Letos u nás bylo odcizeno přes 11 tisíc mobilů

Diskuze čtenářů k článku

Petr Truhlář  |  09. 09. 2001 22:17

 Myslím si, že za současný problém masového měřítka krádeží mobilů nesou svůj nemalý díl viny naši operátoři. Netvrdím, že zavedení (a propojení) "blacklistů" je samospasitelným řešením, ale určitě by pomohlo snížit počet krádeží. Číslo evidované policejní statistikou je pouze nepatrným zlomkem reálného stavu, protože jak někdo už podotknul - hlásit krádež policii je ztráta jak jejich, tak hlavně našeho času.  Existuje tu začarovaný kruh kapesních zlodějů a jiných grázlů a rozsáhlé síťě bazarů a zastaváren, kde koupí cokoliv bez zájmu o původ zboží. Nezřídka sami okradení se stávají klienty těchto bazarů a sami kupují kradené zboží. Vzájemně propojená databáze IMEI ukradených mobilů by tento koloběh ztížila. Ale zeptejte se na to svého operátora a uvidíte jak dementní odpověďi se vám dostane - neoficiálně vede Paegas

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jind005  |  09. 09. 2001 19:57

Každý mobil se po zapnutí přihlašuje do sítě identifikačním číslim sim karty a imei mobilem tak nevidim problém proč ukradený mobil nevyhledat a zabavit.Vyhledat se da pomocí buněk.Akorát asi nejsou many?nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  09. 09. 2001 21:56

Problém je v tom, že IMEI (číslo telefonu) se dá změnit. A pokud vyměníte SIM kartu, tak Vám IMSI (číslo SIM karty) také nepomůže

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubatech  |  08. 09. 2001 20:25

Souhlasím s tím, že v tomhle by lehce mohli pomoct operátoři. Nahlásím IMEI -> telefon zablokujou (a to až do odvolání - ovšem k tomu je nutné mít na telefon "papíry"). A dělat by to měli všichni operátoři, ne jenom ten nejlepší z nich, jako je tomu doteď. Myslím, že by tím hodně pomohli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 09. 2001 14:18

Nejdřív ke příspěvku od Katky - když Vám někdo ukradne mobil , vždy za to může ten zloděj , to jenom Češi se naučili sklonit hlavu a obvinit sami sebe.
Mě taky nějaký chmaták vytáhl telefon z kapsy kalhot ve skrumáži lidí v obchodě a přišel jsem na to až v autě. Zavolal jsem na své  číslo  a dozvěděl jsem se , že ten chlápek jej koupil od nějakých cigánů ,  kterým prý zrovna došly prachy při hře v automaty. A mě jej nehodlá vrátit , ani kdybych mu za něj něco málo přidal , protože se teď bojí.
I když jsem věděl , že mi policie moc nepomůže , nahlásil jsem ztrátu kvůli dokladu o zcizení pro Eurotel , dát jej zkrátka na "blacklist". Jenomže Eurotel toto zajistí pouze do 24 h od data ztráty telefonu (informace od operátora na infolince , potom už je jako tento telefon nabyt legálně ?) a než jsem se dostal k faxu a našel doklady o nákupu a fakturu  , bylo skoro týden a to jsem již pak nezkoušel.
Jako třešničku na dortu jsem za měsíc dostal zprávu od policie , že nejen , že pachatele nenašli (to bych ještě pochopil) , ale že jsem si ten telefon ztratil sám - zřejmě nový způsob vylepšování policejních statistik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katka  |  10. 09. 2001 09:20

Já napsala: ve většině případů. Je fakt, že u  nás jsou zloději doost odrzlí. Ale už tady jednou ty k... jsou, tak jim nesmíme nahrávat. V tvém případě tomu možná tak nebylo, ale já radši mobil v kapse nenosím a když už, tak mám v té kapse pořád ruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  07. 09. 2001 02:55

ale nechtěj zabránit krádežím mobilů. A proč by to dělali žejo? Práce navíc a žádná vata z toho. Kdyby chtěli stačilo by nahlásit IMEI a domů by vám chodily dopisky kam daný člověk a kam volal no a člověk by si ty lidi jenom obvolal a zjistil by si kdo mu ten telefon šlohnul. Takže by to šlo i bez policie. Operátoři se vymlouvají na to že se dá změnit IMEI, to se samozřejmě dá, ale musímě si uvědomit, že 100% odblokovačů v čechách, 99.9% v zahraničí a 99.9% našich neautorizovaných servisů jsou tupouni co odblokovávají telefony tak, že si na to stáhnou prográmek, na to aby disassemblovali firmware a navíc mu poté porozuměli nemají ani náhodou, takže se dá těžko předpokládat že by dovedli změnit IMEI. Navíc většinu mobilů kradou primitivové, pivní skauti a romské ženy v tramvajích a to není ta skupina co by běžela k někomu aby změnil IMEI. Hlavně to rychle prodat v hospodě a mít na chlast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomm  |  07. 09. 2001 16:02

Těma "Romskýma ženama" myslíš ty stopadesátikilový smradlavý černý prasata s dvacítkama kozama, který se vyjadřujou a vydávají skřeky jako idioti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SMARTin  |  10. 09. 2001 20:42

Jeee, ty jses chytrej, wono totiz zmenit IMEI je otazka 2 min- pro tebe se zapojenim kabelu 15  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Š.  |  06. 09. 2001 19:19

Ukradený telefon hlásit na fízlárně je podle mě zbytečnost. Stejně stím nic neudělaj, akorát pořád otravujou spodáním vysvětlení. Musíte tam je, ztratíte tim čas i třeba vydělané peníze. Když si pro vás přijedou, tak už vás zpátky neodvezou. To udělaly mě.

Jsou to svině!!!!!!!!!!!

Zdárek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ales  |  06. 09. 2001 15:31

Jistý František juna mi ukradl mobil!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katka  |  06. 09. 2001 15:12

Tak co k tomu říct. Podle mě si za to ve většině případů můžou lidi sami, že jim někdo ukradne mobil. Mé sestřenici se to stalo už dvakrát a vždycky si za to mohla sama. Takže, smůla!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kef  |  06. 09. 2001 07:46


Marku, nohl byste nám prosím objasnit co si představit pod kategorií "prosté krádeže: při pohlavním styku" ?

Díky

kef

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  06. 09. 2001 08:30

Tento pojem je přebrán přímo od policie... co může znamenat, těžko říct. Třeba když postiženého obrala prostitutka, zatímco on spal po "aktu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  06. 09. 2001 15:53

To by byly Prosté krádeže PO pohlavním styku, ne?  Spíše se jednalo o tak nudnou záležitost (ten styk), že si dotyčný(á) hrál(a) s telefonem svého protějšku a pak si jej nechal(a)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saal  |  06. 09. 2001 17:40

... za trest

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  06. 09. 2001 00:27

Tyhle policejní statistiky fakt miluju. Ty jsou dobrý maximálně tak k tomu aby se baby Gross mohl chlubit. Jenom blbec hlásí na policii ukradenej telefon. Je to ztráta času. Loni mi vykradli 5* auto, ukradli dvě kola, 4* BreezeNet ze střechy a třikrát nám vykradli chatu. Policii jsem hlásil pouze jedno vykreadení auta a ty krádeže BreezeNetu. Jinými slovy to co mělo smysl kvůli pojišťovně. Veřejná Bezpečnost je líná to i sepsat. Párkrát se na to nepčijeli ani podívat. Prej: "přijeďte to sem sepsat". Na dotaz zda s tím budou něco dělat má za následek v lepším případě chápavý úsměv.

"Ztrátu" mobilu bych teda nehlásil určitě. PROČ bych to dělal? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  06. 09. 2001 02:26

Mám na to prakticky stejný názor, krádež mobilu bych řešil akorát s operátorem zablokováním SIM karty a to je vše. Hlásit to Policii se mě zdá jako ztráta času, stejně už bych ten telefon nikdy neviděl tak k čemu by to bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor