Matrix: draze zaplacená přítomnost telefonu Samsung

Aby se mobilní telefony Nokia neobjevily v pokračování úspěšného snímku Matrix, musel Samsung sáhnout velmi hluboko do kapsy. Dokonce tak hluboko, aby vytlačil i ostatní sponzory.

Jistě si vzpomínáte na „banánovou“ Nokii v prvním dílu dnes již kultovního snímku Matrix. V té době měla Nokia 8110 svůj vrchol již dávno za zenitem, ale její účinkování ve zmíněném filmu ji přineslo další fanoušky. O úspěchu dalších dílu nebylo pochyb.

Začala bitva o budoucí Neův únikový telefon. Zájem výrobců mobilních telefonů o účinkování v tomto filmu je logický a pochopitelný. Lidé fandící virtuálnímu světu, jenž je vytvořen počítačem budoucnosti, si velmi snadno spojí značku mobilu z filmu s telefonem, který je technologicky na špici. Podvědomí je mocná čarodějka a byl by hřích toho nevyužít.

3 miliardy korun za mobil

Společnost Samsung prokázala největší vůli udělat ze svého výrobku filmového hrdinu a „obětovala“ nepředstavitelných 100 miliónů dolarů. Díky nejvyšší poskytnuté částce získala i práva využít ve své reklamní kampani fotografie z filmu. Samsung se stal globálním marketingovým partnerem filmu. Matrix jako silný magnet přitáhl i další sponzory, mezi kterými figurují zejména velikáni typu  General Motors (hrdinové se prohánějí ve voze značky Cadillac), Coca-Cola (v televizi omílaný Powerade) a Heineken.

Ovšem vypracovat reklamní kampaň s využitím filmu nebyla pro Samsung žádná legrace. První překážkou byl šibeniční termín (pouhý měsíc a půl) a úzkostlivé utajování scénáře společností Warner Bros. Do scénáře nechali nahlédnout jen jednoho člena reklamní společnosti FCB (Foote, Cone & Belding Worldwide), a to za zavřenými dveřmi, které střežila ochranka. Vychytralá FCB si však pro natáčení televizních reklam najala Jamese McTeiguaea, který byl přítomen natáčení druhého dílu Matrixu jako asistent režiséra. Byl to dobrý tah.

Nezáviděníhodný shon, který následoval, nejlépe charakterizuje pan Bailey (jeden z vysokých činitelů FCB): „Nyní jsme v Los Angeles, ale čeká nás jednání v New Yorku, téhož dne si to zopakujeme v Koreji a o půlnoci uzavřeme smlouvu ve Francii.“

Francie se do středu zájmu dostala díky společnosti Bouf, která vlastní autorská práva na „sypající se (či tekoucí) zelená písmenka“.

Vysoká investice Samsungu neskončila jen u mobilních telefonů (N270 a hlavně V200), ale bude součástí reklamní kampaně na LCD a plazmové televize.

Zdroj: Advertising Age

Diskuze (33) Další článek: Tiskárna do kapsy: Brother MW-100 (recenze)

Témata článku: Nokia, Samsung, Samsun, Heineken, Přítomnost, Utajování, Mat, Globální marketing, Telefon, Sam, Silný magnet, Pouhý měsíc, Matrix