Na ukazku, kde jsou naklady provozovatele - v predchozim zamestnani jsem mel firemni telefon, firma mela smlouvu s O2. Pro zakazniky s mesicni utratou pres 25000,-Kc byly ceny volani do site O2 70 haleru za minutu a do ostatnich 1,20Kc.
A proc plati jednotlivec ty nekolikanasobne vyssi ceny? Pred nekolika lety byl Telecom prodan Telefonice. Suma, pokud si vzpominam, byla 80 mld Kc. Stejne skoncili vsichni kdysi cesti operatori. Je jasne, ze novy vlastnik chce ty penize dostat zpet, firmy se kupuji, aby vydelavaly, ne aby se do nich cpaly penize. Ze ty prodeje povedou k poklesu kvality sluzeb a omezeni inovaci, se na webu tehdy psalo a dokonale se to vyplnilo.
Ted se z pohledu zakaznika blyska na lepsi casy (docela to sedi, co?), CTU po letech priznava, ze ceny jsou nadsazene. Nekdo by v tom mohl videt ty blesky, nekdo naznak, ze se napr. Telefonice uz zaplatila ceska akvizice. To by musela vykazovat zisk vyssi, nez miliardu Kc mesicne, celkem neuveritelne cislo. Ovsem, zisk ceske O2 byl napr. v roce 2010 12,3 mld Kc pri trzbach tusim nekde kolem 50 mld Kc, takze to neni zas tak nerealna predstava.