Analytické agentury po celém světě sledují prodeje nejrůznějších produktů. Mezi ostře monitorovaný segment patří spotřební elektronika. Na základě chování spotřebitelů pak dokážou analytici určit trendy a predikovat budoucí vývoj trhů.
Za posledních několik let se vystřídalo hned několik „trendových“ kategorií elektroniky, které za krátký časový okamžik rychle vyrostly. Některé si růst i přes jeho zpomalování udržely (smartphony), jiné začaly po rychlém nástupu zvolna klesat (tablety).
Predikce prodejů chytrých reproduktorů. Navrch má mít Google a Amazon (Zdroj: Canalys)
Špičku v rychlosti růstu už mají za sebou nejspíš i nositelnosti (chytré hodinky, náramky). Boom podle agentury Canalys momentálně zažívají chytré reproduktory s hlasovými asistenty, ať už od Googlu, Amazonu, Applu a dalších. Agentura předpovídá, že za celý rok 2018 se chytrých repráků prodá globálně přes 56 milionů kusů, což znamená zhruba 80% meziroční nárůst.
Nejdůležitějším odbytištěm tohoto typu elektroniky (38 milionů kusů) se mají podle očekávání stát Spojené státy, na které primárně produkt míří. Všichni hlasoví asistenti totiž mluví anglicky. S velkým odstupem má na druhém místě následovat Čína (4 miliony kusů).
Souboj asistentů od Googlu a Amazonu: