Kapesní počítače: hardwarové nároky (polemika)

Diskuze čtenářů k článku

Karel Slavík  |  16. 08. 2003 18:39

Dobrý den. Poradí mi někdo, jak mám propojit iPAQ 220 s Nokiií 6310i přes BT abych se dostal na net. Chtěl bych použít GPRS. Dále bych uvítal radu, kde sehnat český návod na uvedený iPAQ nebo bližší popis Pocket PC 2003, samozřejmě v čestině .-). Popis na www.ce4you.cz jsem četl, je dobrý ale chtěl bych víc. Předem děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Slavík  |  16. 08. 2003 18:45

.....mělo tam být samozřejmě iPAQ 2210.

Jinak k diskuzi, Jsem v zařízeních PDa absolutní nováček, po delší době váhání jsem si zakoupil před 3dny iPAQ 2210 s PPC 2003. Jsem spokojen, ale je to boj, ang. mi dělá trochu potíže, takže zápasím a zápasím ....Zatím mám za ssebou poze jeden restart )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  17. 08. 2003 11:33

iPAQ h2210 leží přede mnou, ale N6310i jsem viděl jen letmo. Každopádně:

Zapněte na Nokii Bluetooth, pak spustěte Bluetooth manager v iPAQu a dejte New - Connect. Z nabídky vyberte Connect to the Internet (druhá položka), v dalším okně zvolte druhou možnost - Connect via a Dial-up device......, dejte next a v okně Device klikněte na . Sem klikněte načež iPAQ provede šťáru v modrozubém okolí a měl by najít nokii. Na tu dvakrát klepněte, načež se provede spárování obou zařízení.

Pak ještě musíte provést nastavení připojení GPRS. vytáčecí číslo je *99***x#, kde "x" je CID vytáčecího datového profilu v mobilním telefonu. S tím vám pomůže váš operátor, nevím, jakého používáte. V PDA ještě musíte vyplnit AT příkaz, což je +cgdcont=1,"IP","internet" pro ET a OS, pro T-Mob je delší a nepamatuji si jej (poradí operátor). Pak stačí mít zapnuto BT na Nokii a na iPAQu vybrat BT manag. a vybrat Dial-up via Nokia 6310i nebo podobne.

Je to zevrubny popis, jestlize bude nekde problem, kontaktujte mne na mailu a vyresime to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SeniorEricssonUser  |  19. 08. 2003 10:13

... to vse za predpokladu, ze na tom verglu od Nokie vubec Bluetooth funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  14. 08. 2003 16:33

Haldy popsaných řádek, ale nic kloudného jsem se nedozvěděl. Nešlo by to zestručnit a vypíchnout hlavní a zásadní rozlišnosti. Taky bych si prosil v češtině, jsme přeče na českých stránkách ( pro nás později narozených je slovenština docela náročná na vnímání obsahu).

Karel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 23:13

Me toto prijde jako nejobjektivnejsi srovnani obou platforem a co se tyka slovenstiny - opravdu je to takovy problem? (Ja jen, ze mi je 17, narodil jsem se v jiznich Cechach, od 3 let bydlim v Praze a nemam nejmensi problem)

A pokud je Vam neco nejasne, tak od toho je tu diskuze, kde dostanete odpovedi jak od autoru, tak od ctenaru, kteri maji take sve zkusenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  14. 08. 2003 23:40

А по-русски писать можно?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  15. 08. 2003 00:23

нет проблема

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  15. 08. 2003 01:10

Есть! У меня нет русской клавиатуры, а расположение букв уже подзабыл.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  15. 08. 2003 01:38

У меня тoже нет русской клавиатуры. уже тoму восемь лэт што я гаварил ра русски и я забыл очень очень много

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenda  |  11. 08. 2003 18:26

Nevíte někdo jak sehnat v ČR Sony Clié(kromě společnosti Elvia)? Chtěl bych si ho koupit.

V případě, že to půjde jen těžko, nebylo by "riskantní" koupit Clié jinde (např. v Americe) a shánět do něj lokalizaci jinde?(a kde by se dala sehnat)

Díky moc za odpověď.

Abych taky přidal trošku do diskuze, můj osobní názor je, že  PDA s operačním systémem Palm jsou o něco lepší(i s přihlédnutím k ceně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McMarosGTR  |  11. 08. 2003 21:31

No .Ja by som to urcite neriskoval kupovat niekde daleko a bez zaruky.Nemam dobre skusenosti so spolahlivostou a trvacnostou roznych plastovych hraciek .Chcel by som ale PPC a neviem kolko to dokaze chodit bezchybne.Nepotrebujem mat kazdy rok iny .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  12. 08. 2003 10:37

Už tři roky mám Casio Cassiopeiu E125 a naprosto v pohodě, bez jediné závady . Od prosince teď mám ještě PocketLOOX 600 a taky naprosto v pohodě, ale je to jen osm měsíců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mireq!  |  11. 08. 2003 21:32

Zkus firmu Opencae Praha, s. r. o. - www.opencae.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
treno  |  12. 08. 2003 12:20

Prodava je napriklad firma Tespo


http://www.tespo.com/scripts/handheld_1.asp


Lokalizace se da normalne prikoupit, to neni problem. Spis bych se bal zarucnich oprav.

Kdy uz nas konecne Sony prestane povazovat za krovaky...


Elvia je draha?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 23:41

Elvia me mile prekvapila - napr. sj22 za 5990, sj33 za 9990 (ale drive byla

vylozene predrazena, nehlede na to, ze ani nema Clie ve svem katalogu na webu

www.elviapro.cz - coz je dost smutne, vzhledem k tomu, ze mi Callcenter Sony po

dotazu, kde se daji v Cechach koupit Clie napsalo, abych je kontaktoval).



Jinak pro porovnani jsem si zjistil maloobchodní ceny (s DPH) Sony Clié

TG50 u ruznych prodejcu:



PalmPC 17 714 Kc, na objednávku

OPENCAE Praha 14

567
Kc

ELVIA PRO 16 990 Kc

TESPO cena neznama, na e-mail neodpovedeli

PDA Planet cena neznama, ale pry je maji

objednane

Kapesni pocitace 17 665 Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  11. 08. 2003 12:19

Jsem vcelku spokojenym uzivatelem Palma TT. PalmOS je operacni system opravdu optimalizovany pro PDA. Je relativne jednoduchy, coz rozhodne neni na skodu. Misty ovsem ta jednoduchost trochu leze na nervy - treba prepinani mezi jednotlivymi aplikacemi - musim do launcheru a odtud spustit dalsi aplikaci (ktera si ne vzdy pamatuje svuj kontext tak, jak jsem ji oputil (!!!)) - to samozrejme nekdy zdrzuje - uvital bych opravdovy task manager. Multitasking na PDA tolik nepotrebuji, ale Task Manager/switcher - neco jako bylo kdysi na DR-DOSu 6.0 a 7.0, ten by se urcite hodil. Existuje do PalmOS nejaky doplnek, ktery to aspon trochu zlepsi ?
---
Abych predesel omylu - vubec netouzim po Pocket PC, povazuji je za tezkopadna zarizeni s pochybnym OS...lec nektere rysy, ktere maji Palmu proste chybi...Za idealni PDA povazuji Sharp Zaurus s Linuxem (ale ten tady u nas v bananove republice tezko sezenu)
----
Sice se ted debatuje o doplncich, ale beru tenserial jako celek, tak se ptam na sw...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  11. 08. 2003 12:33

Softwaru a OS se budeme podrobně věnovat v příštím díle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing.Václav Hellebrand  |  28. 09. 2003 18:00

Nemusíš na http://www.freewarepalm.com/utilities/switch5.shtml

si stáhněte free Switch5 v2.0
před tím, než jsem tento program našel  jsem jako bývalý uživatel Psionu (věnoval jsem ho manželce, ale byl super), tak jsem nadával na nemožnost okamžitého přepínání v TT jako špaček.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  11. 08. 2003 12:38

ako bolo spomenute v clanku, softwaru sa budeme venovat v buducom diele

netreba opustat aplikaciu na prepinanie medzi aplikaciami ..
moznosti je dokonca viacero, napriklad Zlauncher ma takzvany Quick Launcher+, ktory robi presne to co pozadujete, si mozete nastavit lubovolny pocet aplikacii ktore xcete mat dajme tomu na pevno (nieco na styl stlacenia tlacidla start) a potom dajme tomu az 8 posledne pouzitych aplikacii a priamo medzi nimy prepinat

dalsia moznost je keyquick ktory je ale urceny pre sony clie s klavesnicou (ako TG50, NX/NZ series) ktory toto doviedol do uplnej dokonalosti
jednak je tam "windows-like" "start menu" na aplikacie a potom je mozne si nastavit trebars alt+tab na "prepinanie" medzi poslednymi 8mimi aplikaciami ako na windows alebo len jednoducho nastavit istu kombinaciu na prepinanie medzi poslednymi dvomi aplikaciami ..
keyquick vlastne do ultima vyuziva multithreading Palm OS ..

btw. ktora aplikacia vam neulozi "stav" toho co mate rozrobene ? nejako sa mi to nezda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  11. 08. 2003 19:30

* Ktera aplikace, ze neulozi stav ? No nemusime chodit daleko. Treba Address Book, ktery je primo v ROM !!! Vlezte si do AddressBooku a otevrete si nejakou adresu. Pak AddressBook opustte a vratte se zpatky. Nebudete v otevrenem zaznamu, ale zase v seznamu zaznamu !!! Nebo zkuste v AddressBooku dat New - editaci noveho zaznamu a neco si tam rozdelejte. Pak prepnete nekam jinam a pak zpet do Launcheru - opet budete v seznamu a nikoliv v editoru zaznamu. Takovych aplikaci je vic - treba Lingea Lexicon a dalsi... mam pokracovat ?
* Ano - cekal jsem, ze mne nabidnete reseni s prepinanim aplikaci jaka nabizite. Jedna se vesmes o reseni hluboce nesystemova - a diky tomu nefungujici obecne ve vsech situacich - zkousel jste to nekdy opravdu ? Nevim presne, zda na Clie jsou nejake zmeny, mam Palma od Palmu, ale to co mohu posoudit, to je slabota.

Soucasny Palm OS ma velke limity. To pisu jako clevek, ktery jej denne pouziva a je s nim jinak vcelku spokojeny a ktery po PocketPC vubec netouzi. Nemeli bychom si nic nalhavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  12. 08. 2003 03:57

mno ten address book to je vazne dost blbe .. |
lingeu nepozuivam su aj lepsie slovniky ale o tom potom, ako stava sa ze par veci sa nedotiahne

co sa tyka druhej casti, hej tuto moznost pouzivam a povedla by som ze na clie je daleko pouzitelnejsia vdaka pritomnosti jogdialu a back tlacidlu popripade na modeloch ktore maju klavesnicku tak je to viac nez pouzitelne, ja na pocudovanie stylus vytahujem minimalne a temer vsetko sa da ovladat priamo z klavesnicky .. daju sa dokonca aj namapovat aj "dotyky" displaya

berem ze palm os ma iste limity ale od toho su tu hacky a rozne programky ktore to vylepsuju, ale uznavam iste veci by mali byt uz priamo v OS ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  12. 08. 2003 09:32

Zkuste App/DA Launcher - je to hack, ktery umi prepinat mezi poslednimi 14 aplikacemi tapnutim (nebo ruznymi tahy) na cast home plosky (rozdeli ji na 4 dily) a take umi samozrejme spoustet DA

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  12. 08. 2003 12:42

Obavam se, ze to pod OS5 fungovat nebude...
Nasel jsem nejakou verzi 0.7 z roku 2001

Co si nalhavat - pod PalmOS se to rychle prepinani mezi aplikacemi poradne delat neda. Snad by to slo nejak dobastlit, ale skutecnosti je, ze OS je v tomto jednodouchy az prilis - vubec nepracuje s prepnutim kontextu, ale spoleha na to, ze si aplikace sama ulozi svuj stav, kdyz je ukoncena (bud primo uzivatelem, pokud to umoznuje nebo casteji vynucene pomoci "tlacitkoveho" skoku do Launcheru), coz je nesystemove, protoze na aplikace se, z pohledu OS, spolehat nelze. Kazda aplikace se vlastne pokazde znovu spousti (!!). Takto si umel ukladat "kontext" uz editor T602 pod DOSem PalmOS je na tom samozrejme daleko lepe nez MS-DOS,ale k idealu to ma v tomto smeru hodne, hodne daleko. To jsem zvedav na PalmOS6...
Ostatne, nevi nekdo, kde sehnat Sharp Zaurus ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  12. 08. 2003 16:23

Je to mozne, bohuzel nemam moznost to vyzkouset, ale jinak mi toto reseni nevadi (a nalhavat si nic nemusim, vse funguje tak jak ma, mimo jine take proto, ze si vetsina aplikaci kontext ulozi - napr. chatuji pres icq, prepnu se do jine aplikace a pak zpet do icq a jsem porad prihlaseny). Jinak se take tesim na PalmOS 6, kde by mela byt prima podpora multitaskingu.

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  12. 08. 2003 19:41

ono to funguje ako som vam povedal na palm os 5 napr s keyquick-om a Zlauncher ma QuickLauncher+ ktory umoznuje prepinat medzi aplikaciami bez medziskoku do launcheru
plus je tam mozne si navolit aj klavesu ze ktora sluzi na prepinanie medzi poslednymi dvomi aplikaciami a funguje to, len to treba skusit

a vami popisovany problem je skor vynimka, a dost velka ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  13. 08. 2003 21:46

Sice na prepinani mezi aplikacemi pouzivam hack App/DA Launcher, ale zajimalo by mne kde se da v Zlauncheru nastavit spusteni QuickLaunch+ odjinud, nez z Launcheru - nebo to jde jen u Palmu s klavesnickou? (napada me snad jen Hard Button Setup, ale u teto volby mi to hodi hlasku, ze momentalne neni dostupna pro tento Handheld - mam Visor Prism)

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  13. 08. 2003 22:06

aku mate verziu ZL ? lebo ja mam v nastavenii Quick Launcer+ polozku "QuickLaunch Anywhere" ktoru ked zaskrtnem mozem zvolenym tlacidlom pustat v hociakej allikacii quicklaunch a prepinat medzi nimi, resp som to tak pouzival nez som objavil keyquick ale ten je len pre palm OS 5

ale mam taky dojem ze je na to treba quicklaunch hack pre os 4 aby to fungovalo aj v os 4, lebo vylepseny multythreading sa zda byt domenou palm os 5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  13. 08. 2003 22:49

v2.20 build 030106, Vami zminovanou polozku v nastaveni QL+ nemam, ale je mozne, ze je pristupna jen v OS5. "Vylepseny" multithreading neni jen vysadou OS5 - na OS 3.5.2H a 4.1 mam vyborne zkusenosti s App/DA Launcherem (hack, uz jsem se o nem zminoval nekolikrat vyse) - jen me to zajimalo...

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  13. 08. 2003 22:58

je to tak ako som si myslel na OS 5 to funguje nativne na OS4 treba system hack

ZLQuickLaunchHac stiahnut si ho mozete napr tu http://www.cliesource.com/sdownload/download.php?id=4050

asi ale treba registraciu. btw. subor ma len cca 600bytov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  13. 08. 2003 23:00

resp hm az teraz som si vsimol tak mate verziu 2.2. , toto funguje az s verizou 3.5. myslim ze tych 12 usd je vazne dobra investicia do tohto launcheru .. hlavne ak by ste mali palma s kartou => je mozne robit shortcuty a pustat programy daleko jednoduchsie z karty ako s built in launcherom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  13. 08. 2003 23:17

Diky moc za info, momentalne pouzivam Visor Prism a nechce se mi dokupovat SB adapter pro pametove karty, protoze v brzke dobe zvazuji nakup T|T2, TG50, nebo nejaky z novych modelu, ktere prijdou na podzim (hlavne kvuli OS6) - btw., mam mp3 modul SoundsGood s 64MB pameti urcene jen pro mp3 (via vlastni synchronizacni soft na PC) a chtel bych zpristupnit tuto pamet i pro jina data, nez mp3 - nevite o necem, co by mi pomohlo?

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  14. 08. 2003 02:16

bohuzial v tomto vam neporadim bo som HS nikdy nevlastnil, takze to islo mimo mna. ale mam taky dojem ze to nebude lahke, SB mal svoj vlastny kvazi HAL, kedze palm os 3.5.x nepodporuvala este vfs a kazdy kto mal nejake karty si to musel usposobit (ala trgpro/handera s CF a SD kartami, resp sony s memory stickom) az 4.1 ma nativny VFS

btw. google nepomohlo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 10:40

bohuzel ne, ale je pravda, ze zas takovy maniak v hledani nejsem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 10:54

respektive jsem nasel VFS Helper, ktery pridava podporu VFS, ale je urcen pro SB FlashCard/CF Adapter a neco mi hlasi "no-card" a neco "card is write-protected"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  14. 08. 2003 08:08

Myslite, ze na T|T2 pujde nainstalovat OS6?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  14. 08. 2003 09:07

bojim se, ze ne. Budou nas chtit donutit, abychom zaplatili i za novy HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 09:54

Také se obavam, ze to nepujde, proto cekam az prijdou na trh PDA s OS6 a jaka bude jejich cena.

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  14. 08. 2003 11:59

na os 6 sa asi nackate asi tk rok ..
samotny OS6 ma byt dostupny v ecembri  prve PDA na jar 2004 .. takze to je dost dlha doba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 13:16

Pokud se PDA s OS6 objeví v prosinci/lednu tak mi to nevadi, ale zil jsem v domneni, ze to bude o neco drive - viz http://palmare.idnes.cz/PalmOS/PalmOS_Hardware/palm_podzim030623.html

btw. odkud cerpate informace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  14. 08. 2003 19:20

to bolo skor zbozne prianie palm os komunity, ale aj v clanku uvadzanom medzi zdrojmi k clanku na palmare je napisane ze sahara (kodove oznacenie palm os 6) bude k dispozicii koncom roku a nove PDA s palm os6 budu na jar, skor autor na palmare sa spoliehal moc na diskusne fora a nie na oficialne clanky + je vyslo na toto tema viacero clankov, napr aj na PIC resp aj tento http://news.com.com/2102-1045_3-1000110.html?tag=ni_print

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  14. 08. 2003 14:31

Obavam se ze cekat asi nema smysl. V rijnu budou nove palmy s OS5. OS6 ma byt koncem roku + nejake to oddaleni a budem radi kdyz nove stroje budou na jare. Aplikaci primo pro OS6 v tu dobu asi moc nebude a vi nekdo jak to bude s kompatibilitou? Takze to vazne vypada na rok. Ja jdu do T|T2 (mam m500).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  14. 08. 2003 18:15

Zalezi v jake je clovek situaci, mam Visor Prism a chybi mi akorat HiRes, vykonejsi procesor (docela by se mi hodilo prehravat kratke klipy, na mp3 mam SB modul a na fotky eyemodule) a o trochu min BT a slot na SD karty  a navic pro cloveka, kteremu jeste nebylo 18 neni zas tak snadne financovat elektroniku casto, jinak o T|T2 take uvazuji, ale chybel by mi fotacek (no, stejne chci uz plnohodnotny digital).

btw., kdyby nekdo mel do konce roku zajem o nize uvedene PDA, at se mi ozve na cicmon@seznam.cz

HandSpring Visor Prism (zakoupeno u Autocontu, stari cca 1 rok, veskere prislusenstvi, orig krabice), recenze: http://www.svetpda.cz/svetpda/svetpda.nsf/aad8669dd8f99e28c1256b0c007e8594/4f65d3570bf986b1c1256b090046e7c4?OpenDocument&Highlight=0,prism, nebo http://palmare.idnes.cz/PalmOS/PalmOS_Hardware/Prism.html

+ SB mp3 modul SoundsGood (64MB)

+ eyemodule (fotacek)

+ plne verze softwaru (namatkou - QuickOffice 7 Prem, SnapperMail, ZLauncher, Piloc, ...)

vse samozrejme ve vybornem stavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  14. 08. 2003 07:14


VY SI ZE ME, CLOVECE, SNAD DELATE SRANDU.
To neni vyjimka. Budeme pokracovat dalsim prikladem:
-Memopad - jsem v seznamu poznamek - treba nekde uprostred. Prepnu jinam a vratim se do Memopadu - JSEM NA ZACATKU SEZNAMU (!!!)
-Memopad - edituju novou poznamku, prepnu jinam - vratim se do Memopadu, jsem sice stale v editoru,ale KURZOR SE KAMSI ZTRATIL (!!!)

To se proste neda zamluvit - v tomto ohledu je PalmOS totalni shit. Znovu upozornuju, ze ani v nejmensim netouzim po Pocket PC .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  14. 08. 2003 07:35

nerobim, len nepouzivam vstavane aplikacie, lebo mi svojimy funkciami nevyhovuju
ako memo pad mam memo+ ktory vami opisovane problem nema t.j. ked prepnem do inej aplikacie (bez prechodu cez hlavny launcher aj alebo cez ten)  kurzor zostane presne tam kde som skoncil s editaciou, to iste s wordsmithom ktory pouzivam na editovanie ms word dokumentov
a to iste s vami opisovanym problemom so zoznamom poznamok a som si temer isty ze aj s inym ako cvstavanym address bookom tiez nebudu problemy ako popisujete

skratka nie je to tak zle, len treba vediet ktore aplikacie treba pouzit ..

na pisanie vyrocnej spravy sa tiez nepouziva notepad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  15. 08. 2003 09:44

JEZUSKOTE, TO JE ARGUMENT :)
Dalsi aplikaci, ktera se chova v tomto smeru blbe, je NotePad - take standardne v ROM.
To jak se ty aplikace chovaji je dukaz naprosteho ignorantstvi jejich vyrobce (je stejny jako vyrobce PalmOS). Clovek by cekal, ze aspon prave ty standardne dodavane se budou chovat korektne. Ono se chova takto nekorektne i spousta dalsich od jinych vyrobcu...
Ja bych to tedy v serialu zduraznil, protoze nekomu to nevadi ani v nejmensim, nekteri uzivatele by mohli byt horce zklamani a nekteri se s tim naucili zit, protoze Palm ma i spoustu vyhod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing.Václav Hellebrand  |  28. 09. 2003 18:12










Nemusíš na http://www.freewarepalm.com/utilities/switch5.shtml

si stáhněte free Switch5 v2.0
před tím, než jsem tento program našel  jsem jako bývalý uživatel Psionu (věnoval jsem ho manželce, ale byl super), tak jsem nadával na nemožnost okamžitého přepínání v TT jako špaček.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor