Máte některou z těchto aplikací? Pak jste si nasadili „štěnici“, která poslouchá vaši TV

Občas internetem prolétne zprávička o tom, že nás mobilní aplikace poslouchají a podle toho servírují reklamu. Takže na Facebooku narazíte na reklamu, která se podezřele podobá tomu, co jste řekli i v soukromí. Jak píší The New York Times , mobilní aplikace toto skutečně umějí...

A není jich málo. Několik set aplikací z Play Storu používá technologii Alphonso ACR (Automatic Content Recognition). Poslouchají okolní zvuky a snaží se detekovat televizní reklamy. Alphonso pro malé nahrané úseky spočítá přímo v mobilu unikátní identifikátor a teprve ten odešle na server. Tam se stopa porovná s databází reklam a Alphonso zjistí, že z obrazovky hraje reklama na prací prášek. Stejný se vám pak ukáže v reklamě na mobilu, Facebooku atd.

Startup Alphonso se dušuje, že uživatel musí použití takové technologie odsouhlasit. Nejde přitom jen o potvrzení práv aplikace k mikrofonu, ale při prvním spuštění na vás vyskočí dialog, ve kterém se černé na bílém píše, co se bude dít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většinou jde o hry. Máte některou z nich? Pak jste si domů nasadili štěnici.

Podstatné je to, že podobné technologie musejí být naprosto transparentní, uživatel musí mít možnost kdykoliv je zablokovat a hlavně s nimi souhlasit. Na Play Storu je sice zmínka o použití podobných technik zpravidla schovaná a je třeba otevřít kompletní popis aplikace, nicméně po instalaci by vám to měla dát jasně najevo.

Diskuze (54) Další článek: Zařízne LG vlajkovou řadu G? Nástupce loňské G6 má mít jiné značení

Témata článku: Mobilní aplikace, Technologie, Bezpečnost, Facebook, Reklama, Podobná technologie, Aplikace, Play Store, Zmínka, Štěnice, Kompletní popis, Unikátní identifikátor, Play Storu, První spuštění, New York, Prací prášek, New York Times, Okolní zvuk, Televizní reklama

Určitě si přečtěte