Agentura IDC zveřejnila statistiky výrobců tabletů za třetí čtvrtletí, podle které si meziročně nejvíce polepšil Samsung. Meziročně mu podíl na trhu vzrostl o 89 procent, dalším skokanem je čínské Lenovo, které rostlo o 62 % či Huawei, jemuž se podíl na trhu, oproti loňskému třetímu čtvrtletí, zvýšil o třetinu. Tabletovým králem zůstává Apple, z Androidích výrobců se mu nejvíce blíží Samsungu. Ostatním pomalu ujíždí vlak...
Apple v Q3 2020 dodal na trh 13,9 milionů iPadů, což mu podle agentury IDC 29,2% podíl na trhu. Meziročně si tak „jablečný“ výrobce polepšil o 17 procent. Na druhé místo se posunul jihokorejský Samsung, který prodal 9,4 milionů tabletů, a to mu vyneslo téměř 20% podíl na trhu. Samsung byl také jeden z prvních, který na trh uvedl 5G tablet. Ztrácí naopak Amazon, jehož tablety řady Fire se v Evropě oficiálně nenabízí. Americký gigant prodal 5,4 milionů tabletů, což meziročně znamená nepatrný pokles. Na trhu měl Amazon podíl 11,4 %.
Nepatrně za Amazonem se umístilo Huawei (4,9 milionů prodaných kusů) a Lenovo (4,1 mil. kusů). Do sekce „ostatní“ dále spadá téměř 10 milionů tabletů různých značek. Celkově tabletový segment meziročně vzrostl téměř o čtvrtinu, což můžeme přičíst i aktuální pandemii koronaviru. Lidé totiž často pracují z domu a za zábavou nechodí tam, kam dříve, takže se tablet stal jedním ze stěžejních způsobů, jak si hrami či sledováním multimédií ukrátit volný čas. U Samsungu a Applu se ukazuje, že existuje zájem o spíše dražší tablety, zatímco u ostatních značek se hledí spíše na nižší pořizovací náklady.
Jak si vedli výrobci tabletů ve třetím čtvrtletí 2020 (dle IDC):
Zdroj IDC