Loga na displeji: menší než malé množství reklamy

Server Nabit.cz rozeslal zdarma již milion a půl reklamních log na displeje mobilů. Otázka zní: Lze prostor na displeji mobilu využít pro reklamní účely?
Server Nabit.cz rozeslal zdarma již milion a půl reklamních log na displeje mobilů. Otázka zní: Lze prostor na displeji mobilu využít pro reklamní účely?

Upraveno z prosincového čísla měsíčníku e-biz.

V Česku je více jak milion telefonů Nokia, které umožňují snadno změnit logo. Služby, které na Internetu zasílají loga zdarma, patří mezi nejnavštěvovanější stránky o mobilech v ČR. Jejich obchodním modelem je reklama na webu a prodej mobilního příslušenství.

Server Nabit.cz rozeslal již kolem milionu a půl log na 400 tisíc unikátních telefonních čísel. Přímo maličký prostor loga ale již využil např. server Mujmobil.cz pro reklamu filmů (např. X-MEN), kdy takto zasílal kolem 200 reklamních log denně.

Reklama, ale na Internetu

Pokud si uživatel nechá zdarma zaslat logo z Nabit.cz, může na něj čekat třeba i celý den. Denně je rozesláno kolem 12 tisíc log, přičemž provozovatelé služby by zasílali více, kdyby měli tolik financí na provoz. Roční náklady (viz článek „Logo na mobil: opravdu přes Internet?“) jdou do milionů.

„Zatím jsme odeslali asi milion a půl log na různá čísla. V databázi máme kolem 400 tisíc čísel,“ upřesňuje počty Rybín. Denně se na Nabit.cz zobrazuje v průměru 170 tisíc stránek. Průměrný počet návštěv (lidé, kteří na serveru stráví minimálně 20 minut) je 10 200 denně.

Na zakázku

Server Mujmobil.cz dal uživatelům možnost přímo na Internetu nakreslit svoje vlastní logo a odeslat ho na mobil (pouze pokud si na Mujmobil.cz nakreslíte vlastní logo, jeho odeslání je zdarma). Analýza odeslaných obrázků ukázala, že zhruba 40 % tvoří názvy firem, produktů nebo internetové adresy.

Proto na Mujmobil.cz sestavili produkt určený firmám jako nástroj pro propagaci značky. Služba brány Direct Logo Service (DLS) umožní odeslání grafického loga přímo z firemního webu.

Jako první využila těchto služeb společnost Bontonfilm pro propagaci filmů. Svou premiéru si již odbyla loga k filmům Mission Impossible 2 a DVD release Men In Black. V listopadu běžela kampaň na film X-MEN. Brána je umístěna na stránkách mujmobil.cz s denním přístupem přes 1 200 unikátních adres. Průměrný počet odeslaných obrázků byl 200 za den.

Obdobnou službu umí dodat také největší server svého druhu Nabit.cz. „Pro inzerenta, který by chtěl svoje vlastní logo zasílat ze svých stránek, máme produkt, při kterém zaplatí roční paušál a poplatek za každé odeslané logo,“ upřesňuje Ondřej Rybín.

Loga mohou představovat například drobné odměny ve věrnostních kampaních a soutěžích. Mohou se jimi propagovat věci, kde na praktičnosti reklamního předmětu nezáleží, a důležitá je citová vazba: hudba či filmy. Martin Kučiel z Mujmobil.cz ale věří, že reklamy na displeji mobilu využijí i ostatní společnosti, které si zakládají na budování značky.

Mobilní technologie v marketingu, reklamě i podnikání – to je mobilní komerce! Podívejte se, co o ní píše čerstvé číslo měsíčníku e-biz. Nová ekonomika, nové příležitosti = budoucnost vašeho byznysu!

Témata článku: Ostatní, Malé množství, Displej