Komunikátor Nokia E90: 3× názorné video

Diskuze čtenářů k článku

Nivník  |  25. 01. 2009 20:10

Takže Nokia E90 je nejlepší protože jsem ho flashnul na nejnew verzi která umí přehrávat i FLV videa a dokonce na tom rozjedu virtualni server a dokonce i s PHP takže mohu sni v klidu programovat a rovnou testovat a iPhone je uplně proti E90 kotě a iPhone nic neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2009 10:58

To je ale už dost dlouho, co Nokie přehrávají FLS. Doporučuju stránky http://www.komunikator.cz , tam jsou čerstvé info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LesH  |  09. 07. 2007 16:42

meinen Nokias: NC9500 u. NC9300i, enorm lange erwartet, PRIMA pany Havranki!!! Pozdrav z Nemecka a z Polska!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  09. 07. 2007 15:41

dříve jsem používal organizátor Psion ( od verze 3 a skončil jsem u 5mx) v kombinaci s mobilem a potom jsem přešel na N 9300, protože to bylo jakési pokračování Psionu.
1) Hodně jsem využíval funkci poznámky při zadávání události do kalendáře nebo poznámky při zadávání úkolu do seznamu úkolů, bylo to stejné jak v Psionu tak v N9300. Jde to stejně i v E90?
2) Hodně jsem využíval jak v Psionu tak v N9300 organizování úkolů do jednotlivých seznamů,....měl jsem jednotlivé seznamy úkolů pro jednotlivé lidi ve firmě a u úkolů i poznámky....tyto úkoly z jednotlivých seznamů se promítaly včetně poznámky u úkolu do kalendáře....funguje to tak i u E90?
P.S. manuál jsem si stáhnul, nicméně jsem tam tyto věci nenašel.....
dík za info,...možno i na mail js.ns@post.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gonzales  |  08. 07. 2007 12:59

co je pravdy na tomto???
CPU:
Dual CPU
CPU Type: ARM 11
CPU Clock Rate: 332 MHz
3D Graphics HW Accelerator

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  08. 07. 2007 14:46

na tom je pravda vsetko, tento procesor sa nachadza aj v N93, N93i, N95, E90 zatial...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  07. 07. 2007 12:06

Podle mého názoru je to výborná věc mezi kanceláří a domovem, uvažuji o něčem takovém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg  |  07. 07. 2007 11:00

koukl sem jen v rychlosti ale velice se mi libil webovy prohlizec,jemuz prospiva velky display,moc moc hezke , chvalim.Uvidime jak dopadne v recenzi celkove,ale zatim to vidim velice dobre.
MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  07. 07. 2007 10:37

No, mně to tedy nepřesvědčilo. Pokud nebude aplikace speciálně upravena pro tento přístroj, tak se bude i na velkém displeji zobrazovat vlevo v úzkém proužku... a zbytek displeje bude prázdný. A takových aplikací bude IMO většina. Proč redakce nezkusila některou z běžných aplikací (které ti její členové, vybavení smartphonem s S60 používají)? Protože by to asi nebylo tak sexy? U aplikací dodávaných přímo s E90 se jaksi předpokládá, že fungovat budou
Báječně to bylo vidět u editace kontaktu. Formulář v ne-kompaktním režimu vlevo, vpravo prázdnota.
Použitelný koncept je to ve dvou případech:
1) proměnlivá šířka - Internet, office dokumenty - je ale otázka, jak upravené musí ty aplikace být, aby to dokázaly využít
2) druhé okno, např. u prohlížeče obrázků - tady ale úpravy musí být jistě
Podle mě bude naprostá většina aplikací ve třetí skupině - neupravení "levobočkové"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 07. 2007 16:05

Rychlost přístroje je VELMI dobrá. musím konstatovat, že po týdenním užívání jsem nenašel ani jednu chybu, proč přístroj nemít.
Až na jednu . . . Bohužel tak zásadní, že se mi chce brečet. Už na testovaném prototypu jsem zmiňoval otlačené klávesy dodispleje. Na tomto kusu je to vidět už po třech dnech, je NEZBYTNÉ pořídit folii, nebo dojde k nevratnému poškrábání vlivem neustálého drobného posouvání horní části po dolní díky netypické konstrukci kloubu.
je to neomluvitelná ostuda a já doufám, že situaci lehce obratem vyřeší většími dorazovými gumami.
další nemocí komunikátorů je nestabilita na na stole. E90 se opět houpe, tentokrát díky velkému odklonu pravého kloubu. Je to řešitelné odklopením displeje směrem vzhůru, ale není to moc příjemné. Zase dětská chyba, za tohle by měly padat kdesi hlavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zukkino  |  07. 07. 2007 17:10

Tak presne tohle jsem potreboval vedet, dekuji za upozorneni. Jak hodne jsem tento foun chtel koupit, tak do neho uz nepujdu, i kdyby stal jen 5000,-. Ja jsem si to totiz v duchu myslel, ze tento problem nastane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já jenom já  |  08. 07. 2007 12:12

Já si myslím že to bude v pohodě. . .když budeš chtít mít aplikaci otevřenou jako na jinym telefonu s OS symbian tak si telefon jednoduše zavřeš a aplikace bude v norlmální velikosti, velký disple je si myslím hlavně na psaní emailů a prohlížení webu(obrázků, přehrávání filmů atd. . )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  09. 07. 2007 20:04

Tak to mě Nokia opravdu naštvala na N90 jsem měl displej úplně sedřenej a přitom by stačilo displej jenom malinko zapustit to jsou fakt pitomci. Že někdo od Nokie ty mobily aspoň tejden
nepoužívá než je vypustej mezi lidi.!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many  |  10. 07. 2007 02:55

Můžeš, prosím, porovnat rychlost oproti N95? (otevření kontaktů, nové SMS, kalendáře...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sep  |  07. 07. 2007 10:17

Neni to cele prostredi nejake hodne pomale??? ....mam pocit, ze tam porad bezi jenom 1 aplikace a i tak se to celkem sune jak hlemyzd. moc se to sice nezasekava, ale dost mi to pripomina rychlost prace se starymi komunikatory (mel sem 9500ku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kos  |  07. 07. 2007 07:22

To mě poser řídkým hownem. Bez dotykáče se umačkáte k smrti. Fotí to hnusně. Po roku používání to bude vrzat jak dveře v komoře staré komory. Zlatej iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zukkino  |  07. 07. 2007 09:04

Aaaa koukam dalsi chytej D---L. Ten tvuj iPhone je pekne na baterky... je to jen takova machrovinka, vyuziti zadne. Aby mi mobil neumel posilat MMS, tak to at jde nekam a abych si nemohl priradit jako vyzvaneni mp3, tak to promin, ale to se vracime do doby kamene. Symbian je uz tak popularni, ze kazdy den vznikaji nove a nove aplikacky, chci videt, jak na iPhone budou vznikat a jestli ano, jakym tempem. Za ten mobil bych dal maxi 5000,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anoli  |  07. 07. 2007 10:14

Je to parádní stroj. K dokonalosti tomu chybí hlavně dotykový display. Mám PDA s WM a výsuvnou klávesnicí, takže to můžu taky ovládat jen kursorem ale s použitím stylusu se to v pohodlnosti ani rychlosti srovnat nedá. Se Symbianem zkušenost nemám, tak nekritizuji nic. Bohužel cena hrubě koliduje s tím, jak šíleně zlevňují notebooky. Chtělo by to dostat cenu trochu pod 20t. Jinak krása a to nemůžu Nokiím zrovna moc přijít na chuť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  07. 07. 2007 18:22

Che, che, super postreh, je to skutecne na baterky! :) Che, che, prej machrovinky! :) A co jinyho je mp3 jako vyzvaneni nebo posilani MMS, ty "managere"! Na praci potrebuju jiny veci, nez vyzvaneni typu "halo halo, ja zvonim...". Nicmene, at uz to potrebujes na machrovani na diskotece nebo na psani mejlu z mezinarodniho veletrhu, kupo si co chces, a neprud ostatni svejma prihlouplejma nazorama na veci, ktery znas jen z obrazku a recenzi tobe podobnych...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  07. 07. 2007 18:49

At se na me nikdo nezlobi, ale uPhone proste neni pracovni stroj. Ja ho chapu spis jako krasnou designovku s revolucnim stylem ovladani pro stredne narocne uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stihacka  |  07. 07. 2007 10:19

Tak ta tvoje sr.čka iPhone se (zatím, hackeři pracují)) bez paušálu nedá ani plnohodnotně využívat a i potom je to hračka na nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose  |  07. 07. 2007 10:24

ještě, že všichni na světě bez vyjímky potřebují k životu každou funkci, co vůbec existuje, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stihacka  |  07. 07. 2007 10:37

Nejde o to jestli někdo ty funkce využije, ale o to že je trošku blbost porovnávat neporovnatelný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  07. 07. 2007 18:33

WWWidím WWWe WWWás WWWágně WWWzdělanou WWWopici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kos  |  07. 07. 2007 07:22

To mě poser řídkým hownem. Bez dotykáče se umačkáte k smrti. Fotí to hnusně. Po roku používání to bude vrzat jak dveře v komoře staré komory. Zlatej iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stihacka  |  07. 07. 2007 10:16

Tak zrovna tohle porovnávat s shitem jakým je iPhone...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  07. 07. 2007 13:23

Směju se až se za břicho popadám
Typičtějšího pozéra abys pohledal
Doufám, že seš sprá(W)ně COOL a TRENDY
A co máš za phone vůbec ty? Nějakou D-SLR s GSM modulem?
Apple se opravdu trefil, je vidět, že potenciálních zákazníků je opravdu mnoho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niketin  |  07. 07. 2007 14:10

hlavne ze ty si machr co.. meles tady o iphonu jako bys ho mel rok v kapse pritom ses rad ze si ho videl na netu... tak kdyz je tak dobrej tak mi rekni v cem je tak pokrokovej za ty prachy kdyz si tam nemuzes sam ani nahrat aplikaci a myslim ze to jeste dlouho nepujde..tak nevim co se navazis do cizich lidi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  07. 07. 2007 18:16

Pokud je ta zpráva adresována mě, tak nevím kdo se tu do koho naváží.
Mj. iPhone budu podporovat od chvíle kdy bude stát 7000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  08. 07. 2007 23:21

Apple se v poslednich nekolika letech vzdycky trefil, a jak rikas, potencialnich zakazniku je opravdu mnoho. Jsou proste dobry...genialni marketing! To, ze bych si okamzite dal facku, kdybych vyplaznul 20k Kc za iPhone je vec jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21  |  16. 07. 2007 18:13

DO PPDELE S VYJEBANÝM IPHONEM. NOKIA JE NEJLEPŠÍ !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym:)  |  07. 07. 2007 02:52

No ja nevim, ale kdyz chce clovek opravdu pracovni nastroj s plnohodnotnym OS, musi zajit ke konkurenci. Nokia pouze honi megapixely u fotacku. Treba toto pripravovane zarizeni mi prijde o tridu lepsi (nenamitejte hned fotak u E90 - takove hovadiny manager nepotrebuje). http://smartmania.mobilmania.cz/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=927

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v  |  07. 07. 2007 07:43

Tak to už bych si radši koupil notebook. E90 je dobrá v tom, že je to super telefon, relativně malý a přitom se dá rozložit na "notebook" když je třeba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  07. 07. 2007 10:19

na HTC Kaiser se tady ta další cihla od Nokie nechytá ani náhodou. Prostě nemá co nabídnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rashka  |  07. 07. 2007 11:00

No, ale zase má Symbian, který je v telefoních ohledech o mnoho lepší než WM (tím nepočítám verzi for Smartphones, ta je na volání vcelku dobrá). Sice aplikačně je na tom hůř, ale tady jde o TELEFON, tak to konečně pochop.. sice E90 chybí dotykový displej, ale své uživatele si jistě najde.
P.S.: Schválně, prodá se víc HTC Císařů nebo E90?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thor  |  07. 07. 2007 11:04

Podle čeho soudíš, že Symbian je lepší než WM? Protože ho máš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niketin  |  07. 07. 2007 11:30

Je to fakt pěknej telefon. Je hlavně pro managery tak myslím ze je nesmysl bavit se o tom ze kupa aplikaci bude jen vlevo na malym rozliseni. Stejne vetsina aplikaci jsou hry a to manageri moc pouzivat nebudou. Ale libi se mi celkove zpracovani. Pouzivam E61 a E90 bych asi volil jako jeho nastupce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  07. 07. 2007 11:37

probůh proč používat telefon / os, kde bude kupa aplikací jen v levo v malém rozlišení i když vlastně proč se nad tím podivovat, že to někdo bude používat, každý si vybere podle svého a jistě jsou i lidé, kteří vybírají neprakticky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rashka  |  07. 07. 2007 15:18

Opatrně s tím, nikdy sem netvrdil že WM je horší než Symbian, jen to, že v Symbianu jsou líp implentovány telefoní funkce než u WM..
A aplikace v na levé straně? Nevadí, mám přece přední diplej, kde půjdou krásně.. na hlavním bych psal e-maily, Word dokumenty (pokud to teda půjde), a delší texty. Jinak budu většinu času na menším - bude míň žrát energie. Tímto se nepokouším o flame, o ten ani nestojím
A mimochodem, momentálně mám Symbian, ale předtím sem měl WM 2003 SE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  07. 07. 2007 12:07

Narovinu bych taky radsi WM (jsme na ne zvyklej a spokojenej), ALE...
E90 je bohuzel jediny pristroj na trhu, ktery splnuje me podminky, a to jsou: HW qwerty/z klavesnice, HW numericka klavesnice (treba jako to ma HTC Vox), rozliseni VGA nebo jine (rozhodne ne QVGA), GPS.
Omni je hezky, ale jednou rukou SMSku na nem nenapises.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  07. 07. 2007 13:45

Me jen udivuje skutecnost, ze Nokia tam da procesor s tak malou frekvenci. Za 20 000Kc bych cekal vice (Omni ma 520MHz). Rozliseni displeje je pouzitelne akorat na internet (u Omniho filmy, prezentace, xls - vse nadhera). Tlusty krabicoidni vzhled - Omni bude krasne tenky. A dotykovy displej. Kdo nepouzil, nepochopi. Nac nekdo potrebuje psat SMS jednou rukou. Je snad manager nejaky pubertak, ktery smoli SMS pod skolni lavici? A pokud nekdo namitne psani v aute za jizdy, rovnou ho nazvu idiotem. Normalni clovek si vzdy tu vterinku na napsani SMS obema rukama najde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v  |  07. 07. 2007 18:22

Na co rychlejší procesor? Na Symbianu je 300 MHz odpovídající cca 600 MHz na Windows Mobile. Nevím, na co chtít ještě vyšší výkon? Budete na tom mobilu grabovat hudbu, nebo konvertovat videa? Nechápu, na co takový výkon. Z diskusí např. na www.my-symbian.com je zřejmé, že zvládá GPS navigaci, zapnutou hudbu a ještě ICQ a dotoho přijmutí hovoru bez problému. Vyšší výkon by jen žral baterku a na nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  07. 07. 2007 18:40

Co se tyce frekvence processoru, tak Symbian pry neni zdaleka tak narocny jako Wokynka, takze neni treba. Tady filmy taky jdou (krasne plynule), prezentace taky a xls taky. Omni sice bude tenky, ale za to je siroky jako krava. Osobne si myslim, ze E90 bude v kapse prijemnejsi. Dotykovy display ma svoje pro a proti. Prima je, ze muzes pohodlne sahnout kam chces, ale v dopravnim prostredku nenepisu ani prd na SW klavesnici. Ja dotykovy display pouzivam od doby kdy na trh vysel Palm Tungsten E, takze moc dobre vim o cem to je.
Naprosto souhlasim, ze ten kdo pise SMS za jizdy je totalni idiot. Nicmene i manager potrebuje psat jednou rukou SMS. Napr., kdyz jdu po ulici a v jedne ruce mam diplomatku nebo nakup, nebo jedu v MHD, kde stojim a jednou rukou se drzim. A otazka "Ty si chces koupit E90 a jezdis sockou?" je naprosto zcestna a debilni, takze ji ani nepokladej, protoze kdybych mel jezdit pres Prahu autem primo az do prace, tak mi to trva 2krat delsi dobu. Takze zkratka spousta manazeru jezdi sockou. Dalsi priklad: predstavi si, ze neses po ulici v ruce treba 5 DVDcek, atd.
Proste ver nebo never, ale pro spoustu lidi je opravdu dulezite, aby SMS sla napsat jednou rukou a to nejsou ani idioti, kteri pisou za jizdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  07. 07. 2007 20:49

Tak diplomatku odlozim, napisu sms a jdu dal Ono jde taky o to, ze ja nepisu zadne priblbe SMS. Obchodne bud volam, nebo pisu E-mail a na napsani E-mailu si diplomatku rad odlozim A proc rychlejsi procesor..? Pamatuji na 9500, ktera byla kvuli pomalosti takrka nepouzitelna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  07. 07. 2007 22:41

NE, diplomatku na ulici fakt neodlozim, jeste by kolem sel nejaky fero demeter a co potom. A to nemluvim o tom, ze diplomatka je kozena a poskarabala by se mi, kdybych ji odlozil na chodniku. Jinak jsem taky alergicky na SMS, prave proto chci HW klavesnici. Hele, proste tohle neuhadas, mam pravdu a vime to oba.
Co jsem si s tim hral, tak jsem k rychlosti namitky nemel. Je to pomalejsi nez normalni mobil, to je jasny, ale rychlejsi nez muj Dell X51v, ktery ma 624MHz processor. Obcas cumim, jak je Dell pomalej, kdyz ma takovej processor. Jo, dokaze mi pres wi-fi prehravat divx filmy z pocitace (samozrejme bez jakekoliv konverze), vyhledavani veci je fakt rychlost atd., ale kdyz prijde na odezvu, tak to proste trva, nevim proc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  08. 07. 2007 00:26

Chyba mezi zidli a klavesnici Asi se bavime o necem jinem. Ja proste nechapu, kdyz clovek nepise SMS,nac tedy smolit neco jednou rukou. Me vadi hmotnost a vzhled E90. To uz by vysel lepe subnotebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzulo  |  08. 07. 2007 11:11

Sms? Na malej klavesnici smolim aj emaily (e60) a nevidim dovod na reply maily od 1slova do 2viet otvarat pristroj za chodze. Takze asi tolko z praxe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  09. 07. 2007 20:56

Pisu emaily a agile zpravy na N95 uplne v pohode... a je to to samy jako E90 zvenku.... v klidu napisu kratkou odpoved emailem. Rozhodne E90 je bomba. Mel jsem 9210i a 9300.. jenze 9300 ma mega pomalej internet, jinak je to pohoda... Ale nemit 3G me stvalo, kdyz za tzo platim a mam vsude signal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  08. 07. 2007 23:16

"...kdyz clovek nepise SMS,nac tedy smolit neco jednou rukou."
Nevim jestli ty, ale v zasade obecne vzato clovek PISE SMS. Ja jen rikam, ze chci takove zarizeni, kde se mi bude pohodlne psat obema rukama (resp. palci), ale kdyz to budou okolnosti vyzadovat, jednourucne to pujde pohodlne taky. Jsou pouze 2 zarizeni na trhu, ktera mi to umoznuji Nokia E90 a HTC Vox. HTC ma QVGA a pouze 200MHz processor, coz je u me osobne duvod k nekoupeni, takze ja to mam jasny. Jo, a subnotas do kapsy nedam, tak maly zase neni.
Kazdy mame jine potreby a tvoje jsou evidentne jine (nepises SMS, tak je ti to fuk), takze E90 pro tebe neni. Kazdopadne je pro me naprosto pochopitelne, ze nekdo radsi sahne po Omnim. Jak rikam, je to otazka preferenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sep  |  08. 07. 2007 09:26

jj ... 9500ka byla snek .... bohuzel ... takze jestli to bude mit stejnou rychlost, tak si to asi zakazniky najde, ale ne me :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v  |  08. 07. 2007 11:12

E90 je velmi rychlá. To je jisté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  08. 07. 2007 14:44

9500 mala 150Mhz procesor, E90 ma 330Mhz procesor+ graficky cip, a navyse novsi a rychlejsi OS s nadstavbou S60 3rd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gonzales  |  07. 07. 2007 15:51

uplne s tebou suhlasim toto su presne aj moje priority co sa tika tej konstrukcie. keby to bola tato konstrukcia s wm tak je dokonaly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  07. 07. 2007 01:11

Díky za videa, jsou skvělá (hlavně to poslední). Tomuhle říkám opravdový internet v mobilu, který dokáže reálně omezit používání notebooku. Akorát u e-mailového klienta bych si dokázal představit otevírání zpráv rovnou v html (i když to jde přes volbu přílohy). Už se těším na test foťáku (kolují zvěsti, že se jedná o jeden z nejlepších fotomobilů) a navigace...
ještě k tomu Z/Y - mám pocit, že v současné době s tím nic udělat nepůjde. Vycházím z toho, že mám E61 s českou klávesnicí a zatím jsem o ničem podobném, co by prohodilo Z a Y neslyšel. Ale je možné, že se v něco podobného objeví. I když, zas tolik lidí to netrápí, takže těžko říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 07. 2007 01:25

diky za info, je to skoda, to bude chyb, kdyz doma i v kanclu clovek ma Z dole a na mobilu nahore :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morki  |  07. 07. 2007 01:32

Nevim co mate za klavesnici doma nebo v kancelari ale ja mam na obou noteboocich "Z" nahore vedle T a U a dole mam "Y"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 07. 2007 01:42

Jasny, omlouvam se, vyse to napsane neni. Problem nastane, kdyz je potreba pouzivat jak CZ tak EN klavesnici, kde jsou tyto klavesy samozrejme bohuzel prohozene ( je mi jedno, jestli je Z nahore nebo dole, ale kez by bylo vzdy vsude na jednom miste ). A proc pouzivat EN klavesnici? Treba na laptopu z duvodu zadavani vetsiho mnozstvi cisel. Na moznost trvaleho prepnuti horni rady klaves z ceskych znaku na cisla uz se radsi ani neptam, at nejsem jeste vice kamenovan ( ikdyz nevim proc!). Pro mnoho lidi je pohodlnejsi psat bez diakritiky ( smirte se s tim ), tudiz tito jiste uvitaji moznost psani cisel jednoduse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  07. 07. 2007 01:55

myslím, že z toho děláte moc velkou vědu Když se soustředíte, tak se dá psát na různých rozloženích klávesnice. Nesouhlasím s tou diakritikou, psát bez ní je podle mě takový nešvar. Špatně to vypadá, špatně se to čte, je to neprofesionální. To za chvíli můžeme psát bez čárek, teček, mezer a velkých písmen, tohle není správný vývoj. Je to každého věc, ale z mého pohledu je klávesnice na E90 ideální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zukkino  |  07. 07. 2007 08:58

Chces mi rict, ze SMS pises s diakritikou? Pak mi rekni nebo ukaz na lidi, co tak take pisou. Vsadim se, ze je napocitam na jedne ruce. A navic asi nechodis na fora. Zde se uplatnuje psani bez diakritiky. A pouzivas vubec ve founu nejaky protokol pro komunikaci? K zadnym proglemum nedochazi pri psani bez diakritiky, kdyz ji pouzijes, tak z 90% jedna strana dostava nesrozumitelne znaky. Tak priste az budes frajerit, tak se koukni na potreby ostatnich a neee jen te tve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thor  |  07. 07. 2007 10:57

Souhlasím s Milanem, to že někdo píše na f

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thor  |  07. 07. 2007 11:01

Ta Beta verze Safari je boží, něco napíšu a odešle se jen část . Každopádně bez háčků a čárek píše jenom prase . SMS sem nepleť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_  |  08. 07. 2007 21:44

No, psat jsem se ucil holt v dobach, kdy to s diakritikou nebylo tak uzasny jako dneska a lip se komunikovalo bez ni... a osmibity s ni taky neoplyvaly.. dneska to menit nehodlam (.
Což neznamená, že bych s ní měl zásadní problém... jen jí používám docela nerad (.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  09. 07. 2007 20:43

Ja pisu sms s diakritikou, jelikoz mam hloupej mobil, kterej to bez ni s T9 neumi... ale nemam problem, ze by to nekdo neprectl.... A jestli ty sms stoji mesicne o kilo vic neresim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose  |  07. 07. 2007 10:22

Psát s diakritikou je sice pěkné, ale jak už psal Zukkino, je tu problém se znakovými sadami. Dost častý problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 07. 2007 00:10

Prosim redakci o ujisteni se zda opravdu nelze prepnout rozlozeni techto dvou klaves. Resilo se to ted v poslednich diskuzich, ale zadny stoprocentni zaver nepadl :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  07. 07. 2007 00:57

Jezis neotravuj s tim uz. Stahni si manual a precti si to sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 07. 2007 01:25

Bezte se projit na vzduch, to vetsinou pomaha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  07. 07. 2007 02:13

hned si jednu placni, udelas dobry skutek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fikk  |  10. 07. 2007 15:34

Jen hlaska k manualu. Vsimli jste si, ze v tech manualech je jen to co kazdej vi jako jak prijmou hovor a podobnem,ale nektere slozitejsi fce a nektere polozky v menu u kterych ani kolikrat nevim k cemu jsou nejsou v manualu vysvetlene?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor