To je právě to, že se zde motá páté přes deváté ...
V případě "Zelených linek" tedy čísel 800 AB xx yy se jedná o klasickou službu volání na účet volaného neboli RPP - Receiving Party Pay.
Za hovor mezi propojenými sítěmi platí druhý operátor, ke kterému směřuje volání. Protože je zde ale značné riziko zneužití služby, zejména malými "garážovýni" operátory velcí provozovatelé pevných a mobilních VTS se s nimi celkem neradi propojují.
Představte si situaci, kdy za propojení dotyčný operátor nezaplatí, vytvoří dluh v řádu desítek milionů a propojenému operátorovi zbyde maximálně oněch 200 tisíc základního jmění s.r.o. nebo naopak je to nadnárodní předlužený gigant a po odečtení ostatních dluhů po něm nezbude vůbec nic, než ty dluhy.
Pár takových rádoby "operátorů" tady již bylo, jen tak namátkou: Zephir Telecom, Kiwwi, Run Global Net, Telegon, NetMaster, GlobalTele, Teleglobe, atd.
Nejhorší bylo, že právě tito operátoři rádi často zneužívali Zelené linky k propojování mezinárodních hovorů prostřednictvím předplacených karet. Mobilní operátoři většinou tyto hovory spojovaly, ale účtovali si za spojení hovoru částku jako pro volání na pevnou síť.
Doplatil tak na to právě účastník. Ten si sice mohl stěžovat, ale většinou nevěděl kde. Jako vysvětlení se většinou pouze dozvěděl, že někde pod čarou v ceníku bylo upozornění, že hovor nebude bezplatný a měl smůlu.