Máme nejlepší sítě v Evropě. Operátoři se chlubí, ale největší zásluhu má někdo úplně jiný

Názory k článku

Ocean8  |  01. 07. 2018 00:13

Ohybat fakta podle toho, jak se mi to prave hodi - zaklad komunikace vsech operatoru i Jirky Grunda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol191280  |  01. 07. 2018 04:43

Vzhledem k tomu, že jsou u nás FUP limity a patříme mezi země s nejméně staženými daty, se není čemu divit, že jsme v rychlosti na špičce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
othoma  |  01. 07. 2018 08:06

slavíme 10 let co zanikl FUP v pevných sítích , ale v mobilních sítích je naše situace stále tragická. Podle mě skvělé pokrytí naopak dává důvod , aby se
data mohly používat v podstatně vyšší míře za běžné - evropské ceny..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2018 08:57

Nejen data, ale veškeré služby jsou tady předražené. Například italský Ilad dává za 5,99 EUR (cca 155 Kč) neomezené volání a SMS do 60 zemí a k tomu 30 GB.U nás stojí standardně do zemí, kde jsou propojovací poplatky naprosto minimální a kde se komerčně volá za halíře, obrovské palety, takže jenom tak si třeba pokecat s někým z USA nebo Kanady normálně ze svého mobilu nejde - leda za těžké desetitisíce.To se ani nebavím o cenách "drahých mezinárodních" SMS za 5 Kč. Přitom jen málokdo ví, že SMS nemají žádný propojovací poplatek, ale operátoři si je mezi sebou v rámci servisních služeb propojených sítí, přenáší zdarma. Operátor tedy s SMS "do zahraničí" má asi takový problém jako normální člověk, který místo e-mailu známému z vedlejší čtvrti jej pošle číňanovi s dotazem na zboží. Žádný rozdíl v nákladech. Celé to jde jen do kapsy operátora.Teď k předraženému Internetu. Sami operátoři dokládají, že argument s "nedostatečnými sítěmi" jsou NESMYSL!
Hlavní argumenty byly, že všechny BTS (základové stanice) nejsou připojeny optikou a že sítě tak mají nedostatečnou kapacitu na úrovni základových stanic a tarify s neomezeným internetem by proto "síť nezvládla".Přitom ale operátoři nabízí balíčky jako je StreamOn od T-Mobile nebo Passy od Vodafone, kdy StreamOn stojí 249 Kč měsíčně a umožňuje přenášet neomezená data z cca 22 vybraných serverů. Když uživatel s tímto balíčkem přenese v rámci vybraných serverů i desítky GB denně (stovky GB měsíčně), tak operátor s tím nemá problém.To je jasným důkazem, že operátoři mlží. Protože základové stanici a připojeným zařízením je opravdu srdečně jedno jestli přenáší data v rámci StreamOn nebo se jedná o normální nelimitované připojení k Internetu.Jestliže se operátor může nabídnout neomezený přenos z vybraných (a do vybraných) serverů za 249 Kč, může ho za podobnou cenu nabídnout i bez omezení vybraných serverů a nabízet normální neomezené připojení k Internetu.Podle šéfa Vodafone by ale takové připojení lidé využívali místo domácího, využívala by ho celá rodina sdíleně z jednoho mobilu, lidé by rušili své pevné přípojky a jinak "chudáky operátory zneužívali".Přitom je to nesmysl, protože ve státech, kde neomezený mobilní Internet je, se toto rozhodně nějak masově neděje. Stejně tak u nás měly před 10 a více lety operátoři obavy i s pevným Internetem, že když nabídnou "příliš rychlé" a "datově neomezené" připojení, tak si ho koupí jeden člověk a rozvede celému paneláku nebo rovnou bloku domů a operátor přijde na buben. Dokonce i VOP řady operátorů mluvily o obřích sankcích pro každého, kdo by se o to pokusil.Později se tyto obavy ukázaly jako nesmyslné a tak zmizely i "likvidační tresty" z VOP.I tento argument je proto nesmysl.Proč skutečně operátor nenabízí neomezené služby a jsme tu cenově sto let za opicemi? Protože tady operátoři v rámci úspor desetiletí kašlali na vývoj přidaných služeb, na vývoj obsahových služeb a ukončovali všechny projekty, které nebyly absolutně nezbytně nutné k základnímu fungování sítě.Proto operátoři tady mají jenom základní služby - volání, SMS, data a když je dostanete za 155 Kč jako v Itálii, operátor už nemá nic dalšího, co by Vám mohl prodávat nebo nabízet.Takže "dojit zákazníka" a dávat mu předražené základní služby je pro operátora levnější a okamžitá strategie nevyžadující myšlení. Protože jinak by museli vymýšlet jak nakoupit a prodat další přidané služby, jak zákazníkům dodávat kvalitní placený obsah atd.Každopádně když Ilad nabízí služby za 155 Kč, které u nás by stály desítky tisíc s jakoukoli kombinací tarifů a balíčků, tak i dítěti je jasné, že služby u nás jsou zkrátka nedůvodně předražené a logický argument pro to existovat nemůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AsiJá  |  01. 07. 2018 09:31

Když to očešu o obvyklý názor.Tak tedy nic-moc. Jedu vlakem s kovovou okenní fólií, nebo i bez ní a ve výsledku na 30-40% koridoru 1 - EDdddddge. Tohle v zahraničí většinou nezažijete, protože obyčejně přepadnete do stále použitelné 3G 900Mhz, s rychlostmi kolem 2-3Mbs, která zde prakticky není. Mizérie pokračuje to přes pár našich tunelů a především v metru, kde data pouze stojí. Ne nedomnívám se, že je tu kvalitní síť, pouze cena!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1or  |  01. 07. 2018 09:40

Jak kvalita sítí souvisí s cenami a objemem přenesených dat?
------------------------------------------------------------------------------------------Jedna věc je kvalita, druhá věc je cena .
Když je špatná kvalita, nebo cena, je to celé špatně .Každý zákazník bude chtít kvalitní produkt, za sobě přiměřenou cenu, aby si ho mohl bez nějakých problémů pořídit a financovat .Když se mu produkt bude zdát drahý, tak si ho normálně nekoupí .
Bývají i slevy, kde už cena může být přijatelná, s ohledem na podobné produkty konkurence.Rozhodující slovo bude mít vždy solventnost zákazníka .
A pak ochota Poskytovatele produktu, podřídit cenu solventnosti zákazníka, tedy smlouvání - nabízení .Sám jsem před časem, tímto způsobem přišel k LTE netu, jako slepý k houslím .
Samozřejmě čas běží, ceny časem nemusí odpovídat realitě a požadavkům zákazníka .Pokud se tímto nebude prodejce, či poskytovatel řídit, Nevydělá .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ten druhý  |  01. 07. 2018 11:10

Já si uvědomím, jak máme kvalitní síť a skvělé pokrytí každý den, kdy jedu z práce a do práce, nebo za zábavou, protože v metru nechytnete vůbec nic, nebo ten nejpomalejší Edge na světě, bez možnosti cokoliv načíst.Lenost, flákačství, amaterismus, turisté se po tisících smějí, jak je možné, že je metro, které denně přepraví miliony lidí, bez signálu a bez dat, jsme jednoznačně světový unikát :)Co se týče toho senzačního pokrytí a rychlosti, na chalupě 30km od Prahy to teda žádná hitparáda není :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2018 12:30

Je u nás ještě 3G v provozu? To už sem neviděl mnoho let ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
djaxlt  |  01. 07. 2018 20:07

Hlavně venku do dvou let začnou budovat 5G, a u nás zase budem sto let za opicemi....
A k současnému stavu:
Někomu danou službu (hlavně státní instituce) prodají za výrazně menší peníze,a asi se ziskem,a obyčejným lidem, kteří nemají tu možnost ,mají stejnou službu několikanásobně dražší. A nejvic stupidní je, že takové ceny nemají ani virtuální operátoři....,😒😒😒😒😒

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor