Bohužel nevím za ten měsíc kam jsem volal, ale bylo to obecně v rámci volných minut na pevnou a všechny operátory.
Mám Dohodu s Oskarem, kde je volných minut 300 a tarifikace po minutě. Jaká je realita a praxe?
Po smazání provolaných minut na svém C35 se mi pěkně ukázal čistý provolaný čas 1:50:43, coč je zaokrouhleno 110 skutečně provolaných minut. Jsem průměrný telefonista, kterýmu je jedno v rámci 300 volných minut kam volá (EuroTel, Paegas, Telecom či Oskar). Výsledek je podivný, ale pohybuju se i v oblastech, kde vám spojení spadne a zaplatíte za celou minutu. Některé hovory trvaly 10-20 sekund a volná minuta je fuč. Proč volat celou minutu, když člověk vyřídí co má a pak se dá jedině položit. Prostě volám jak potřebuju. Při ceně 577,50 Kč u paušálu Dohoda s Oskarem (s DPH) to dělá 5,25 Kč (s DPH) za jednu minutu. Nějakou zdarma minutu jsem protelefonoval i s Oskarem na*608 (C35 to započítává), takže to můžu s klidem zaokrouhlit na výsledek 5,50Kč/min. a myslím si, že jsem se moc nesekl. Teď se mohou dělat závěry, ale nebudu je dělat. Ať si každý k tomu řekne svý. V podstatě dochází k podobnému "šizení" (tarifikace po půlminutě, po minutě a popř. poté první časové jednotce po sekundách) u těchto paušálních tarifů všech operátorů. Dalo by se to srovnat s tarify u karet, ale to ať si udělá ten, kdo ji má. Přesto mi u paušálních tarifů pořád vychází Oskar pro mne nejlépe. Pravdou ovšem je to, že mobilní telefonování máme vzhledem ke kupní síle obyvatelstva nejdražší v Evropě a možná i na celém světě. To je můj názor, tak mi ho neberte. Je podepřen čtením článků na toto téma a vlastní praxí u EuroTelu a u Oskara.