbol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  03. 01. 2002 06:19

Pane Broža,

prosím Vás o zveřejnění přehledu GSM bankovnictví včetně přehledu veškerých poplatků - za vedení účtu, pohyby na účtu, poplatků za kartu (asi ji bude požadovat každý) + poplatky za výběry touto kartou. Toto jsou informace, které jsou častým sporem ve zdejší diskuzi a nikdo je zatím pořádně nezpracoval.

Mám IPB a velice uvažuji o zřízení této služby, protože se mi konečně dostala zdarma pegasácká SIMka do rukou!

Díky. Georg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  03. 01. 2002 06:56

proc pegas? eurotel ma lepsi gsm banking

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumi  |  03. 01. 2002 07:21

Treba proto, ze ErrorTel zatim nema GSM banking s CSOB (IPB) :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  03. 01. 2002 11:18

vsak nevidim duvod proc pouzivat CSOB, ty stary struktury se sluzbama naprd. zkus eBanku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 01. 2002 18:36

Jak sleduji tvoje odpovedi, tak se stale ujistuju v nazoru ze jses magor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medved  |  04. 01. 2002 11:10

a co ma bejt? mas neco proti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pluton  |  03. 01. 2002 11:18

Hehe, jeste nedavno vsici Eurotelisti na podobny podnety reagovali stejne - ja GSM banking nepotrebuju, kdyztak si opatrim inetbanking ) Ale je dobre, ze se ET probral, ta nekolikaleta (jak je to vlastne dlouho co s t tim Paegas prisel?) ztrata na konkurenci byla fakt dobra ostuda. Ted jeste aby sehnal nejaky rozumny mnozstvi bank pro spolupraci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepan  |  03. 01. 2002 08:55

Vyborny napad sam jsem se pred necelym mesicem pokousel zmapovat situaci v GSM bankovnictvi,ale informace vsech zucastnenych bankovnich ustavu jsou bud neuplne a nebo naprosto neprehledne.Nevim zda jde o zamer a nebo o neschopnost podat svym potencionalnim zakaznikum prehledne a ucelene informace.Bylo by dobre dat dokupy uceleny prehled sluzeb,vcetne vsech poplatku.Najdeme ho na Mobilmanii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  03. 01. 2002 11:13

Ano, přehled bude, jen je tolik dat, že si jejich zpracování vyžádá hodně času. Vaše podněty z této diskuse do článku rádi zapracujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackcz  |  03. 01. 2002 12:02
Dalibor  |  04. 01. 2002 07:09

Doporučuji přechod do ebanky Jinak zešedivíš.. Za 55 měsíčně systém - Sám sobě bankéřem.  Banku jsem navštívil jen jednou, před 3 roky. Stačí Ti to, nebo ještě nechápeš? Jinak si zavolej si na 0800/124100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pluton  |  04. 01. 2002 10:42

Tedy ne ze bych musel za kazdou cenu remcat - ale byla za dobu sve existence Expandia/eBanka nekdy v cernych cislech ?
Ja jenom, aby nedoslo k nejake mrzutosti s timhle peneznim ustavem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor