Nejen data, ale veškeré služby jsou tady předražené. Například italský Ilad dává za 5,99 EUR (cca 155 Kč) neomezené volání a SMS do 60 zemí a k tomu 30 GB.U nás stojí standardně do zemí, kde jsou propojovací poplatky naprosto minimální a kde se komerčně volá za halíře, obrovské palety, takže jenom tak si třeba pokecat s někým z USA nebo Kanady normálně ze svého mobilu nejde - leda za těžké desetitisíce.To se ani nebavím o cenách "drahých mezinárodních" SMS za 5 Kč. Přitom jen málokdo ví, že SMS nemají žádný propojovací poplatek, ale operátoři si je mezi sebou v rámci servisních služeb propojených sítí, přenáší zdarma. Operátor tedy s SMS "do zahraničí" má asi takový problém jako normální člověk, který místo e-mailu známému z vedlejší čtvrti jej pošle číňanovi s dotazem na zboží. Žádný rozdíl v nákladech. Celé to jde jen do kapsy operátora.Teď k předraženému Internetu. Sami operátoři dokládají, že argument s "nedostatečnými sítěmi" jsou NESMYSL!
Hlavní argumenty byly, že všechny BTS (základové stanice) nejsou připojeny optikou a že sítě tak mají nedostatečnou kapacitu na úrovni základových stanic a tarify s neomezeným internetem by proto "síť nezvládla".Přitom ale operátoři nabízí balíčky jako je StreamOn od T-Mobile nebo Passy od Vodafone, kdy StreamOn stojí 249 Kč měsíčně a umožňuje přenášet neomezená data z cca 22 vybraných serverů. Když uživatel s tímto balíčkem přenese v rámci vybraných serverů i desítky GB denně (stovky GB měsíčně), tak operátor s tím nemá problém.To je jasným důkazem, že operátoři mlží. Protože základové stanici a připojeným zařízením je opravdu srdečně jedno jestli přenáší data v rámci StreamOn nebo se jedná o normální nelimitované připojení k Internetu.Jestliže se operátor může nabídnout neomezený přenos z vybraných (a do vybraných) serverů za 249 Kč, může ho za podobnou cenu nabídnout i bez omezení vybraných serverů a nabízet normální neomezené připojení k Internetu.Podle šéfa Vodafone by ale takové připojení lidé využívali místo domácího, využívala by ho celá rodina sdíleně z jednoho mobilu, lidé by rušili své pevné přípojky a jinak "chudáky operátory zneužívali".Přitom je to nesmysl, protože ve státech, kde neomezený mobilní Internet je, se toto rozhodně nějak masově neděje. Stejně tak u nás měly před 10 a více lety operátoři obavy i s pevným Internetem, že když nabídnou "příliš rychlé" a "datově neomezené" připojení, tak si ho koupí jeden člověk a rozvede celému paneláku nebo rovnou bloku domů a operátor přijde na buben. Dokonce i VOP řady operátorů mluvily o obřích sankcích pro každého, kdo by se o to pokusil.Později se tyto obavy ukázaly jako nesmyslné a tak zmizely i "likvidační tresty" z VOP.I tento argument je proto nesmysl.Proč skutečně operátor nenabízí neomezené služby a jsme tu cenově sto let za opicemi? Protože tady operátoři v rámci úspor desetiletí kašlali na vývoj přidaných služeb, na vývoj obsahových služeb a ukončovali všechny projekty, které nebyly absolutně nezbytně nutné k základnímu fungování sítě.Proto operátoři tady mají jenom základní služby - volání, SMS, data a když je dostanete za 155 Kč jako v Itálii, operátor už nemá nic dalšího, co by Vám mohl prodávat nebo nabízet.Takže "dojit zákazníka" a dávat mu předražené základní služby je pro operátora levnější a okamžitá strategie nevyžadující myšlení. Protože jinak by museli vymýšlet jak nakoupit a prodat další přidané služby, jak zákazníkům dodávat kvalitní placený obsah atd.Každopádně když Ilad nabízí služby za 155 Kč, které u nás by stály desítky tisíc s jakoukoli kombinací tarifů a balíčků, tak i dítěti je jasné, že služby u nás jsou zkrátka nedůvodně předražené a logický argument pro to existovat nemůže.