Proč se operátorům Windows Phone líbí více než iPhone? Proč WP8 znamená menší riziko než Android? Budou tyto dvě výhody stačit na úspěch u zákazníků?
S vítězstvím Applu proti Samsungu se začalo mluvit o tom, že výrobci chytrých telefonů mohou začít nahrazovat Android systémem Windows Phone od Microsoftu. Není tak zatížený patentovými spory a dokáže nabídnout moderní a konkurenceschopné prostředí. Otázkou však zůstává, zda uživatelé budou kupovat telefony s "okny". Deník Wall Street Journal zmapoval postavení telefonů s Windows Phone na americkém trhu.
Není to příliš pěkná podívaná a nepomáhá ani že mobilní operátoři (stále patří mezi největší prodejce smartphonů) přístroje se systémem od Microsoftu masivně propagují. Například AT&T se snaží telefon Nokia Lumia 900 tlačit všude, kde to jde. Jsou v tom finanční zájmy. Na tomto stroji má druhý největší americký operátor zisk o 70 dolarů vyšší než z prodaného iPhonu a o 15 dolarů vyšší než z prodaného Samsung Galaxy S III. Podobně se snaží také další operátoři.
Masivní podpoře neodpovídají prodejní čísla. U AT&T tvoří Lumie 900 pouhá 2 % prodejů, u T-Mobilu WP7 tvoří 3 % prodejů.
Analýza skupiny IDC ukazuje, že telefony s Windows Phone mají slabá tři procenta světového trhu. Mobilní Windows mají klasický problém slepice, nebo vejce. Microsoft se velice snaží do svého ekosystému dostat co nejvíce obsahu a aplikací (nedávno ohlásil 100 tisíc aplikací) někdy i tím, že tvůrcům tohoto softwaru nabízí finanční podporu vývoje, přesto největší trháky z iOS a Androidu na Windows Phone často chybí.
Uživatelé ale nechtějí o své oblíbené aplikace a hry přijít a vývojáři zase nechtějí vyvíjet pro platformu, kde nejsou uživatelé, protože se jim to nevyplatí. Microsoftu se nicméně nabízí nová příležitost. Propojení Windows 8, Windows Phone 8, Xboxu a dalších služeb dává celému prostředí nový impulz.