Melouny se valí pěkně, jen ta hudba je nějaká padělaná

Co bylo u lokálního výrobce zavrženíhodným chováním, je u firmy důvodem k pochvale.
Melouny se valí pěkně, jen ta hudba je nějaká padělaná

Kampaně operátorů v předvánoční sezóně by si zasloužily článek samy o sobě. Tak jako každý rok jsou novou variací na téma „jak lidem odlehčit od peněz“, s úvahou stejně cynickou jako pravdivou: každý Čech (Moravák, Slezan, Valach atd.) si poctivě před vánoci dá stranou čtyř- až pětimístnou sumičku, kterou v krátkém období utratí vcelku „jedno za co“, protože povinné je zaplnit volné místo pod stromečkem, nejlépe ještě o něco lépe než loni, aby to nevypadalo, že naše rodina zchudla. Co se koupí, je vcelku jedno, hlavně to má vypadat jako honosný dárek, což výrobci a obchodníci dobře vědí, takže inzerují věci jako „Knihu roku“, kterou nikdo za knihu roku nevyhlásil a podobně.

Vánoce jsou prostě ideální dobou pro broušení a předvádění marketingových triků všech kategorií, od špičkových až po ty zcela podlé, protože je to jediné období roku, kdy o nákupech nerozhoduje běžná spotřebitelská poptávka („kupuji, protože to potřebuji k životu, práci, volnému času, ukojení hladu“ atd.). Mobilní operátoři to loni zkusili s rozdáváním batohů a vest, letos přišel jiný kalibr: valící se melouny. Tah je to zřejmě dobrý: kdo by nechtěl vyhrát o Vánocích milión korun. Reklama, přes trochu prostoduchou asociaci „melouny, jako milióny, chápeš, jo?“, je udělaná profesionálně a celá kampaň je, jak je u vysokorozpočtových kampaní zvykem, ucelená a dotažená do nejmenšího detailu. Zasněžená reklama se točila na alpském ledovci, ta mokrá u rybníků na Českokrumlovsku, nakoupilo se prý sedm tun melounů (podle MaM) a tak podobně.

Přesto má tato kampaň jednu překvapivou vadu na kráse. Kdo ji znají, jistě rozeznali v jinak naprosto skvěle zvolené doprovodné hudbě islanďanku Björk a skladbu „It´s Oh So Quiet“ z desky Post – řeknete si, dobrý, T-Mobile si po Steffi Agassi zaplatil další hvězdu. Až na to, že to není Björk, ale její do dokonalosti dovedená imitace (jakási zpěvačka z Izraele) včetně hudby. Šéf agentury, která kampaň pro T-Mobile dělala, se s tím hrdě chlubí: „… nahradila Björk takřka dokonale. I zástupci Universalu měli problém rozeznat originál od naší verze“. Jistě – Steffi Agassi se koupila pro celosvětovou kampaň, kde se to zaplatilo a snad i vyplatilo, pro domácí piditrh se nekoupila Björk, ale prostě se „nahradila“.

Představitel agentury není hloupý, když se s padělkem veřejně chlubí – nic mu nehrozí. Píseň autorů Hanse Langa a Berta Reisfielda je v podání Björk coververzí skladby, kterou poprvé nazpívala ve čtyřicátých letech americká muzikálová a swingová zpěvačka Betty Hutton, kterou u nás asi jen hrstička znalců (pro přesnost: píseň měla tehdy název Blow a Fuse, Björkovna ji přejmenovala). Autorské právo tedy zřejmě porušeno nebylo, etika autorské tvorby ale dostala silně na zadek. Původní interpretaci nezná zřejmě nikdo, Björk skladbu vytáhla z kobky a propůjčila jí svůj nezaměnitelný hlas, křičivý projev a originální aranžmá – její autorský podíl je gigantický, píseň se stala hitem, hraje se v rádiích a každému z nás zní v uších (a je jedno, jestli víme, kdo ji zpívá). T-Mobile se rozhodl pro newspeakové nahrazení (tj. dokonalé padělání) Björk, těží však samozřejmě z popularity skladby, která nás přitáhne ke spotu, i když jsme zrovna obráceni k televizi zády, protože ji důvěrně známe. Vánoční melouny tím dost hořknou v ústech: obyvatelům tohoto nedůležitého malého koutu světa přece musí být i padělaná Björk dost dobrá. Jen aby ty milióny, co se mají o Vánocích vyhrát, také náhodou nebyly „k nepoznání nahrazené“.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

49 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Zdenek 27. 1. 2003 12:21:46
    Puvodni hudba od Monkey Business byla 100x lepsi. Nechapu proc to stahli.
  • CPRESS 19. 12. 2002 19:14:26

    Az to budes zkouset priste, tak si uvedom, ze tato firma pouziva za...

  • Jura 19. 12. 2002 19:09:35

    Jakou treba? Policia, Propaganda, ci Ratamahata? (a jine...) PS....

Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení