Stane se z Windows CE herní platforma? Ona už v podstatě herní platformou je, jen to DirectX jí chybělo.
Stane se z Windows CE herní platforma? Ona už v podstatě herní platformou je, jen to DirectX jí chybělo. Na konferenci Embedded Systems Conference uvedl Microsoft verzi DirectX pro Windows CE pod označením DXPAK (DirectX Platform Adaptation Kit). DirectX se stará o co nejpřímější přístup k akcelerované grafice a zvuku a je základní součástí drtivé většiny her pro Windows. Tím, že se DirectX přesune i do Windows CE, se všem jimi vybaveným zařízením otevře nejen oblast her, ale i MP3 přehrávačů, přehrávání videa a podobně. Již v současnosti je na bázi Windows CE postavena Sega Dreamcast, úspěšná herní konzole, která se ale bude muset nyní potýkat s konkurencí Sony Playstation 2. Dreamcast se na našem trhu prodává za cenu něco nad 10 000 Kč a proti první verzi Playstation je opravdu nebetyčně lepší. Playstation těží z velkého množství her, ale Dreamcast se také s tituly snaží a není v tom příliš velkou popelkou. Na jeho straně je především kvalitní grafika.
DirectX pro Windows CE právě nabídne možnosti Dreamcastu i dalším zařízením; pochopitelně se jedná jen o určité rozhraní, nikoli výkonné grafické čipy, které v Dreamcastu jsou. DirectX je sadou několika dílčích bloků, které se zaměřují na grafiku, zvuk a komunikaci. Výrobci zařízení tak budou moci vyždímat z Windows CE dosud nedostupné aplikace, které budou hrát významnější roli v šíření Windows CE. Windows CE jsou zatím neúspěšná v přímém souboji s Palmem, proto se snaží obsadit jiná území, kde je zatím volněji, DirectX jim v tom může zcela jistě jen pomoci.