Karlovarský festival ve znamení WAPu

Diskuze čtenářů k článku

David Kňourek  |  17. 07. 2002 19:06

Firmu Eurotel nemusím, v případě MFF ale musím uznat, že odvedla dobrou práci. Od 9.7. jsem nezaznamenal jediný error při rezervaci vstupenek přes WAP, pochvala. Trochu jsem se pousmál po zjištění možnosti rezervace pouze pře bránu Eurotelu, za tržní chování nemůžeme ale firmu peskovat.

Systém rezervace považuji v součané době za dobrý. Samozřejmě, že by bylo možné (jednoduché) vyrobit rezervační systém pro internet, SMS, apod. Ale proč? Kdo byl na festivalu ví, že bookování lístků je především "maso". Proč riskovat hacknutí systému na netu? Přístup přes bránu Eurotelu zajišťuje také bezpečnost aplikace.

Díky Eurotelu za (samozřejmě z jeho strany zištnou, ale to je ok) propagaci WAPu. Pokud se nemýlím i-mode ještě nedorazilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uko Ješita  |  16. 07. 2002 21:24

Já přístup Eurotelu opravdu nechápu. Eurotel byl jedním ze sponzorů MFF. Důvodem proč někdo sponzoruje nějakou akci je přeci v první řadě reklama, reprezentace své firmy a  značky. A v mých očích Eurotel zabodoval právě naopak, díky svým mafiánským praktikám. Přeci MFF měl i další sponzory - ČEZ, Philip Morris, Setuza, Transgas. Nutil Vás snad Philip Morris kupovat povinně společně se vstupenkami do kina i cigarety své značky ?


Eurotel asi žije v domnění, že má stále monopol na poskytování mobilních telefoních služeb. (Asi jako si ODS myslí, že má patent na "pravicovou" politiku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  17. 07. 2002 10:04

Tak ja zas nechapu tenhle prispevek. Nechme kazdemu at  vydelava jak prece chce. A vazne nikdo nikoho nenuti, aby pouzival to ci ono. Pouzivejte Tmobile nebo Oskar, ktery Vam nabidne sice reklamu s Grafovou za Miliardu, priblblosti s kecupem atd, ale sluzby na h****o. Ja si na Eurotel, krome toho ze je strasne zlodejsky drahej, nemuzu stezovat. Ostatni se jenom vezou.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sven  |  16. 07. 2002 21:04

I já se připojuji k nevalným zkušenostem s rezervací lístků přes WAP. Nepodařilo se mi na začátku festivalu díky totálnímu přetížení systému rezervovat jediný lístek. A tak mi nezbývalo nic jiného než se vrátit k tradičnímu postávání ve frontách... Díky za existenci moderních technologií

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DjDD  |  16. 07. 2002 18:32

Tak jsme si precetli pohadku jak vystrizenou z nejake reklamni brozury a ted jak to bylo doopravdy:

Prvni vec je ze pokud zakaznici ruznych operatoru nemaji stejne sance (cenove) tak bych takovou sluzbu vubec nezavadel - on by zas nebyl takovy problem aby festival aplikaci odkoupil sam provozoval a zajistil tak vsem rovny pristup.
S tim ze se muselo pristupovat na eurotel souvisi jeste jedna vec: Prestoze Alcatel OT302 ma wap k eurotelu se s nim nepripojite - a o tom uz neni nikde ani zminka

NEJZASADNEJSI je ale katastrofalni funkcnost (nebo spis nefunkcnost) tehle aplikace. Aby festival mohl vubec nejak probehnout, tak se museli oddelit listky ktere lze rezervovat a listky ktere lze prodavat na pokladnach , oddelit zacatek rezervaci od zacatku prodeje (aby nebyl server zahlceny, kdyz pokladny zacnou) a stejne se zdarila jedna rezervace z X.

Za napad bych dal organizatorum jednicku ale za provedeni je to jasna petka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 07. 2002 16:28

Bajecne, ale kdyby to aspon fungovalo. Hned druhy den se jim ten system slozil a vstupenky pro sebe a moje dva kamarady se mi podarilo zarezervovat az po asi 2 a pul hodinach wapovani. (Nastesti pres GPRS, ale i tak asi za 120 Kc),  To mi rozhodne nervy neusetrilo, navic jsem kvuli tomu nestihl prvni film :(. Na GPRS navic neslo moc usetrit, nebot bylo nutne pozadavky posilat vestinou aspon 10 krat, nez je system vzal na vedomi.

jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  16. 07. 2002 09:26

Co to tady povidate? Jake znevyhodnovani? Erorrtel, Tý-mobájl a Osral jsou prece firmy které jsou tu pro peníze které vydělávají. Tak proč by měl proboha poskytovat svou službu někomu jinému za stejné peníze jako svému zákazníkovi, který mu platí paušál atd. To je jako kdybyste si koupili napr TV SONY a chteli, aby Vám jí opravili v záruce zadarmo v servisu Panasonic? No uznejte, ze je to blbost a zavání to trosku komunismem, jako pro kazdeho totez a pokud mozno zdarma. Proste kdyz nekdo nema na Eurotel, (protoze je drahej jak svina) poridi si T-mobile nebo Oskar al e pak prece nemuze cekat, ze mu Eurotel bude poskytovat sluzby za  stejnou cenu jako svemu zakaznikovi. Zamyslete se trosku, co je to trh a kapitalismus. Nechovali by jste se jinak.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Pecha  |  16. 07. 2002 11:47

Nic než souhlas. Všechno je to o penězích a jejich vydělávání.

Napadá mě, ať si výše zmínění založí Nadaci pro podporu uživatelů MT  třeba by konečně dosáhli vřelého a přívětivého vztahu, založeném na solidaritě s nemajetnými

Nebo by mohli zkusit založit Družstvo chudých užuvtelů a provozovat MT síť bez nároků na zisk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fast  |  16. 07. 2002 11:50

nechapu proc by Eurotel mel poskytovat sluzbu zakaznikum Oskara a T-Mobilu jako svym zakaznikum ? vzdyt je to ''blbost'' ... Kdyz nemate Eurotel tak nemate sanci ... to je jako (jak tu rikal nikdo predemnou) ze byste si koupili mercedes a chteli ho opravit u servisu skody ... -  proste je to nelogicke ...

a postoj Eurotelu je celkem dobry ... dava to svym zakaznikum jako vyhodu ze pouzivaji jeho sluzeb ... takze si stezujte na Oskarove a T-Mobile lince ze vam tuto sluzbu nenabidli take ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krimak  |  16. 07. 2002 12:17

No je to asi tak, ze pokud si koupim TV Sony, tak mi ji v Panasonic nezacnou opravovat, nevrati mi ji neopravenou a nenauctuji si za to penize. Pokud chce Eurotel tuto sluzbu jen pro svoje zakazniky, necht to rekne primo.
Ja jsem na festivalu neWAPoval, ale souhlasim s odporem proti podobnym praktikam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fast  |  16. 07. 2002 13:25

to je neco podobneho jako treba Volny MAILinfo -  http://web.volny.cz/noviny/volinfo/index.php - to je taky jen pro sve zakazniky ... tak co se divite ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  16. 07. 2002 13:36

S timto lze souhlasit., samozrejme ze pokud vam neco nabidne, Vy za to zaplatite, potom to nefunguje, tak je to zlodejna. Nerikejte mi ale, ze i takova pakaz, jakou eurotel bezesporu je, bude zamerne okradat konkurencni zakazniky tak pruhlednym zpusobem. To je nesmysl. Ja to ale nezkousel, takze nemuzu soudit. Kazdopadne moji kamaradi, majici tedy eurotel rezervovali a nemohli si to vynachválit. Zazil jsem 4 rocniky predtim a misto tech hroznych front, kdy sem si nakonec stejne musel koupit listek na jiny film to vnimam jako super sluzbu.

Howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krimak  |  16. 07. 2002 08:02

WAP se prokazal spise jako mrtva technologie, kterou Eurotel dokonale zneuzil k jiste velmi slusnym ziskum. Neumim si zodpovedet tyto otazky
- Proc nebylo mozne rezervovat listky i pres jine medium (Internet?)
- Proc pri WAP pripojeni pres branu Eurotelu je komunikace OK, pres branu jineho operatora je to sama chyba
- Proc neslo vyuzit nejake off-line moznosti rezervaci ?

Jestli spravne kalkuluju z predchozi reakce, pak 20 000listku krat 20Kc (to je tak prumerna suma za 1 rezervaci) jsou docela slusne penize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K.  |  16. 07. 2002 08:14

Eurotel okrada zakazniky ostatnich operatoru

... kterou Eurotel dokonale zneuzil k jiste velmi slusnym ziskum.

Nejsou to trochu silná slova? Co by Eurotel měl z toho, kdyby se k této aplikaci mohlo přistupovat i z wapových bran jiných operátorů? Je to firma jako každá jiná, chce vydělat a jinak než na propojovacích poplatcích to v tomto případě nejde. Pokud zde skutečně byly takové omezující podmínky a přesto se přes WAP prodalo tolik vstupenek, tak si za to Eurotel zaslouží jedině uznání.

Své otázky položte spíš pořadatelům festivalu, Eurotel s nimi nemá nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  17. 07. 2002 11:07

Brachu, brachu,

trošku si protiřečíš: "slušné zisky" a "20 000listku krat 20Kc" spolu nijak nesovisí. Ušmudlaný půlmilión (třeba to bylo víc, třeba desetkrát tolik, to je jedno, stejně je to prd), ze kterého se musí platit nějaké projovací poplatky, to je pro ET opravdu výhra. (Jak čtu v diskusi, někdo taky musel zaplatit ty hostesky, co tam byly a jistě mnoho dalších věcí...)
Tady přece nejde o zisky, (musela to být ztrátová akce), ale o propagaci ET. A mělo by se hodnotit, jestli se to Eurotelu povedlo nebo ne, tedy jestli rezervace přes WAP fungovaly a pomáhaly nebo jestli ve všem opravdu jenom nadělaly ještě větší zmatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dareba  |  16. 07. 2002 07:52

Já se ničemu nedivím - od začátku mi bylo jasné, že jde především o finanční prospěch operátora a nikoli o službu - čekal jsem možnost rezervace přes Internet, což je samozřejmě hloupost, protože za to nejsou tak tučné příjmy... Navíc rezervace vstupenek pouze přes WAP Eurotelu je diskriminační, nelogický, a jak jsme zjistili, i málo funkční - měli jsme s sebou Oskara a nejenom, že jsme další den neměli zarezervované to, co jsme chtěli, ale vytisklo nám to osm lístků, které jsme rozhodně nerezervovali... Naštěstí se to asi stávalo i jiným lidem a tak jsme se na film buď dostali na akreditace a nebo jsme dostali vstupenky od lidí, kteří se taky moc divili, co vlastně mají zarezervováno... Jinak v KV bylo nádherně, ještě pořád vzpomínám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  16. 07. 2002 02:26

Naprosto souhlasim s Uko Jesitou. Jako zakaznik T-mobile jsem musel platit hovor Eurotel T-mobile a wapovani me prislo na pekne penize. Navic behem prvnich dni se system tvaril jako ze funguje a po prowapovani 60Kc se na me druhy den zubila slecna v pokladne, ze na mou akreditaci skutecne neni rezervovan ani jeden listek. V dalsich dnech se spolehlivost sluzby zlepsila.

Vadi mi jen, ze si koupim telefon ktery ma GPRS abych v podobnych pripadech nemusel resit cas pripojeni a nakonec se pripojuji na branu jineho operatora a to jestre prez CSD. Chapu ze Eurotelu se investice do rezervacniho systemu musi vratit, ale tohle je svinstvo. Na kazdych 50 metrech pred hotelem Thermal byly stanky Eurotelu s hosteskami ktere pomahaly prenastavit telefon. Tim jsme vlastne sponsorovaly hostesky a ne programatory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uko Ješita  |  16. 07. 2002 02:14

Proč nepíšete o skutečnosti, že pro rezervaci vstupenek se museli návštěvnící MFFKV připojovat přes wap bránu Eurotelu, ke které se dostali jen po vytočení Eurotelovského přístupového čísla. Nechápu, z jakého důvodu potřebuje Eurotel tímto způsobem okrádat zákazníky jiných operátorů (co jiného než zlodějina je fakt, že například zákazník Oskara musí platit za minutu práce se systémem rezervace něco přes šest korun). Například já jsem provolal přes 150 korun, aniž by se mi podařilo zarezervovat jedinou vstupneku  - geniální systém rezervací neustále odpovídal debilní errorovou hláškou. Eurotel mě v tomto případě prostě naštval, znevýhodňování zákazníků ostatních operátorů tímto způsobem je dle mého názoru nepřípustné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Onicek  |  16. 07. 2002 09:00

Jake znevyhodnovani? Spis si stezujte u sveho operatora, ze podobnou aplikaci nedodal take

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Špek  |  16. 07. 2002 15:30

Jo, kazdej operator bude tyto aplikace vyvijet samostatne, samostatne provozovat, bude udrzovat izolovane databaze nesynchronizovane s ostatnimi operatory ...
Sorry, to nezni moc logicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor