Jste spokojeni se svým operátorem?

V anketě, která na titulní stránce ještě včera běžela, jsme zjišťovali, jak jste spokojeni se svým operátorem. Přestože jsme očekávali, že bude hodně nespokojenců, opak je pravdou.
V anketě, která na titulní stránce ještě včera běžela, jsme zjišťovali, jak jste spokojeni se svým operátorem. Přestože jsme očekávali, že bude hodně nespokojenců, opak je pravdou.

Spokojenost nade vše – to by měl být hlavní cíl každého z našich mobilních operátorů. Bohužel ne vše je na světě jen černé a bílé, takže nějaké šrámy na pověsti má každý náš operátor. Někdy výpadky sítě, chyby ve fakturaci nebo špatně vyřízené reklamace přejdou uživatelé mávnutím rukou, jindy jsou ovšem na vážkách, zda by raději neměli nepřejít k operátorovi jinému.

Přechod za levnějším volání

Co tím získají? Zejména to jsou levnější ceny za volání při dané skladbě hovorů. Pokud často voláte na Oskara nebo pevnou linku, asi nezůstanete u Go. Naopak pokud si chcete užívat levného víkendového volání do sítě Paegas, těžko budete používat EuroTel nebo Oskara – Jak tarify Paegase, tak Twist mají víkendové volání ve většině případů levnější než tři koruny za minutu.

Při přechodu k jinému operátorovi bohužel přijdete o svoje staré číslo, které přece zná tolik lidí! Právě nutnost všechny známé obvolat a sdělit jim svoje číslo mnoho uživatelů od změny operátora odradí. Jak se s tím elegantně vypořádat? Na schránku starého čísla nahrajte krátkou zprávu, která informuje volajícího, že máte jiné číslo, a kam má příště volat. A po čase, když si budete jisti, že už nikdo na staré číslo nezavolá, jej prodejte (většinou předplacené karty), nebo deaktivujete (většinou tarifní programy). A nebo kartu SIM hoďte do koše – to už záleží na vás.

Můžete samozřejmě používat souběžně dvě i více čísel – to je dnes poměrně běžné, ovšem předpokládá to, že máte buď více mobilů, nebo šikovné prsty pro rychlou výměnu karet SIM v mobilu. A u takové Siemense C35i nebo S35i to není nic rychlého a pohodlného.

Převážně spokojeni!

Ať tak či onak, většinou jste se stávajícím operátorem spokojeni a nad případnými problémy mávnete rukou. A jak dopadlo hlasování (ankety se zúčastnilo 530 lidí)?

  • 28 procent čtenářů má rádo svého operátora až za hrob,
  • 51 procent sice občas zaskřípe zuby, ale nevyměnila by,
  • 10 procent si už občas říká, zda by na tom s jiným operátor nebyli lépe,
  • 3 procenta spojena nejsou, ale říkají si, že to ještě chvíli vydrží,
  • a konečně 5 procent už uvažuje o jiném.

Je až zvláštní, že je vás tolik více či méně spokojeno – soudě podle různých příspěvků v diskusích, kde o operátorech nemluvíte zrovna vlídně, bychom v redakci hádali spíše opak. Každopádně, ať už je váš operátor jakýkoliv, přejeme vám, ať vás žádné problémy nevyvedou z míry, resp. ať nemáte s operátorem problémy žádné.


Mobility 1/01 Právě teď vychází lednové číslo časopisu Mobility, jehož hlavním tématem je "Mobil a styl". V Mobilitách najdete také tyto články:

  • Co nebylo v manuálu: neznámé rady a tipy k telefonům Nokia
  • Volejte nejlevněji: telefonujete už jen z mobilu? Děláte chybu, protože pevný telefon je stále levnější.
  • Z mobilního podzemí: reportáž od odblokovávače mobilních telefonů
  • Testy mobilů (Ericsson T20, R380, Alcatel OT 701, Nokia 3310) a příslušenství (bondovka s rádiem, domovní anténa k mobilu, změna barvy podsvětlení a další).
Napište si o ukázkové číslo Mobilit zdarma.
Diskuze (12) Další článek: Papírový mobil za deset dolarů

Témata článku: , Nokia 3310, Spokojení, Operátor