Automobilitou je myšlen balík technologií C2X (Car to everything).
4G tam nepřipadá v úvahu, protože má moc velkou latenci. Jde o technologii, která umožní komunikaci mezi vozy, semafory a časem třeba i samotnou silnicí. Myšlenka je taková, že auto kolem sebe vysílá informace - jedu po té a té ulici, vážím 1,5 tuny a jedu 95 km/h. Vy pak na nepřehledné křižovatce dostanete upozornění, že i když ho nevidíte (třeba přes keř), tak se k Vám blíží auto, které má přednost. Stejně tak ohromný přínos bude u asistenta nouzového brždění v dálničním provozu. Pokud auto před Vámi začne nouzově brzdit, tak Vaše auto nebude čekat na to, až si toho všimnete a začnete brzdit taky, ale protože to první auto vyslalo signál "nouzové brždění" přes 5G s latencí 1ms, tak začínáte brzdit téměř zároveň (stejně jako auta za Vámi).
Ve chvíli plného rozšíření bude moct semafor inteligentně řdit provoz přesně podle potřeb dané křižovatky, protože bude "mít přehled". Stejně tak tempomat bude vědět už třeba kilometr před semaforem, že když teď trochu sníží rychlost, tak mu akorát blikne zelená a projede křižovatou plynule.
Časem věřím i v chytré hledání parkovacího místa atd.Jelikož ale všechny tyhle vychytávky, které zvýší komfort a hlavně bezpečnost, závisí na rozšíření technologie, tak tak trochu očekávám, že EU brzy zahlásí, že nová auta od roku (například) 23 musí být vybaveny touto technologií minimálně v míře "vysílání dat + brzdový asistent", pár firem začne prodávat krabičky, které píchnete na konektor diagnostiky, čímž funkci vysílání přidáte i starším vozům a za dalších pár let bude vůz bez vysílání jízních informací nezpůsobilý k provozu na pozemní komunikaci.
Jestli je to správná cesta nevím...