V současné době třetí největší světový výrobce mobilních telefonů, korejská společnost LG Electronics, se netají svým záměrem stát se do roku 2012 dvojkou na trhu. S ambiciózním plánem se podle zpravodajského portálu agentury Reuters pochlubil samotný šéf mobilní divize LG Skott Ahn. Společnost chce co nejdříve dosáhnout desetiprocentního podílu na trhu, po zatím posledním zveřejnění kvartálních výsledku za první čtvrtletí 2009 ovládá 9,2 procenta (čtěte První čtvrtletí: výrobci do nového roku levou nohou).
Současná situace na mobilním trhu přitom není zrovna růžová. Podle analytiků se vlivem finanční krize objem prodávaných mobilů může snížit až o deset procent. Je proto na managementu jednotlivých značek, jak se s tímto tržním úbytkem poperou. Někteří výrobci se zaměřují na rozvíjející se trhy, kde se finanční krize v mobilní oblasti téměř neprojevila, jiní si kompenzují ušlé zisky vyšší produkcí a prodejem multimediálních smartphonů, na kterých mají mnohem vyšší marži než u „hloupých“ telefonů.
LG spoléhá zejména na druhou možnost, svými ambicemi uspět zejména v oblasti smartphonů a komunikátorů s Windows Mobile se pochlubilo i na letošním Světovém mobilním kongresu v Barceloně. Do plánů tržní expanze počítá Ahn dále zejména s masivní penetrací 3G na největším mobilním trhu světa v Číně. V neposlední řadě je to spolupráce s významnými světovými operátory, jimž na zakázku vyrobí modely, které pak nenabízí již nikomu dalšímu (například kapesní komunikátor LG Versa pro amerického operátora Verizon).
Z telefonů dostupných na globálním trhu má LG největší plány s modelem Arena. Podle viceprezidenta marketingu mobilní divize, Ma Chang Mina, jej chce výrobce za dobu jeho životního cyklu prodat na pět milionů kusů. Celkově v roce 2009 LG uvede 80 nových mobilů pro globální trh, z toho ve 12 případech má jít o prémiové modely.