LTE: za hranicemi budují, ČR vyčkává

Diskuze čtenářů k článku

Lubean  |  25. 10. 2010 13:22

Spuštění LTE v JAR bude jasným důkazem toho že u nás žijeme fakt 100 let za opicema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kouzelník  |  25. 10. 2010 08:46
Fanouš  |  25. 10. 2010 05:09

z LTE to bvude v ČR jako z 3G čím rychlejší sít tím pomalejší bude její vybudování nejdřív je potřeba rejžovat přece na 3G a 6 let vyčkávat a počkat až bude LTE i v Etiopii pak se začnou pomaloučku rozhýbávat tak jedno město za půl roku proč no protože lopata

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPE86CZ  |  25. 10. 2010 04:03

Tak tedka jsem mel po dlouhe dobe moc velkou radost, protoze se mi prave v moji vesnici na predmesti padesatitisicoveho mesta, pred trema a pul hodinama rozsvitila ikona 3,5G. A jelikoz mam Nokia N900 tak mam konecne plnohodnotnej telefon. Dekuju Sockarku, ale mohlo to bejt uz pred tremi lety. Ale aspon konecne prulom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  25. 10. 2010 01:39

Pospíšile, kdybys nekecal.
V Polsku se do konce r. 2010 spustí test LTE. S komerčním nasazením LTE počítá Aero2 za 2-3 roky, tj. někdy od 2013.
http://www.cn-c114.net/576/a535034.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  24. 10. 2010 23:04

souhlas s tim, ze (nejen) O2 hodne zaspali s paternimi spoji mezi BTSkami, na 2 stranu jedine (nebo hlavne) O2 ma pomyslnou vyhodu, ze muze diky svym ADSL ustrednam, ktere ma pomalu po 10-20km si kdykoliv vytahnout pristup ke sve optice a tedy minimalne k 1Gbit rychlosti. O co bude levnejsi technologie na LTE, o to vic se prohnou pri investici do paternich spoju...tam uz nestaci nejaky Ericsson s 5,10,15 ? mbity k BTS, ktera dal bude krmit dalsich 5 BTS minimalne 200Mbit, dnesni situace je celkem na hrane i pro 3G...TM se musi dost prohybat, kdyz zvesela zavadi HSPA+ až 21mbit.,na 2 stranu, jestli dimenzuje uz dnes patere, ma do budoucna rozhodne velkou vyhodu. (U TM bych nekdy rad videl mereni nad 10Mbit, toho se snad nikdo dodnes nedockal, asi stale zatazena rucni brzda na 3Mbit Down) Spise mi to prijde, ze uz se bude v dobe LTE v CR narazet na problem s cilovymi servery...nac 20-50mbit do NTB, kdyz uz dnes slunecnice apod. servery maj problem obcas dodat i blby 1Mbit.
No nechme se prekvapit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lo-ki  |  24. 10. 2010 22:20

Dokud se nezruší u operátorů to směšné FUP tak nějaké LTE nemá smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 22:27

"Mobilni Internet Neomezený" = naprosto neomezené surfování a stahování dat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomaco  |  24. 10. 2010 21:45

Nieje nahodou 4G az LTE Advanced a LTE je este stale 3G? aspon tak nejak som to niekde cital

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peta  |  24. 10. 2010 21:12

ty Uzbeci me fakt polozily

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jay  |  25. 10. 2010 14:13

tj, kdo by investoval do zeme 2x lidnatejsi nez CR, s hlavnim mestem o 2mil. lidech, ze? :) si myslis, ze kdyz ma nekdo trochu min vykonnou ekonomiku, ze hned jezdi na povozech a bydli v chatrcich?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  24. 10. 2010 20:46

to že se to někde spouští, správně by mělo být spíše testuje, ještě neznamená, že je to běžně komerčně dostupné. Jasně to říká O2, stejně nejsou terminály. Raději všude dostupné 3G než jenom někde LTE. A k čemu to bude dobré, na brouzdání internetu z mobilu ? Tam kde v některých lokalitách nemáte dosud ani ADSL, tak tam zřejmě tam nebude mít ani LTE, prostě se to nevyplatí, jenom se podívejte, na jakých frekvencích se to zatím testuje. Nejsem konzervativní,jenom si pokládám otázku, k čemu to je dobré, a tu otázku přes všechna prohlášení si hlavně položí i operátoři, vzhledem k nákladům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 20:53

Díky UMTS/HSPA můžu mít jedno připojení mobilní i na doma. Rychlost HSPA je už teď srovnatelná s ADSL (můj případ s dsl byl 3,3Mb down, hspa jede i přes 4Mb
Ještě vyšší rychlost díky LTE se bude hodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 10. 2010 21:08

Jo a dovedu si predstavit jak mi doma zari LTE nonstop . Nechcu videt jakej to bude mit dopad v budoucnu na zdravi kdyz pulka naroda pojede bezdratove . Staci hodinu Volat s mobilem u hlavy. A uz se mi ohriva mozek .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  24. 10. 2010 22:06

půlka národa už jede bezdrátově s wi-fi, ale to je jen české specifikum. Jinak všichni 3G operátoři říkají to samé: překonali jsme pevné linky v hlase, chceme i v datech - pokud bude slušné pokrytí, rychlosti a nezabijou to cenou, tak mobilita by měla zvítězit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  24. 10. 2010 22:43

pro domácí PC dám vždy přednost drátu a případně WiFi z modemu, u bezdrátu bude vždy velký problém s propustností, to má např. O2 už teď, relativně slušné pokrytí a skousnutelná cena, lidi to berou a logicky klesá dostupná rychlost v husté zástavbě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  24. 10. 2010 21:19

aby se ti tato diskuse načetla o 0,2 sec rychleji ? Pokud ovšem nejseš stahovač

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  24. 10. 2010 19:53

Niekedy píšete hlúposti ako 3G dosluhuje. To máte odkiaľ? U nás na Slovensku testovala LTE, len O2, ale podobné povolenie má Orange aj T-Mobile. Orange uviedol, že má v plánoch LTE, ale idú zrýchlovať HSPA+ zo 14,4Mb/s na 28,8Mb/s. Mne osobne stačí 3G a navyše HSPA+ dokáže dosiahnúť podobné rýchlosti. Napr. v Japonsku majú 3G siete s HSPA+ 40Mb/s. LTE čoskoro pustí do komerčnej prevádzky rakúsky T-Mobile, ale to pokrytie 2 mestá to nie je pokrytie. Podobne je na tom Švédsko. Dosluhujú GSM siete a operátori ich držia v prevádzke hlavne kvôli kompatibilite roamingu a najväčšiemu pokrytiu. HSPA v 3G sa dá rozširovať aj sa dá nahradiť nadstavbou LTE. Nadstavba GPRS - EDGE v GSM sieťiach (2G) už nepôjde rýchlejšie. Osobne by som zariadenia nemenil kvôli LTE. V T-Mobile mám reálnu rýchlosť 3,98Mb/s. Navyše výstavba 3G sietí je teraz lacnejšia ako v r.2007, keď u nás Orange pokrýval 3G sieťou územie. LTE je v súčastnosti drahá technológia ako každá novinka nehovoriac o koncových zariadeniach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pako  |  24. 10. 2010 19:46

tmobile - rekne ze cr je specificky trh ze neni zajem a mame po ftakach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 10. 2010 20:07

No právě ten malý zájem je daný vysokýma cenama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
houba  |  24. 10. 2010 18:52

nabídka pro ČR, rychlost 30/15 MBit/s Up/Down, FUP 3GB poté 64 kbps, cena 850 kč :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja333  |  15. 01. 2011 18:10

A proto nezapomente o Valentynu strhat operatorum SMS centra,nebo se na ne vykaslete a dokazte ze tu byl a bude Valentyn i bez nich.at zije VOIP a komunitni sluzby.Uz mne muzete kamenovat kaja333

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  24. 10. 2010 18:01

no jestli to bude jako s 3G tak máme dobrejch 10 let času , výrobci mobilů taky zatím chrápou, ještě v nich není ani podpora HSPA+, natož LTE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LOL2000  |  24. 10. 2010 18:11

No nevím, ale já nepotřebuji v mobilu mít takovou rychlost, k čemu?To je imho hlavně pro "noťase".V zasadě ani to 3G nejni potřeba do mobilu, tam stačí EDGE.Až bude LTE tak se zas bude řvát že je to drahé, hiolt místní kolorit.Všichni chtěj bejt IN, aniž by to povětšinou potřebovali, ale platit se nikomu nechce.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 10. 2010 18:16

No ono taky u nás je všechno dražší než jinde v evropě, tak proto. Tak drahej internet v mobilu jako tady nemaj snad nikde v evropě. Z nás operátoři dřou prachy jak můžou a nic pro nás neudělaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FMMB  |  24. 10. 2010 22:20

Tak to jste asi ještě nebyl třeba v Itálii. Taky jsem se bláhově domníval, že nejdražší je to u nás...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 10. 2010 23:14

Pozor, myšleno v přepočtu na průměrný plat v dané zemi a u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  24. 10. 2010 23:28

Hoďte odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fmmb  |  25. 10. 2010 12:26

Odkaz nemám. Zjišťovatl jsem to na místě. Italsky bohužel neumím takže jsem na webu neuspěl. Loni jsem byl u vodafonu letos tuším u tim. V obou případech to bylo horší než u nás. Podívejte se na jejich web pokud umíte italsky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LOL2000  |  24. 10. 2010 18:11

No nevím, ale já nepotřebuji v mobilu mít takovou rychlost, k čemu?To je imho hlavně pro "noťase".V zasadě ani to 3G nejni potřeba do mobilu, tam stačí EDGE.Až bude LTE tak se zas bude řvát že je to drahé, hiolt místní kolorit.Všichni chtěj bejt IN, aniž by to povětšinou potřebovali, ale platit se nikomu nechce.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  24. 10. 2010 19:43

Notebooky mají většinou jen Wi-Fi, na 3G potřebujete právě připojenej mobil , takže proto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  24. 10. 2010 20:48

proč si nepořídíš 3G modem? A u LTE to bude jak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 20:57

Jedna SIM=jedna platba. Proti tomu extra 3G modem=další SIM a další platba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka56  |  24. 10. 2010 22:37

jistě, ale bylo to v akci i za 150 Kč měsíčně + modem, to ti přes mobil nedají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 23:08

Kdyz mám tarif "Mobilni Internet" v mobilu, můžu použít jakkoli (v mobilu, pro připojení notebooku přes modem v mobilu). Pokud budu mít data SIM pro 3G modem, budu potřebovat stejně další data tarif pro mobil, protože data v mobilu potřebuju tak, jako tak, vyjde to dráž. Proto je efektivnější mít jeden datový tarif a SIM jen v mobilu. Osobně nevidím výhodu používat 3G modem místo připojení přes mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Nad timhle jsem premyslel taky, ale platit internet do telefonu + jeste pripojeni na stalo je nesmysl, to notas pripojim pres telefon a usetrim penize za internet do telefonu. Akorat 3G trochu vic basti baterku a vymena baterky v telefonu jednou za pul roku se stale vyplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  29. 10. 2010 07:33

Proč pořádv šichni píšete o mobilech? Na příjem jsou potřebné především modemy a ty dovézt není žádný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  24. 10. 2010 17:58

U nás je tato technologie nespustitelná jsme Specifický trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baytik  |  27. 10. 2010 10:28

pokud to myslite tak, ze platime premrstene castky za zastarale technologie, pak mate pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 10. 2010 17:26

Kdyby operátoři alespoň viděli jak jsou trapný. Jak oni se vytahujou že pokryli další město 3G sítí ,za prvé co je mi do měst, já chci taky 3G síť i když bydlím na vesnici, o co jsem já jinej zákazník než někdo z města? A za druhé, všude okolo 3G dávno jede a lidi můžou používat, teď budujou LTE a u nás se dál bude budovat 3G, vyhazování peněz, mohli rovnou začít budovat LTE. Když to bude jako s 3G sítí, tak ji u nás začnou budovat v roce 2020. A to si nedělam srandu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  24. 10. 2010 16:32

"Krom vyspělých zemí plánují LTE třeba také v Arménii, Rusku, Indii a JAR."
A Rusko je rozvojová země nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  24. 10. 2010 22:18

Tady se nejedná o hospodářskou vyspělost ale o technologickou vyspělost a datovou infrastrukturu a tam má Rusko skutečně co dohánět. Jen pro opravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  26. 10. 2010 20:11

No to já věřím, že je tam pokrytí horší, než v rozměrově normálních státech, ale pokud autor napíše toto, jasně degraduje Rusko na pozici rozvojové země, což je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  26. 10. 2010 20:17

Jasně, musím zase uznat že autor tohoto článku mohl lépe specifikovat svou myšlenku jelikož spousta čtenářu to takto může pochopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavloš  |  24. 10. 2010 12:04

S tím že v polsku to LTE za chvilku rozjedou mě to jakovůbec nepřekvapuje a věřím tomu... matně si totiž vzpomínám, že vůbec poprvý před několika lety, co jsem kdy viděl na mobilu napsáno hlášku 3G, tak to bylo právě v polsku a to ve městě s cca 100 tis. obyvateli, což je na polské poměry malé město..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  24. 10. 2010 14:18

protože tam nebyl signál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 10. 2010 14:45

Až bude LTE u nás tak v Japonsku bude funkční teleport

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  24. 10. 2010 11:53

Rozruch okolo LTE je podle mě přehnaný. V současnosti nejsou skoro žádné mobily, které by to zvládaly. Reálný přínos proti HSDPA také nebude kdo ví jak úžasný - rychlosti sice vypadají kouzelně, ale realita bude připomínat WiFi 802.11n. Reálně tedy vysoké rychlosti dosáhnete leda tak poblíž BTSky. Čím dál budete, tím horší (a to o dost). Ping se asi taky moc nepolepší, protože pořád to jde vzduchem. Je tu otázka reálné využitelnosti LTE - do mobilu už je to zbytečně rychlé a jen to bude žrát baterku, pro Internet to zase bude mít nestálou kvalitu a dlouhé pingy (na domácí připojení jednoznačně bude lepší optika - fyziku nelze ošálit).
Dále samotné BTSky budou muset mít zatraceně dobré připojení (100 Mbps) a to bude drahé. Buďto tedy operátoři nasadí LTE s tím, že BTSky budou mít pomalé připojení (pak to ale bude k ničemu) nebo ho nenasadí vůbec (resp. v malém rozsahu).
Konečně taky LTE není síť čtvrté generace. Tou je až LTE Advanced. A je otázkou, jestli není výhodnější ještě pár let počkat, až se ujasní standardy LTE Advanced, protože pak by se rovnou mohlo budovat to. V Německu, kde už 3G nějakou dobu je, je jen relativně málo míst, kde je 3G kombinováno s HSDPA/HSUPA, zatímco u nás toto podporují všechny 3G BTSky. Operátoři nebudou jen tak upgradovat, protože to je dost finančně náročné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DawQa  |  24. 10. 2010 12:10

myslim si že kdyby jsme do roku 2012 měli kvalitní 3G tak na nějaký LTE je času dost pro mobil (i ten notebook to uživí nebejt těch FUP limitů) to do rychlosti 10 Mb/s bohatě stačí, je pravda že i když jsme na 3G čekali tak o to máme lepší hardware...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  24. 10. 2010 11:28

mě by zajímaly dvě věci, zaprvé které mobily to u nás podporují? můj Wave teda ne a to je to skoro úplně nový mobil, novější si pořizovat nebudu a proč bych si měl kupovat spešl modem, chci mít vše v jednom a zadruhé jak to žere baterku, páč 3G jí žere odost víc než 2G že

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 10. 2010 11:43

Máš zbytečné starosti. Až přijde LTE k nám, budeš mít už dvacátý mobil od tvého Wave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 24. 10. 2010 11:46

Zdravim, vite ne ze by neslo o mobily, ale vemte za priklad TeliuSoneru. Ta zacla proste prodavat rychla data do pocitacu a nechala si od Samsungu vyrobit USM modem. Dale jde o to, ze naklady na pokryti LTE jsou nizsi nez u 3G, takze by se rychle mobilni pripojeni mohlo dostat temer uplne vsude i do te nejzapadlejsi vesnice, to by bylo fajn ne?
Mate pravdu v tom, mobily zatim nejsou, ale ja jsem si jist, ze behem nekolika malo let se LTE dostane do kazdeho smartphonu. Je to jen otazka casu, jakmile zaznamenaji vyrobci poptavku, podporu siti 4. generace pridaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tlk  |  24. 10. 2010 13:17

Promiňte, nechci abych zněl urážlivě, ale píšete hlouposti. Levnější pokrytí LTE je hezká věc, ale k čemu mi to bude, když k základnovkám bude přivedena konektivita kolem 2mbitů? LTE vůbec není levnější záležitostí, ba naopak. Než začnete něco psát, tak byste si měl zjistit, kolik stanic v republice je a kolik by stála výstavba nových okruhů. Chcete pro každého rychlosti kolem 20Mbitů a nebo dokonce 50Mbitů? No tak ke každé stanici přiveďte dostatečnou konektivitu(výstavba optiky není levná zrovna levná). To se ale projeví i na konektivitě celé páteřní sítě(NIX a zahraniční konektivita). Opravdu to není levnější. Uvažujte! Přechod na LTE znamená zmodernizování celé sítě a tím pádem mnohonásobně vyšší investice. A kdo to zaplatí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  24. 10. 2010 15:52

"Přechod na LTE znamená zmodernizování celé sítě a tím pádem mnohonásobně vyšší investice. A kdo to zaplatí?"
Máte vubec predstavu, kolik vydelavaji operatori?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  24. 10. 2010 18:26

Vydělávají hodně, ale na takovouto obří investici je to pořád nic. Jen pro představu .... že ke každému LTE NODu bude dotažena optika 100Mbps na sektor, tedy třeba 300Mbps na třísektorovku , je šílená. Odhaduji potřebu cca 5000 sektorů na pokrytí 40% populace. Například O2 má k dnešku cca 4800 sektorů pro 3G UMTS a má pokrytí "pouze" 39% populace. To jsou neuvěřitelná čísla a náklady. Kdo je z oboru, tak má jistě představu, co stojí vykopání a položení pouhého 1km optiky . A tady se budeme bavit o desítkách tisíc km optiky. A realizovat 100-300Mbps link "rádiem" je sice také možné, ale cena je závratná a spolehlivost oproti optice nestojí za řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 19:55

Pro pokrytí signálem LTE v pásmu 800MHz rozhodně nebude potřeba tolik základnovek jako pro 3G/UMTS v pásmu 2100MHz. Počet bude o spíš podobný současnému systému CDMA2000 od O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  24. 10. 2010 20:06

Opravdu si myslíš, že u nás bude jedna nebo více LTE sítí čistě v pásmu 800MHZ? Ani náhodou
O2 má ve své CDMA síti cca 1 300 sektorů , a to jede na krásných 450MHz, tedy na cca poloviční frekvenci "možného" pásma LTE na 800MHz.
A i na těch 450MHz je pokrytí tak děravé, že pouhých několik km od BTS není signál k mání. Představa, že by LTE na vzdálenost 30km (dnes běžný akční rádius O2 CDMA ) dodávala například 20-50Mbps na mobil je úsměvná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 20:14

Mimo města bude zcela jistě LTE na 800MHz a právě kvůli snažšímu pokrytí se odhadují náklady na pokrytí o 70% nižší, jak se píše v článku, ve srovnání s UMTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 19:49

Hlouposti píšete vy, když píšete, že k základnovkám budou 2Mbps. Kdybyste článek aspoň přečetl, než začněte psát tyto bláboly, dozvěděl byste se, jakou konektivitu operátoři k základnovkám LTE plánují, viz odpověď O2: "LTE představuje významný milník v nárocích na transportní technologie, cca 60-140 Mbps na základnovou stanici"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tlk  |  24. 10. 2010 20:08

Nevím, ale asi byste si měl znova přečíst můj příspěvek. Nepíši, že BUDOU, ale že JSOU a že v budoucnu se budou muset NAVÝŠIT. Pravděpodobně jste špatně pochopil minulý, přítomný a budoucí čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 20:11

Psal jste: "Levnější pokrytí LTE je hezká věc, ale k čemu mi to bude, když k základnovkám bude přivedena konektivita kolem 2mbitů?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tlk  |  24. 10. 2010 20:25

Přeložím pro vás: Dnešní nejčastější konektivita je 2Mbity(po LL), přechodem na LTE ke zkvalitnění nedojde, je potřeba konektivitu navýšit. Chápete už????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HugoR  |  25. 10. 2010 00:13

Me jen fascinuje, jak kazdej hleda duvody, proc by to neslo misto toho aby hledal duvody, proc by to melo jit... S timto pristupem je jasny, proc mame nejdrazsi volani a sluzby na urovni doby kamenne... Tady jeste vetsina stada nepochopila, ze za svy prachy by meli dostavat odpovidajici sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baytik  |  27. 10. 2010 10:27

zaplati to zakaznici, kdo jiny? vzhledem k tomu ze se to vyplati i operatorum kteri nejsou tolik vydelecni jako ti zde, nemam strach ze by to byl problem ekonomicky. Zakopany pes je podle mne (jako obvykle) v nedostatecne konkurencnim prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T  |  28. 10. 2010 10:51

Stejně bude modernizace sítě dřív nebo později potřeba - jakože spíše dřív.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  24. 10. 2010 11:20

Pokud by se volné frekvence dostali do rukou někoho jiného, než té naší trojce, můžeme mít použitelné lte tak v roce 2011, ale tady to dostanou oni a budou frekvence zase mnoho lež blokovat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  24. 10. 2010 11:22

Není na čase udělat nějakou petici a pokusit se získat hlavu Dvořáka? Klidně něco přispěji na administrativu.
Honzo, nechceš se toho ujmout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 10. 2010 10:50

Nevím jak vy ostatní, ale mně osobně by plně dostačovalo plné pokrytí 3G (HSDPA) s rychlostí kolem těch 10 Mbit/s download a 5Mbit/s download. Pokud takových výsledků v ČR nedosahujeme, nemá se vůbec smysl bavit o nějaké další generaci, ke které hlavně nejsou koncová zařízení.
V současnosti HSDPA chytím jen ve větších městech, ale jakmile zajdu do budovy, rázem o "Háčko" přicházím. Připomínat extrémní přetíženost zřejmě netřeba. Operátoři by se také měli zamyslet nad faktem, že počet vysílacích stanic z roku (příklad: 2000), nyní rozhodně nemůže stačit. Před 10 lety lidé jen volali. Dnes se přes přenáší obriovské množství dat a sítě to přestávají zvládat. Je to smutné, ale pozoruji to již druhým rokem, jak rychlost dat stále klesá a klesá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  24. 10. 2010 12:43

Připojuji se k názoru, že vše kolem je zbytečný humbuk. Osobně jsem u O2 v místech kde telefon používám pod 3G a pro mobilní data mi plně dostačuje. Kde není, tak je všude EDGE a na brouzdání bohatě stačí. Ten kdo lamentuje, že to u nás bude Bůh ví kdy, tak prosím o informaci k čemu tak rychlá data využijete? Zda je na internetu takový obsah, který by nutně vyžadoval tak vysoké rychlosti? A nehledě na pořizovací ceny pro operátory. V současné době všichni tři naši operátoři pořídili novou síť za zlomek toho, co do ni museli investovat jiní. Ano, zda chcete mobilní data využít jako primární připojení i doma, tak bych také stavěl na rychlosti a to od 4MB. Pro mě bohatě dostačující. Mám 8 MB ADSL a rozdíl až tak nevnímám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  29. 10. 2010 07:24

Celé slavné 3G od Kyslíka nebylo (dokud jsem se s tím trápil) schopno ani udržet internetové rozhlasové vysílání 64 kbps. Neustále zapnutý ping na Živě pomáhal udržovat spojení, ale stejně neudržel. Odezva až 4500 ms není nic, čím by se celý slavný Kyslík mohl chlubit. Nebylo to ani na telefonování pomocí Skype.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Davis  |  29. 10. 2010 10:23

Rekl bych, ze diky zakaznikum jako jste vy nic nenuti nase operatory zlepsovat jejich sit. Nesmime preci zapominat ze CR je "specificky trh"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jay  |  24. 10. 2010 16:56

presne tak... na stolnim PC mam 6Mbit a bohate mi staci ke vsemu, co potrebuji, bez omezeni, tak nevim, na co bych potreboval 50Mbit v mobilu - ted me klidne kamenujte, ze jsem brzda pokroku, ale opravdu budu mit radsi spolehlivy (rozumej vsude dostupny) 6Mbit i ve vzduchu, nez sem-tam 50Mbit a jinak 200kbit... cili suma sumarum: radsi poradne makejte dal na 3G, az pak se zabyvejte LTE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Košík  |  27. 10. 2010 09:36

Nevím, jak by jste chtěl dosáhnout přes HSDPA praktické rychlosti 10Mb, když maximální teoretická rychlost u revize kterou používají všichni tři naši operátoři je jen 3,6Mbit/s. Maximální teoretická rychlost technologie HSDPA je 14,4Mb, ale to pouze v případě, že celou buňku zabere jen jediný telefon a ještě by musel komunikovat přes všech 15 kanálů najednou. Je otázkou jestli by se i pak praktická rychlost blížila těm 10Mb. Ale rozhodně by jste to nedosáhl s prakticky žádným mobilem prodávaným na trhu, protože běžně podporují teoretickou rychlost 7,2Mb, v lepším případě teoretickou rychlost 10,2Mb. A ani podpora takovýchto rychlostí by se neobešla bez rozsáhlých upgrade celé sítě. Praktický upload 5Mb už je ale opravdu jen pohádka.
Průměrná rychlost v nejvyspělejších sítích s impelementací pouze HSDPA je cca 3-4Mb down a 1-2Mb up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FILIPSN007  |  24. 10. 2010 10:47

No je to sice pěkné, že v budoucnu by unás něco takového mohlo být, ale dopadne to jak s 3g. Všichni budeme mít telefony a modemy, které to budou podporovat, ale budeme si muset 5 let počkat, protože se bude zdát operátorům, že o to není dostatečný zájem a okolní země budou brat 3g jako mi gprs a budou frčet na LTE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  24. 10. 2010 16:28

Tak on o to za ty jejich ceny a FUPy opravdu zájem nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  25. 10. 2010 10:07

No ono stejně nebude o co stát, protože za přijatelnou cenu ti napálí FUP 150MB a jsi s celym LTE v zadeli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  24. 10. 2010 10:31

Vyjádření O2 považuji za nejrozumnější a nejfundovanější, je vidět, že dotyčná dostala do rukou reálné technické podklady a ne jen marketingové bláboly typu vyjádření T-mobile a Vodafone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  24. 10. 2010 10:54

Přesně to jsem si při čtení jednotlivých vyjádření myslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  24. 10. 2010 11:18

A ještě mne překvapilo, že dle T-mobile je "19 největších měst je rovno 32 procent populace České republiky", tak podle O2 je "67 českých měst více než 39 % populace ČR".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  24. 10. 2010 12:35

je hezké, jak to přepočítávají na populaci... hovada...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loller  |  24. 10. 2010 17:53

Proč hovada? dle mě je údaj 32% obyvatel lepší než 19 měst, on je totiž trochu rozdíl např. Brno a Zlín, natož třeba Praha a např. Slavičín...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loller  |  24. 10. 2010 17:59

v 19 největších městech žije dle wiki dohromady 3252582 obyvatel, čili 30,9% obyvatel ČR, snad se nechceš hádat o jedno procento? Co se týká O2, tak nemají napsáno "největších" takže těch 39% je reálných...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  24. 10. 2010 20:32

A co Vodafone? Ten má pokrytý tak 3 města co sem posledně koukal do tý jeho 3G mapy a říká tomu 30%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fefi  |  25. 10. 2010 12:24

3 města? A kdy si tam naposled koukal? Měl by ses podívat znova!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrták  |  25. 10. 2010 10:44

Nechci rýpat, ale u nás spustil zastaralou síť 3G dřív Vodafone než Kyslík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Košík  |  27. 10. 2010 08:51

Opravdu? A o jakou 3G technologii šlo? Kdy a kde to bylo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  24. 10. 2010 10:30

Když bych měl byt veliký optimista, tak 2015.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 10. 2010 11:55

Tak to jsi kamaráde hodně velký optimista. Budeš rád, když se toho vůbec dožiješ. A až dokončí reformy (zdražování), tak až bude tady LTE, nějakej Internet tě zajímat nebude. Budeš mít starosti kde vzít peníze na žrádlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pastelka  |  24. 10. 2010 14:55

Proč si všichni myslí, že dostanou peníze jen za včasný příchod do práce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T.  |  24. 10. 2010 18:25

Nemyslím si, že si to myslí všichni. Jsou i lidi, co tvrdě makají... to si možná myslí jen úředníci, politici a podobná nepotřebná chátra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  24. 10. 2010 23:11

A proč tu plácáš o něčem, co se týká Řecka? Aha, vymývání funguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baytik  |  27. 10. 2010 10:21

nejde o to kolik dostanes, ale kolik ti po zdaneni zbyde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  24. 10. 2010 20:32

Spise to bude kolem 2020 A to jsem optimista.
Jinak nechapu, proc v tak male zemi jako CR musi kazdy operator mit vlastni strukturu. Neschpnosti CTU je jedna vec. Ale i tato alternativa je treba vzit v uvahu.
Navic se vypisuje tendr na dalsi operator. Neni toho uz nejak moc? Vzdyt vzhledem k velikosti trh, tak je jasne, ze to bude dlouho trvat nez se vrati investovane penize do vybudovani site a tech.
A je jasne, ze CR bude vzdy v tom pozadu a nikdy jinak nebude.
Podle me by mohl najit nejaky lepsi reseni co se tyce budovani site atd. At uz vlastni nebo spolecny. Nebo se mylim? Vim, ze to je slozite. Asi to bude tezsi, kdyz stavim najemny dum za 20mil sam, nez kdyz je nas na to 3 nebo 4. Nebo ne? Nevim....
Jen jsem chtel hodit tema do diskuzi A ted do me........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  24. 10. 2010 20:42

Právě proto si frekvence pro LTE rozdělí dosavadní tři operátoři (minimálně tedy O2 a TM). Právě budovaná technologie pro UMTS je rozšiřitelná pro LTE, hlavní při budování LTE tedy bude posílení transportní infrastruktury, viz odpověď O2. Každopádně nové stožáry se budovat, téměř jistě, nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor