Karta Ovislink: pro GPRS bez mobilu (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  21. 07. 2004 08:27

Ahoj, ja na inet pouzival S45 pres infra, ale ten se mi casto vypinal rychlosta tak 5 Kb/s,


pak sem mel ET Smartphone pres usb a prumerna rychlost je tyky 5 Kb/s


nejlepsi to bylo se Samsungem C100 pres infra , tam to stahovalo v prumeru i 7 Kb/s


A jak je vyse psano, ze se mobil odpoji nebo zatuhne pri vetsim stahovani dat tak u ET Smartphone ani u C100 jsem to nezaznamenal a stahuju jedno CD 700 MB v kuse tak tri dny a nic se nesekne.


Ja si myslim, ze mobil je na inet praktictejsi - kdyz jde i dobijet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GREEN  |  21. 07. 2004 10:58

10Kb/s ani 7 Kb/s u ET bez komprese opravdu neni technicky mozny - maximum 6Kb/s ..ale u TM s CS4 je teoreticky maximum cca 10,5K/s - proste to tak je prectete si jak funguje gprs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  20. 07. 2004 14:40

Software je od společnosti BVRP a ne BVMP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  20. 07. 2004 11:02

...kde jsou ty "grafy které jsou součástí článku"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pesu  |  20. 07. 2004 10:14

Dovolím si s autorem zásadně nesouhlasit. Použití PCMCIA karty je daleko nevýhodnější, než používat mobil s Bluetooth. Jednak se to nevyplatí finančně. Např. Siemens S55, disponující BT, GPRS class 10 4+2 seženete hravě kolem 3000,- Kč, čili už jenom to činí rozdíl 3 měsíčních paušálů za GPRS připojení.  No a za druhé není žádný problém dostat se do míst s mizerným pokrytím, např. na dovolené na horách. Dokonce i doma mi v místech, kde mám běžně položený notebook, kolísá intenzita signálu od maxima téměř k nule. S PCMCIA kartou jste nahraní, zatímco s mobilem máte šanci. Už několikrát se mi stalo, že jsem signál mobilní sítě zachytil např. u stropu místnosti. Zatímco mobil vezmete a ke stropu jednoduše pověsíte, provádět něco podobného s notebookem se zastrčenou GPRS kartou může jenom jedinec duševně méněcenný. Pochybuji, že by se ve visu ze stropu dalo uspokojivě pracovat, nebo aspoň browsovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noval  |  20. 07. 2004 10:21

Uplny souhlas. Navic ne vzdy sebou taham notebook, nekdy bohate staci PDA, ke kteremu bych se tezko pripojoval (moznost menit porad simku a mit jedno zarizeni navic nepvazuji za monost). Kombinace mobil + BT mi prijde taky naprosto dostacuji a maximalne pruzna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  20. 07. 2004 10:25

Kazdemu samozrejme vyhovuje neco jineho. Ten kdo ma jinou kartu na GPRS a jinou na hovory a pohybuje se na mistech s dobrym signalem, tak je zrejme lepsi PCMCIA karta, protoze nemusi porad sebou tahat nabijecku na mobil (a kdyz to uvedu do extremu, tak ani "roztrojku", aby mel vse kam zapojit) . Znam to z vlastni zkusenosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  20. 07. 2004 13:08

Já bych GPRS modem bral, protože je určitě mnohem více praktická, ale:

1. Raději USB než PCMCIA, kvůli PC.

2. Ty ceny jsou opravdu dost vysoké. Tak kdyby modemy alespoň o třetinu levnější, ale takhle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pesu  |  20. 07. 2004 13:28

Mohl bych prosím vědět, jakou výhodu má GPRS modem připojený přes USB oproti mobilnímu telefonu připojenému přes BT nebo USB?  I v případě, že by cena byla stejná, je tu jeden nezanedbatelný rozíl. S telefonem se dá, narozdíl od modemu, telefonovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  20. 07. 2004 13:35

Mno odpadají starosti s dobíjením, dobrý modem s externí anténou může mít dosahovat lepších přenosových rychlostí než mobil.

"S telefonem se dá, narozdíl od modemu, telefonovat"

Četl jsi recenzi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pesu  |  20. 07. 2004 14:24

Mám praktickou zkušenost s kartou Siemes MC45, GPRS class 10 / 4+2. O nějaké vyšší rychlosti jsem si mohl nechat jenom zdát. Potíže s dobíjením nejsou, to je pravda, zato jsou potíže se signálem a se zvýšenou spotřebou notebooka. Externí anténa je fajn, ale tu snad můžu k mobilu připojit taky, nebo ne? Jistě, každý preferuje něco jiného, já jsem si vyzkoušel obojí a vím, že s kartou jsou výrazně větší potíže, než s mobilem.  Výhody, které karta přináší, zůstávájí povětšinou na úrovni holé teorie  Nehledě na fakt, že většina moderních NB má pouze jeden PCMCIA slot, takže pokud budu například já chtít stáhnout fotky z microdrive přes CF/PCMCIA adaptér, tak se budu muset odpojit, vytáhnout, stáhnout fotky a znova se připojit. Dost pakárna.  Další věc, která se mi nelíbí, je že většina karet z NB vyčuhuje, takže ji před transportem musím stejně vyndat. Suma sumárum, spíš opruz, než výhoda. Mobil má baterii svojí, takže chvíli vydrží a táhnu-li někam notebooka, tak mi nabíječka na mobil velikosti krabičky od sirek vrásky nedělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugoventil  |  21. 07. 2004 00:02

Mas pravdu, ze vetsina vycuhuje, ale muj notasek ma 2 sachty pro pcmcia a tahle karta http://www.sierrawireless.com/ProductsOrdering/AC750_GSM.asp opravu nevycuhje, takze je vse ok, telefon nebrat!

Hugo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lasky  |  20. 07. 2004 13:24

No o zavěšovaní mobilu a BT (blue-fuj) přes GPRS je na dve veci.Je to sice funkcni, ale nikdy nedosáhnete maximální rychlosti protoze každý mobil přípojený k notebooku přes IRD, BT je potřeba tkzv. uzemnit - rychlost 4-6kB. Když telefon napojite k notebooku pres USB datový-nabíjecí kabel tak razem jste na neuvěritelných 10 - 11kB za sekundu (průměr při stahovaní 9,2kB) a o zlepšení ping ani nemluvě. Testovano na S55, ME45.    Tam kde je rychlej internet tedy kodovaní 3 či 4 tak se jinak majitel účtu připojeni k internetu přes GPRS okrádá o téměř dvojnásobnou rychlost. Jsem od Zlína tam to jede na CS2 na rychlost teměř kabel nemá vliv, ale třeba v Pardubicích to jede na CS4 a s káblíkem je to rozdíl třídy.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pesu  |  20. 07. 2004 13:35

Na dvě věci je mít kartu bez signálu  Ovšem o rychlosti 10 kB/s jsem ještě neslyšel, a to mám praktickou zkušenost s S45i po kabelu i s MC45 kartou v PCMCIA. Připadá mi to spíš jako sci-fi, než jako realita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lasky  |  20. 07. 2004 14:09

Mé oči a notebook tomu taky nevěřil, ale je to tak. Večer vám pošlu pár screenshotů z t-mobile centra. Kolegové reagovali  stejně až do té doby než koupili kabel u společnosti CPA a připojili se přes něj.  Zkuste - lokalita Dukla, Pardubice; Podolí, Praha 4; Centrum, Hradec Králové ..... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GREEN  |  20. 07. 2004 18:36

to je pekna kravina ..o tridu lepsi pri pouziti CS4 ..ja mam T68i pres BT, CS4 a prumer stahovani u 30MB souboru sem tedka mel 8,8 ..takze tech oproti tvejm 9,2 mi to neprijde o tridy horsi ..prijdu domu sednu k pc a pripojim se s telefonem v kapse zadny zapojovani blbejch kabelu a ztratu 0,4Kb preziju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugoventil  |  21. 07. 2004 00:06

Opravdu to neni mozny, tobe se to mozna ukazuje jako 10kB, ale pokud vis jak gprs na ET funguje, tak to proste neni technicky mozny, ver tomu.

Hugo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lasky  |  22. 07. 2004 06:43

Gprs provozuji u T-M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugoventil  |  22. 07. 2004 08:11

Aha, tak to jsem prehledl.. TM ma 80Kb od zacatku - to je pravda, ale kdo je dal od BTS je na tom hur nez u ET. (jide kodove schema, nachylne k chybovosti)

Hugo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugoventil  |  20. 07. 2004 23:57

Dovolim si s tebou nesouhlasit! Dokonce si myslim, ze vubec nevis o cem tu pises... Mam ET data nonstop s APN internet.open od lonskeho listopadu. Na mobilu Siemens C55 jsem vydrzel 2M a pote se rozhodl koupit si na americke aukci (ebay.com) gprs pcmcia, ktera je OPRAVDU trida a ktera se neda s mobilem srovnavat ani v nejmensim! Muzes oponovat slabym signalem a ja zas budu tim, zes bud videl nebo zkousel spatnou pcmcia, ta moje mi dokonce ukazuje aktualni silu signalu v grafu a nestalo se mi, ze by to zlobilo. Karta je mozna k dostani i u nas, ale dost o tom pochybuju. Jeji oficialni cena je asi 350USD, ale kdo hleda muze najit i kousek za min jak tretinu - me se povedlo. Je to Sierra Wireless AirCard 750 (http://www.sierrawireless.com/ProductsOrdering/AC750_GSM.asp), jde z ni i volat a psat sms pro ty co neustale namitaji, ze telefon umi vic :o))) s telefonu volam a pres pcmcia jsem na netu.
Az budes schopnej pres telefon, kterej se neustale odpojuje bud proto, ze dosla stava nebo ze "usnul" jeho modem schopen stahout v kuse 1,2 GB, tak se ozvy, ale jinak opravu nemas pravdu, ver mi :p

Hugo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Vidlička  |  20. 07. 2004 10:03

Opravdu tato karta je na trhu jiz temer rok pod znackou i-Tecu (a v cestine), mohu potvrdit za vyhradniho dovozce pod touto znackou.


Tato karta neumi WinCE. Pripravujeme kartu GPRS ve formatu CF, k dispozici bude do mesice pro Windows OS pro PC a WinCE pro PDA (PPC2002, PPC2003) zatim v anglickych verzich.


PV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keci  |  20. 07. 2004 09:38

Vzdyt je to karta GPRS od I-tec, recenze na ni tu byla pred 4-5 mesici. Vsechno stejne, cena nizsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krokodyl  |  20. 07. 2004 07:23

Nevite nekdo ktera karta podporuje krome GPRS i EDGE? Dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter  |  20. 07. 2004 07:45

Kup si Nokiu 6230 mas aj edge aj gprs a je to urcite lepsie riesenie ako tieto drahe karty.Telefon mozes mat polozeny hoci kde.Autor clanku tak trochu zavadza,nakolko mobily maju aj bluetooth.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krokodyl  |  20. 07. 2004 08:52

Tuhle kombinaci (telefon BT) pouzivam ted. Nicmene karty mam naklonovane, tak se me zamlouva pouzivat jednu kopii prave v takove karte abych nemusel mit mobil stale na nabijecce (a nemusel nabijecku stale sebou tahat).


Nicmene Nokii nechci ani videt. Driv jsem Nokii k pripojeni k netu pouzival a spojeni me padalo i nekolikrat do hodiny. Nyni pouzivam jinou znacku a spojeni me nepada - je to nyni neporovnatelne lepsi!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 07. 2004 07:19

A nevite o nejake dobre karte pro Win CE ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  20. 07. 2004 06:14

Za polovičku možná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 07. 2004 00:06

Super - ale jaka je podpora u MAC os X ??? Doufam ze to pojede. Mel nekdo moznost to testnout? DIK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  20. 07. 2004 00:32

tohle prodava iTec uz skoro rok. V linuxu se to prezentuje jako dalsi seriovy port na ktery posilas AT prikazy. V mac os X to bude hodne podobne :) Maka to fakt jako vino. Jen v linuxu nepotrebujes zadny stupidni soft :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  20. 07. 2004 02:32

Dobry tip, s tim iTecem. TUhle kartu nevim, kazdopadne jde pouzit karta Globetroter a taky SonyEricsson GC75, tu mam zrovna pucenou na otestovani, ale potreboval bych ji vrazit jeste do jinyho PowerBooku a neco overit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  20. 07. 2004 07:21

Tu od ITecu maji ted v EW za akcni cenu 5000,-kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Krejča  |  20. 07. 2004 08:12

V Linuxu funguje naprosto bez problémů, detekne se jako další sériový port. V MacOSX jsem nemel moznost vyzkouset :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor