Tržní lídr musí být současně konzervativní a současně inovátor. Jak to jde dohromady? Od tržního lídra je akcionáři nemilosrdně vyžadováno, aby byl "továrnou na peníze", co nejdéle a nejsilněji, a je to logické - proč jinak usilovat o tuto roli, když nemá přinášet stabilní vysoké zisky? Tržní lídr nikdy neopouští svůj hlavní byznys, aby se hnal za nějakou bludičkou, dokud mu jeho továrna na peníze funguje, tak musí fungovat co nejdéle a co nejlépe.
Současně ovšem musí být inovátorem, aby si zabezpečil to, že jej v budoucnu nikdo z konkurentů nepředběhne v nových trzích, v nových technologiích. Pokud bychom si kladli otázku, zda má Nokia vyvíjet telefony např. s kartáčkem na zuby, tak proč ne, pokud to má naději na to, aby z toho byl někdy lukrativní trh. Ať jej vyvine, zkusí to s ním vedle svých stabilních produktů (dobrý příklad: N-Gage). Ale dokud tomu ještě tak není či dokud se tato naděje nemění v jistotu, tak by neměl hlavní proud produktů přeměňovat v produkt, o který (o jeho aktivní využívání) zatím projevuje zájem pár procent lidí.