Mobil v autě: od 1. července už se nevymluvíte

Diskuze čtenářů k článku

DODO  |  14. 06. 2006 08:42

Je to tak, i kdyz telefonuju pres Handsfree, tak jedu vicemene po pameti, nektere useky si mene pamatuji, proste koncentrace neni na 100 %. A verim, ze to je tak u kazdeho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  20. 06. 2006 23:17


jen by mě zajimalo kde skončí ty všechno prachy s těch pokut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  24. 06. 2006 12:56

co takhle číst? Pokus se přečíst všechny příspěvky a odpověď dostaneš -> STAČÍ POUZE ČÍST, ale to je prostě problém většiny lidí, místo důkladného čtení a prostudování tady raději budou pokládat stupidní dotazy před tím než si aspoň něco přečtou, je mi velmi líto cca 90% lidí v ČR, s takovým přístupem se nikam nikdy nepohneme. Pozvednout vzdělanost českého národa (moravský je na tom líp) je nadliský výkon. Bohužel, takže cca. 80% příspěvků jen k tomuto tématu je naprosto stupidních a nelogických, pouze se snaží vyjadřovat všichni nějaké svoje potřeby vzhledem k mobilním telefonům.
Na konec jedno doporučení:

Nejen mobilní telefony, ale cokoliv co nepatří k řízení motorového vozidla nepoužívejte (pro méně chápající: volant a při řazení řadící páku držet musíte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  12. 06. 2006 23:38

Tak co treba zakazat pouzivani autoradia, protoze hudba a "dopravni hlaseni" rozptyluji. A co treba takova manipulace s "mapou" nebo manipulace se vsemi vecmi uvnitr automobilu za jizdy(vymena CD, klepani popela do popelniku, hledani a nasazeni slunecnich bryli, prisun tekutin). Blbost, ze? I drzet mobil a hovorit neni pro cloveka zadny problem, prece! Jiste si nekdo uz nekdy treba skrabal na hlave a soucasne mluvil se spolujezdcem, ne? A ....... nehody se stavaji diky velkemu pocitu bezpeci, coz zpusobuje ztracejici se pud sebezachovy. Jen se "nekdo" snazi postupne z lidske rasy udelat totalni blbce, kteri nebudou v budoucnu schopni delat vice veci zaroven. Wake Up!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 06. 2006 11:20

1) Nikdo vam nemuze zakazat drzet v ruce predmet (pouze drzet, nikoliv pouzivat) a to jeste za predpokladu, ze jeden predmet (mobil) drzet nesmite, ale ostatni premety (cigareta, jidlo, mapa atd.) muzete nejen drzet, ale i pouzivat.

2) Zakon automaticky (spatne) predpoklada, ze drzite-li telefon v ruce, pak jej i pouzivate, coz je absolutni nesmysl ---> drzim-li v ruce zbran, znamena to vzdy, ze ji chci pouzit? Odpoved zni NE !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
indigo  |  12. 06. 2006 11:00

První část testu byla, dle mého názoru, postavena na hlavu. Netestovalo se jak ovlivňijí ostatní činnosti řízení, ale jak řízení ovlivňuje ostatní činnosti. Více by mě zajímaly výsledky druhé části (náhodné brždění), které vypovídají o ztrátě koncentrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  12. 06. 2006 08:29

Včera jsem byl s rodinou na výletě na hradě Karlštejn. Byl krásný den a tak se výlet nádherně vydařil.

Kaňkou byla jen totálně blbá slepice z Prahy, která při výjezdu z parkoviště telefonovala a do automatu cpala nezaplacený lístek z parkoviště.

Závora se jí pochopitelně nezvedla a ona místo toho, aby odložila telefon a ten svůj škopek šoupla stranou a šla zaplatit, zbytečně brzdila provoz při výjezdu z parkoviště.

Pozn.
Parkovné se platí před příchodem k autu a při výjezdu stačí vložit do automatu zaplacený lístek. Závora se ihned zvedne a odbavení je tak velmi rychlé. Všude je to napsané, stačí jen nebýt tupou pražskou slepicí a přečíst si to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza Píseckej  |  12. 06. 2006 08:13

Protože pokud chápu, bluetooth bondovka je hovorové zařízení, ale na druhou stranu ji nikterak nedržím, je zavěšená na uchu. koupil jsem si ji právě kvůli řízení, abych nemusel používat mobila. Mobila mám také zavěšeného na opasku.
Problém také vidím se zavěšováním bondovky na ucho, pač při zavěšování ji držím v ruce. A celou cestu ji mít na uchu, tak mi to ucho asi po dvouhodinové jízdě upadne. To bych také dal jako vyjímku.
Na druhou stranu by mělo být vyjímkou volání na tísňové linky, třeba když Vás honí nějaký psychopat (nevím jak Vám, ale mně už se to stalo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 06. 2006 23:01

Telefonuju celkem ok a nijak to mou kvalitu řízení moc nesnižuje. Jiná věc je psaní SMS a tam se přiznávám, že tam kvalita řízení jde už DOST dolů....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PK  |  11. 06. 2006 11:23

Možná by stačilo odstranit zhruba 30% značek, který jsou u silnice na nic a jenom rozptylujou. Pakm by byla jízda a provoz daleko bezpečnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  11. 06. 2006 01:04

Osobne povazuji ten zakon za spatny. Mam k tomu nekolik duvodu.
Nesmim drzet telefon ale klidne muzu drzet cigaretu, kelimek s horkym kafem ....
Mam zkusenost s nekolika HF sadami a vzdy rizeni s nimi bylo mnohem nebezpecnejsi. Pevna HF: Mikrofon nesmi byt prilis citlivy protoze jinak chyta okolni ruch a nekdy i zpetnou vazbu. Druha strana vas pak neslysi. Mene citlivy mikrofon ma zase chybu v tom, ze je nutno hulakat, casto opakovat a naklanet se k mikrofonu coz je horsi nez drzet telefon.
Bondovka: Kabel se casto zamotava a rozmotavat kabel a hledat sluchatko je opet horsi nez drzet telefon.
BT sluchatko: Vychazi z toho nejlepe ale pokud mate druhy hovor, sluchatkem nejde prepnout. Take prijem dalsiho hovoru bezprostredne po prvnim vede k tomu, ze hovor se prepne do telefonu protoze sluchatko se nestihlo po predchozim hovoru inicializovat.
U vsech variant pak plati, ze odchozi hovor je nutno zacit na telefonu. To je opet mnohem bezpecnejsi a pohodlnejsi u telefonu v ruce nez v drzaku. Drzak je totiz umisten na jednom miste a je nutno se tim smerem soustredit.
Drzeni telefonu v ruce: Nijak neomezuje v pohybu a je mozno se normalne otacet, rozhlizet a jinak se venovat provozu. Obsadi sice jednu ruku ale ta je malokdy potreba. A pokud potreba je, neni nic jednodussiho nez telefon proste pustit do klina nebo hodit na sedacku spolujezdce. S cigaretou ani horkym kafem to udelat nemuzu.

Mozna se ted do me pustite ale jde o dlouhodobe zkusenosti a sam na sobe jsem zjistil, ze vsechny ostatni zpusoby jsou horsi a na bezpecnost maji vetsi (negativni) vliv.
Idealni by bylo netelefonovat ale to v dnesni dobe nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirne  |  11. 06. 2006 10:53

Telefonování za jízdy je opravdu ve srovnání s pitím nápojů,kouřením atd trapným přestupkem.Politici,kteří zákon schválili budou bez omezení za jízdy telefonovat a dělat věci,které sami odsuzují.
Kdo jezdí nejnebezpečněji jsou politici a policisté.Nepotkal jsem v obci dosud policistu v autě,který by dodržoval rychlost 50 km/h.
A co takhle cizinci?Ti o papíry nepřijdou když budou mít přečerpané body? Na naše lidi je asi třeba být přísnější. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destabilizator  |  11. 06. 2006 12:12

Pripomel si mi jednu takovou prihocku (malinko offtopic, vim): vyrazel jsem se svoji Skodou 120 Deluxe (motor z Octavie :>) a za namestim (naseho maleho mestecka) se za me pripojili policajti, naschval jsem si rekl, ze pojedu 50... Hosani mi olizovali nejen zadni naraznik ale malem i zadni sklo a asi 100m pred ceduli konec obce to nevydrzeli a ztrapnili se a predjel me...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destabilizator  |  11. 06. 2006 12:13

*prihodicku
*predjeli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 06. 2006 11:52

No nevim v jakem stavu je tvuj motor v te skodovce ale obvykle je taky predjizdim. Ne ovsem proto, ze by jely pomalu ale proto, ze se za nimi da jet jen v plynove masce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobek  |  12. 06. 2006 10:00

O papíry pochopitelně nepřijdou, nicméně budou mít zakázáno řízení na území ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIO  |  10. 06. 2006 22:38

Dneska jsem mluvil s jednim ridicem kamionu kteryho si jako cloveka povazuju, ale myslel jsem ze je na tom lip nez ostani.
VYSLEDEK:  OD KAMIONU CO NEJDAL
Popisoval mi to asi nasledovne, kdyz jede s nalozenym kamionem (az 30 tun) vubec neresi nejakou bezpecnou vzdalenot, protoze ta NEEXISTUJE. Kamionaci se poskladaj za sebou a valej to co to da, kdyz jedou z kopce normalne to pustej, protoze ta vaha se neda ubrzdit ani motorovnou ani brzdama a jakmile by nastal nejakej pruser pred nima prilis blizko, dle jeho slov bliz nez 300m a 500m z kopce, hamtnou na brzdu a jelikoz to neubrzdej tak jen zvednou nohy nahoru aby jim je to nerozmasirovalo a naperou to do cehokoli pred sebou.
Takze kdyz uvidite ve zpetnym kamion, rychle at ste mu z dohledu, protoze clovek nikdy nevi, a jet mezi 2ma kamiony je hotova sebevrazda. A kdyz ty idioti se predjizdej na dalnicich z kopce drzte se pekne v klidku v uctive vzdalenosti, neb fyzika je neuprosna a sance to prezit ve zdravi miziva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirne  |  10. 06. 2006 21:43

Nesnáším pitomé politiky,kteří schvalují ještě debilnější zákony,než jsou oni sami.Nesnáším pitomé policajty,kteří jsou schopní pouze šikanovat řidiče,ale v životě nechytnou vrahy a podvodníky.Uvidíte,co takových kreténů bude od 1.července stát na silnicích.Místo toho,aby dělali pořádnou práci.A to je platíme z vlastních daní.Že se nestydí.Asi si to zasloužíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  10. 06. 2006 22:19

Ta platíš akorát tak hovno! Mazej se vyčůrat a šup už spát!



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  10. 06. 2006 23:09

tahle tato diskuse se začíná ubírat úplně jiným směrem než by měla. Původní téma bylo telefonování za volantem. Jinak pro tebe mirne:

nadávat teda umíš pěkně, ale mohu se zeptat co jsi dokázal v životě ty? Kromě tohoto nadávání? Z tvé reakce lze usuzovat, že jsi velmi špatný řidič, jelikož nemáš rád policisty kvůli tomu, že tě asi často pokutují. Zeptal ses někdy sám sebe, zda byla oprávněná? Už jsem to tady psal, chceš-li jezdit chovej se slušně a bezpečně jak k sobě, tak k okolí. Nikdo tě nenuntí řídit motorové vozidlo, je to tvé vlastní rozhodnutí, kde začátek byl u získání potřebného řidičského oprávnění. Budeš-li řídit musíš dodržovat nějaká pravidla a ne se chovat anarchysticky, sice by za chvíli tímto způsobem byly silnice skoro prázdné a bezpečné, přeci jen celý život má a musí mít nějaká pravidla. Co se týká např. rychlosti jízdy na jednotlivých typech komunikací, tak jejich určení je ovlivněno strašnou spoustou faktorů, a to zejména vědeckými pracemi a zkušenostmi. Nic se neděje jen tak. A hlavně je strašně jednoduché odsuzovat jiné, hlavně velkým trendem v téhle republice je právě policejní sbor. Je to práce jakákoliv jiná, ale hlavně je velmi odpovědná. Ty jsi zblbnutý médii a o této práci absolutně vůbec nic nevíš. Pravdivost v médiích je zhruba 15%, zbytek je upraveno tak, aby to bylo z pohledu zvrhlých redaktorů trochu prodejné, jak rádi oni sami používají. Představ si, že by ta "špatná policie" nebyla. Možná ty konkrétně ve své zvrhlé a anarchystické hlavě by sis to přál a líbilo by se ti to, nicméně, aby jakákoliv společnost mohla fungovat musí mít stanovena pravidla, nelíbí se ti to, tak se odstěhuj. Nicméně záhy by jsi poznal, že v ostatních zemích je to daleko tvrdší a přísnější. Zapamatuj si: Česká republika je velmi benevolentním a velmi liberálním státem, kde policisté nemohou pracovat, tak jak by chtěli oni sami a tak ji by si zasloužili všichni obyvatelé této republiky -> hlavním důvodem jsou velmi špatné zákony a ještě horší přístup politiků (hlavně z důvodu velké zkorumpovatelnosti politiků a nejen jich), nicméně na žebříčku jsou ti policisté na hodně vzdáleném místě, jsou velmi tvrdě postihováni za jakýkoliv prohřešek, což politici, obecní úřady -> v této problematice přestupkové komise a další odvětví nejsou téměř vůbec. Než se budete všichni rozčilovat, nejdříve zkuste použít hlavu a v ní mozek, zhodnotit co nejvíce objektivním způsobec veškeré pro a proti a pak teprve možná psát takové nesmysly jako teď. Krásný večer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  11. 06. 2006 00:43

Muzu te ujistit, ze ja je taky nemam rad a neni to proto, ze bych od nich dostaval pokuty ale proto, ze buzeruji.
Nedavno jsem potreboval zavezt material do provozovny v centru Brna. Objel jsem centrum nekolikrat a nenasel zadnou cestu, kde by nebyl zakaz. Zastavil jsem u palicajtu a ptal se kudy se tam dostanu. Odpoved byla. Nikudy. Ale kdyz nam predem zaplatite pokutu tak vas tam pustime. Pardon ale kde to zijeme? Nakonec jsem se tam jinudy pres zakaz dostal, vylozil material a odjel. Ale bylo tam spousta jinych aut, ktera policajtum evidentne nevadila.
Zaparkoval jsem jinde, kde se smelo a sel vyridit pesky zbytek. Po navratu vytrzeny zamek, znicena spinacka a na aute bota od MP. Kdyz jsem je zavolal, rekli, ze stojim tam, kde se nesmi. Nakonec pripustili, ze zakazano to tam neni a botu sundali. Na dotaz ohledne pokusu o ukradeni mi rekli, ze ti neni jejich starost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  11. 06. 2006 01:07

Za prvé je třeba rozlišovat mezi státní policií a městskou policií. Je pravda, že městská nebo obecní policie dělá slovu policie velkou ostudu. A souhlasím s tím, že kromě rozdávání botiček a jak říkáte "buzerace" nic neumí. Bohužel toto je zase pouhý výmysl poslanců a byl to špatný krok a co bude ještě horší je, že od 1.7. budou moci např. měřit rychlost, tedy se ke státní policii přiblíží přestupky v dopravě, což je jen další velký omyl. A za druhé i policajti jsou jen lidi, tedy někteří slušní a poctivý, jiní vulgární a nepoctivý, nicméně to je naprosto normální v jakémkoliv oboru. Ale těch slušných je cca. 90% u státní policie. U městské nebo obecní to nemohu posoudit, ale to procento slušných a pracovitých je daleko nižší, troufl bych si říct, že pod hranicí 30%, což je dáno jejich malou potřebností a použitelností. Oni jsou pouze dalším nástrojem moci obecních, městských a krajských úřadů -> a hlavně dobrou výdělečnou organizací pro radnice. Co se týká umisťování dopravních značek a značení vůbec, tak to je plně v kompetenci správce pozemní komunikace, policie s tím nemá vůbec nic společného, a vůbec bych se nedivil, že správce těchto komunikací má zase velmi blízko k radnici. Jak jsem psal je třeba znát informace a na základě těchto informací něco psát a pomlouvat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  11. 06. 2006 21:58

S tim bych souhlasil. MP nemam a nikdy jsem nemel rad. Bohuzel ale ten prvni pripad se tykal statni policie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirne  |  11. 06. 2006 10:35

Myslím,že není důvod aby se někdo staral o to,co jsem v životě dokázal.Asi by ses divil.
Každý pitomec se umí postavit na silnici a změřit rychlost vozidla.Ne každý pitomec umí chytit zloděje,podvodníka,politika atd.,kteří způsobují této republice  a mě větší škodu,než jakýkoli řidič,kterého znám.Policajti tu musí být jako v každé civilizované zemi především k pomoci a ochraně lidí,nikoli k jejich šikanování.Co si můžu myslet o policajtovi,který postaví radar k ceduli na konci obce a staví všechny,kteří překročili rychlost? No že je pitomec a šikanuje lidi.
Co si můžu myslet o politicích na regionální úrovni,kteří místo toho,aby opravili cesty nakupují jako šílenci radary,kamery,rychlá auta a motorky? Vše jen proto,aby šikanovali lidi.Je překročení např.rychlosti přestupek,nebo trestný čin.Co by tedy v první řadě měli policisti vyšetřovat -přestupky,nebo trestné činy?
V životě jsem neměl dopravní nehodu a to jezdím hodně moc.Média mě neovlivňují,nesleduji je.Mám na rozdíl od tebe vlastní názor.Že se ti nelíbí je tvoje věc.Nehodláš si na tom náhoudou vydělávat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  11. 06. 2006 11:14

tak vidím, že jsi můj příspěvek nečetl celý a hlavně přeskakuješ slova a vybíráš si jen to co se ti hodí. A tak jako se ty chová většina českého národa, poslouchají akorát to co se jim hodí a nečtou celé věty. Nicméně pokud odpovídáš až teď dopoledne, tak jsi si měl přečíst ještě jeden příspěvek ob jeden pod prvním. A jsme pořád stále dokola u toho samého. Místo mozku a přemýšlení používáš aroganci, neomalenost a tupost. To co si máš myslet je jen tvoje věc, ale ten policajt je řízený vedením. V 90% si nevybírá místo měření, to je vybráno za něj managementem policie na základě zkušeností, míst s největší nehodovostí, převážně způsobených rychlou jízdou a nepozorností (nebo nezkušeností) řidičů. Tak jako v každé oblasti činnosti lidí, tak i u policie není vše dokonalé, ba dokonce by se dalo říct, že poslední dobou hodně ovlivňované politiky a bude čím dál tím hůř. Konkrétně vykonstruovaný případ, zaplacený a vykonstruovaný ODS a k tomu účelu získaný pan Kubice, kterého teď uklidí na čas a už se asi nevrátí, protože s ním nikdo za tu podlost na základě politické objednávky nepromluví, je jen jedním z důkazů pravé tváře politiků. Já stojím mimo veškerou politiku, nesympatizuji s žádnou politickou stranou, ale znám fakta. A co se týká vyšetřování trestné činnosti, tak úspěšnost šetření je někde kolem 55%, což na stovky tisíc případů za rok není vůbec špatné. Policie není jenom dopravní, ale dopravní být musí. Až se český národ naučí chovat nejen na silnici, ale i sám k sobě, tak věř, že dopravní hlídku potkáš jen zřídka. Tedy za předpokladu, že tuto pravomoc odeberou městské nebo obecní policii. Ta totiž bude rozdávat pokuty a buzerovat jak na běžícím páse. Už jsem psal, že kromě botiček a buzerace a teď i měření rychlosti nic dělat nebudou, protože nic víc neumí a hlavně městská pokladna potřebuje vydělávat. U státní policie jsou vybrané pokuty předávány ministerstvu financí. Snad teď trochu zapřemýšlíš a přestaneš psát nesmysly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  12. 06. 2006 02:13

Myslím si, že u městské či obecní policie by měli být lidé, kteří se přihlásili ke státní policii, prošli všemi testy, ale z nějakého důvodu nechtějí u státní policie pracovat a pak ti, kteří z méně závažných důvodů neprošli přijímacím řízením u státní policie (smysly, fyzická kondice, ne perfektně zdraví). Veškeré ostatní požadavky by měli splňovat stejně, jako příslušníci státní policie a také by měli podléhat školení a výcviku u státní policie s menšími nároky na fyzickou stránku. Každopádně by ale obě složky měly mít důkladnou psychologickou a taktickou přípravu, aby pokud možno nedocházelo ke zneužíváním pravomocí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rox  |  10. 06. 2006 20:43

je zajimave ze v USA se muze telefonovat normalne a zadne nehody tam telefonisti nespusobuji a za dalsi jak budou policajti komunikovat pres vysilacku kdys se nesmi na ridice mluvit to si asi vzdycky zastavy a ridici sanitek a hasici taky a co piloti muzou aspon mrkat a dychat v tehle bananove republice sou vsichni asi debi lni a to hodne jinak by tohle nemohli schvalit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  10. 06. 2006 21:35

Bohuzel nezijeme v americe,zemi neomezenych moznosti.....tahle zkur... paroubkovska vlada,skodi dokud to jeste jde,bude to takova pamatka na ni(stihli to kret...i)
Vubec celej novej solnicni zakon je postavenej na palici....uz museli udelat nekolik uprav,protoze vyse pokut,to by si snad nemohli dovolit zaplatit ani sami pos(r)lanci!!!!
Veta "telefonni přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení" zni fakt dobre.
U sveho zamestnavatele,jako ridic z povolani pouzivam vysilacku cely den a zatim nad tim policajti zavirali i oci a nevadilo to...ted mam po P...policiste je samozrejme dale pouzivat za jizdy mohou ze,na ne postihy neplati,potrebuji vysilacku k vykonu sluzby,ale ja sakra taky!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  10. 06. 2006 22:22

Co je dovoleno Bohovi není dovoleno volovi!

Kdybys nebyl blbej a učil se, mohl si být i ty policajtem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  10. 06. 2006 22:29

For "Kamioňák"  hmmm...fakt zajimava reakce,nevym jestli sis delal srandu nebo to myslel vazne..v opacnym pripade to o svedci jakej si kreten(promin) od 1 si o tom muzem povidat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  12. 06. 2006 12:04

A otom toje. Zk...j Paroupek a sro . Mas muj hlas at jdou do ..... Otom toje.Vsichni jsme si rovni ale nekteri jsme si rovnejsi.benga bl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McQuack  |  10. 06. 2006 16:10

no nevim, vzhledem k tomu co delam, tak mam telefon prirostlej k pravy ruce. Najezdim denne cca 100km po Praze, takze ji dost znam a pri telefonovani pres HF jsem horsi ridic nez kdyz mam tel. v ruce. Protoze: hlasity HF prehlusi okolni zvuky (jinak nez hudba) a ztracim pojem o okoli, a HF do ucha zase tlaci v uchu a vubec obtezuje, kdezto tel. si prehodim podle potreby z levy do pravy ruky v pohode. Pouzivam blinkry a jezdim normalne a bezpecne, to pro ty co mi budou nadavat. Proste nekdo na to ma a nekdo ne. Neresim dulezity rozhodnuti pri rizeni protoze vim, ze chlapi nemaji v hlave multitasking ale kdyz vidim ruzny strelce a strelkyne... A taky nekdo psal jaky jsou ridici prazaci prasata. Tak poslouchejte vy venkovsky (to neni urazka, ale konstatovani) ja poznam "neAckovy" auto aniz bych se musel podivat na znacku z 95%, pozorujte nehody v Praze, z 90% je jeden z ucastniku "neAcko" A dal, dneska jsem jel na motorce po nabrezi, prede mnou hovado s "B" a za slunce pusteny zadni i predni mlhovky, aby byl jako COOL a pak malem prejel chodce prechazejici na zelenou... Takze prazaci jsou proste vyjezdeni z provozu, a to ze nekdo ma najety 100000ce km po trase PHA-B neznamena ze umi ridit!!! Co tim celym chci rict? Za jizdy telefonuju, protoze musim, timto zakonem se pro me a okoli na cas nez si zvyknu na HF stanu mene bezpecnym (to neni vice nebezpecnym...) ridicem. Za jizdy jim, piju, bavim se kocinou a pripadne se necham... (z toho neustoupim nikdy Ale kdyz vidim malyho zlutyho muzika ve formanu s modrou znackou nebo cokoliv "neAcko" moje ostrazitost okamzite stoupa na 99% Takze hodne stastnejch kilometru a MP zmar, resp. at ty debilci (opet nikoliv nadavka ale diagnoza, ptejte se jich jake maji vzdelani) jdou delat na co staci, tj. jejich budoucnost vidim v kontrolach psich znamek a podobnych cinnostech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Herr Flick  |  10. 06. 2006 18:52

Podle týto logiky jsou nejlepší řidiči pražští taxikáři a nikdo s nájezdem pouhých 100 km denně se jim nemůže rovnat. Zvláště jezdí-li stále dokola svých pár naučených tras. To je samozřejmě nesmysl, schopnost řidiče nelze měřit jinak, než celodením vyšetřením u dopravního psychologa. S rozpoznáváním vidláckých aut už obelháváš sám sebe a to ze dvou důvodů. Jednak při převodech aut nemusí už nikdo měnit značku a tak Áčkař může být vidlák zrovna tak dobře jako Skař pražák. Druhý důvod je ten, že kdo má rozum a peníze stěhuje se z vnitřní Prahy ven někam za Říčany a zůstává při tom možná větším pražákem než vidlák ze Slivence nebo Hloubětína.
Jinak celá debata o telefonování je dost zbytečná, protože málokterý cajt na telefonujícího řidiče reaguje. Konkrétně v Praze jsem předjížděl policajty po tramvajovém pásu a s troubením si vynutil průjezd křižovatkou na červenou a ani je nenapadlo se za mnou rozjet. Občas zapomínám, že můj gestapácký průkaz už v dnešní Praze neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIO  |  10. 06. 2006 22:29

Musim rict ze rodili normalni prazaci v Praze fakt nebouraj, ale horsi sou ty prilis drzi, ktery klidne ty neprazaky do ty nehody navedou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 23:24

Musím říct, že v Praze stačí ve špičku vypnout světla na křižovatce a za chvilku je tam nehoda.
Včera jsem jednu takovou parádní viděl v Hostivaři na řízené křižovatce (zapnutá světla): dodávka vletěla do osobního auta, odhodila je na autobus DP a sama vletěla do sloupu…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIO  |  10. 06. 2006 15:37

Lidé nejsou dokonalí, zákony tuplem ne.
Myslim ze pristup kde neni rozum nastoupi zakon neni idealni, ale viz veta vyse.
Muj pohled je asi tento. Paragraf 5 je mesmysl, neb venovat absolutni pozornost rizeni nedokaze necviceny lidsky mozek dele nez 10 minut. Kazdy si to muzete vyzkouset, sledujte kazdou osobu, vozidlo, a treba i dopravni znaceni coz vetsina lidi na znamych mistech nedela, pridejte k tomu sledovani kazdeho rohu, vratek, dveri, odkud muze vyjet auto, cyklista, nedejbože vybehnout dite. Za zakolik malo mitut upadnete do jakeho si tranzu a mozek takovou zatez odmitne.
Z toho vyplyva asi jedine, nejbezpecnejsi zpusob je neridit, coz je ale absurdni.
Co se tyka bezpecnostnich pasu, muj nazor je ze svoboda jednotlivce konci tam kde zacina svododa jineho, nepouziti bezpecnostnich pasu neohrozuje primo, a myslim si ze ani neprimo, nikoho jineho nezli me a v mem pripade nemam takovy falesny pocit bezpeci jako pripoutany, coz me nuti k ostrazitosti a bezpecnejsi jizde. Ve vysledku kdyz se nepripoutam (airbaq nemam, nejsem sebevrah) jsem vuci svemu okoli daleko lepsim ridicem, s pripadnymi nasledky jsem smiren.
Telefonovani za jizdy stejne jako komunikace se spolujezdcem je podle me otazkou cviku, nekdo na to ma schopnosti a nekdo ne. Je to jen o nasich fyzickych moznostech. neci mozek zvladne nekolik paralelnich procesu, neci ne (obdivuju lidi co hrajou na klavir). Faktem je ze mit na rizeni obe ruce je nutnost, a myslim ze semnou budete souhlasit. O tom jak moc to rozptyluje muzeme vest debaty.
Vyplyva mi z toho nekolik zaveru, 1. kdyz me nebude rozptylovat stav silnic a objizdeni der budu jezdit bezpecneji. 2. kdyz nebudu zahlcenej milionem znacek, prikazu a zakazu budu venovat vetsi pozornost rizeni a clenum 3. at zakon rika cokoli zakladim pravnim pravidlem zustava pravidlo mensiho zla, takze se snimi klidne budu soudit o to ze ten traktor na plne jsem musel predjet kvuli bezpecnosti v kolone za mnou
Proste jsme jenom lide a nastesti jsou policajti taky jenom lide, takze pokud nepujde vyslovene o pruserovou zalezitost tak se nejak rozumne domluvime. To v zadnem pripade neznamena ze bych se je snazil uplacet nebo tak neco, mam ze zasady vzdy pri takovychto vecech zapnuty diktafon a beda nekomu kdo si rekne o uplatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  10. 06. 2006 17:47

Jen by me zajimalo, jak budes cucet, az nejakej mladas v protismeru vyleti ze zatacky a potkate se tzv. natvrdo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIO  |  10. 06. 2006 22:24

To musim predvidat, da se s tim pocitat a pocitam. Neb ten mladas kdyz pojede hodne rychle a vleti do meho pruhu s velkou pravdepodobnosti necha prostor ve svem puvodnim pruhu a kdyby ne tak ve skarpe jeho pruhu. Oboji je pri rychlosti do 70km/hod schudny, 50m brzdne drahy a sup skarpa nebo zpet do sveho. Mam nacvicenech 106 situaci co jsme dali v rodine dohromady, pri ostatnich jako jsou bocni narazy, hromadny srazky atd dle statistik pasy nemaji podstatny vliv.
Opravdu neverim ze je jen jednostrana odpovednost za nehodu, kazdy ma tu moznost predvidat, spravne zareagovat a kolizi se vyhnout. Nic neni stoprocentni, ale myslim si ze v tak podstatne vetsine pripadu, ze ten zbytek je proste osud a nejaky pasy by asi moc nepomohli. Az se mi tahle teorie vymsi dam vam vedet, zatim sem neco po 600 tisicich kilometrech a v poho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  12. 06. 2006 12:09

"Mam nacvicenech 106 situaci co jsme dali v rodine dohromady, pri ostatnich jako jsou bocni narazy, hromadny srazky atd dle statistik pasy nemaji podstatny vliv."

To si vždycky vzpomenu na knihu "Pan Theodor Munstock"*.
Jistě máte velkou empirii, ale aby vás nakonec nepřizabila ona.
Jinak proti vašim názorům nic nenamítám.

* tak dlouho se připravoval, jak přežije koncentrák, až ho na "vrcholu výcviku" přejelo auto, kterého si na ulici nevšiml (v KT přece auta nejezdí)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
naiva  |  10. 06. 2006 15:36

Možná to sem úplně nepatří, ale podle mého názoru by měly zmizet z okolí dálnic a silnic obrovské billboardy, které se snaží všemožně upoutat pozornost. To je ale velký business a proto toto rozptylování nikomu nevadí....??? O kolik metrů se změní brzdná dráha při průjezdu kolem Paroubka oproti billboardu s Topolánkem?
Samozřejmě nezpochybňuji, že držení mobilu v ruce nebo na rameni je nebezpečnáí věc, ale myslím, že většina podnětů je zrakových a za chvilku bude zakázáno vůbec ve vozidle mluvit.  Naiva
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Backgramond  |  10. 06. 2006 13:43

Co říkáte na používání antiradarů aj. Je dáno že jeho použití muže policista pokutovat do výše až 100 000kč. Ale zajímalo by mě jestli za to budou body. Protože pak si bohatí u nás zaplatí vždy jen pokutu-pokud jim ho odhalí v autě, ale za rychlost je nikdo nepostihne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 14:44

Nooo, ja si myslim, ze ti jeho pouziti nemuzou dokazat. Muzes ho mit klidne v aute a jakmile te zacnou zastavovat, staci vypnout z napajeni a maj utrum. Ze jsi ho mel predtim zapojeny ti nikdo nedokaze - antiradar mohl mit klidne nekdo jiny, kdo jel ve stejnou chvili v prostismeru a pod. To vse za predpokladu, ze je prodavani antiradaru normalne povoleno, coz pokud se nemylim je. Takze bych si starosti nedelal. Doporucuju jezdit primerene rychle s ohledem na misto kde se nachazite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duchman  |  10. 06. 2006 15:02

myslim ze s antiradary je to jinak: nesmite mit v aute vysilac ktery znemoznuje fungovani radaru (nehlede k tomu ze je to piratsky vysilac a tim padem postihnutelny pri zmereni CTU)
Cili prijimac ktery upozorni ridice at si da bacha na radar je uplne jina vec,a to samozrejme povolene je (zrovna tak jako prijimate v autoradiu ,pres mobil apod. dopravni informace o tom, kde jsou umisteny radary)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 15:25

Ja bych rozlisoval mezi fyzickou pritomnosti vypnuteho vysilace v aute a zapnutym vysilacem v aute. Pokud te chyti s vypnutym, tak podle me nemaji sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Liberecak  |  10. 06. 2006 12:34

Článek mi v tom udělal ještě větší guláš. Takže nemůžu volat ani s bondovkou? Ani s BT HF? nebo s pevnou HF jo a s bondovkou ne? pomooooooc!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 13:28

Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.

NO, PRESNE, PODLE TOHOTO ZAKONA NEMUZES JINYM ZPUSOBEM (v uchu) DRZET JINE HOVOROVE ZARIZENI (bondovka)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 14:08

Pánové, obávám se, že nečtete pozorně: řidič nesmí držet! Jestliže mám telefon připevněný k hlavě provázkem nebo gumou nebo mám bondovku, atd., zařízení nedržím, ale je drženo.
Podobně je tomu s tzv. „antiradary”. Nesmím používat nic, co by rušilo či znemožňovalo činnost policejního radaru. Jenže „antiradar” není zařízení které by splňovalo tyto podmínky: jde o zařízení, které detekuje činný radar a nijak nebrání v jeho činnosti, ani jej neruší. Takže zákonodárce měl sice dobrý úmysl překazit řidičům možnost používat detekční zařízení, ale definici tak zašmodrchal, že ve skutečnosti povolil to, co chtěl zakázat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 14:17

„Antiradar” ve skutečnosti není nic jiného, než rozhlasový přijímač na vlny určitého rozsahu kmitočtů. Jestliže zapnu běžný rozhlasový přijímač, také tím neznemožňuji vysílání vysílače ani jeho vysílání neruším. Protože jsem detektor radarů v praxi nevyzkoušel, nevím, jestli jeho citlivost je natolik dostatečná, že je schopen zjistit funkční radar dříve, než mne radar zachytí. Vzhledem k tomu, že detektor je pasivní zařízení (stejně tak „Tamara” a pod. zjišťuje letadla), nevidím žádnou možnost, jak by policista (obsluha radaru)mohl tento detektor zjistit na dálku.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  10. 06. 2006 14:22

prej to zachytí radar vzdálený 100 metrů...pak je jen na tobě, jestli to stihneš dobrzdit, když ti antiradar začne pískat...
a jinak, podle mě jej policajti nemůžou něčím zjistit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antiradary BEL  |  10. 06. 2006 19:22

Mezi laickou verejnosti panuje ohledne antiradaru trochu zmatek a nepochopeni, ktery sdelovaci prostredky jeste vice podporuji. Skutecna situace je velice jednoducha: antiradar - rusicka je zakazany i ted, a po 1.7.2006 hrozi za pouzivani pokuta az do 100.000 Kc. Antiradar - detektor je legalni a takovy zustane i po 1.7.2006, coz potvrzuje i MDS CR na svych strankach venovanych novym pravidlum:
 
http://www.novapravidla.cz/hlavni_zmeny_v_pravidlech/zakaz_pouzivani_antiradaru/
 
Detekce 100 m je velice zjednosusene receno, v realu se vystraha pred radarem ozve 30 - 600 m pred zmerenim, zalezi od konkretni situace. Prumerne vzdalenosti detekce a ilustracni obrazek je na uvedenem odkazu:
 
http://www.antiradary.cz/informace.php
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 23:17

Mám i známé policisty, ale žádný mně neprozradil, jaký má jejich radat maximální dosah (a že jsem byl hodně dotěrný). Podle neověřené informace údajně kolem 150 m.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antiradary BEL  |  11. 06. 2006 09:42

 Max. dosah Rameru 7M i AD9 je 60 m, ale signal radaru lze zachytit na mnohem vetsi vzdalenost.
 
www.rametchm.cz (momentalne nefunkcni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 14:38

čteme pozorně: Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 06. 2006 16:58

Ty snad umíš něco držet uchem? V uchu to trží samo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 06. 2006 18:11

*drží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 06. 2006 01:48

Ruka mobil taky drzi sama bez cizi pomoci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  11. 06. 2006 12:47

Jo, vážně? Tvoje ruka se same rozhodne, že prostě něco chytne? Není to spíš tak, že ty ji musíš ovládáat vlastní vůlí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  11. 06. 2006 12:47

Jo, vážně? Tvoje ruka se same rozhodne, že prostě něco chytne? Není to spíš tak, že ty ji musíš ovládáat vlastní vůlí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 06. 2006 21:15

Treba te bodne vosa a tak cuknes rukou a ta nahodou chytne telefon. To ses potom v pohode, bo to neni tvoje vule, jenom musis rychle presvedcit nakou vosu aby te pichla .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 12:22

Denně jezdím autobusem po Praze za řidiči a řidičkami, kteří jedou s telefonem u ucha rychlostí kolem 35 km/hod. Pravou ruku přehazuje mezi volantem a řadicí pákou, směrovky nepotřebuje a já nevím, kdy šlápne na brzdu nebo bez směrovky odbočí. Jedna taková řidička na Pankráci na přímém úseku najednou dupla na brzdu, pak dala směrovku vpravo a odbočovala vlevo. Jiný telefonuje, přitom se naklání ke spolujezdci nebo (většinou ženy) se otáčí po dětech na zadních sedadlech, atd.
Zákon je nepřiměřeně přísný vůči řidičům z povolání; přimlouval bych se za to, aby pravidelné přezkušování museli podstupovat také amatéři. Dále bych jej doplnit o paragraf, podle kterého by řidič řídící vozidlo s nečitelnou, falešnou, otočenou SPZ nebo bez ní měl na místě odebrán ŘP na dostatečně dlouhou dobu a navíc dostal pořádnou pokutu (navrhuji 50 000 Kč). Současně by za přítomnosti policisty bylo vozidlo naloženo na odtahové vozidlo a převezeno. Toto směřuje především proti řidičům motocyklů, kteří jezdí buď bez SPZ, nebo ji mají falešnou (buď vymyšlenou, nebo nápis tvářící se jako SPZ či zalomenou tak, že nejde přečíst). Běžně jezdí po Praze (ale i jinde) rychlostí vysoko přes 100 km/hod s poléhají na svou nezjistitelnost..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  10. 06. 2006 13:46

jj, zrovna včera odpoledne na Špejchaře: blondýna v Golfu stojí na křižovatce na červenou v levém odbočovacím pruhu, mobil u ucha. Padne zelená, blondýna stojí a telefonuje. Uběhne několik sekund, blondýna stále stojí a telefonuje. Vozidla za ní začínají troubit, blondýna se rozjíždí a z odbočovacího pruhu pokračuje přes křižovatku ROVNĚ, stále s mobilem u ucha (pravděpodobně dostala přes mobil pozvánku na zvláště zajímavou šukačku, takže změnila cíl a trasu)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  10. 06. 2006 14:19


ale přiznej se, ž kdyby ti takováhle blonďatá pichna zavolala, ať dojedeš, tak taky nebudeš čumět na pruhy, ale budeš už dávno myslet na kozy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  10. 06. 2006 12:13

Ve vozidle za jízdy:

- kouřím
- nechávám si kouřit
- piji
- jím
- telefonuji
- čtu mapu
- vyplňuji papíry k nákladu apod.
- obsluhuji rádio
- obsluhuji klimatizaci
- obsluhuji šíbr
- obsluhují kávovar
- otvírám a na plynovém vařiči ohřívám konzervy

Při popojíždění před hraničním přechodem zapnu tempomat a stříhám si nehty na nohou.

Všechno jde, ale musí se to umět!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  10. 06. 2006 13:31

KONEČNĚ!!! KONEČNĚ!!!
Sestoupil Bůh na Zemi!!!

PS jen abys nedopadl jako ty 4 kamiony teď na D1
PPS v diskusích vykám, ale Bohu se obecně tiká, pardon, tyká, Tobě tiká v hlavě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  10. 06. 2006 13:43

Jen pomni, že nejsem:
"blbé pražáky, osobáky a klobouky za volantem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  10. 06. 2006 13:41

souhlasím s těma pražákama a kloboukama za volanetm, ale absolutně největší averzi mám ke kamioňákům, protože jsou to největší "pitomci" za volantem, arogantní lidé, většinou bez jakéhokoliv vzdělání a minimálně 80% bych nechal sebrat na doživotí řidičské průkazy. Ostatně by nebylo vůbec špatné přpravit na příští rok největší akci za poslední dobu, a to kompletní přezkoušení všech řidičů vlastnících řidičské průkazy, a to formou zabezpečené webové aplikace, s náhodným výběrem všech otázek, tak, aby nemohlo dojít ke korupčnímu jednání přezkušujících komisařů, pouze v krajských městech k tomu zřízené místnosti. Účastnili by se všichni bez výjimek, kdo se nezúčastní v termínu automaticky přijde o ŘP nadobro, kdo neudělá přijde o něj taky. To by byla nádhera, tak klidné a prázdné silnice, bez kolon, bez znečišťování ovzduší, prostě nádhera. To je aspoň téma pro politiky. Jedny z néjlépe utracených peněz z rozpočtu ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  10. 06. 2006 22:15

Sám jsi pitomec, který může jezdit akorát tak na kole. Víš hovno o životě a práci kamioňáků!

Na střeva tvého typu stačí dát blinkr a otočit volantem - ono to hovado v osobáku uhne a když ne, tak mu to moje tupláky vysvětlí. A funguje to!



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  10. 06. 2006 22:29

přesně to jsem očekával, dokázal jsi, že jsi typ člověka na nejspodnějším žebříčku psychologického profilu (abys to lépe pochopil neandrtálec je ještě moc pěkné slovo). O životě kamioňáků nemusím vědět vůbec nic, stačí je pozorovat, poslouchat rádio a televizi a jezdit někdy k nehodám, ketré zavinili. Projevil ses jako absolutní tupec -> "stačí dát blinkr a otočit volantem ... ". A takhle vznikají dopravní nehody, čert vem hmotnou škodu na vozidle, ale lidský život je k nezaplacení a ty jsi jen dokázal, že mám naprostou pravdu. Možná se ti podařilo vychodit normální základní školu, možná ses dostal k nějakému řemeslu, ale u toho si měl zůstat, jelikož poctivé řemeslo by mělo být bráno velmi vážně, ale jako řidič kamionu s tvými názory jsi absolutní nula, absoutní spodina lidstva -> fuj, hanba a díky takovým bych policejní složky hlavně dopraváky razantně posílil a takové jako připravoval o ŘP. Na silnici nemáš vůbec co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamioňák  |  12. 06. 2006 08:10

Ad: Na silnici nemáš vůbec co dělat.

Máš pravdu, obrovskou pravdu! Na silnici se strašně bojím, dnes je to tam přímo o život!

Vždycky než vyjedu si musím dát alspoň 3 piva a pár panáků na kuráž. Přestanou se mě klepat ruce, zaostří se mě zrak. Jinak bych strachy ani nemohl vyjet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no motor´s ;o)  |  12. 06. 2006 09:04

Sám jsi pitomec, který může jezdit akorát tak na kamiónu. Víš hovno o životě a práci cyklistů!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  12. 06. 2006 11:40

Nesnasim Debili jako ty zhovadilce ubohoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  30. 06. 2006 13:17

Dalsi inteligentni kamionak   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamioňák  |  06. 09. 2006 14:56

Hledám kamioňáka, věk 45-50 stejného ražení jako jste Vy, kdyby jste o nějakém upřimném a solidním, který nemá partnerku, tak at' se ozve. Nevím kde hledat, když jste pořád v luftě. Díky  mrmhk@seznam.cz 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamioňák  |  06. 09. 2006 15:03

Omlouvám se, ale nevím jak odpovědět přímo na Vaši adresu. mrmhk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helena  |  21. 03. 2010 10:59

Je to jednoduché, na mail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tudut  |  10. 06. 2006 12:03

Zakázal bych i handsfree sady. Četl jsem studii, i při jejich používání se řidič plně nevěnuje řízení. Testovaná osoba zkrátka nevěděla, co se na silnici děje. Ale je pravda, že mít telefon u ucha je horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  12. 06. 2006 11:32

Ja bych zakazal Tebe a tobe podobne individua, to uz pak zakazes i mr...t

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza Píseckej  |  14. 06. 2006 08:28

Já si koupil bluetooth handsfree od Logitechu (na www.ExtraPC.cz ) a jsem vysmátej. A oproti lidem, kteří maj Nokiáckou nebo Ericsoňáckou bluetooth handsfree, mám podstatně kvalitnější hlasový přenos, i když daní je větší velikost a ne tak vymakaná obsluha a bluetooth jen ve verzi 1.2, ale pořád lepší, než se neslyšet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpsdesign (novy)  |  10. 06. 2006 09:37

byl jsem několikrát svědkem toho, kdy oharek spadl někomu do klína. Je to stejně nebezpečné jako telefonování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  10. 06. 2006 11:25

Co do klina, mne vletel pri odhazovani zpet do ucha! To teprve bylo toco! A pak jsem taky jednou vyhodil vajgla z predniho okenka ven a pres zadni vletel zpet a vypalil diru v sedacce. Zjistil jsem to az po par hodinach pri prestavce a krome vzteku nad poskozenou sedackou me taky zamrazilo, kdyz jsem si uvedomil, ze jsem mohl shoret za jizdy.
Tohle jsou ovsem zazitky z "telecich" let, ted uz nekourim a za jizdy se zbytecne nerozptyluji. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stary_pes, stary_pes  |  10. 06. 2006 12:11

A mozno preto mudri ludia vymysleli popolniky...

Ja som toho nazoru, ze by to malo byt na jedincovi, ci si trufne telefonovat, alebo nie. Napr. ja mam kolisku na telefon, BT HF a telefonovanie mi nerobi problem. Ale dobre si rozmyslim, ci budem telefonovat, ked idem v dopravnej spicke beznadejne zapichnuty v kolone, kde sa pripadne este opravuje cesta. Ale naopak, ked idem na dialnici uz dobrych par hodin sam v aute, cdcka su opocuvane, cigarety dosli... proste blba situacia, tak je fajn niekomu zavolat a pokojne si aj pol hodinku pokecat. Mozno ze by som tak aj predisiel mikrospanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2006 09:29

Třeba takhle: dívejte se na něco zajímavého v TV (pokud se tam vůbec něco najde, kdyžtak z videa či DVD, ale nepoužívejte funkci pause), třeba film s dějem, nebo poutavý dokument, zkrátka co vyžaduje určitou pozornost. Pokud vám při sledování tohoto někdo zavolá a vy musíte vést nějaký třeba pracovní hovor, nemůžete se plně soustředit na děj filmu a takzvaně vám "uteče" či "ztratíte nit". Je to sice jen nevinné čumění na bednu, zato v autě na dálnici či v městské zácpě je ztráta pozornosti daleko horší.

Čili zákonodárci konečně pochopili, že člověk se při hovoru s někým soustředí na ten hovor a míň sleduje okolí (výjimku tvoří snad muži dívající se na fotbal a automaticky odpovídající manželce ano-ne na její otravné otázky). Při telefonování je odpoutání se od okolí ještě větší než při osobním kontaktu.

Proto je zapalování si, jídlo či pití v autě daleko míň nebezpečné než rozhovor se spolujezdcem či telefonování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark_Lord, Dark_Lord  |  10. 06. 2006 10:06

Je to přesně tak. Akorát to někteří nechápou, protože oni jsou těžcí borci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark II  |  10. 06. 2006 10:49

Pořád dokola stejná písnička. Na všechno zákon. Už to zde bylo několikrát zmíněno. Jakákoliv činnost, která vede ke stavu, kdy řidič se plně nevěnuje řízení vozidla, je protizákonná. Lezete-li do auta s vědomím že jste nestihli zaplatit hypotéku včas, že děti mají ve škole problémy a patrnerka na Vás po včerejším fotbala nemluví, jste na tom stejně je člověk který telefonuje, možná ještě hůř. Dle tohoto zákona nemůže ani v takovém to stavu zahájit jízdu.  Tak že ono je to v praxi jinak. Jsou situace a místa, kde se musím plně věnovat provozu, jsou situace a místa kde mohu zvolnit. Vše je jen na osobní zodpovědnosti jedince. A ta se nedá puašalizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 13:49

Máš úplnou pravdu, ale je tu drobná potíž, jak to prokázat.
Zapalování cigarety, telefonování, bavení se se spolujezdcem, atd., to všechno je viditelné. Ale jak poznat, že ses pohádal s manželkou, že Tě bolí zub, že se sice díváš dopředu, ale přemýšlíš nad tím, jak zaplatíš, co musíš, když Ti nadřízený sebral prémie, takže budeš mít méně na výplatu, trápí tě, že dcera je v jiném stavu se spratkem, kterého bys přizabil a asi ho budeš mít v rodině, jestli kluk složí přijímačky do školy, atd.? A jak někomu zakázat myslet? To už by za volantem mohla sedět pěkně pomalovaná krabice, robot jako autopilot v letadle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  10. 06. 2006 10:59

Paja: ja vesmes souhlasim, az na to, ze by koureni bylo mene nebezpecne...potrebuju obe ruce, musim na to koukat, abych cigaro zapalil, upadly zhavy popel taky nic moc....pritom telefonovani aspon nemusim prestat sledovat silnici (tim nerikam, ze to neni nebezpecne, ja se tomu vyhybam, jak to jen jde, taky moc na jizdu pak nemyslim)

a pokud jde o ten film, tak tam je jeste jeden faktor - pri telefonovani neslysis zvuk, coz je docela problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 12:58

Obávám se, že se mýlíš.
Při zapalování cigarety se na chvilku nedíváš na silnici, při zapalování v noci se navíc musí oči po zhasnutí zapalovače (nedejbože zapalování sirkou, také je občas vidět) přizpůsobit venkovní tmě. Kuřák sleduje cigaretu, aby ji včas stačil odklepnout (popel), když to nestačí, věnuje se spaldému popelu místo provozu. Při jídle, pití i kouření nemá řidič volné obě ruce jen pro řízení, takže v případě potřeby (nečekaná událost) není schopen stejně rychle a stejně účinně reagovat. Při jídle a pití za jízdy dochází také k odvádění pozornosti od řízení.
Kouření ve vozidle způsobuje navíc snížení průhlednosti především předního skla a silně snižuje zvláště za tmy při nutnosti jet jen na tlumená světla (vozidla v protisměru) viditelnost neosvětlených překážek. Za celou svou mnohaletou řidičskou praxi jsem ještě neviděl ani jednoho kuřáka, který by si před jízdou důkladně očistil zvenčí i zevnitř přední sklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 13:57

Ještě jsem vynechal odpověď na telefonování: je pravda, že sleduješ silnici, ale nejsi soustředěn na provoz, ale na hovor. Tím je odváděna pozornost. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyS  |  10. 06. 2006 18:48

ehm... musim oponovat s tvym "pozdravem" - sice se pise StandarD, ale bez standarTu, cili standarTni atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2006 19:19

Ha ha ha ha ha ha.....
"T" se píše jedině ve slově standarTa, čímž je myšlen třeba takovej ten prápor co vlaje nad Pražským Hradem, je-li prezident v republice a jak je na něm napsáno "Pravda vítězí".
Ve všech ostatních případech se o prapor nejedná a tudíž se tam píše "D".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 06. 2006 12:06

To je sice pravda ale neresime zakaz telefonovani (ten ostatne zadny neni) ale zakaz drzeni telefonu. Zmeni se nejak vase soustredeni na film tim, ze telefon nebudete drzet ale budete ho mit na stole s hlasitym odposlechem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2006 13:22

Je třeba si uvědomit, že telefonování vytrhne pozornost a je už jedno jestli držím u ucha přímo telefon, nebo mám bondovku a nebo hlasitý příposlech.
Takže bych neřešil držení či nedržení telefonu, ale právě to telefonování při řízení vozidla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 06. 2006 19:57

To ano. O vlivu telefonovani na pozornost nikdo nepochybuje. Ale resime nesmyslnost zakazu drzeni telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 06. 2006 19:59

To ano. O vlivu telefonovani na pozornost nikdo nepochybuje. Ale resime nesmyslnost zakazu drzeni telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  10. 06. 2006 09:26

....nevim, proc se vstahuje i na nas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 06. 2006 14:33

Protože automat pouze automaticky řadí, ale NEŘÍDÍ.

... a gramatiku tě taky nenaučí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  10. 06. 2006 16:08

Takove chytraky mam nejradsi....zasekle na zakladni skole, porad dokola opakujici si pravidla ceskeho pravopisu, majici neuveritelnou radost, kdyz nekoho muzou opravit, rika se jim cestinofilove....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 06. 2006 16:40

A těm, kteří jsou schopni napsat třeba "vstahuje" se zase říká negramoti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  11. 06. 2006 07:54

aaaaaaaaaaaa.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  11. 06. 2006 07:55

konecne vim,kde tam je chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  10. 06. 2006 08:38

... Nehledě na fakt, že při jakékoli formě telefonování porušuje řidič základní ustanovení § 5 (Povinnosti řidiče), a sice věnovat se plně řízení vozidla....tento paragraf tedy porusuje kazdy, kdo v aute kouri. A ze jich neni malo. Nehod zavinenych ridicem, zoufale si oprasujicim zhavy popel z klina, uz bylo urcite zavineno dost. Uz jen samotny akt vytazeni cigarety z krabicky a jeji pripaleni odvede ridicovu pozornost na nekolik desitek sekund. Proc se nikdo nezabyva timto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  10. 06. 2006 09:04

Protože si to nepřeje tabáková lobby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XY  |  10. 06. 2006 09:51

A dým vypouštějící posrlanci. Ani já nechápu, proč smím držet v ruce tatranku nebo prezervativ ale ne mikrofon od vysílaky. Nařízení že se musím PLNĚ věnovat řízení je stejně vágní jako formulace bezpečné vzdálenosti. Tím že cokoli držím v ruce není prokázáno, že se řízení plně nevěnuji. Navíc, od řízení mě odvádí přemíra hloupého, nadbytečného a protichůdného dopravního značení. například na trase Modřany - Thomayerova nemocnice je na úseku 5000m celkem 196 svislých dopravních značek (v tom není světlená signalizace, vodorovné značení a přenosné značky), z nichž minimálně 75% je zcela nadbytečných. To znamená, že v průměru každých 25 metrů musí řidič registrovat dopravní značku. když ještě k tomu má neustále sledovat rychloměr, nemá už vůbec prostor věnovat se řízení, natož PLNĚ. naše zem by si zasloužila čistku od dopravního značení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 06. 2006 08:13

Ať se vám to líbí nebo ne, v autě si nezatelefonujete jinak než nelegálně. Občané, dodržujte zákony! Když bez nich neumíte být dobří, povedou Vás za ručičku, a nejen Vás, všechny. Díky všem kdo proti něčemu hřeší a jsou bez soudnosti máme 100+1 tisíc zákonů, které je potěšením znát, dodržovat a obcházet. Vychutnejte si život v celé jeho kráse, protože tam, kam se vloudilo několik špatných lidí, tam nastoupila armáda zákonodárců, polcistů a právníku. Díky občanům, kteří volili stejnou cestu, jako nyní s přestupky, i bez přestupků tu máme policejní stát ve smyslu komplikovaný, právní a ne svobodný. Civilizace se má ještě něco učit. Děkuji za pozornost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxl  |  10. 06. 2006 08:30

Jeden z najkrajsich prispevkov ktory som tu v diskusiach cital. Je to pravda ktora plati vseobecne a da sa akceptovat na cely nas zivot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  12. 06. 2006 11:17

nediskutuju jen konstatuju
Celej ten novej zakon je podle mne VELKA ZHOVADILOST, a zarazi mne, ze vetsina lidi v okoli nanej nadava, mnozi jej krytyzujou, ale nikdo nic nepodnikne pro jeho anulovani, ale kvuli priblu Paroubkovi se poradaj demonstrace atd Verim, ze za novej zakon lobovali vyrobci ci prodejci tech hend setek.
To ze uz jsme v policejnim state je holt hotova vec Nikomu nevadi jist ci pit za volantem a nikdo nezakazuje drivers a pritom zaskocene sousto je horsi nez vyslovene slovo do MT a nemluve o opruzene tchyni na zadni sedacce nebo o sledovani MS ve fotbale v radiu.
Kuraky vyhanej z rozlicnejch zon a nikomu nevadej smrdute tedy prevonene leydy v MHD tak jako pachnouci bezdomovci, ale kuraky ty budem perzekuovat, a kolik takovej kurak prispiva na danich radeji nevidime.Bez kuraku by tady snad ani ty dalnice nebyli.
Proto rikam ridici a kuraci spojme se dokud je cas ...pokud uz neni pozde!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DODO  |  14. 06. 2006 08:50

Opravdu příspěvek hodný inteligenta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  10. 06. 2006 09:29

Bravo.Taky bych povolil řízení se sluchátky,nebo čumění řidiče za jízdy na TV.Nenecháme si tady z toho dělat policejní stát.Vždyť jak se správně chovat pozná každý humanoid sám,aniž by ho k tomu tlačili zákony,že? Ty taky zrušíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  10. 06. 2006 09:30

tlačily

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacks  |  10. 06. 2006 13:26

Již delší dobu sleduji různé příspěvky a vždy když někdo začne mluvit o policejním státu, tak si říkám, že to bude jen zase jeden ze stupidních studentů, nebo stupidní člověk sám o sobě a nebo jeden z nízkých psychologických stupňů intelegince člověka (pro neznalé: debil, imbecil, idiot). Stačí pouze vycestovat za hranice našeho nejliberálnějšího státu a nepřestanete se divit, jak funguje dodržování a vymahatelnost zákonů v těchto zemích. Např. Rakousko, Německo, dokonce i Slovensko jsou státy s daleko tvrdším přístupem policejních složek než v ČR. Zaleťte si do USA, pak poznáte jak správně by jste se měli chovta a budete se tady cítit jako v anarchistickém státě, kam ovšem už směřujeme. Co se týká telefonování za jízdy a veškerých dalších věcí spojených s řízením motorového vozidla, tak zákon by měl být daleko tvrdší. Zažil jsem spoustu dopravních nehod a kdo neviděl, tak ani neuvěří, než se mu něco stane. Proto chtele-li řídit motorové vozidlo musíte dodržovat k tomu zákon, který by se měl podobat i něco jako návodu. Do videa taky nebudete strkat namazaný rohlík. Nikdo Vás nenutí vozidlo řídit, proto když ho řídit chcete, tak zákon dodržujte, není tady od toho, aby policisté vybírali jen pokuty, je tady hlavně pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu, a to nejen blbců za volantem, ale i pro chodce, cyklisty atd. Doufám, že tady těm rádoby právníkům, co se snaží ve všem hledat jen slabá místa v zákonech, a které soukromě (všeobecně všechny právníky) označuji za parazity společnosti, mezi které samozřejmě ve větší míře patří i jednotlivý politici, někdo pořádně utne tipec a snad někdy se dočkáme spokojeného žití i v našem státě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 06. 2006 20:24

Je to jen kvůli lidem, kvůli komu vychází zákony. Nevyhází kvůli zvířatům, vychází kvůli lidem, kterým je jedno že nějaký nepsaný konsenz obchází. Takže ještě jednou moc děkuji občanům, kteří se nezdráhají být špatní, protože to díky nim nám parlament záplatuje tak nepovedeně zákony. Kvůli těm lidem, kteří na to nadávají. Ti jsou vinni, kteří pohybu tupé síly parlamentní jsou příčinou . Je to bohužel smutné, protože se to dotýká každého z nás. Kvůli nezdráhajícím lidem nakonec zákony dodržují lidé posctiví, a ti, na které jsou "šity" moc nezajímají a dál je obcházejí. Takže za vše ještě jednou díky těm co se nerozpakují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  12. 06. 2006 11:22

To se mi snad jen zda. To je fakt kvalifikovanej nazor hoden ubozaka KSCM nebo vidlaka co se byl podivat nejdal na hnojiste za humny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QT  |  12. 06. 2006 00:50

Tak konkrétně v těch USA vás nemůže policista zastavit, pokud neuděláte přestupek (toto pravidlo platí ve většině států). Jestli řídíte opilý, zfetovaný, s telefonem v ruce a u toho si čtete je jedno, dokud ten přestupek neuděláte. Jestli ale způsobíte nehodu a přitom budete dělat něco z toho, co jsem popsal (zfetovaný, překročíte limit alkoholu, budete telefonovat), tak pak počítejte s trestem na tvrdo. Je to lepší neho horší než pravidla u nás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 02:18

Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.


(A)  Maketu MT z hrackarstvi, cigaretu, chleba s maslem, CDcko nebo mapu v ruce drzet mohu
(B)  MT nebo jine hovorove nebo zaznamove zarizeni podle noveho zakona v ruce drzet nemohu


Listina zakladnich prav a svobod zarucuje osobni svobodu, ktera je timto zakonem porusena. Mohu-li totiz bez sankci behem jizdy drzet v ruce nebo jinak predmet A (velmi obecne muze jit o jakykoliv predmet) ---> zakon nezakazuje samotny akt DRZENI PREDMETU V RUCE NEBO JINYM ZPUSOBEM, nelze pak logicky tento stejny akt zakazat u jineho predmetu. Zakon porusuje presumpci neviny, kdyz automaticky predpoklada, ze pokud drzite v ruce ci jinym zpusobem MT nebo podobne zarizeni, tak jej pouzivate, coz vsak nemusi byt pravda (toto vam musi byt dokazano).

Z toho vseho vyplyva, ze lze povolit drzet za jizdy bud "vsechny veci" a nebo naopak zadnou, krome volantu
P.S. Tuzka je taky zaznamove zarizeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  10. 06. 2006 07:17

TY JO .... nechceš dělat ministra spravedlnosti nebo ombudsmana? To je právní rozbor jak hrom ... jenže ...
Jak už je uvedeno v článku, i v případě (A) dle tvého příspěvku porušuješ předpisy, protože se plně nevěnuješ řízení vozidla. Navíc tady nejde o pouhé držení čehokoliv v ruce, ale o to, že souběžně s držením předmětu komunikuješ, navíc s někým, koho nevidíš. S chlebem ani s mapou si, doufám, nepovídáš (já teda ne).
Je zcela v souladu s listinou i právním řádem ČR, pokud zákonodárce označí nějakou činnosti jako zvlášť nebezpečnou a jako takovou ji vytkne a zvlášť zakáže (zákon o dani z příjmů taky uvádí desítky položek, které nelze uznat jako daňově odčitatelné výdaje, protože chce, aby v těch případech bylo jednoznačně jasno, a nikdo nepředpokládá, že jde o absolutní taxativní výčet).
Takže držet předmět radši ne a komunikovat určitě ne. Nebo si chceš do zákona vykoledovat formulaci "řidič je povinen po celou dobu, kdy je vozidlo v pohybu, mít obě ruce na volantu s výjimkou obsluhy ovládacích prvků a zařízení bezprostředně souvisejících s jízdou"?
Logiku a zákon nedávej dohromady, jinak jednoho krásnýho dne dotelefonuješ a zjistíš, že máš na uchu to máslo
 
BTW pokud by se snad někde mohlo polemizovat s listinou, tak u bezpečnostních pásů, jejichž nepoužitím nikoho neomezuju, neohrožuju a škodu nemůžu způsobit nikomu jinýmu než sobě. Jsou známý případy, kdy se lidi (málem) utopili, protože se nemohli kvůli zaseknutým pásům dostat z auta, který po nehodě skončilo v rybníce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  10. 06. 2006 07:42

pokud budeme postupovat tímto způsobem dále, bude v zákoně brzy udedena stand. délka hovna se sankcemi při nedodržení !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  10. 06. 2006 07:57

Když mi to pomůže přežít na silnici tak klidně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 06. 2006 10:45

RE: Jak už je uvedeno v článku, i v případě (A) dle tvého příspěvku porušuješ předpisy, protože se plně nevěnuješ řízení vozidla.

- Ano, vim, ridic je za jizdy povinen plne se venovat rizeni vozidla. Avsak pokud drzi v ruce cigaretu, nikdo ho pokutovat nebude!!! Kdyz bude podle noveho zakona drzet v ruce mobil (pozor, celou dobu se bavim o drzeni, ne volani !!!) a nebo klidne i vypnuty mobil !!! , dopousti se prestupku ---> a v tom ja prave vidim poruseni osobni svobody, protoze mezi drzenim dejme tomu krabicky cigaret a mobilniho telefonu, ktereho se diky tomuto zakonu nemohu behem jizdy v podstate ani dotknout !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, neni zadny rozdil a o to mi jde.

- Jak jsem jiz rekl, zakon z tebe automaticky dela "zlocince", i kdyz netelefonujes a nejaky tupy policajt te uvidi, jak si za jizdy vyndavas mobil z kapsy u kosile a davas ho treba na palubni desku (to same muzes udelat s krabickou cigaret beztrestne).

Resi samotne drzeni mobilniho telefonu, avsak o telefonovani ci komunikaci v nem neni ani zminka a proto je spatny. Navic clovek s mobilem u ucha a clovek kourici cigaretu a hadajici se s tchyni co sedi na zadnim sedadle, je minimalne stejne nebezpecny!!!!!! PROTO ZNOVU OPAKUJU, BUD ZAKAZAT VSECHNO (povinnost 100procentne se venovat rizeni, ruce na volantu a s trochou nadsazky zakaz mluvit na ridice behem jizdy ) a nebo ponechat "demokraci". Ja bych byl klidne pro ten prvni pripad

CO SE TYCE BEZPECNOSTNICH PASU, na toto tema jsem uz zazil hodne debat.
1) jsou standardnim prislusenstvim auta, takze vyrobce je tam nedal jen tak pro nic za nic
2) Hadam ze nikdo nechce v pripade narazu proletet prednim sklem nebo si nechat zlomit vaz airbagem.
3) Kdo se nepripouta, je to jeho vec, ale pak jen rozsiri statistiku lidi, co mohli zit, ale nezijou, protoze je napr. po narazu nasli v sousednim aute na sracky a nebo "v lepsim pripade" se z nich staly zive mrtvoly na pristrojich, jejichz zdravotni peci hradime vsichni
4) jsem si jist, ze bezpecnostni pasy zachranily vice zivotu, nez jich "vzaly"
5) Kazdy si muze dokoupit specialni "noziko-kladivko" na rozbiti okna a prerezani pasu a klidne bych se primlouval, aby se toto stalo normalni vybavou kazdeho auta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wizi  |  10. 06. 2006 13:33

Zajimave je, jestli maji nekde taxativne napsano, co se rozumi "drzenim", tak jako je tomu napriklad v zakone o zbranich a strelivu - tam se ovsem drzenim mysli samozrejme uplne neco jineho:




a)  
držením zbraně nebo střeliva mít

  
1. 
zbraň nebo střelivo uvnitř bytových nebo provozních prostor nebo uvnitř zřetelně ohraničených nemovitostí se souhlasem vlastníka nebo nájemce uvedených prostor nebo nemovitostí,

  
2. 

zbraň nenabitou náboji v zásobníku, nábojové schránce, nábojové komoře hlavně nebo nábojových komorách válce revolveru a uloženou v uzavřeném obalu za účelem jejího přemístění z místa na místo,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 06. 2006 12:00

Standardnim prislusenstvim auta je spousta jinych veci (radio, zapalovac, topeni, klimatizace, ....) a nikdo vas nenuti je za kazdou cenu pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zzzz  |  12. 06. 2006 10:23

U tech pasu je to hloupost, minimalne ohrozujes vsechny sve spolujezdce vid http://www.autorevue.cz/files/video6/NoSeatbeltNoExcuse.avi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Junior  |  17. 02. 2008 21:35

nevíte co je to za soundtrack pls ? co k tomu hraje jestli jo prosím napiště mi na mail !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  10. 06. 2006 10:23

No pořát se mi zdá, že pokud budu mít telefon v držáku a budu si na něm psát SMS (to je myslim větší risk než telefonovat) tak to ten zákon nezakazuje (ono by se to asi i těžko dokazovalo, ale ono se těžko dokáže skoro všechno ;o) ). Tohle je prostě v lidech a ty to musej pochopit. Pokud si svou nerozvážností zaviníte nehodu je to vaše starost, ale vaděj mi kr*** který takhle zabijou spousty lidí (a vtšinou maj takový štěstí, že se jim nic nestane) :o/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 13:31

Ve skutečnosti je to tak, že je dovoleno vše, co není zákonem výslovně zakázáno, protože práva občanů mohou být omezena jen zákonem. To je logické, protože práva jednoho končí tam, kde začínají být omezována práva jiného.
To se týká např. údajné svobody kuřáků kouřit, kde se jim zlíbí, byť tím obtěžují nekuřáky. Proto také vznikají „antikuřácké zákony”, chránící nekuřáky, proto také už není vyhláška o provozu, atd., ale zákon. A ze stejného důvodu není žádný takový zákon v rozporu s Listinou základních práv a svobod. Právě naopak: s Listinou základních práv a svobod by bylo, kdyby zákony jedněm umožňovaly dělat si, co se jim zlíbí na úkor jiných. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  10. 06. 2006 01:22

"Někde se dokonce uvádí, že dvacetiletý telefonující řidič má reakce sedmdesátiletého člověka."

Docela by mě zajímalo, jak probíhají ta vyšetření, která musí absolvovat řidiči po šedesátce (tedy myslím, že je to od šedesáti). Víte to někdo? Zajímá mě, jestli testují jen zrak nebo i rychlost reakcí. Když vidím na silnici stařečky přes 70, divím se, že jim ještě lékař dovolil jezdit (kolik z nich má dostatečně rychlé reakce?). V naší ulici bydlí jeden, který se sotva belhá a celkově vypadá už dost zchátrale a jezdí pořád.
Nejvíce tragických nehod ale stejně podle mě způsobuje nepřiměřená rychlost. Včera jsem jel asi 130 km, během cesty jsem předjel dva kamiony a jednu starou Avii, mě předjelo dost aut. A to jsem jel na hranici rychlosních limitů, občas i za nimi. Chtějí si řidiči ještě pořádně zazávodit než bude platit nový zákon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  10. 06. 2006 06:44

Jo, vím. Je to v 60, 65, 68 a dále každé 2 roky; řidiči z povolání  do 50 let á 2 roky a dál 1 x ročně.
Duševní a tělesnou způsobilost řidiče včetně stanovení rozsahu lékařských prohlídek řeší zákon 361/00 v platném znění v §§ 84 - 87.
Mám dva známé nad 70 let; jeden z nich má tuším 6,5 dioptrie a druhý vidí na dálku výborně.
Prvního z nich se lékařka zeptá jak vidí a po odpovědi "ujde to" způsobilost potvdí. Druhého (jiná) lékařka pošle "statim" na oční, provede zběžné všeobecné vyšetření, změří tlak, poslechne.
Jako obvykle je to v lidech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  10. 06. 2006 09:23

Hm.Ale kolik nehod způsobí "stařečci" a kolik 20letý magoři v 200kilometrový rychlosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  10. 06. 2006 11:41

To nevím. Ty to víš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarek co homa jak parek  |  12. 06. 2006 09:14

Starej se vybourá jen jednou a nechá toho,protože mu dojde,že mu to nejde.Mladej jich musí zabít několik,aby mu to došlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  12. 06. 2006 09:19

To je výsledek nějakého výzkumu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  10. 06. 2006 10:44

to bych ja netvrdil, rychlost sama o sobe nehodu vetsinou nezpusobuje (pokud nejaky tuner nezkousi, co jeho honda snese v zatackach)...vetsinou je to v kombinaci s nebezpecnym predjizdenim, nevenovanim se jizde apod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 06. 2006 13:18

U řidičů z povolání je zkoumána citlivost uší (jednotlivě i dohromady) na tóny různých kmitočtů a síly. Je zkoumána možnost potřeby řízení s brýlemi a barvocit (především schopnost odlišit zelenou od modré a citlivost na barvy dopravních signálů předložením obrázků složených z barevných „teček” průměru několika mm, které skrývají jiný obraz — většinou nedostatečně zřetelný, málo kontrastní, např. žlutý mezi oranžovými body a pod. ), dále reakční doby, koordinace zraku, sluchu, rukou a nohou a schopnost readovat při stresu. Tto se měří na přístroji, kde při zaslechnutí vysokého či nízkého tónu se šlápne na levou či pravou šlapku a při spatření světla barvy bílé, žluté, modré, zelené a červené se stlačí tlačítko stejné barvy. Začíná se u barev: napřed pomalu, pak se jejich střídání zrychluje, potom se přidávají zvuky. Případnou chybu lze opravit do určité velmi krátké doby (prakticky jen okamžitě, protože když už se rozsvítí světlo jiné (nebo opakovaně téže) barvy či se ozve nový zvuk, je už pozdě. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 06. 2006 14:26

"barvocit (především schopnost odlišit zelenou od modré a citlivost na barvy dopravních signálů předložením obrázků složených z barevných „teček” průměru několika mm, které skrývají jiný obraz — většinou nedostatečně zřetelný, málo kontrastní, např. žlutý mezi oranžovými body a pod. )"

Tady si to můžete vyzkoušet - http://www.liquidgeneration.com/content/a55hat.aspx?cid=316

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
degen, degen  |  11. 06. 2006 13:28

tyvole sem se lek az se ve me dite hnulo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  11. 06. 2006 20:13

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 06. 2006 22:35

Fuj ty voe! Ještě jsem se naklonil dopředu, abych lépe viděl a repráky mám vedle monitoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  11. 06. 2006 23:00

Jo přesně tak jsem to udělal taky. Ještě že jsem je neměl moc nahlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  11. 06. 2006 23:17

Ano, to jsou ty testy, díky za odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  10. 06. 2006 23:53

Pozor na zamenovani pojmu neprimerena a nepovolena rychlost. Neprimerena rychlost je takova, za ktere dojde k nezvladnuti situace. Nepovolena je vyssi nez povolena ale stale jeste muze byt primerena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  10. 06. 2006 00:44

To je sice hezky a pravda, jenze vic nehod se stava, kdyz si lidi hraji s radiem, klimatizaci, kouri nebo jedi.
Jinak telefonovani za jizdy je take otazka zvyku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  14. 06. 2007 11:02

Nevím, jestli vám to někomu dochází, ale jsme opět policejní stát. Je tady pomalu policajtů více než občanů. To něco stojí. A kde na to vzít? Rozpočet sténá nedostatkem, tak obereme řidiče! Jak na to? Bodový systém! Nestačí nekřesťanské daně, které se platí skoro ze všeho, musíme vytáhnout z lidí ještě více peněz! Musíme uživit policajty, musíme postavit nové silnice a protože jsme špatní politici a neumíme vydělat peníze pro tento stát jinak, tak musíme obrat lidi. A k tomu se nám propůjčí řady hlupáků, ze kterých se policisté rekrutují. Jsi líný? Nechce se ti pracovat? Jsi hloupý tak, že bys normální práci nesehnal? Dej se k policii! Tady je pravé místo pro tebe. Neboj, nebudeš nasazovat život pro bezpečnost obyvatelstva. Kdyby se něco šustlo, tak utečeš! Budeš jen buzerovat občany za věci, které ty v civilu běžně děláš taky, ale nic se ti nestane, protože máš policejní průkaz. je to bordel do nebe volající, co se děje v tomto státu, člověk aby se pomalu poohlédnul po jiném místě na světě. nedokážu si představit řidiče, který by dokázal jezdit bez chyb. Mám sledovat tachometr? Asi na něj musím koukat pořád, protože nohou rychlost opravdu necítím, zvláště pak ve větším autě pocitově rozdím mezi 50 a 60 km/hod vůbec nevnímám. Nebo se mám dívat raději na cestu pře sebe? Obojí zároveň totiž dělat nelze. Nevím pak, kdo je nebezpečnější řidič, jestli ten, kdo sleduje tachometr nebo ten, kdo se dívá na dění kolem sebe. Jezdím už 25 let bez nehody, měl bych to zaklepat. Myslím si, že už dokážu docela předvídat, resp. odhadovat, co udělají řidiči kolem, nebo si na to alespoň dávám pozor. Podle mého názoru jsou na silnicích nejnebezpečnější mladí řidiči, kterým testosteron posunuje vnímání rizik a pak ženy, kterým ovšem zase každý přestupek projde, protože policajti i policajt je jen chlap. Z toho vyplývá, že jestliže jezdíte 25 let bez nehod, ale s občasným přestupkem, tak i tak mezi vámi a mladým řidičem, který si to kalí po městě 130 a má hned v prvním roce ježdění autonehodu, není žádný rozdíl. Ať už se to bere z kterékoliv strany, pak stát nad námi má právní moc a právní moc v tomto státě je v rukou zkorumpovaných hlupáků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor