Komentář: jak jsem nevypověděl smlouvu u Paegasu

Společnost RadioMobil, a. s., provozovatel sítě Paegas, bude měnit od 1. července svoje Všeobecné podmínky. Co dělat, když s nimi nesouhlasíte? Můžete bez jakýchkoliv finančních sankcí vypovědět vaši Účastnickou smlouvu, pokud ji máte uzavřenou na dobu určitou?
Komentář: jak jsem nevypověděl smlouvu u Paegasu
Společnost RadioMobil, a. s., provozovatel sítě Paegas, bude měnit od 1. července svoje Všeobecné podmínky. Co dělat, když s nimi nesouhlasíte? Můžete bez jakýchkoliv finančních sankcí vypovědět vaši Účastnickou smlouvu, pokud ji máte uzavřenou na dobu určitou?

Tyto dvě otázky jsme položili jak tiskovému oddělení, tak oddělení péče o zákazníky společnosti RadioMobil, a to hned několikrát. Jednotlivé odpovědi se od sebe výrazně lišily, čímž mohly uvést (a také asi uvedly) některé zákazníky v omyl.

Stanovisko první

Společnost RadioMobil svoje zákazníky o změně Všeobecných podmínek informovala již na přelomu března a dubna letošního roku. Tehdy jsme se pokoušeli zjistit odpověď na výše uvedené otázky, a to jak na tiskovém oddělení, tak na oddělení péče o zákazníky.

Odpovědi, oddělení péče o zákazníky se tehdy značně různily. Na otázku, zda je možné bez jakýchkoliv finančních či jiných sankcí vypovědět Účastnickou smlouvu na dobu určitou z důvodu změny Všeobecných podmínek jsme získali následující odpovědi:

Odpověď 1:

„Změna Všeobecných podmínek je vyvolána změnou legislativy, tudíž se nejedná o důvod k vypovězení Účastnické smlouvy. Účastnickou smlouvu na dobu určitou vypovědět nelze.“

Odpověď 2:

„Změna Všeobecných podmínek je vyvolána novým Telekomunikačním zákonem, který je dosud projednáván Poslaneckou sněmovnou ČR a ještě nebyl schválen a vstoupí v platnost 1. 7. 2001. Vzhledem k tomu, že zákon ještě nevstoupil v platnost, tak není možné Účastnickou smlouvu vypovědět.“

Odpověď 3:

„Účastnickou smlouvu na dobu určitou můžete samozřejmě ihned vypovědět. Máte na to 20 kalendářních dnů od doby, kdy Vám byla změna Všeobecných podmínek oznámena.“

Odpověď 4:

„Účastnickou smlouvu na dobu určitou můžete vypovědět, ale až od 1. 7., kdy nové Všeobecné podmínky vstoupí v platnost. Do té doby se totiž ještě mohou změnit.“

Vzhledem k výše uvedeným diametrálně odlišným tvrzením jsme se zkusili zeptat na tiskovém oddělení, které novinářům poskytuje oficiální stanoviska společnosti. Nejprve jsme poslali e-mail, ale jelikož jsme delší dobu nedostávali odpověď, tak jsem ještě jednou na tiskové oddělení zavolal a získal jsem odpověď ústně. Onen e-mail prý totiž do RadioMobilu nedorazil, což se přeci jenom může stát.

Stanovisko, které jsme získali, potvrdilo odpověď oddělení péče o zákazníky číslo 4, tedy, že zákazníci mohou vypovědět Účastnickou smlouvu na dobu určitou od 1. července, a to bez jakýchkoliv finančních či jiných sankcí. Toto stanovisko tiskového oddělení jsme také dne 11. dubna 2001 zveřejnili v tomto článku.

Stanovisko druhé

Jelikož se již blíží doba, kdy nové Všeobecné podmínky vstoupí v platnost, tak jsme se chtěli informovat, jaké náležitosti má mít případná písemná žádost o vypovězení Účastnické smlouvy na dobu určitou z důvodu změny Všeobecných podmínek. Tentokrát jsme raději hned volali na tiskové oddělení, a to přímo novému tiskovému mluvčímu společnosti, panu Hájkovi.

Po několika hodinách nám bylo sděleno, že dle bodu 14.2.2 (jeho znění najdete níže) v současné době platných Všeobecných podmínek šlo vypovědět smlouvu 20 kalendářních dnů od doby, kdy zákazníkům byly nové Všeobecné podmínky doručeny, tedy někdy do konce dubna tohoto roku.

Článek 14. 2. 2. v současné době (červen 2001) platných Všeobecných podmínek společnosti RadioMobil, a. s.: „Účastník může vypovědět Účastnickou smlouvu, a to písemně, v následujících případech: 14.2.2 během 20 kalendářních dnů od oznámení změny Všeobecných podmínek a Ceníku Služeb RadioMobilem, s výpovědní lhůtou 15 kalendářních dnů, která počíná běžet dnem doručení účastníkova oznámení o jeho výpovědi RadioMobilu.“

Ihned jsem upozornil pana Hájka, že mi bylo počátkem dubna tohoto roku telefonicky sděleno tiskovým oddělením stanovisko přesně opačné, tedy, že Účastnickou smlouvu uzavřenou na dobu určitou bude možné z důvodu změny Všeobecných podmínek vypovědět až od 1. 7. 2001 a nikoliv do 20 kalendářních dní od obdržení nových Všeobecných podmínek. Jeho odpověď zněla, že mi tiskové oddělení (ne přímo pan Hájek, neboť v dubnu 2001 neměl RadioMobil tiskového mluvčího, a tak tisková prohlášení poskytovali zaměstnanci tiskové oddělení) písemně, formou e-mailu, zaslalo stanovisko, které bylo stejné jako to, co mi sdělil dnes do telefonu. Bohužel mi žádný e-mail v té době a k danému tématu od RadioMobilu nepřišel, a tak jsem měl k dispozici pouze ústní vyjádření, které jsme také zveřejnili a proti kterému neprojevil RadioMobil v té době žádných námitek.

Když jsem si poté několikrát pečlivě pročítal onen bod 14.2.2, tak jsem musel dát panu Hájkovi za pravdu. Řekl jsem mu ale, že jak na oddělení péče o zákazníky, tak na tiskovém oddělení, jsem tehdy dostal informaci jinou. Jeho odpověď zněla, že pokud mi opravdu tiskovým oddělením byla poskytnuta špatná odpověď, že se mi omlouvá. Omluvu jsem samozřejmě přijal, ale kdo se omluví těm zákazníkům, kteří tak jako já tehdy volali na oddělení péče o zákazníky, aby se zeptali, jestli mohou bez nutnosti doplácet zbývající paušály vypovědět Účastnickou smlouvu na dobu určitou a dostali odpověď číslo 1, 2 a nebo 4, popřípadě ještě jinou?

A co na to oddělení péče o zákazníky?

Zkusili jsme tedy ještě jednou kontaktovat oddělení péče o zákazníky a zjistit, jestli teď dostaneme již správnou odpověď. Výsledek byl následující:

Odpověď 1:

„Účastnickou smlouvu na dobu určitou lze z důvodu změny Všeobecných podmínek bez jakýchkoliv finančních sankcí vypovědět, a to písemně, od 1. 7. 2001 do 20 kalendářních dnů.“

Odpověď 2:

„Jestliže nesouhlasíte s novými Všeobecnými podmínkami, tak máte samozřejmě právo Vaši Účastnickou smlouvu vypovědět, a to tak, že zašlete písemnou žádost na reklamační oddělení.“ „Budu muset doplácet zbývající paušály?“ „Ne.“

Odpověď 3:

„Možnost vypovědět Účastnickou smlouvu tu samozřejmě je, ale musíte se informovat přímo na reklamačním oddělení, za jakých podmínek to bude a zda budete muset něco doplácet či ne.“

Odpověď 4:

„Lze vypovědět pouze Účastnickou smlouvu na dobu neurčitou. Možnost vypovědět Účastnickou smlouvu na dobu určitou z důvodu změny Všeobecných podmínek jste měl ke konci března, kdy Vám byly nové Všeobecné podmínky zaslány. Kromě toho jste si také informaci o nových Všeobecných podmínkách mohl přečíst v Telekomunikačním věstníku.“

Odpověď 5:

„Jestliže máte uzavřenu Účastnickou smlouvu na dobu určitou, tak ji před vypršením vypovědět nemůžete. Změna Všeobecných podmínek není důvodem k vypovězení smlouvy.“ „A když nesouhlasím s tím, abyste nadále nakládali s mými osobními údaji?“ „Opět opakuji, že Účastnickou smlouvu na dobu určitou vypovědět nelze.“

To, jak náš malý test dopadl, můžete posoudit sami. Bohužel i tentokrát jsme obdrželi poměrně odlišné odpovědi. Naštěstí máme možnost získat oficiální stanovisko od tiskového oddělení společnosti, které nám ovšem také podalo dvě odlišné informace. Směrodatné ale samozřejmě je to, co je napsáno ve Všeobecných podmínkách.

A co zákazníci?

Pokud patříte mezi zákazníky společnosti RadioMobil, a. s., kteří využívají některého z tarifních programů, máte uzavřenou Účastnickou smlouvu na dobu určitou a nesouhlasíte s novými Všeobecnými podmínkami, tak můžete svou smlouvu vypovědět pouze s tím, že doplatíte zbývající paušály. Co ale když jste plně neporozuměli bodu 14.2.2 a pro jistotu jste volali na oddělení péče o zákazníky, kde vám sdělili mylné informace tak jako nám? Podle mého názoru můžete zkusit kontaktovat oddělení péče o zákazníky znovu a raději písemně a pokusit se jim vysvětlit vzniklou situaci. Každý se přeci jen může někdy zmýlit, a když ve své žádosti o zrušení Účastnické smlouvy na dobu určitou uvedete, že vám byla podána mylná informace, tak se vám snad pokusí vyhovět.

Poznámka: Veškeré citace z telefonických hovorů s oddělením péče o zákazníky společnosti RadioMobil, a. s., nejsou přímo doslovné a je vystižena pouze jejich podstata, neboť každý z těchto hovorů trval několik minut a v článku bychom nemohli tak dlouhé rozhovory uvádět.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr Arsenjev 17. 7. 2001 19:32:35
    Nevím, čemu se divíte. Pegasovo jednání se zákazníky je pro ně normální -...
  • Petr 17. 7. 2001 19:32:35
    Klasická ukázka jednání PG se svými zákazníky.Sice když si ten příslušný...
  • Tonda 17. 7. 2001 19:32:34
    Pokud budete chtít ukončit smlouvu jako nejméně střední firma tak nemusíte...
Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

Dnes | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení