Právě jsem v televizní reklamě věnované Speciální edici Oskaret zaslechl upozornění "Pospěšte si, už jich zbývá jen dvacet tisíc!" Zkusme odhadnout, kolik kousků Oskar připravil. Známe tato fakta:
- Speciální Oskarty se začaly prodávat 4. listopadu, zatím se tedy prodávají 38 dnů.
- Ještě zbývá dvacet tisíc kousků.
- Minulý týden v úterý - tedy po třiceti dnech prodeje - se Oskar pochlubil, že prodal již polovinu připraveného počtu.
Stačí to? Když pro zjednodušení budeme uvažovat, že se každý den prodá stejný počet a zájem neroste ani neklesá, tak to stačí. Ze údajů lze spočítat, že Oskar připravil přibližně padesát až šedesát tisíc speciálních Oskaret.
Anebo jde skutečně jen o známý marketingový trik typu "Máme už opravdu poslední kousek ..."?