Konferenční hovory i na pevné lince?!

To, že Český Telecom na svých digitálních ústřednách nabízí službu konferenčních hovorů není žádná novinka. Nyní ale přišel se službou, kterou mohou využít i malé firmy nebo i domácnosti - Malá konference.
Konferenční hovory i na pevné lince?!


Konference v malém

Službu Malá konference si může aktivovat každý uživatel sítě Českého Telecomu, který je napojený na digitální ústřednu (pokud si nejste jisti, jakou máte ústřednu, pak vám to na požádání sdělí na infolince 0800 123456). Aktivace i používání služby je zdarma, platíte tedy pouze běžnou cenu za hovorné.

Jak se Malá konference používá? Poté, co si ji necháte na infolince Českého Telecomu (0800 123456) aktivovat, tak již máte téměř vyhráno. Vytočíte prvního účastníka konference a stisknete tlačítko „R“ a vytočíte číslo druhého účastníka. První účastník mezitím zůstane na lince a namísto vašeho hlasu uslyší hlášku, že má čekat na spojení. V okamžiku, kdy druhý volaný účastník přijme váš hovor, můžete mezi oběma hovory buď přepínat nebo je spojit do konference. Přepínat mezi hovory můžete po stisku klávesy „R“ a poté klávesy „2“ a propojit oba hovory do konference můžete pomocí stisku klávesy „R“ a poté klávesy „3“. Konferenční hovor končí v okamžiku, kdy vy nebo volaní účastníci zavěsí. Po celou dobu, kdy mluvíte se dvěma lidmi najednou platíte jako za dva samostatné odchozí hovory.

Konference ve velkém

Kromě Malé konference nabízí Český Telecom také službu s názvem Velká konference. Ta umožňuje propojit 5 až 8 účastníků (záleží na typu ústředny) a je nabízena již poměrně dlouhou dobu. Za její aktivaci zaplatíte jednorázový poplatek 63 Kč a měsíční paušál 16 Kč. Velká konference se od Malé liší hlavně v ovládání. To je navíc pro jednotlivé typy ústředen mírně odlišné, ale v důsledku je jen o něco složitější než u Malé konference.

Každopádně, pokud se rozhodnete pro aktivaci některé ze dvou služeb konferenčních hovorů, obdržíte poštou patřičný návod k její obsluze. Vypadá to, že Český Telecom se postupně začíná nabízet více a více doplňkových služeb, aby tak mohl alespoň částečně konkurovat vyspělým, plně digitálním, mobilním sítím.

 

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Konferenční hovor, Hovor