Každá Nokia bude mít foťák - ale chceme je?

Diskuze čtenářů k článku

Andílek  |  25. 10. 2003 19:53

Ja teda nevim,ale ted jsem kupoval novy telefon a urednostnil jsem telefon bez fotaku.Jak nekdo psal vyse nesnasi polyfoni melodie -a co mu brani si tam dat svoje ktere se mu libi?A navic bych rek ze polyfoni melodie jsou mnohem prijatelnejsi nez bylo jeste pred par mesici pipani serazene do nejake pofiderni melodie.Jinak bych rek ze vyrobci by mneli aspon v kategorii tzv.manazerskych telefonu vyrabet telefon s a bez fotaku.Myslim si ze pro manazera je lepsi mit normalni a kvalitni digital.

A NOKIA a fotacky vsude?Mama takovy dojem ze za chvili strati zaryte priznivce sve znacky,protoze i ted vyrabi jen drahe hracky-mnozi vyrobci nabizi stejne vybavene telefony a mam dojem ze i "funkcne stabilnejsi" za 1/2-3/4 ceny NOKII.NOKIA by se mnela spise zamerit na cenovou politiku a ne na masaz mas.Vzdyt jak jsem kdesi slysel a plne s tim souhlasim-dobry vyrobek se proda sam a bez reklamy.Kdo chce tak si ho najde a nepodlehne reklame a nekoupi si neco co videl v reklame kde rikali ze je to nejlepsi .No ale je hodne Fratu ktzeri takto uvazuji a koupi to jenom proto ze to bylo v reklamni bloku v TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr H.  |  24. 10. 2003 14:25

Foťáčky v mobilech budou k ničemu do doby než:

!! Operátoři nabídnou služby týkající se fotek za rozumnou cenu

!! Foťáčky budou dostatečně kvalitní, aby fotky nebyly využitelné jen pro MMS

!! Objektiv bude mít KRYTKU. To, co je teď na mobilech je hrůza. Zdá se, že výrobci soutěží o to, kdo vymyslí pro foťák nejhorší umístění s největší pravděpodobností zničení. Nejlépe to má podle mě vyřešené Samsung (např.SGH-x100)

Do té doby budu mít zvlášť mobil a zvlášť digitální fotoaparát (opravdový fotoaparát...). Sice 2 zařízení zaberou víc místa, ale každé dokáže plnit na 100% svůj účel...

Toť můj osobní názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 14:46

Problém vidím v omezené velikosti MMS zprávy a hlavně v její ceně. 10 kaček je nechutně moc. Kdyby T-Mobile nechal sníženou cenu za MMS, tak ostatní 2 operátoři by šli s cenou taky dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr H.  |  24. 10. 2003 15:01

Omezena velikost je trochu problem, ale da se to prezit. Pokud by MMS staly 2kc , tak bych o MMS zacal uvazovat i ja. 10kc je nehorazne moc. Potom by ale museli zlevnit SMS tak na 50h - 1kc... Navic se budou vymlouvat na propojovaci poplatky a jaci jsou to strasni chudaci...

(pouze muj laicky nazor...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  24. 10. 2003 15:22

kazdy mobil, kteryumi mms (vetsinou) uni i javu -> tzn umi i mailoveho klienta .. pokud podporuje mms, vetsinou podporuje i bezne formaty obrazku -> nevidim jediny duvod, proc si obrazky neposilat mailem ... a pokud jste majitelem et data nonstop, tak i "zadarmo" )

ja to uz se svymi kolegy delam uz docela dlouho - vsichni vlatnime pda/smartphone a pouzit mms nas nikdy ani nenapadlo - vyfotim, poslu mail a na messenger poslu zpravu o tom, ze tam jsou fotky ... pro hracicky -> v posledni dobe uz ani neposilam mail, proste vyfotim a na sve p800 mam rozjety www server (diky dyndns.org mam stale stejny dns alias) a lidi si ty fotky stahuji primo ode me z "mobilniho webu" )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 15:48

Konecne nekdo, kdo ma trochu rozum
MMS je samozrejme pitomost. Byl to jen vycurany trik, jak z lidi vymamit prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr H.  |  24. 10. 2003 16:07

Konecne nekdo, kdo je technicky zdatny, takze tento zpusob zvlada.

Nezapomente, ze je spousta lidi, kteri by tohle nezvladli, nehlede na to, ze moc lidi, kteri by si kvuli tomuhle zpusobu komunikace porozovali data nonstop. A taky do mms nemusim davat jenom obrazky, ale oproti sms se tam vejde daleko vic textu... O prakticnosti mms ale bohuzel nemuzu diskutovat, protoze jsem mms nemel moznost v praxi vyzkouset

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 16:00

Jenže ne každý má data nonstop a stáhnout si samotný obrázek v 640 x 480,nebo email s tímhle obrázkem stojí taky nějaké prachy.

Jedinou možností je snížit  rozlišení.Moc detailů ale na tomhle obrázku vidět není.Je to vhodné jako momentka.

MMS je zkrátka nejpohodlnější řešení ... za patřičnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldPalmUser  |  24. 10. 2003 16:20

Blbost, obrazek v rozliseni 640x480 ma asi 54 Kb = 1,62 Kacek pri normalnim dat. tarifu ET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t 68i  |  24. 10. 2003 20:56

ale emailovy klient v mobilu prenese priblizne dvojnasobek dat, takze cena je okolo 3 korun ale i tak dobry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 16:00

Jenže ne každý má data nonstop a stáhnout si samotný obrázek v 640 x 480,nebo email s tímhle obrázkem stojí taky nějaké prachy.

Jedinou možností je snížit  rozlišení.Moc detailů ale na tomhle obrázku vidět není.Je to vhodné jako momentka.

MMS je zkrátka nejpohodlnější řešení ... za patřičnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 16:01

Jenže ne každý má data nonstop a stáhnout si samotný obrázek v 640 x 480,nebo email s tímhle obrázkem stojí taky nějaké prachy.

Jedinou možností je snížit  rozlišení.Moc detailů ale na tomhle obrázku vidět není.Je to vhodné jako momentka.

MMS je zkrátka nejpohodlnější řešení ... za patřičnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 16:23

omlouvám se za trojnásobné vložení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  24. 10. 2003 11:34

Nevim jestli ma smysl do kazdeho telefonu cpat fotak, ktery je uplne k nicemu a neudela ostrou fotku ani ve velikosti toho maleho displeje. Kdyby radsi zapracovali trosku na optice a fotak davali jen do lepsich modelu ale zato kvalitni (samozrejme v ramci moznosti), urcite by udelali mnohem lip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novyk  |  24. 10. 2003 11:29

Fotoaparat integrovany v mobilu ma sve kouzlo a ja jsem zasadne pro mobily, co ty fotaky budou mit zabudovane ...

Mam i normalni fotak, ale presto velice casto fotim i mobilem, protoze ten mobil je pohotovejsi a predevsim ho nosim porad s sebou ...

A kvalita fotek - myslim si, ze je celkem dobra:
http://telekomunikace.novyk.net/mobile-photos/seznam/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  24. 10. 2003 13:53

Opravdu? jediné snesitelné fotky jsou z přístroje, který si může dovolit jen dost málo lidí... tak nevím... nejsem zásadním odpůrcem mtfoťáků, ale rvát je všude? To je zbytečné....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tsunami  |  24. 10. 2003 17:07

Tak T610 asi nejhorší fotky a P800 nejlepší. Docela mně překvapily fotky z Nokia Headsetu - ucházející.

Jinak dobrá stánka na srovnání kvality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novyk  |  25. 10. 2003 13:29

T610 je miniaturni telefon, takze je jasne, ze kvalitnejsi fotak by se do nej proste nevesel ...

P800 foti vyborne, navic ma i velkou pamet, kterou lze rozsirit i o pametova media ...

Nokia Headset sice foti relativne dobre, nicmene doporucuji si ho v zadnem pripade nekupovat - uzivatelsky komfort je mizivy, fotit s timto zarizenim je spise za trest ...

A Nokia 7650 - je sice rozmazana, ale da se to vydrzet ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tsunami  |  25. 10. 2003 17:51

Mám 7250 a prozatím asi měnit nebudu. Není to sice nic extra, ale zatím stačí. Fotky mi přijdou lepší než u T610, ale P800 je P800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novyk  |  25. 10. 2003 18:44

P800 sice foti relativne dobre, ale ma par veci, co mohou beznemu cloveku vadit

- cena je o kategorii jinde
- je strasne velka, takze napriklad do naprsni kapsy u kosile se nehodi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  24. 10. 2003 11:24

Když se vám foťáček nelíbí, tak ho prostě nepoužívejte. Argumenty typu "přece nebudu kupovat něco co nechci" neberu, IMHO je levnější narvat foto všude, než vyrábět jeden model ve variantě bez a s. Řekněmě, že by z důvodu ochrany soukromí bylo dobré vybavovat fotomobily krytkou, aby bylo zřejmé, zda se majitel zrovna chystá fotit nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  24. 10. 2003 12:33

Ale to nejde. Do dobre vybavenych mobilu (ve smyslu "dobre komunikacni funkce") se jaksi automaticky dostavaji hovadiny typu fotacek (vetsina z nich je nehodna toho jmena, podle generovanych smouh) a radia a podobne. Dobre vybaveny mobil bez techto zbytecnosti se stava raritou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  24. 10. 2003 13:29

Jak nejde? V cem je problem treba na SE T610 fotacek mit a nepouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  24. 10. 2003 13:51

Klidně by mohli dělat variantu be foťáčku - prostě ho tam ten robot nešoupne a místo toho se dírka pro objektiv zaslepí. Klidně bych si takový mobil koupil, ikdyby byl stejně drahý. Prostě by tam bylo o heblo míň - o heblo, které se může podělat, poškrábat, zaseknout a já nevím co ještě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  24. 10. 2003 15:17

ale ted si sam odporujete - vam proste jenom vadi pocit, ze tam ten fotacek je!jestlize ho nepouzivate, je vam jedno, jestli se poskrabe/ponici apod, ne ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 11:11


Fotak v mobilu a podobne pubertalni pitomosti opravdu nechci:
- chci kvalitni datove funkce
- chci kvalitni a odladeny firmware (!!!)
- chci kvalitni materialy a ne lacine plasty
- jsem ochoten za to zaplatit

Maloktery mobil dnes tyto parametry splnuje. A je to stale horsi - kvalita upada, kupujeme zoufale nedodelky
Diky totalni ztrate soudnosti ziskal navrch marketing, ktery oblbuje masy blikajicimi svetylky, "fotaky" pochybne kvality, MMS (k cemu to je - proboha- dobre, tedy krome toho, ze si honite trika, ze to vas mobil umi ?) atd....Vyvojari nemaji moznost svoji praci udelat poradne, protoze marketingovy zmrd jim to sebere ze stolu nedodelane - to je smutne, velmi smutne... Opravdu tohle vsichni chceme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  24. 10. 2003 12:15

Pokud pominu ze odladeny firmware je celkem bezny - vetsine se telefon nijak nezasekava, tak je mnoho telefonu, ktere maji datove funkce, ktere plne vyuziji moznosti soucasnych u nas provozovanych siti GSM. Jine tam zatim nema smyl davat.

Je to otazka co kdo povazuje za kalitni material - plasty jsou narodil od kovu lehke(dulezity prvek) a pokud vypadaji dobre tak mi to vubec nevadi.

Proto nemohu souhlasit, ze jsou telefony nedodelane - me pripada ze vetsina je celkem odladena - me a mnohym dalsim funguje bez problemu a ani ja sem nemenil firmware. Podle mne je to spis, ze jsme narod kutilu a mnoho si samo doma prehrava nekvaline firmware a ci nekvalitnim odblokovanim. Dale padanim do vody a moznym se vymlouvanim se bazaru pri prodeji takovych to utopenych telefonu na nekvalitni telefon jiz z vyroby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 12:35

Ano - ja chapu, ze kdyz telefon telefonuje, pripadne jeste pracuje se SMS, muze to nekomu pripadat, ze ma kvalitni a odladeny firmware.
Beda jak chce clovek neco vic To uz byva horsi. Bud mate vyjimecne stesti na verze atd. nebo mate ten telefon asi opravdu jen na mluveni...
Kuprikladu takovy Siemens - az do rady 45 to byly vyborne telefony (S45, ME45)...Pote jsem presel na S55 a jsem hluboce zklaman - nedodelky, nedodelky a zase nedodelky - kvalita sla opravdu prudce dolu - kalendar funguje pochybne, telefon se pri praci s nim obcas proste vypne (mam potvrzeno i od 2 dalsich lidi), k tomu telefonu dodavaji BT sluchatko - to je take kapitola sama pro sebe - krome toho, ze uz jsem jej poctvrte (!!) reklamoval na stale stejnou zavadu, v tech vzacnych chvilich, kdy fungovalo - dochazelo v souvislosti s nim k samovolnemu vypinani telefonu. Obzvlast zabavne je to, kdyz clovek jede autem Ani uz se mne nechce jmenovat dalsi a dalsi drobnosti, svedcici o tom, ze proste nebyl cas to dotahnout do konce (marketingovy zmrd uz netrpelive stepoval u vyvojarova stolu). Snad jen to, co me take vytocilo - v telefonu nebylo zadne poradne zvoneni pro normalni lidi - pouze priblble polyfonni melodie - proboha na co? K cemu takove stupidity, kdyz potrebuju s telefonem pracovat? Takze jsem si zvoneni musel udelat sam (!!) a par veci pracne najit na Internetu - opravdu skvele...
Ale hlavne, ze to umi MMS, ktere jsem dosud ani jednou nepotreboval (buhvi na kolik chyb bych tam narazil , ma to zcela zbytecny barevny displej, diky kteremu vydrzi telefon nabity kratsi dobu a ma to na internim "disku" od vyrobce nahrane slabomyslne obrazky a animace) - to je zajiste (z pohledu marketingoveho zmrda) to nejdulezitejsi...
Jinak by to byl dobry telefon - KDYBY BYL OVSEM DOTAZEN DO KONCE A OPROSTEN O PITOMOSTI - a to je prave jadro veci...
Kolegove s Nokiemi na tom samozrejme nejsou lepe... Je to obecny jev.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 14:34

A co takhle upgrade firmware telefonu z internetu - to jsi určitě nezkoušel co?

Zkus mrknout na www.my-siemens.com a tam si stáhni nový firmware.

Znáš nějakého jiného výrobce mobilních telefonů, který nabízí podobnou službu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 15:45

Ooooo, to je skutecne chytry postreh
Samozrejme, upgraduji...Ale tak si vzpominam, ze byvaly doby, kdy to fungovalo hned na prvni pokus a clovek se nemusel neustale shanet po jakychsi patchich na patche a pak zase po patchich na patche na patche na patche na patche....
Jakoby kazdy upgrade firmwaru (mimochodem Siemens uz snad oficialne upgrade svepomoci jako kdysi na ME/S45 nepodporuje ne ???) do toho zanasel zase jine problemy a chyby...A po 3-5 upgradu konecne budu mit to co jsem si zaplatil - SKVELE!
Ja delam v IT a tak si dobre dovedu predstavit, v jakem casovem pressu se ty shity dnes bastli. Vyvojari za to spise nemohou - chyba ji jinde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 16:20

Ber to jako daň za to, že máš novinku.Když by sis kopil founa po 3-4 měsících po prvním uvedení na trh a ne hned, tak bys byl klidnější.

Vzhledem k tomu, že pracuješ s IT tak určitě víš že ke každé PC komponentě se ovladače neustále dodělávají. Stejně jako firmware k founu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 16:42

No to tedy ne....
Zadne dane platit nechci. Kupuji vyrobek na zaklade toho, co o nem vyrobce sdeluje. Nikdy mne vyrobce nesdeli, ze tam bude tolik a tolik chyb, ze obsahuje vestavenou funkci "zertovne padani" atd... Nektere nedodelky v tech vyrobcich zustavaji celou dobu jejich moralni zivotnosti.
Ja taky nemam na mysli jen telefony - samozrejme, ze podobne nedodelky se kupuji i u PC cek - ale prece jen - je obrovsky rozdil mezi shity, ktere se davaji do beznych PC(vcetne ovladacu, OSMS Win atd...) a mezi vecmi, ktere najde clovek v mnohych serverech - takze to nekde jde i relativne kvalitne...a je mne uplne jedno, ze za tu kvalitu se samozrejme plati. Samozrejme, ze (budu - li mit penize) radeji koupim Unixovy(dnes uz i Linuxovy) server od IBM nez nejakou PC sunku s OS, ktery nema na serveru co delat.
Proc nemuzu mit tuto moznost i u telefonu? Driv to tak bylo - vyrobce mel telefony pro bezne Franty a potom high-end, ktery byl relativne kvalitni. Dnes se ty hranice stiraji, do vseho se cpou masove pitomosti, kvalita trpi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 10. 2003 17:04

Když se na to podívám z tohohle úhlu pohledu, tak nevím proč jste si kupoval S55 nebylo by pro vás výhodnější a rozumnější koupit si něco se Symbianem? Např P800, 3650,7650. Tam problémy nelze očekávat. (avšak jsou  (občas) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 10. 2003 17:29

Protoze jsem se Siemensy mel dobre zkusennosti. Driv byly ty telefony opravdu dobre. Krome toho jsem mel jiz Palm TT s BlueToth, takze ten telefon jsem bral jako dobry doplnek k tomu Palmu...Samozrejme bych mohl zacit rozebirat, jak byly drive Palmy dobre a jaky bastl je PalmOS 5 v tom TT ci TT2, ktere pouzivam ted Nebo prihody s updaty na Palm TT - zvlaste ten "kumulativni" - ten se jim povedl :)... no - ono je to spis k placi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Setler  |  25. 10. 2003 13:16

Pokud Vam jako odladeny firmware prijde to, ze prvni serie 6310i, ktere byly inzerovane a prodavane jako triband  (tudiz mely chodit i v US sitich), a i na vyslovny dotaz na zastoupeni mi to bylo potvrzeno, ve skutecnosti do 14 dnu totalne zkolabovaly prave vinou spatneho FW...

I po prehrati nejnovejsi verzi se mi porad obcas "nahodne" prestanou aktualizovat hodiny na displeji, proste ukazuji posledni stav, pritom budik funguje ok... obcas pri zamcene klavesnici obdrzim SMS zpravu a klavesnice se "jakoby" odemkne a po stisku tlacitka "zabraz sms" ukaze zacatek zpravy a zase se zamkne... ze mi telefon uz jednou z kapsy se zamcenou klavesnici vytocil cislo a pote co jsem vytahnul mobil jsem zjistil ze uz hezkych par minut uzira volne minuty... po zaveseni na displeji provokativne svitilo "klavesnice zamcena..." a tak dale a tak dale a nejen u Nokie, tu uvadim jen proto ze ji mam na stole...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tsunami  |  24. 10. 2003 16:59

Bohužel mobilům chybí určité funkce z jednoho prostého důvodu - abychom si co nejdříve koupili zase nový mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-analyst  |  24. 10. 2003 10:38

Pane Hlavenko, pokud jste akcionářem Nokie tak chápu Váš silný konzervatismus a přání že "tržní leader by měl jet vždy (sic!) na jistotu", ale já oceňuji naopak to, že "nejede na jistotu" a snaží se zkoušet nové a netradiční věci. A navíc foťák v mobilu mi nepřijde jako riskantní strategie (natož málo ověřené pole - viz např. Japonsko), vždyť kdo jej nechce používat tak jej používat nemusí a cenu to vzhledem k primitivnosti optiky a levných snímačů obrazu používaných ve fotomobilech zvýší jen marginálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 10. 2003 11:41

Tržní lídr musí být současně konzervativní a současně inovátor. Jak to jde dohromady? Od tržního lídra je akcionáři nemilosrdně vyžadováno, aby byl "továrnou na peníze", co nejdéle a nejsilněji, a je to logické - proč jinak usilovat o tuto roli, když nemá přinášet stabilní vysoké zisky? Tržní lídr nikdy neopouští svůj hlavní byznys, aby se hnal za nějakou bludičkou, dokud mu jeho továrna na peníze funguje, tak musí fungovat co nejdéle a co nejlépe.

Současně ovšem musí být inovátorem, aby si zabezpečil to, že jej v budoucnu nikdo z konkurentů nepředběhne v nových trzích, v nových technologiích. Pokud bychom si kladli otázku, zda má Nokia vyvíjet telefony např. s kartáčkem na zuby, tak proč ne, pokud to má naději na to, aby z toho byl někdy lukrativní trh. Ať jej vyvine, zkusí to s ním vedle svých stabilních produktů (dobrý příklad: N-Gage).  Ale dokud tomu ještě tak není či dokud se tato naděje nemění v jistotu, tak by neměl hlavní proud produktů přeměňovat v produkt, o který (o jeho aktivní využívání) zatím projevuje zájem pár procent lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Skorepa  |  24. 10. 2003 08:53

Vzhledem k tomu, ze v Japonsku byl jiz pred rokem problem koupit telefon bez integrovaneho fotacku, tak je toto prohlaseni nepochybnym dukazem technologicke vyspelosti finskeho vyrobce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  24. 10. 2003 09:20

To je velmi zajímavý postřeh, za který sice možná budete militantními odpůrci značky rozcupován, ale držte se :)

Neustále se říká, jak je Evropa v mobilních komunikacích pozadu, jak Japonsku a dalším východním zemím nesaháme ani po paty. Jenže zároveň se v diskusích objevují příspěvky, že Nokia a další výrobci jsou naprosto pitomí, když dávají do mobilů foťáky, rádia, přehrávače hudby, hry a další zábavné veci. Jenže přesně, jak píšete, právě těmito technologiemi se přibližujeme vyspělejším trhům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  24. 10. 2003 10:16

Presne tak, ono take co jineho za funkce by tam porad implementovali, ze? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  24. 10. 2003 15:23

Pochybuj, že vývoj půjde tímto směrem, když v USA zakázali používaní mobilů s foťákama na vybraných místech... Vždy se bude muset prodávat nějaká alternativa, nebo se startí důležitý trh (nefotících lidí) a tím peníze...Potom tu mezeru zaplní někdo jiný, někdo uspěje, druhý méně a nakonec...Nokii to za 10 let položí DD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tsunami  |  24. 10. 2003 16:56

Nemyslím si, že je dobré srovnávat Evropu s USA. Za prvé je tam barevných mobilů jak šafránu a za druhé se ani nedivím, že se tam nesmí fotit u takových puritánů - ještě by vás někdo mohl na koupališti vidět v plavkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  24. 10. 2003 07:25

Stále čekám na trošku namakanější mobilek typu 6100 hlavně bez foťáku a teď tohle!! No doufám, že to nebude tak žhavé a do "manažerských" je cpát nebudou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PURE  |  24. 10. 2003 07:57

Nokia uz nema napada co udelat,tak vyysli hlouposti,aby neco prodala)Ale to uz ji stejne nepomuze,jeji vyvoj je sto let za opicema,tak do budoucna nema sanci.SE a Siemens a mozna jeste Samsung ji natrhnou zadek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  24. 10. 2003 08:37

Zajimave a ktere funkce jsou u SE a Siemense tak vysoko, ze je Nokia nezna a pouziva fce sto let za opicema? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  24. 10. 2003 09:05

Například opakovaný budík?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vulki  |  24. 10. 2003 09:17

K comu ti je opakovany budik, ked sa ti pri vypnutom mobile nezapne? To co je u Nokie roky samozrejmostou, s tym ostatni dlho bojovali a niektori bojuju doteraz.

Skus uviest lepsi priklad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  24. 10. 2003 09:23

Díky za podporu, takže Siemens je na tom hooooodně dobře, protože mně se i u staršího Siemense M35i i u nového zapíná i při vypnutém mobilu. Takže je to dobrý příklad   A opakovaný budík je pro mě dost důležitou funkcí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
172  |  09. 11. 2003 23:30

Sorry za off-topic.

Hele lidi, vy bydlíte pod mostem nebo kde??? Já teda bydlim normálně v bytě, mám tam mimo jiné taky postel, vedle postele noční stolek, a na něm mam hádejte co?Ne vibrátor to není  . Je to budík. Ten budík je stokrát lepší než má kterejkoliv mobil. A ten kdo cestuje vyžije i s neopakovanym budíkem. Já vím, že opakovanej budík je možná dobrá věc, ale jsou věci daleko důležitější, vždyť některý mobily (a nejsou zrovna levný) dodnes nemaj třeba odpočítávání znaků při psaní SMS, nebo nemaj profily, a jiný a jiný věci. A to je podle mě důležitější, určitě to využiju víc než opakovanej budík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 10. 2003 09:23

Prosím, nemohla by se diskuse týkat tématu článku: digitálních fotoaparátů v mobilech? Flamewarů na téma Nokia a ostatní na MobilManii bylo tolik, že stejně už nikdo nevymyslí žádný nový argument. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  24. 10. 2003 10:14

Prave o tom to Marku preci je, nekdo tady poplive Nokie a vyzdvihuje "imaginarni" funkce jinych znacek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  24. 10. 2003 10:27

SaTaNe, aspoň je s s tebou sranda, když už jsi úplně mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  24. 10. 2003 10:29

Jste masla.....at si kazdej kupuje co chce. Jste stejne mimo jako lide ktery neustlae otravuji v konferencich na tem Linux vs. Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  24. 10. 2003 11:19

Tak, to je slovo. Teď by to chtělo ještě čin = moderované diskuse, protože procento relevantních a přínosných příspěvků povážlivě klesá, takže pokud má diskuse hned po ránu přes 50 - 100 příspěvků, ani ji neotvírám, protože mi je jasné, že to bude samé seno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  24. 10. 2003 11:12

U Samsungu se ti například zapne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mental.disease  |  24. 10. 2003 16:56

To si trochu mimo. U erika si mozes dokonca zvolit ci sa ma budik vo vypnutom stave ozvat alebo nie.

Horsie je to ale s posielanim obrazkov phone to phone. Ked ani N7250 s integrovanym foťakom nemoze posielat obrazky cez IR na druhy mobil je to o nicom. Kamos odfoti(stiahne z wapu z compu) akykolvek obrazok s S55 a posle na T68 cez modrý zub a je to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hh  |  25. 10. 2003 16:36

Samsung jim natrhne prdel aji siemensu ten nema jak konkurovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor